Aihe: Paskoista parhain lespa?
1 2
Confidentum
12.03.2012 15:03:25
fox: Tämä, ja miksei tuo Lonesomen esittämä Tribute. =)

Joo tossa Tributessa olis mikkiosasto jo valmiissa iskussa, eikä muutenkaan huono...ihan asiallinen
MaxDamage
12.03.2012 15:49:43
lavaamo: Laitan popcornit tulemaan.

the-Antero: Säästä mullekin...

Mä tulen myös messiin..
Dinorocker
12.03.2012 18:20:39
Wilkinsonin "raudasta"... Mulla oli Vintagen ns. Peter Green model. Ainakin talla/bridge oli surkean pehmeää tavaraa. Mikit ihan ok... Gibsoneissa ainakin ihan eri kamaa tuo rautapuoli, joskin muutenkin eri luokan peleistä kyse.
Turbo!!!
ReBeat
12.03.2012 22:41:09

Eikös supreme tarkota hyvää...
http://www.nettimarkkina.com/les-paul/987037
Kime86
12.03.2012 23:52:52
Käytänpä tätä ketjua tökerösti hyväksi. Mitä mieltä porukka on Tokai ALC-53 Les pauleista? Aika heikosti löytyy tietoa ja mielipiteitä ko. kitarasta.

-Kime
antnis
12.03.2012 23:53:49
Kime86: Käytänpä tätä ketjua tökerösti hyväksi. Mitä mieltä porukka on Tokai ALC-53 Les pauleista? Aika heikosti löytyy tietoa ja mielipiteitä ko. kitarasta.

-Kime

Kyllä täällä on noista jauhettu, ihan ok pelejä.
Ollaan nyt rehellisiä. Ei metallimusiikki pyri koskettamaan kuulijoitaan älyn kautta. Klassinen usein pyrkii. Ja avantgarde jazz myös. -Pirkka@hifiharrastajat.org
BigPapa
13.03.2012 00:24:49

Mites monella on Gibson Les Paul ja harmittelee sitä, ettei tullut sitä Epiphonea tai Tokaita ostettua.
hallu
14.03.2012 10:00:32
BigPapa: Mites monella on Gibson Les Paul ja harmittelee sitä, ettei tullut sitä Epiphonea tai Tokaita ostettua.

Eiköhän se porttiteoria mene mieluummin niinpäin, että Epiphone tai Tokai LesPaulit saattavat myöhemmin johtaa Gibson LesPaulin hankintaan;-) toisaalta Tokailtahan löytyy erittäin kalliita ja hienoja malleja myös jos ei G-pajan tuotetta syystä tai toisesta halua. Toisaalta Gibsonilta löytyy LesPaul malleja hyvin laaja kirjo ja jokaisesta hintasegmentistä sitä kaikkein halvinta hintaluokkaa lukuunottamatta eli valinnan varaa löytyy varmasti enemmän kuin yhdeltäkään muulta valmistajalta.

Itse kokeilin jokin aika sitten Epiphonen LesPaulia rinnakkain uuden Gibson LesPaul Standardin kanssa ja kyllähän jopa minä pystyin eron noiden välillä huomaamaan, mutta pakko tunnustaa, että tuntumaltaan se Epiphone oli aivan erinomainen soitin ja sähköjen kanssa kuulostikin hyvältä. Hiljattain kokeilin myös Tokaita sellaista pikkuisen toista tonnia maksavaa mallia ja ei siitä kitarasta oikein moitittavaa löytynyt ja kyllä se oli aivan upea kitara en voi kieltää.

Nauhanpää kanttaukset noista muista yleensä puuttuu. Tai en ainakaan ole nähnyt nauhanpää kanttauksia muissa kuin Gibsonin omissa malleissa. Tokaissa oli sellainen öljytty kaula josta en pitänyt lainkaan (olen paksun kiiltävän lakan ystävä;-)), mutta muuten se oli kyllä oikein hyvä kitara.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
jackandthedevil
14.03.2012 17:19:41
Jos menee silmät ja korvat auki, eikä tuijottele pelkästään siihen lapaan niin voi löytää halvalla helmiä.
Esimerkkinä oma Pearl LP (japani, 70's) joka on kerrassaan upea soitin. Meni heittämällä suosikin pallille ohi Tokai LP:n (japani, 00's). Hintaakin oli vain kolmasosa, tosin tämä johtuen visuaalisesta vammasta. Mut ei minua haittaa, jopa päinvastoin!
fox
14.03.2012 17:37:20

jackandthedevil: Jos menee silmät ja korvat auki, eikä tuijottele pelkästään siihen lapaan niin voi löytää halvalla helmiä.
Esimerkkinä oma Pearl LP (japani, 70's) joka on kerrassaan upea soitin. Meni heittämällä suosikin pallille ohi Tokai LP:n (japani, 00's). Hintaakin oli vain kolmasosa, tosin tämä johtuen visuaalisesta vammasta. Mut ei minua haittaa, jopa päinvastoin!

Niin, jos tuolta "Japanin-vintage" -osastolta ryhdytään kaivelemaan.. ;)

Mutta jos lähdetään siitä, että kysyjällä tais olla tässä tapauksessa tarkoituksena löytää ihan "kaupan hyllyltä" saatava halvemman hintakategorian soittopeli, joka on esikuvaansa muistuttava.. =)
Tuppaavat vaan nuo japsi-vintaget (ja vallankin hintaa ylöspäin punkeevat "lawsuit"-jutustelut myyntitilanteessa, oli sitten niihin aihetta tahi ei..) olemaan tänä päivänä ihan kovissakin hinnoissa. Pearl nyt ei ihan samanmoista "statusta" noilla markkinoilla nauti, kuin jotkut muut merkit. Hinnakkaimpina tietty nuo "oikeat" lawsuit-Ibanezit (1976-77 ja vähän vanhemmat).
Mutta onhan noita, jos löytyy niin ehdottomasti kannattaa vaikka Aria Pro II LS-sarjalaiset, ja vallankin LeoPard -lapatekstilliset sekä Vantage Ghost-kitarat tsekata. Pearlilla on sellainen ominaisuus joissakin malleissa, että se "kansipuu" on muotoon prässättyä viilua ja alla on pikkuinen "ilmatila" samaan tapaan kuin vaikka Ibanezin Custom Agent-mallisissa kitaroissa. Ja muutamia muitakin tuolla "periaatteella" valmistettuja LP-kopioita löytyy.
Hintahaitarista menee "yläpäästä ohi" sitten nuo Fernandes SuperGradet, Burnyt, Navigatorit ja japsi-Tokait, osa jopa samassa tehtaassa tehtyjä.. (Ja samassa tehtaassa saattoi olla valmistuksessa myös japsi-Epiphonet ja Orvillet, lähinnä Orville by Gibson -mallit)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Victor Helldriver
14.03.2012 18:34:55
made in usa!

'nuff said...
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
Confidentum
14.03.2012 18:39:17
Victor Helldriver: made in usa!

'nuff said...

...by mexicans?
Confidentum
14.03.2012 18:41:16
fox: Niin, jos tuolta "Japanin-vintage" -osastolta ryhdytään kaivelemaan.. ;)

Mutta jos lähdetään siitä, että kysyjällä tais olla tässä tapauksessa tarkoituksena löytää ihan "kaupan hyllyltä" saatava halvemman hintakategorian soittopeli, joka on esikuvaansa muistuttava.. =)
Tuppaavat vaan nuo japsi-vintaget (ja vallankin hintaa ylöspäin punkeevat "lawsuit"-jutustelut myyntitilanteessa, oli sitten niihin aihetta tahi ei..) olemaan tänä päivänä ihan kovissakin hinnoissa. Pearl nyt ei ihan samanmoista "statusta" noilla markkinoilla nauti, kuin jotkut muut merkit. Hinnakkaimpina tietty nuo "oikeat" lawsuit-Ibanezit (1976-77 ja vähän vanhemmat).
Mutta onhan noita, jos löytyy niin ehdottomasti kannattaa vaikka Aria Pro II LS-sarjalaiset, ja vallankin LeoPard -lapatekstilliset sekä Vantage Ghost-kitarat tsekata. Pearlilla on sellainen ominaisuus joissakin malleissa, että se "kansipuu" on muotoon prässättyä viilua ja alla on pikkuinen "ilmatila" samaan tapaan kuin vaikka Ibanezin Custom Agent-mallisissa kitaroissa. Ja muutamia muitakin tuolla "periaatteella" valmistettuja LP-kopioita löytyy.
Hintahaitarista menee "yläpäästä ohi" sitten nuo Fernandes SuperGradet, Burnyt, Navigatorit ja japsi-Tokait, osa jopa samassa tehtaassa tehtyjä.. (Ja samassa tehtaassa saattoi olla valmistuksessa myös japsi-Epiphonet ja Orvillet, lähinnä Orville by Gibson -mallit)

Juup, juurikin näin, kaupan hyllyltä uutta. Meinaan että lepakkospekseillä kutakuinkin pitäisi olla, muulla ei ni väliä. Joku Tanglewoodin TSB 58 voisi mahtua kategoriaan myös
fox
14.03.2012 19:12:58

Confidentum: Juup, juurikin näin, kaupan hyllyltä uutta. Meinaan että lepakkospekseillä kutakuinkin pitäisi olla, muulla ei ni väliä. Joku Tanglewoodin TSB 58 voisi mahtua kategoriaan myös

Puista voit hieman joutua tinkimään.. ;) Se on melko "laaja paletti" mistä noita työstetään, ja voipa olla että puulaji saattaa vaihtua vaikka kesken vuottakin, saatavuudesta tehtaallahan se riippuu. Eli tarjolla on ne "perinteiset" mahonki-vaahterakansi, mutta sitten on myös leppää vaahterakannella. Ja mikäli otat kuviokannellisen (loimua tai quilttia eli sitä "mylpyräloimua") niin vielä lisääntyy yks muuttuja: voi olla mahonkia ja sitten "maple on maple", tai runko kokonaan mahonkia ja pinnassa se ohut vaahteraviilu (se kuviovaahtera on erittäin monissa kalliimmissakin itämaan-kitaroissa ainoastaan pintaviiluna)..
Sitten myös voi olla yhdistelmä mahonki- maple on alder..
Tanglewoodin sähkiksistä ei oo kokemusta, joku Tanglewoodin akustinen oli joskus laitossa..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Victor Helldriver
14.03.2012 19:15:51
gibson lespan 15v omistaneena, tokai japsilespan 7v omistaneena ja tokain kiinalespan 2v omistaneena sanon et on erot aikamoiset.

tokaihin kumpaankin ei oo toivookaa lähtee soittelee ja varsinkaan keikalle ennen ku kämäset paskamikit on vaihettu. gibsoniin oon vaihtanu potikan vaan koska se hajos.

gibsoni oli puol vuotta jääkelmällä treeniksellä eikä mitään kaulanvääntyilyitä eikä vireenmenoja tapahtunu,japsilespa oli yhen yön ja meni aivan päin vittua.

oon myös omistanu joskus epiphonen les paul studion ja ei sekään mikään itse jeesus ollu kyl. kiinatokain tasoa rumalla lavalla.

monesti oon meinannu hommaa jonku halpislepan lisää et sais testattua siihen p-94 mikkei mut sit on tullu aina mieleen et mitä vittua mä niillä romuilla teen. toi kiinatokai on jo ihan rajoilla
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
Kime86
27.03.2012 21:33:25
Olen ollut tässä aikeissa hankkia halvemman luokan Tokaita. Soittelin paikallisessa musiikkiliikkeessä ALC-53 mallia ja pienen testisession jälkeen se tuntui varsin hyvältä soittimelta. Mikit tosin olivat vähän tunkkaisen oloiset ja potkua oli hieman liian vähän, joten ne menisivät heti vaihtoon. Mutta kaikin puolin vaikutti olevan ihan jees värkki. En ole Gibson Les Paulilla koskaan soittanut, joten en pysty vertaamaan sitä Tokaihin. Mutta muihin soittamiini kitaroihin se tuntui hintaisekseen varsin hyvältä.

Kunhan liikkeeseen tulee sopivan väristä mallia, niin hyvin suurella todennäköisyydellä käyn Tokain hankkimassa.

-Kime
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)