Aihe: Humppakuninkaalliseksi 2012
1 2 3 4 5 6
EP
12.03.2012 18:28:38 (muokattu 12.03.2012 18:45:39)
hvinnamo: Ei olla monikaan, etenkään minä. Mut mun mielestä ei ole yhtään kovan muusikon merkki jos soittaa jossain hikisessä kilpailussa Tulipunaruusut 6 x , Merimies 3 x, Mahtava peräsin 8 x, Takaisinpaaluun 27 x ja vielä Tammerkosken sata kertaa. Minkä helvetin vuoksi kenenkään kovan tai epäkovan muusikon pitäis tollaseen suostua? Enemmänkin se on tyhmän muusikon merkki. WW:llä oli hyvä kirjoitus aiheesta ylempänä!

Jaa, en tiiä miten monta kertaa, tuskin ihan noin montaa kertaa kuitenkaan?

No jos on liikaa töitä niin ei kai sitten..
okabass
12.03.2012 20:05:07
KoskPaavo: Hohoo! Hyvä WW, oikein alkoi naurattamaan edellinen.
"Humppakuhilas 2012"- tuossahan ei tarviskaan olla perinteistä laakeriseppelettä voittajalla, olkituppo suuhun.

Kyllä. Ja läkkipeltikruunun sijaan koivistolaismallinen karvalakki.
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
jape2
12.03.2012 20:35:01
okabass: Kyllä. Ja läkkipeltikruunun sijaan koivistolaismallinen karvalakki.

Sekä mahdollisesti hullunpaperit ja tasan vuoden mittainen levytys ja keikkakielto!
Soettakkee humppoooooooo!
Sir Henry
12.03.2012 20:46:34
Niin, pitkästä aikaa, viikonloppuna ruotsinristeilyllä käyneenä, ja vähän erillaista musaa kuunnelleena toteaisin:
Tanssimusiikki on mielestäni rituaalimusiikkia, niinkuin kirkkomusiikki, marssimusiikki ja mitä niitä onkaan.
Ei tanssimusiikki, millä tein leipäni noin 13 vuotta 70-80 luvuilla, voi olla kovin erikoista, jos sitä soitetaan tavallisille ihmisille, jotka tanssin myötä saivat perinteiset soidinmenot käyntiin. Yökerhon parketilla vaimo meikäläisen ensirepliikin kuuli, ja heh, kyyti on kestänyt yli 20 vuotta.

Ikuinen ongelma leipäsoittajille on oma mieltymys ja se mistä fyrkka tulee. Ehkäpä se rekkakuskikin joskus haluaisi ajaa F ykkösissä. Monet ihmiset, monet muusikot ovat olosuhteiden uhreja. Varmaan humppaa vetää hemmoja, joilla riittäisi lahjoja jatsiin tai klassisen musan kuvioihin; ja takuuvarmasti on myös päinvastoin. Tiedän klassisen ja jatsin puolelta sähläreitä, joilta yksinkertaisinkaan humppa tai S Wonderin ralli ei taitu tyylinmukaisesti tai edes oikein.

Mutta nämä kilpailut, hyi hitto, ovat sitä saatananhelvetin guggenhaimin vitunsontaan, jolla otetaan tyhmien rahtat omaan taskuun. Vuonna noin 1977 Valkeakosken Hopealinja, Suomen Cannon ja iskelmälaulukilpailut, heh. Olin silloin nuori sinisilmäinen basson omistaja, mutta se paska mitä silloin yleisölle tarjottiin oli juuri sitä haisevinta krapula-aamun osostoa.
EP
12.03.2012 21:11:00 (muokattu 12.03.2012 21:13:15)
Sir Henry:
..
Ikuinen ongelma leipäsoittajille on oma mieltymys ja se mistä fyrkka tulee. Ehkäpä se rekkakuskikin joskus haluaisi ajaa F ykkösissä. Monet ihmiset, monet muusikot ovat olosuhteiden uhreja. Varmaan humppaa vetää hemmoja, joilla riittäisi lahjoja jatsiin tai klassisen musan kuvioihin

Niin eihän tuossa mitään uutta ole, ihmettelen vaan edelleen sitä, että miksei ne lahjakkaat hemmot panosta siihen työhön mitä tekevät esim. juuri tanssimusiikki?
Tekevät sillai "vasemmalla kädellä" vaikka pystyisivät parempaan.

Perinteisissä laulukilpailuissa laulajat pääsevät esille, oikean orkesterin säestettäväksi ja voivatpa saada jopa työtä.
TV :n kykyjenetsintäkilpailut sensijaan antaa vääränlaisen kuvan koko hommasta

Tuossa olis seuraava mistä voitas "vääntää", vaikka turhaahan se on, mut ajankuluksi:

http://www.extraviihde.fi/suomi-iskelman-sm.html
Sir Henry
12.03.2012 23:21:08
Niin, totesin mielipiteenä "olosuhteiden uhreja"; asuntovelkaa, köyhistä perheistä, saamaton luonne, sosiaaliset kommunikointi/itsensä markinonnin vaikeudet, luontainen , jopa sairaaloinen vaatimattomuus....

Ihmettelen, että jos ja kun löytyy laulajalle näin hyvä ja vilpitön kilpailu, mistä ura urkenee. Ei vaiskaan, kyllä nämä kaikki kilpailut F ykkösistä lähtien tuovat kultaa järjestäjien kukkaroon, heh.

Aikoinaan, Tampereella järjestettiin Reuharilla (=laiva, proomu lähellä nykyistä Särkänniemen huvipuistoa) erään ohjelmatoimiston iskelmälaulukisa, missä voittaja oli sovittu jo etukäteen. Yleisö buuasi ja huusi vitusti, kun kisassa oli heidän mielestään, ja todennäköisesti, parempia laulajia.

Vanhana kyynikkönä näistä hevonvitun kisoista sanoisin, että sama kaiku on askelten, ei kukaan yritys järjestä hyväntekeväisyyskilpailuja, ei ennen, ei nyt, ei ikinä, ei koskaan. Miksi?
EP
13.03.2012 06:03:30 (muokattu 13.03.2012 06:37:54)
Sir Henry:
..Ihmettelen, että jos ja kun löytyy laulajalle näin hyvä ja vilpitön kilpailu, mistä ura urkenee. Ei vaiskaan, kyllä nämä kaikki kilpailut F ykkösistä lähtien tuovat kultaa järjestäjien kukkaroon, heh.

..Vanhana kyynikkönä näistä hevonvitun kisoista sanoisin, että sama kaiku on askelten, ei kukaan yritys järjestä hyväntekeväisyyskilpailuja, ei ennen, ei nyt, ei ikinä, ei koskaan. Miksi?

Ei tietenkään hyväntekeväisyydestä, järjestelyt maksaa..
En yleensäkään pidä musiikilla kilpailemista hyvänä asiana, mutta onhan niissä hyvätkin puolensa, pääsee esille ja saa kokemusta.
okabass
13.03.2012 09:25:59
Sir Henry:
Vanhana kyynikkönä näistä hevonvitun kisoista sanoisin, että sama kaiku on askelten, ei kukaan yritys järjestä hyväntekeväisyyskilpailuja, ei ennen, ei nyt, ei ikinä, ei koskaan. Miksi?

Siksi, koska rahuski on niin kivaa omassa (ohjelmatstn) lompakossa. Siksi.
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
rintapek
13.03.2012 18:03:56

WanhaWetäjä: Jos ei liiemmin pidä noista biiseistä tai on vetänyt niitä omiksi tarpeiksi niin kai sen saa sanoa?

Otahan WW blussa. En mä kyllä tiedä mitä sä sillä teet.

Mut riittävän monta kertaa ko on keikalla vetäny mehtäkukkia, muistoja karpaaseilta, jätkänhumpaa ja Irjaa, ni niihin puutuu itte. Puhumattakaan siitä, et kyl se yleisökin puutuu, jos pändi ei mitenkään uudistu.

Mä voin kertalaakista luetella viistuhatta helvetin hyvää biisiä. Keikalla ehtii vetää ehkä viiskymmentä, joten joka keikalla jää soittamatta 4950 sairaan hyvää biisiä. Joten onko sillä hitonkaan väliä et mitkä ne oli?

Mä just tsekkasin mun stressiklubin tänhetkisen ohjelmiston ja vertasin sitä kymmenen vuoden takaiseen ohjelmistoon, ni löyty kaksi samaa kappaletta. Ja jokseenkin samaa kamaa ollaan vedetty vuodesta -89.
One kind of music only - the good kind
hvinnamo
13.03.2012 19:09:14
rintapek:

Mä voin kertalaakista luetella viistuhatta helvetin hyvää biisiä. Keikalla ehtii vetää ehkä viiskymmentä, joten joka keikalla jää soittamatta 4950 sairaan hyvää biisiä. Joten onko sillä hitonkaan väliä et mitkä ne oli?

.

Lyödäänkö vetoa että et pysty luettelemaan 5000:ta sairaan hyvää biisiä humppamiitissä, vaikkakin määritelmä onkin makuasia? Mä voin kirjoittaa ylös, kun sä luettelet. :D
rintapek
13.03.2012 19:41:32

hvinnamo: Lyödäänkö vetoa että et pysty luettelemaan 5000:ta sairaan hyvää biisiä humppamiitissä, vaikkakin määritelmä onkin makuasia? Mä voin kirjoittaa ylös, kun sä luettelet. :D

Mä en sun kanssa lyö vetoa. Enää mistään. Koskaan.
One kind of music only - the good kind
jazzbass-73
13.03.2012 21:11:50 (muokattu 13.03.2012 21:14:03)
Voihan hevonperkele tuota xtra-viihteen touhua ... Humppakuninkaalliset ; miten tämä kansa on voinut tulla edes toimeen ilman jotain saatanan humpparuhtinasta ?
Onnea vaan Onnenmaa -orkesteri !
EP
13.03.2012 21:39:23 (muokattu 13.03.2012 21:54:07)
Taittaa olla neljäs kerta kun valitaan, v.2008 eka kerta.

E: Taitaakin olla jo 5. kerta?

Ihan suht nimekkäitäkin laulajia on käynyt ko. voiton pokkaamassa.
Kannattaa olla avarakatseinen ja monipuolinen, eikä väheksyä mitään musiikkia.
Thefish
13.03.2012 21:43:25
hvinnamo: Lyödäänkö vetoa että et pysty luettelemaan 5000:ta sairaan hyvää biisiä humppamiitissä, vaikkakin määritelmä onkin makuasia? Mä voin kirjoittaa ylös, kun sä luettelet. :D

Mä voin laittaa parikybää pottiin ihan katselemisen ilosta :)
"This motherfucker can play AND dance!" - Paul Jackson
hvinnamo
13.03.2012 22:29:08
Thefish: Mä voin laittaa parikybää pottiin ihan katselemisen ilosta :)

Mulla on vähän sellanen kutina/tuntuma että joku veto me vielä saadaan aikaiseksi! Mukavaa hommahan se olis kauniissa kesäillassa istua napanderilasi kädessä ja näpytellä läppäriin biisien(hyvien) nimiä. Samalla kone vois tarkastaa ettei tule samaa kahta kertaa. Ainoo tietty jos Rintapek ei uskalla, niin eihän sille taas mitään voi! ;D
Basso-Aslak
13.03.2012 23:39:15

hvinnamo:.....humppamiitissä, .....
No, nyt sanottiin taikasana!! Onko sama aika ja sama kanava kuin edellisinäkin vuosina?
Ihan just alan reenaamaan, äkkiä vaan sitä ennen vikaisen mnettiä...
EP
14.03.2012 17:04:53
Vähän on taas eksytty aiheesta..
hvinnamo
14.03.2012 17:11:31
EP: Vähän on taas eksytty aiheesta..

Haittakse? Sama se on onko humppakuningaskisa tai humppamiitti. Jälkimmäisestä vaan on iloa useammalle ihmiselle kuin ekasta. :D Humppamiitissä on usein ollut jopa hauskaa!
Qsine
14.03.2012 20:24:38 (muokattu 14.03.2012 20:24:54)

hvinnamo: Haittakse? Sama se on onko humppakuningaskisa tai humppamiitti.

Tai vaikkapa Raatalan humpparalli, jossa esiintyjät saavat tehdä ensin työnsä, ja vasta tapahtuman jälkimainingeissa katsotaan, paljonko heille maksetaan.

Tämmöisellä ihan omanlaisellaan festarijärjestely-ajattelulla minua lähestyttiin taannoin ko. tapahtuman suhteen. Tyydyin nyökkäilemään ymmärtäväisnä: lähestyjä oli kuitenkin hieman humalassa.
http://jannekuusinen.blogspot.com/
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)