Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikkivinkkejä stratoon?
1
Dbeat
10.03.2012 21:51:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyviä ja etenkin valistuneen perusteltuja ehdotuksia otetaan vastaan.
Tilanne on tämä: Stratossani on käytössä 2 DiMarzio Hotrails-mikkiä. Pidän kyllä niiden rokkaavasta soundista, mutta puhdas soundi on mielestäni hiukan liian tumma ja paksu.
 
Olen pohtinut keski- ja kaulamikeiksi ainakin seuraavia Fenderin mikkejä:
Hot Noiseless tai 69 Custom Shop.
 
Näistä olisi kiva kuulla kokemuksia sekä myös muita ideoita, mitä tulee mieleen.
 
JoKo
10.03.2012 22:03:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaihdoin omaan stratooni Lindy Fralinin mikit, soundi parani paljon. Kitara reagoi soittoon jotenkin sävykkäämmin ja atakkiin tuli sellaista kellomaista kuulautta entisen kihinän tilalle. Eipä siinä, oli mulla siinä kiinni ne alkuperäiset mikit melkein 10 vuotta ennen kuin tajusin vaihtaa... eikä se soundi mitenkään mua häirinnyt kun ei ollut vertailukohtaa.
 
mansipoika
10.03.2012 23:24:41 (muokattu 10.03.2012 23:24:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos haluat puhtaisiin sellaista heleyttä, niin noi 69:t ois varmaan aika oiva valinta . Noisless Hotit on muistaakseni vähän tummemmat.
 
Ziggy Bubba
10.03.2012 23:29:26 (muokattu 10.03.2012 23:30:06)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta noiseless on noiseless. Noi on oikein hyvät mikit kyllä. Kaverin kitarassa oli se joku noiseless JB-nimellä kulkenut Fender-setti (ei sukua duncanille), oli muuten niimmaan kova.
 
Klangia ilman hurinaa, hienoa menoa.
 
Isoa pörinää ja muhkua melodiaa: Sonar Transistor
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «