Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ehdottakaa >100 putki styrkkaria?
1
TuomasDC
11.03.2012 13:26:12 (muokattu 11.03.2012 13:27:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soitan Bluesista raskaaseen rokkiin ja punkkiin,eli suht monipuolinen pitäisi olla eli hyvät puhtaat mutta säröt tärkeämmät,watteja saisi olla 20-50,eli niin että menee kotona rivitalossa jotenki mutta riittää keikalle myös! Efekti looppi olisi plussaa koska käytän Wah-Wahia,reverbiä,boosteria,ja kromaattista viritintä jne.
 
OTSIKOSSA PITÄISI LUKEA alle 1000e
 
TTV
11.03.2012 13:59:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TuomasDC: Soitan Bluesista raskaaseen rokkiin ja punkkiin,eli suht monipuolinen pitäisi olla eli hyvät puhtaat mutta säröt tärkeämmät,watteja saisi olla 20-50,eli niin että menee kotona rivitalossa jotenki mutta riittää keikalle myös! Efekti looppi olisi plussaa koska käytän Wah-Wahia,reverbiä,boosteria,ja kromaattista viritintä jne.
 
OTSIKOSSA PITÄISI LUKEA alle 1000e

 
Torilta ENGL Fireball:
 
http://muusikoiden.net/tori/haku.ph … rice_max=&category=all&with_image=0
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
slapvete
11.03.2012 14:06:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TuomasDC: Efekti looppi olisi plussaa koska käytän Wah-Wahia,reverbiä,boosteria,ja kromaattista viritintä jne.
 
Älä laita sitä wahia tai viritintä efektilooppiin.
 
Muuten tuo edellämainittu Engl sopisi mukavasti. Tai torilta Marshall JCM800-kombo.
 
Sitten budjetista ylijäänyt 500 € on hyvä laittaa kunnon kaappiin, kuten rokkihommiin kivasti sopiva Marshall 1960BX.
 
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
RamoQ
11.03.2012 14:36:16 (muokattu 11.03.2012 14:36:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Torilta ENGL Fireball:
 
http://muusikoiden.net/tori/haku.ph … rice_max=&category=all&with_image=0

 
Ei huono, mutta itse en saanut ENGListä sitä "soundia"
 
Nykyisin itselläni on Fenderin SuperSonic 22, joka käytettynä menee budjettiin. Ja on itselleni ainakin oikenalainen mööpeli.
 
"Nobody boogie like the boogieman"
Mandarax
11.03.2012 15:06:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Komppia JCM800 puolesta, torilla noita jokunen on nytkin. Menee loistavasti punkit ja raskaat rockit - miksei blyyssimmätkin veisut, ja sen OD:n kanssa buustaten sitten rankemmat runttaukset.
Hiukan voi kyllä olla kovaääninen rivariin..
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
BoNey
11.03.2012 16:38:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myös Marshall vintage modern voisi olla käypä peli mikäli 1-kanavainen riittää. Tuo Fender super sonic on myös yllättävän monipuolinen peli. Erittäin hyvät puhtaat ja raskaampikin säröpuoli on moderniksi Fenderiksi poikkeuksellisen onnistunut.
 
TuomasDC
11.03.2012 22:46:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No siis mitään raskasta saundia ei olla hakemassakaan,hard rokkiin tyyliin acdc ja aerosmith pitää riittää säröä :D olen miettinyt myös Orangen Dual Terroria 2/12 kaapin kanssa,mutta mietin että meneekö just hyvin jos käyttää paria efektiä ja pedaaleja,kun tässä ei ole efekti looppia,jcm 800 saattaa olla vähä turhan järeä,mieluiten alle 50w
 
hevuorenmaa
12.03.2012 17:33:44 (muokattu 12.03.2012 17:43:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AC/DC ja Aerosmith ovat hyvin vähäsäröisiä orkestereita, mutta osta vaikka käytettynä mikä tahansa ENGLi, toimii kotona/reeneissä/keikalla. Efektit kuulostaa hyviltä ja kirkkailta loopissa. Watteja ei tarvii noissa tuijottaa.
 
BoNey
12.03.2012 18:13:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kyllä ihan ensimmäisenä tulisi mieleen ACDC ja Aerosmith soundeille Engliä ehdottaa. Taino ei kyllä itseasiassa tulisi mihinkään muuhun kuin mörköheviin;) Ja itsehän olen myös omistanut Englin. Kyllä noilla soundimieltymyksillä lähtisin ennemminkin marsua katselemaan. Joku Orange voisi myös olla ihan passeli, irtoaa ihan hyvät puhtaat ja erinomaiset rokkisäröt.
 
Tami
12.03.2012 19:52:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BoNey: Ei kyllä ihan ensimmäisenä tulisi mieleen ACDC ja Aerosmith soundeille Engliä ehdottaa. Taino ei kyllä itseasiassa tulisi mihinkään muuhun kuin mörköheviin;) Ja itsehän olen myös omistanut Englin. Kyllä noilla soundimieltymyksillä lähtisin ennemminkin marsua katselemaan. Joku Orange voisi myös olla ihan passeli, irtoaa ihan hyvät puhtaat ja erinomaiset rokkisäröt.
 
Juu, no onhan noita Englejäkin eri malleja...esim classic on melkoisen maltillinen säröltään. Samoin screamer tasoittuu kivasti miedommilla särön asetuksilla ja omaan makuun se oli parhaimmillaan kun pääteputkiksi vaihtoi EL84:t....
Thunder mulla on ollut ilman kaikua ja se taipui kyllä melkoisen moneen... Marsuja on monia malleja jne jne...
 
Hankalaahan tämä nettineuvominen on, sillä vaihtoehtoja on miljardi ja vain itse tietää mikä sopii itselle. Käytettyjen kanssa on kiva kokeilla eri laitteita ja useimmiten vanhat romppeet saapi kaupaksi ja siten uutta tilalle.
Oma suositus: ööö vaikkapa Voxin ac15 ja lopuilla rahoilla sitten eri värisiä säröjä jalkojen juureen..
 
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
BoNey
12.03.2012 20:01:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, no onhan noita Englejäkin eri malleja...esim classic on melkoisen maltillinen säröltään. Samoin screamer tasoittuu kivasti miedommilla särön asetuksilla ja omaan makuun se oli parhaimmillaan kun pääteputkiksi vaihtoi EL84:t....
Thunder mulla on ollut ilman kaikua ja se taipui kyllä melkoisen moneen... Marsuja on monia malleja jne jne...

Hankalaahan tämä nettineuvominen on, sillä vaihtoehtoja on miljardi ja vain itse tietää mikä sopii itselle. Käytettyjen kanssa on kiva kokeilla eri laitteita ja useimmiten vanhat romppeet saapi kaupaksi ja siten uutta tilalle.
Oma suositus: ööö vaikkapa Voxin ac15 ja lopuilla rahoilla sitten eri värisiä säröjä jalkojen juureen..

 
Näinhän se on. Itsellä oli myös Thunder ja kokemusta on myös Screamerista ja tuosta Classicista. Omien kokemusten perusteella uskoisin kyllä kuitenkin, että jostain marsuhenkisestä pelistä voisi nuo soundit löytyä parhaiten. Voxi on kans hyvä jos siitä soundista sattuu tykkäämään. Itse en päässyt oikein missään vaiheessa AC30:n kanssa sinuiksi kun sellaisen omistin. Tuntuu olevan kans vähän nuuka säröpedaalien suhteen, toisin kuin monet marsut.
 
hevuorenmaa
12.03.2012 20:18:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toki suosittelisin itsekkin Marsua. Aloittaja haki kuitenkin vahvistinta joka toimii hiljaisella, omaa hyvät säröt ja cleanit, jossa on looppi. Ottavat hyvin vastaan pedaaleita. Halvemmat ENGLit on hieman kirkkaita ja jollekkin liian kolkkoja. Mutta elementeilläkin voi pelata. On noita nähty tanssilavoillakin. Eivätkä missään nimessä ole pelkkiä mörinämetallipelejä.
 
rheinone
12.03.2012 22:08:44 (muokattu 12.03.2012 22:11:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TuomasDC: No siis mitään raskasta saundia ei olla hakemassakaan,hard rokkiin tyyliin acdc ja aerosmith pitää riittää säröä :D olen miettinyt myös Orangen Dual Terroria 2/12 kaapin kanssa,mutta mietin että meneekö just hyvin jos käyttää paria efektiä ja pedaaleja,kun tässä ei ole efekti looppia,jcm 800 saattaa olla vähä turhan järeä,mieluiten alle 50w
 
Oma suosikkini näihin touhuihin on Marshall 1987x. Siihen pitää kyl modauttaa mastervola.
 
Entäs Vox Night Train NT50H? Vai meneekö liikaa alle budjetin?
 
Keke Urlaub
14.03.2012 20:43:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Torilla on näkyillyt noita Laneyn Lionheart -nuppeja. Näistä mitä olen ääninäytteitä kuunnellut, eikös tää olisi justiin se peli kysyjän tarpeisiin. Laadukasta ja melkoisen monipuolista äänimaailmaa kompaktissa koossa. Haluamallaan kaapilla voi sitten tunata sitä soundia omien mieltymysten suuntaan vielä enemmänä.
 
Hei tuota meniskö soittamaan välillä ->
Victor Helldriver
14.03.2012 20:52:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vaihtoehtoja miljoona...eiku testailemaan. itellä on styrkkareita iso läjä kaikki erilaisia ja eri tehosia. vielä läjään mahtuis erilaisia. aika vaikee neuvoa ku jos sanoo vaik kärjistettynä fender tai marshall ni nehän on jo kaks täysin erilaista koppia.
 
kaipa noilla engl ja mesajutuillakin voi muutakin soittaa ku mörköhevejä...saahan niitä namiskoita väänneltyä suuntaan jos toiseenkin
 
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
lonelyplayer
14.03.2012 21:08:41 (muokattu 14.03.2012 21:24:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hughes Kettner Switchblade, 50W ja neljä kanavaa. EL 34 putkilla eli Marsu-tyyppinen
Hyvät cleanit ja monipuoliset säröt. Samoin sis. rakennetut reverb/ delay/ chorus ym. ovat laadukkaita.
 
Mutta kuten yllä todettiin, näitä vaihtoehtoja on paljon !
 
Laiskiainen
15.03.2012 20:18:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Orange Dual Terror?
 
- The late bird catches a nap -
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «