Aihe: Fender veloissa
1 2 3 4 5
Arttu_Ace
13.03.2012 15:01:59 (muokattu 13.03.2012 15:04:36)

the-Antero: En mene vannomaan :) mä oon aina bongannu sillä sen fender basson..

Olisko siulla vaikka googletettua valokuvaa Billy Sheehanista Fenkun basson kanssa? Se oli kuitenkin 80-luvun alussa ensimmäisiä signature-artisteja kun Yamaha alkoi valloittamaan jenkkilää.

E: Nevermind: http://www.billysheehan.com/gear/instruments_34.html
Kicking ass like never before!
Lunnu
13.03.2012 15:20:41
Yllättävän pieni on sinänsä F:n vuosivaihto mutta toisaalta ymmärrettävä. Jos halutuimmat mallit on vuosikymmenien ikäisiä ja tuotteet on lähtökohtaisesti sellaisia jotka kestää vuosikausia ja kiertää soittajalta toiselle tuottamatta lisäarvoa valmistajalle, ei uusia osteta siihen tahtiin kuin olisi tarvis.
Nostalgy is not what it used to be
Krice
13.03.2012 15:22:41

qal: kiertää soittajalta toiselle tuottamatta lisäarvoa valmistajalle, ei uusia osteta siihen tahtiin kuin olisi tarvis.

"Osta käytetty torilta." Niinpä niin!
Rämppy
13.03.2012 16:43:22
Krice: "Osta käytetty torilta." Niinpä niin!

Käytettyä kannattaa suosia. Saa yleensä enemmän kitaraa rahan vastineeksi ja säästyy metsää sekä muita luonnonvaroja.
Usein firmat velkaantuu ja kirjaa tappiotilinpäätöksiä silloin, kun on tehty isompia investointeja, yritysostoja tai muuten laajennettu toimintaa. Kun katselee Fenderin meininkiä viimeisen 10 vuoden aikana en hirveästi ihmettele velkaantumista.
En sitten malttanut olla sanomatta.
Johann Onn
13.03.2012 16:50:28 (muokattu 13.03.2012 16:50:45)
the-Antero: Höh, mä soitan hevii mexicolaisella Fenderillä.... Pitäneekin ruveta soittamaan humppaa sen sijaan

Se vaihtoon ja tämmöinen tilalle... http://en.wikipedia.org/wiki/Fender_HM_Strat

...kun ton nimihän on ihan selkeästi, lyhennys sanasta "Fender HuMppa Strat".
uusiipe
13.03.2012 17:46:20
Tapahtuipa 30-luvulla, että insinööri tuli innosta puhkuen töistä kotiin. "Olen keksinyt sähkökitaran!", hän huusi vaimolleen, joka vastasi: "Hys, ole hiljaa. Joku voi kuulla ja varastaa keksintösi."
"Höh, eihän täällä ole muita kuin kokki Ibanez, puutarhuri Gibson ja putkimies Fender."
Lauluääni kuin perskarva - ohut ja epäpuhdas.
lavaamo
13.03.2012 18:29:59
Zed: Ja lisäksi saa hikeä, silsaa, ja mahdollisesti myöhemmin paljastuvia yllättäviä vikoja, jonka vuoksi kitara on alunalkujaan lähtenytkin kiertoon. Minulla ainakin on helvetin hyvät kitarat, enkä aio niitä koskaan myydä, koska siihen ei ole syytäkään. Metsä on muuten uusiutuva luonnonvara.

Mikä voi olla "myöhemmin paljustuva yllättävä vika" joka ei testaamalla ilmene? Termiitit?
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Zed
13.03.2012 18:38:29 (muokattu 13.03.2012 18:39:10)

lavaamo: Mikä voi olla "myöhemmin paljustuva yllättävä vika" joka ei testaamalla ilmene? Termiitit?

Satunnaisesti ilmenevät häikät sähköpuolella, lämpö- ja kosteusmuutoksiin herkästi reagoiva kaula, virheellisten komponenttien aiheuttamia ongelmia vireen ja säätöjen kanssa, osien muutokset, vaikka olisi myyty alkuperäisenä. Viimeiseen kohtaan viitaten tulee mieleen erään "MIA-Straton" tarina tältäkin palstalta, jossa kyllä ostajan tarkkaavaisuudessakin oli vikansa.
"Syö perunamuussia!" - Jiri Jalkanen
aristoteles666
13.03.2012 18:46:18

the-Antero: En mene vannomaan :) mä oon aina bongannu sillä sen fender basson..

yamahalla se vetää kyllä, sillä on Attitude nimikkobasso, ja nyt BB basso kanssa joka pohjautuu sen modifioimaan yamaha BB bassoon, jolla se soitti iät ja ajat.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
lavaamo
13.03.2012 18:50:54
Zed: Satunnaisesti ilmenevät häikät sähköpuolella, lämpö- ja kosteusmuutoksiin herkästi reagoiva kaula, virheellisten komponenttien aiheuttamia ongelmia vireen ja säätöjen kanssa, osien muutokset, vaikka olisi myyty alkuperäisenä. Viimeiseen kohtaan viitaten tulee mieleen erään "MIA-Straton" tarina tältäkin palstalta, jossa kyllä ostajan tarkkaavaisuudessakin oli vikansa.

Palacasterit nyt on erikseen, mutta normi kitaraan nyt harvemmin on vaihdettu muuta kuin elektroniikka. Sitäkään harvemmin vaihdetaan huonompaan.
Fenderillä muutenkin on niin miljoona mallia, että uutenakin ostaminen on hankalaa.

Sähköissä switchi ja potikat ovat kuluvia osia, ja todella helpot vaihtaa.

Mulla on kyllä nuo 5-30v Jacksonit pitäneet kaulansa ja vireensä kunnossa vaikka on keikalle kuljetettu 20 asteen pakkasessa ja sitten lavalle virittelemään. Toki ne ovat olleet vähän tavallista Fenderiä parepia kitaroitakin.
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
the-Antero
13.03.2012 18:59:14

aristoteles666: yamahalla se vetää kyllä, sillä on Attitude nimikkobasso, ja nyt BB basso kanssa joka pohjautuu sen modifioimaan yamaha BB bassoon, jolla se soitti iät ja ajat.

Ok... Tosiaan muistelin että ois fenderillä vedelly mutta eipä siis vedäkään :)
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Rämppy
13.03.2012 21:10:43
Zed: Ja lisäksi saa hikeä, silsaa, ja mahdollisesti myöhemmin paljastuvia yllättäviä vikoja, jonka vuoksi kitara on alunalkujaan lähtenytkin kiertoon. Minulla ainakin on helvetin hyvät kitarat, enkä aio niitä koskaan myydä, koska siihen ei ole syytäkään. Metsä on muuten uusiutuva luonnonvara.

Se on kuule mojoa, se hiki ja silsa. Jos ostaa vanhan hyväkuntoisen kitaran, tulee harvemmin ongelmia esim. kaulan kanssa. Uusissa kitaroissa on tämän suhteen isompi riski. Metsä on uusiutuva luonnonvara, mutta mikä tahansa puu ei kelpaa soitinpuuksi. Sitäpaitsi trooppiset metsät uusiutuvat tosi huonosti. Hyvän soitinpuun saatavuus on jo tunnettu ongelma kitaratehtailla.
En sitten malttanut olla sanomatta.
lonelyplayer
14.03.2012 21:20:39
the-Antero: Ok... Tosiaan muistelin että ois fenderillä vedelly mutta eipä siis vedäkään :)

Erehdyksesi voi johtua siitä että ainakin Fazer Musiikin Hesan (Aleksin) myymälässä oli seinällä Fenkun ja Yamahan bassoja sekaisin. Varmaan Kaisaniemenkadullakin.

Muistan kun itse ostin Fenderin Jazz basson aikoinaan ja ihastelin samalla Sheehanin nimikkobassoa kun oli niin hienon värinen mutta en sitten kuitenkaan ostanut.

Vaan mitäpä väliä .. :)
arppah8
15.03.2012 15:23:19 (muokattu 15.03.2012 15:37:49)

the-Antero: Ok... Tosiaan muistelin että ois fenderillä vedelly mutta eipä siis vedäkään :)

Soittihan Billy tolla linkatulla bassolla jotain 4000 keikkaa vai paljon niitä oli :) Ainakin DLRn ekan levyn aikaisissa videoissa Fenkku vielä esiintyy Yamahan BBn ohella. Nykyään tosiaan Yamahan Attitude.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
the-Antero
15.03.2012 15:54:31

arppah8: Soittihan Billy tolla linkatulla bassolla jotain 4000 keikkaa vai paljon niitä oli :) Ainakin DLRn ekan levyn aikaisissa videoissa Fenkku vielä esiintyy Yamahan BBn ohella. Nykyään tosiaan Yamahan Attitude.

Voi olla että tuolta muistelen sitä bassoa :)
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
ReBeat
21.07.2012 03:16:39

Ei ne meekkään pörssiin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)