Kaihua: Nyt olen hämmentynyt. Kiinteätallainen strato, perinteisen sijaan, tarjoaa siis perinteisen strato-soundin? Molemmat tarjoaa mutta vibratalla ja jouset eivät ole niin keskeisessä asemassa strato-soundissa kuin yleensä luullaan. Kitaran yleinen konstruktio, materiaalit ja mikit sen soundin tekevät. Cray strato oli korostettuna esimerkkinä koska tuosta löytyy enemmän ehtaa ja perinteisen kuuloista strato-twangia kuin monesta aikanaan omistamastani kampi-stratosta. |
PIM 11.03.2012 15:52:24 | |
---|
MadMatt: Molemmat tarjoaa mutta vibratalla ja jouset eivät ole niin keskeisessä asemassa strato-soundissa kuin yleensä luullaan. Kitaran yleinen konstruktio, materiaalit ja mikit sen soundin tekevät. Cray strato oli korostettuna esimerkkinä koska tuosta löytyy enemmän ehtaa ja perinteisen kuuloista strato-twangia kuin monesta aikanaan omistamastani kampi-stratosta. Tuonhan nyt voi jokainen straton omistaja kokeilla tykönäänkin, senkun jollain puupalalla blokkaa tallan ja ottaa jouset veks. |
Kahviakiitos 11.03.2012 16:48:02 | |
---|
There are some less likeable things, like the badguys (who are evil) and the women (who are female). |
Jii-Gee 11.03.2012 18:25:21 | |
---|
|
aristoteles666 11.03.2012 18:32:10 | |
---|
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
Exhausted 11.03.2012 19:44:59 | |
---|
Stereotyypisesti Telellä soitetaan komppia ja kantria, Stratolla soitetaan liidiä ja rautalankaa. Telessä on twängi, kun taas Stratosta voi tarvittaessa saada Teleä "lasisemman" kahden mikin saundin. |
blues guitar 11.03.2012 20:13:29 | |
---|
Kaihua: Nyt olen hämmentynyt. Kiinteätallainen strato, perinteisen sijaan, tarjoaa siis perinteisen strato-soundin? Pitihän toi testata. Ei näissä suuria eroja ole soundissa. Tosin ei tollanen IPadilla kuvattu video varmaankaan anna täyttä kuvaa tilanteesta, mutta aika samalta noi kuulosti livenäkin, vaikka ei näiden stratojen speksit muutenkaan ihan samanlaiset ole. http://www.youtube.com/watch?v=0W6EFP27zv4 ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
Les Fender 11.03.2012 20:33:51 | |
---|
"Living is easy with eyes closed!" |
AngieRainbow 11.03.2012 20:50:58 (muokattu 11.03.2012 20:51:20) | |
---|
Mä oon niin noviisi, että en esim. noista tori-ilmoitusten kuvista erota, missä startossa on kiinteätalla ja missä vibratalla. Tästä päästäänkiin alkuperäisen pohdintani äärelle straton tai telen ostamisesta perinteiseksi single coil kitaraksi. Luulen että juurikin kiinteätallainen strato voisi olla minulle hyvä ratkaisu. Tuntuu typerältä ostaa vibratallaa ja alkaa sitä sitten blokkaamaan ja jousia poistamaan, jos voi alun alkaenkin hankkia kiinteätallaisen. Onko alan ihmisillä ehdottaa mitään muuta edullista (hinta-laatu suhteelta hyvää) kiinteätallaista stratoa kuin tuota robert cray stratota? Esim. jotain muuta meksikolaista. Mä en yleisestiottaen noista aasialaisista meinaa oikein innostua (squier tms.). Käytetyt kiinnostaa eniten. Ei haittaa vaikka stratolla olisi enemmänkin ikää. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
aristoteles666 11.03.2012 20:55:04 (muokattu 11.03.2012 21:00:25) | |
---|
AngieRainbow: Mä oon niin noviisi, että en esim. noista tori-ilmoitusten kuvista erota, missä startossa on kiinteätalla ja missä vibratalla. Tästä päästäänkiin alkuperäisen pohdintani äärelle straton tai telen ostamisesta perinteiseksi single coil kitaraksi. Luulen että juurikin kiinteätallainen strato voisi olla minulle hyvä ratkaisu. Tuntuu typerältä ostaa vibratallaa ja alkaa sitä sitten blokkaamaan ja jousia poistamaan, jos voi alun alkaenkin hankkia kiinteätallaisen. Onko alan ihmisillä ehdottaa mitään muuta edullista (hinta-laatu suhteelta hyvää) kiinteätallaista stratoa kuin tuota robert cray stratota? Esim. jotain muuta meksikolaista. Mä en yleisestiottaen noista aasialaisista meinaa oikein innostua (squier tms.). Käytetyt kiinnostaa eniten. Ei haittaa vaikka stratolla olisi enemmänkin ikää. silloin kun se on ihan suorakaide se talla , se on kiinteä, jos siinä tallassa on enemmän kuin neljä kulmaa, se on vibra. mutta ei niitä robert grayn lisäksi oikein muita ole. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
MadMatt 11.03.2012 20:57:25 | |
---|
blues guitar: Pitihän toi testata. Ei näissä suuria eroja ole soundissa. Tosin ei tollanen IPadilla kuvattu video varmaankaan anna täyttä kuvaa tilanteesta, mutta aika samalta noi kuulosti livenäkin, vaikka ei näiden stratojen speksit muutenkaan ihan samanlaiset ole. http://www.youtube.com/watch?v=0W6EFP27zv4 Itselläni on kaikissa stratoissa 5 jousta (talla kiinni bodyssa) joten tietysti säädötkin pienentävät omalta osaltaan eroja. Telestäkin saa irti varsin stratomaisia sävyjä. Fender Custom Shop '60s Relic Telecaster (kaulamikki) ja vanha skaba vääntö http://dl.dropbox.com/u/5120828/Rootskaba78.mp3 |
oiva tumpeloinen 11.03.2012 21:00:03 | |
---|
AngieRainbow: Mä oon niin noviisi, että en esim. noista tori-ilmoitusten kuvista erota, missä startossa on kiinteätalla ja missä vibratalla. Tästä päästäänkiin alkuperäisen pohdintani äärelle straton tai telen ostamisesta perinteiseksi single coil kitaraksi. Luulen että juurikin kiinteätallainen strato voisi olla minulle hyvä ratkaisu. Tuntuu typerältä ostaa vibratallaa ja alkaa sitä sitten blokkaamaan ja jousia poistamaan, jos voi alun alkaenkin hankkia kiinteätallaisen. Onko alan ihmisillä ehdottaa mitään muuta edullista (hinta-laatu suhteelta hyvää) kiinteätallaista stratoa kuin tuota robert cray stratota? Esim. jotain muuta meksikolaista. Mä en yleisestiottaen noista aasialaisista meinaa oikein innostua (squier tms.). Käytetyt kiinnostaa eniten. Ei haittaa vaikka stratolla olisi enemmänkin ikää. Ihan näin sivumennen sanoen, blokattu kampelallinen talla ei soundaa samalta kuin täysin kiinteä. Kiinteästä puuttuu jousien resonointi. Ihan oma hommansa on sitten, pitääkö sitä olla vai ei. Ja telen kantamisesta huolestuneille ehdottaisin ratkaisuksi monkey gripiä. |
aristoteles666 11.03.2012 21:01:01 | |
---|
monkey grip on hyvä. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
AngieRainbow 11.03.2012 21:09:01 | |
---|
aristoteles666: silloin kun se on ihan suorakaide se talla , se on kiinteä, jos siinä tallassa on enemmän kuin neljä kulmaa, se on vibra. mutta ei niitä robert grayn lisäksi oikein muita ole. Ok. Kiitos tästä. Tämä helpotti asiaa. Taitaa suurin osa olla vibratalloja. Aika vähän on sellasia, jossa olisi vain neljä kulmaa. Onko kiinteä tallaiset stratot harvinaisia? Mistä tämä johtuu? Ovatko ne yleiseti ottaen vähemmän pidettyjä? What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
oiva tumpeloinen 11.03.2012 21:12:00 | |
---|
AngieRainbow: Ok. Kiitos tästä. Tämä helpotti asiaa. Taitaa suurin osa olla vibratalloja. Aika vähän on sellasia, jossa olisi vain neljä kulmaa. Onko kiinteä tallaiset stratot harvinaisia? Mistä tämä johtuu? Ovatko ne yleiseti ottaen vähemmän pidettyjä? Useammat tahtoo vibratallan stratoonsa. Ja se ikään kuin "kuuluu" siihen, jos multa kysytään. Ja jos puhutaan vintage-osaston kitaroista, niin kyllä vibrallinen kitara arvokkaampi on sillä osastolla. Semmoinen kohtuullisen selkeä merkki kiinteästä tallasta on, että siinä ei yleensä ole reikää kammelle. =) |
blues guitar 11.03.2012 21:13:10 | |
---|
AngieRainbow: Mä oon niin noviisi, että en esim. noista tori-ilmoitusten kuvista erota, missä startossa on kiinteätalla ja missä vibratalla. Tästä päästäänkiin alkuperäisen pohdintani äärelle straton tai telen ostamisesta perinteiseksi single coil kitaraksi. Luulen että juurikin kiinteätallainen strato voisi olla minulle hyvä ratkaisu. Tuntuu typerältä ostaa vibratallaa ja alkaa sitä sitten blokkaamaan ja jousia poistamaan, jos voi alun alkaenkin hankkia kiinteätallaisen. Onko alan ihmisillä ehdottaa mitään muuta edullista (hinta-laatu suhteelta hyvää) kiinteätallaista stratoa kuin tuota robert cray stratota? Esim. jotain muuta meksikolaista. Mä en yleisestiottaen noista aasialaisista meinaa oikein innostua (squier tms.). Käytetyt kiinnostaa eniten. Ei haittaa vaikka stratolla olisi enemmänkin ikää. Kyllähän sen luulisi olevan ilmoituksessa mainittu jos on kiinteä talla, kun ei se kuitenkaan kovin yleinen ole. Bodyn takapuoleltahan sen erottaa jo pitkästä matkasta. Mikäs vika Robert Cray mallissa on? ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
AngieRainbow 11.03.2012 21:27:47 | |
---|
blues guitar: Mikäs vika Robert Cray mallissa on? Itseasiassa ei mikään :) Minua vain kiinnostaa, jos on muitakin saman hinta-laatu-luokan vaihtoehtoja, niin voi vähän verrata. Oliko sulla tossa sun aiemmin nauhoitetussa pätkässä juurikin tuo robert cray? Siinä ei ainakaan mitään vikaa ollut. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
blues guitar 11.03.2012 21:32:02 | |
---|
MadMatt: Itselläni on kaikissa stratoissa 5 jousta (talla kiinni bodyssa) joten tietysti säädötkin pienentävät omalta osaltaan eroja. Telestäkin saa irti varsin stratomaisia sävyjä. Fender Custom Shop '60s Relic Telecaster (kaulamikki) ja vanha skaba vääntö http://dl.dropbox.com/u/5120828/Rootskaba78.mp3 5 jousta on tossa meikäläisenkin kammellisessa. ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
blues guitar 11.03.2012 21:33:32 | |
---|
AngieRainbow: Itseasiassa ei mikään :) Minua vain kiinnostaa, jos on muitakin saman hinta-laatu-luokan vaihtoehtoja, niin voi vähän verrata. Oliko sulla tossa sun aiemmin nauhoitetussa pätkässä juurikin tuo robert cray? Siinä ei ainakaan mitään vikaa ollut. Jep. Juurikin Robert Cray ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
MadMatt 11.03.2012 21:35:30 (muokattu 11.03.2012 21:40:31) | |
---|
AngieRainbow: Itseasiassa ei mikään :) Minua vain kiinnostaa, jos on muitakin saman hinta-laatu-luokan vaihtoehtoja, niin voi vähän verrata. Oliko sulla tossa sun aiemmin nauhoitetussa pätkässä juurikin tuo robert cray? Siinä ei ainakaan mitään vikaa ollut. Crayn hinta/laatu suhde on todella hyvä. Parhaimpia mehikon tekeleitä mitä löytyy. Itselläni ainoa ns. budjetti hintaluokan Fenkku joka on jäänyt taloon... Tässä soi Cray strato (talla + keskimikki) http://www.mikseri.net/artists/madmatt/roots-skaba32/338423/ |