MoreK 14.03.2012 10:39:02 | |
---|
kohvakka: Ei Axessakaan ole pakko olla samat efektit samojen nappien takana eri preseteissä. Ainakin tässä vanhassa standard mallissa on 10kpl ns. external controllereita, joille voi määrittää jokaiselle oman kytkimen tai expression pedaalin midilaudassa. Näihin external controllereihin voi sitten kytkeä minkä tahansa midiohjattavan parametrin, tai vaikka useammankin. Kiitos tarkennuksesta. Globaalit midi CC# asetukset ovat samat presetistä toiseen, mutta tämä "external controller" vissiin sitten ratkaisee ongelman? Toimiiko tuo siis siinä tilanteessa, että keikalla haluat yhdelle presetille vaikkapa reverb-delay-chorus-flanger -efektit ja seuraavaan biisiin toisen presetin, jossa on samojen padien takana vaikkapa reverb-delay-rotary-eq? Ts. sama lankusta tuleva CC# arvo kytkee eri efektin päälle/pois, ja vaihto tapahtuu lennossa, pelkän presetin vaihdolla, ilman manuaalista säätämistä? |
MoreK: Kiitos tarkennuksesta. Globaalit midi CC# asetukset ovat samat presetistä toiseen, mutta tämä "external controller" vissiin sitten ratkaisee ongelman? Toimiiko tuo siis siinä tilanteessa, että keikalla haluat yhdelle presetille vaikkapa reverb-delay-chorus-flanger -efektit ja seuraavaan biisiin toisen presetin, jossa on samojen padien takana vaikkapa reverb-delay-rotary-eq? Ts. sama lankusta tuleva CC# arvo kytkee eri efektin päälle/pois, ja vaihto tapahtuu lennossa, pelkän presetin vaihdolla, ilman manuaalista säätämistä? Kyllä. Toimii juuri noin. Kyllä täytyy sanoo jotta kyllllä! |
B-P Music 28.03.2012 22:03:36 | |
---|
|
MoreK 29.04.2012 20:41:12 | |
---|
Kemper julkaisi 43 uutta profiilia KPA:han. Alla listaa profiloiduista laitteista. Pikaisella testauksella ja selauksella kaikki profiilit vaikuttavat erittäin hyviltä. Paljon high-gain profiileja, mutta myös kliiniä ja crunch osastoa. Steavens 39 Amp Seymour Duncan Convertible 100 Head Steavens Poundcake MK II Diezel Herbert MK II Framus Cobra Siggi Mehl Amp Groove Tubes 75 with 6L6 / 5881 Tubes Marshall JCM 800 / 2003 Mojo 2x12, Marshall 1960 AX (4x12 Greenbacks), Marshall 1960 A (4x12 Blackbacks) Leslie Fender Princeton Amp 1961 Leslie 145 Phaser Presets Nyt alkaa olla se tilanne, että Kemperin omia ja käyttäjien profiileja on yhteensä yli tuhat ja niiden läpikäyminen alkaa olla tolkuton homma. Luin Kemperin keskustelufoorumilta, että Rig Exchange palveluun on tulossa ranking-systeemi. Aikataulua ei tosin kerrottu. |
jyrkalt 30.04.2012 00:29:02 | |
---|
MoreK:Nyt alkaa olla se tilanne, että Kemperin omia ja käyttäjien profiileja on yhteensä yli tuhat ja niiden läpikäyminen alkaa olla tolkuton homma. Luin Kemperin keskustelufoorumilta, että Rig Exchange palveluun on tulossa ranking-systeemi. Aikataulua ei tosin kerrottu. Mulla on sellainen hölmöhkö ajatustapa siitä että jos noita mallinnoksia haalii liikaa niin se kaikki "hyvä tääkin on olla olemassa" alkaa kääntyä itsetarkoitustaan vastaa ja itse soitto ja soittaminen sekä harrastaminen alkaa kusta kun ei tiedä mitä enää soittelis kun kaikkea on liikaa. Kiip it simplel kiip it stupit... :) Mut hyvähän se on että jokaiselle ja joka tyylilajiin mallinnoksia olemassa on. Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu. |
Wolfheart 30.04.2012 00:47:41 | |
---|
jyrkalt: Mulla on sellainen hölmöhkö ajatustapa siitä että jos noita mallinnoksia haalii liikaa niin se kaikki "hyvä tääkin on olla olemassa" alkaa kääntyä itsetarkoitustaan vastaa ja itse soitto ja soittaminen sekä harrastaminen alkaa kusta kun ei tiedä mitä enää soittelis kun kaikkea on liikaa. Kiip it simplel kiip it stupit... :) Mut hyvähän se on että jokaiselle ja joka tyylilajiin mallinnoksia olemassa on. Totta, tuntuu että kemperin hankkimisen jälkeen on kulunut enemmän aikaa mallinnosten selaamiseen kuin soittamiseen:) Noita virallisia rig packeja julkaistaan ilmeisesti tulevaisuudessa useampiakin. |
aristoteles666 30.04.2012 01:26:22 (muokattu 30.04.2012 01:28:51) | |
---|
Wolfheart: Totta, tuntuu että kemperin hankkimisen jälkeen on kulunut enemmän aikaa mallinnosten selaamiseen kuin soittamiseen:) Noita virallisia rig packeja julkaistaan ilmeisesti tulevaisuudessa useampiakin. enemmän olen nähnyt että ihmiset pähkäilee sen vahvistimen lisäksi pedaaleja, särö sellaisia, hommatkaa vahvistin ettei tarvitse pedaaleja, ja just niin että ensimmäinen asia mitä kitara näkee piuhan jälkeen on joku kondensaattori ja op vahvistin. eikä putki. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
jyrkalt 30.04.2012 01:46:44 (muokattu 30.04.2012 01:47:03) | |
---|
aristoteles666: enemmän olen nähnyt että ihmiset pähkäilee sen vahvistimen lisäksi pedaaleja, särö sellaisia, hommatkaa vahvistin ettei tarvitse pedaaleja, ja just niin että ensimmäinen asia mitä kitara näkee piuhan jälkeen on joku kondensaattori ja op vahvistin. eikä putki. Kerros nyt kun aloit.. Mun mielestä melko harvassa vahvistimessa inputin jälkeen seuraava kommervenkki on putki. Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu. |
tommiot 30.04.2012 02:08:05 | |
---|
jyrkalt: Kerros nyt kun aloit.. Mun mielestä melko harvassa vahvistimessa inputin jälkeen seuraava kommervenkki on putki. Joo, onhan niissä yleensä 10-100k grid stopper -vastus vaimentamassa korkeita taajuuksia ja rajoittamassa hilavirtaa. Käytännössä kuitenkin siis inputista mennään suoraan putken hilalle. Ns. oikeissa vahvistimissa siis ;) |
PIM 30.04.2012 09:05:02 | |
---|
Moridin: Joo, onhan niissä yleensä 10-100k grid stopper -vastus vaimentamassa korkeita taajuuksia ja rajoittamassa hilavirtaa. Käytännössä kuitenkin siis inputista mennään suoraan putken hilalle. Ns. oikeissa vahvistimissa siis ;) Pitäisikö sanoa, että ensimmäine aktiivinen eli ääntä vahvistava komponentti on putki, eikä transistori kuten monessa nykypäivän "putkivahvistimissa". |
slapvete 30.04.2012 13:39:05 | |
---|
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people."
- Slipperman |
MoreK 30.04.2012 14:31:38 | |
---|
|
Pop Corn 30.04.2012 14:37:06 | |
---|
jyrkalt: Mulla on sellainen hölmöhkö ajatustapa siitä että jos noita mallinnoksia haalii liikaa niin se kaikki "hyvä tääkin on olla olemassa" alkaa kääntyä itsetarkoitustaan vastaa ja itse soitto ja soittaminen sekä harrastaminen alkaa kusta kun ei tiedä mitä enää soittelis kun kaikkea on liikaa. Kiip it simplel kiip it stupit... :) Mut hyvähän se on että jokaiselle ja joka tyylilajiin mallinnoksia olemassa on. Ei tuo mitään hölmöä ole, mä ajattelen vähän samaan malliin että mitä enemmän mä treenaan ja mitä parempi soittaja musta tulee sitä varmemmin musta tulee kuuluisa huippukitaristi joka myy sikana levyjä ja musta tulee ökyrikas kroisos joka alkaa ryyppäämään ja rälläämään iloluontoisten mallitypykköjen kanssa ihan liikaa ja sit se itse soittaminen unohtuu. Näin mä oon fundeerannu ja en piru vie opettele tällä(kään) viikolla mitään uutta. On se kovaa olla kitaransoittaja nykyään... huh huh. . |
TTV 05.05.2012 11:33:34 | |
---|
Mitäs vahvistinprofiileja Kemper itse nyt kaiken kaikkiaan tarjoaa tuohon? "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
MoreK 05.05.2012 14:13:54 | |
---|
TTV: Mitäs vahvistinprofiileja Kemper itse nyt kaiken kaikkiaan tarjoaa tuohon? Vilkaise tämän keskustelun edelliselle sivulle, siellä on lista. |
TTV 05.05.2012 16:03:29 | |
---|
MoreK: Vilkaise tämän keskustelun edelliselle sivulle, siellä on lista. Häpeän! Olen mielestäni seurannu ketjua tarkasti mutta toi oli päässy jotenkin ohi :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
Skebaristi 05.05.2012 17:25:23 (muokattu 05.05.2012 17:25:48) | |
---|
Mitenkähän onnistuu Kemperin kanssa ulkoisten efektien käyttö? Pedaalilankusta löytyy Line6 M13, wahi ja pari särötintä. Saako M13:sta kytkettyä ns. efektilooppiin? Äkkiseltään en moista ominaisuutta löytänyt Kemperistä, kun katselin kuvia liitännöistä. Löytyyhän kemperistä toki noita efektejä, mutta tuskin ihan niin monipuolisesti kuin mitä M13:sta. Visioin että hankkisin kemperin, jota ohjaisin M13:lla midin kautta ja samalla ottaisin siitä efektit. Onnistuukohan mitenkään? Keikkakäytössä tuo olisi roudauksen kannalta varsin ihanteellinen ratkaisu, kun vetäisi äänet suoraan linjaan. Samalla saisi kotisoitteluihin/nauhoituksiin oivallisen myllyn. Youtubesta alkaa olla kaikki laitteeseen liittyvät videot katsottuna ja täytyy sanoa että GAS alkaa olla infernaalinen. :) |
Heze 05.05.2012 17:32:48 | |
---|
Skebaristi: Mitenkähän onnistuu Kemperin kanssa ulkoisten efektien käyttö? Pedaalilankusta löytyy Line6 M13, wahi ja pari särötintä. Saako M13:sta kytkettyä ns. efektilooppiin? Kemperistä löytyy efektilooppi http://kemper-amps.com/page/render/ … filing_Amplifier___Guided_Tour.html ja tuolta selaat kohdan Looping In and Out External Effects "The Kemper Profiling Amplifier includes an external effects loop which you can patch in anywhere among the virtual stomps boxes. The location and other details can be stored per rig. The monitor outputs also can serve as a pure analog buffer amp for re-amping." |
MannihilatoR 05.05.2012 17:49:37 | |
---|
ruma toi on ku perkele.. .. ...ja hymiöt viestini loppuun: :D :D :D :D :D :D |
TTV 05.05.2012 20:13:41 | |
---|
MannihilatoR: ruma toi on ku perkele.. .. Höpsis, piristää kummasti nuppien ja räkkien korservatiivista lookkia. Itelle lähti just Thomannilta musta KPA tilaukseen :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),