Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: kusetusyritys?
1 2 3 4
pandee
11.03.2012 09:18:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wolffin teleä olin vailla. 0458549292 prepaidista sain viestiä, että porista löytyisi kyseinen kitara uuden veroisessa kunnossa, tarjoa. Alla viesti keskustelu, mitä olette mieltä??
 
O: Torilla niitä on ollut 250e:n tietämillä ollu.. Et sanotaan vaikka 230e mikäli on asiakunnossa.
 
M: On uudenveroisessa kunnossa, 240e rahteineen?
 
O: Saisitko kuvia sähköpostiini?
 
M: En tällä hetkellä kun ei ole kameraa, mukaan saa myös hardcasen
 
O: Oon kyl kiinnostunut, kuva ois kyl kiva saada.. miten ajattelit lähetyksen kanssa?
 
M: Lähetys matkahuollon kautta vakuutettuna, maksu tilille tai nouto ja rahat käteen
 
O: Tehdäänkö niin että maksan tilillesi lähetyksen kulut, jotka on n. 30e ja pistät kitaran bussiennakkona loppusummalle Helsinkiin?
 
M: 60 tilille ja loput ennakolla. Sen verran on kulut josset noutaisi pakettia.
 
O: Lähetin poriin just yhden kitaran reilulla 30e:llä bussiennakolla. Raumalla olen ajoittain duunin takia. Kuvia on kyl pakko saada kerta paikanpäälle en pääse.. :/
 
M: Niin mutta jos ei nouda tulee kulut 2x kun on molempiin suuntiin. Voin aamusella koittaa saada otettua kaverilta kameran lainaan ja kuvia sulle
 
O: Okei, kuulostaa hyvältä. Pistä kuvia huomenna ni päästään jatkamaan kaupantekoa.
 
M: Annatko emailin
 
O: panu.stenman@gmail.com
 
M: Käykö kuva puhelimeen kun emailini ei toimi
 
O: Juu, lähetä vaan..
 
M: MULTIMEDIAVIESTI: KUVA JOSTAIN RICKENBACKERISTA!!
 
O: Väärän värinen.. Sulla ei taida olla kyseistä kitaraa..
 
tähän loppu viestien vaihto.. itsellä heräs heti alkuun jo pieni epäilys. Kyseisen tyypin nimestä ei ole mitään hajua tms. Mitä mieltä olette, tai onko jollekkin tuttu numero?
 
Se mikä ei tapa, sattuu ihan vitusti!
Laulava Kylätohtori
11.03.2012 09:21:04 (muokattu 11.03.2012 09:21:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Unohda koko homma! 100 % varma kusetus.
 
San snää mnuu snuuks, snuuks mnääki snuu sano...
aristoteles666
11.03.2012 09:23:06 (muokattu 11.03.2012 09:23:34)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oisit ostanut, olisit saanut rickenbackerin halvalla.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Tuhkis
11.03.2012 09:28:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myyjähän tarjos myös nouto ja rahat käteen vaihtoehtoa jota kusettajat harvemmin tarjoaa. Ainahan se on rahat tilille ja helvetin nopeasti.
 
the-Antero
11.03.2012 09:29:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Melko luotettavan tuntuinen heppu. Laita ihmeessä rahat tilille :)
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
pandee
11.03.2012 09:31:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuhkis: Myyjähän tarjos myös nouto ja rahat käteen vaihtoehtoa jota kusettajat harvemmin tarjoaa. Ainahan se on rahat tilille ja helvetin nopeasti.
 
Totta, itse ajattelin että harva lähtee ajamaan Poriin ja takaisin Vantaalle reilun 200e:n kitaran takia. Olin tehnyt ostoilmoituksen, josta selvisi asuinpaikkani..
 
Se mikä ei tapa, sattuu ihan vitusti!
oiva tumpeloinen
11.03.2012 09:31:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuhkis: Myyjähän tarjos myös nouto ja rahat käteen vaihtoehtoa jota kusettajat harvemmin tarjoaa. Ainahan se on rahat tilille ja helvetin nopeasti.
 
Ei toi postimaksun etukäteismaksu kerro mitään kusetuksesta. Se on ihan totta, että kulut joutuu maksamaan molempiin suuntiin, jos paketti jää noutamatta, ja rahtiennakolla lähetetyn kitaran kuluihin ei riitä 30 euroa.
 
Sen sijaan tuo kuvahässäkkä on eri asia. Mutta jotenkin tuntuu, ettei kusettaja pistäis koko hommaa ihan leikiksi väärällä kuvalla. Kyseessä voi ihan hyvin olla myyjä, joka ei yksinkertaisesti tiedä asiasta mitään. Mutta se on kyllä pakko sanoa, että jäisi multa väliin tässä tapauksessa.
artal
11.03.2012 11:20:18 (muokattu 11.03.2012 11:20:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ylipäätään en asioisi kenenkään kanssa, jonka ainoa varmistettavissa oleva yhteystieto on prepaid-numero.
 
Laulava Kylätohtori
11.03.2012 12:14:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuhkis: Myyjähän tarjos myös nouto ja rahat käteen vaihtoehtoa jota kusettajat harvemmin tarjoaa..
 
Pelkkää sumutusta. Myyjä luotti, ettei ostaja lähde kovin kaukaa paikan päälle katsomaan. Olen varma, että jos olisi tosissaan ehdottanut kaupankäyntiä kasvotusten, niin olisi äkkiä löytynyt 10 hyvää syytä, miksei se onnistu...
 
San snää mnuu snuuks, snuuks mnääki snuu sano...
Vladi
11.03.2012 12:25:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Pelkkää sumutusta. Myyjä luotti, ettei ostaja lähde kovin kaukaa paikan päälle katsomaan. Olen varma, että jos olisi tosissaan ehdottanut kaupankäyntiä kasvotusten, niin olisi äkkiä löytynyt 10 hyvää syytä, miksei se onnistu...
 
Näitä häiskiä on pyörinyt torilla jo pitkään. Itselleni aikoinaan tarjottiin Orange Rockerverbia. Kun aloin kyselemään, kuvia ei yhtäkkiä pystynytkään ottamaan ja postiennakko/bussiennakko ei yhtäkkiä sopinutkaan, vaikka taisi itsekin sitä ensin ehdottaa.
 
Kannattaa olla varuillaan noiden ennakkoon maksamisien kanssa, jos myyjä ei ole tuttu.
artal
11.03.2012 12:43:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Näitä häiskiä on pyörinyt torilla jo pitkään. Itselleni aikoinaan tarjottiin Orange Rockerverbia. Kun aloin kyselemään, kuvia ei yhtäkkiä pystynytkään ottamaan ja postiennakko/bussiennakko ei yhtäkkiä sopinutkaan, vaikka taisi itsekin sitä ensin ehdottaa.
 
Kannattaa olla varuillaan noiden ennakkoon maksamisien kanssa, jos myyjä ei ole tuttu.

 
Aika hyvä lähtökohta on se, että sitä enemmän voi luottaa, mitä pitempään nimimerkki on palstalla ollut ja mitä enemmän osallistuu keskusteluun yms. Samoin se, että mitä tarkemmat yhteystiedot saa, sitä paremmin voi luottaa.
 
Kuukausi sitten palstalle rekisteröitynyt nikki + prepaid-numero + ei mahdollisuutta kuvata + laite jossain niin kaukana, että nouto hankalaa + maksu etukäteen, niin tietäähän sen, mistä on kyse.
 
Jos taas on pidempään palstalla ollut tyyppi, joka osallistuu esim. keskusteluihin ja antaa oikean, omissa nimissään olevan puhelinnumeron ja oikeat yhteystiedot, niin en pelkäisi maksaa ennakkoon tilille. Ja olen maksanutkin, ja aina mennyt hyvin.
 
klobasa
11.03.2012 13:04:16 (muokattu 11.03.2012 13:06:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse en ylipäänsäkään tekisi kauppaa kenenkään kanssa, jos kommunikointi tapahtuu tekstarein. Kaikista huonoin ja rasittavin tapa kommunikoida jos/kun kaupankäynnissä yleensä liikkuu tietoa erinäisistä asioista puolin ja toisin.
 
Kaikista rasittavinta on kun olet ostamassa jotain ja pyydät heti ensimmäiseen yhteydenottoon "mahdollisimman paljon tuotteeseen (ja kaupankäyntiin) kuuluvaa tietoa hintapyynnin kera". Sit saat vastauksia tyyliin "Multa löytyy etsimäsi tuote X. Tarjoa". No en tarjoa.
 
jyrkalt
11.03.2012 13:44:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle tää sama "Jani" Porista tarjosi JBL:n aktiivisubbaria.
Ekasta viestistä tajusin et kaikki ei oo oikein niinkuin pitäisi olla.
Selkee huijari..
 
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
jyrkalt
11.03.2012 13:47:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pmu: Itse en ylipäänsäkään tekisi kauppaa kenenkään kanssa, jos kommunikointi tapahtuu tekstarein.
 
Mut tämä sama taitava kaveri vieläpä soitti mulle. Oikeesit koetin jujuttaa sitä ihan älyttömillä kysymyksillä ja tää perkele vastas vielä oikein niihin kaikkiin.
Vois sanoo että melkein menin retkuun..
 
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
Vetehinen
11.03.2012 13:53:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jyrkalt: Mut tämä sama taitava kaveri vieläpä soitti mulle. Oikeesit koetin jujuttaa sitä ihan älyttömillä kysymyksillä ja tää perkele vastas vielä oikein niihin kaikkiin.
Vois sanoo että melkein menin retkuun..

 
Kyllähän nää tyypit subbareista osaavat jutella. Mutta kysyppä jostain putkivahvistimesta tai kitaraefektistä..
 
Music is the best escape.
Shakata
11.03.2012 14:04:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samasta numerosta tarjottiin mulle torin ostoilmoituksessa hakemaani Ibanezin EW 20 mallin kitaraa kovan laukun kanssa rahteineen 150 euroon! Arvasin heti, mitkä metkut on kaverilla mielessä - oli nimittäin hintapyyntö pikkusen alakantissa. Yllättäen ei vastannut soittooni, kun yritin soittaa. Jokainen tehköön päätelmänsä itse onko kyseessä rehellinen kauppamies.
 
"One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz." Lou Reed
TTV
11.03.2012 14:49:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänä päivänä tuo "ei oo kameraa käytettävissä" on yks paskimpia tekosyitä, eihän kuluneen 10 vuoden aikana oo edes juurikaan tehty luureja, joissa ei olisi kameraa.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Jucciz
11.03.2012 15:02:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Tänä päivänä tuo "ei oo kameraa käytettävissä" on yks paskimpia tekosyitä, eihän kuluneen 10 vuoden aikana oo edes juurikaan tehty luureja, joissa ei olisi kameraa.
 
Voihan se olla, että myyjän vaatimustaso kuvien laadun suhteen on sen verran korkea, ettei mitä tahansa kännykkäkamerakuraa kehtaa tarjota potentiaalisille ostajille.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Jormaz
11.03.2012 15:04:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi myös olla ettei myytävä kitara ole ns. aikuisten kitara ja myyjä häpeilee sitä niin paljon ettei ilkeä ottaa kuvaa.
 
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
blues guitar
11.03.2012 15:22:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Voihan se olla, että myyjän vaatimustaso kuvien laadun suhteen on sen verran korkea, ettei mitä tahansa kännykkäkamerakuraa kehtaa tarjota potentiaalisille ostajille.
 
Parempi se huono kuvakin on kuin ei mitään. Myyjän oma moka jos jää kaupat tekemättä kuvan puuttumisen takia. Ei todellakaan tarvitse olla mikään järkkäri tasoinen kuva. Nykyisillä kännyköillä saa aivan riittävän tasoisia kuvia myynti-ilmoitukseen jos valaistus on ok. IPhonella olen itse kuvannut omiin ilmoituksiin.
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «