Niskamies 14.04.2004 19:47:36 | |
---|
Elikkä tässä jossain vaiheessa räkin hommaisin tolle EBS:n nupille. Elikkä nää laatuvaatimukset: -2 unittia -Metalliset kantokahvat sivussa -Luukku edessä ja takana -Tukevaa vaneria -Edukas Millasiakos noi Thonin räkit on? Thomannilta näyttäis lähtevän aika edullisesti? http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-103467.html Ja ei sitten muoviräkkejä eikä rackbägejä. 4 strings is all you will ever need! |
M.Hanski 14.04.2004 19:59:16 (muokattu 14.04.2004 20:00:07) | |
---|
|
absqua 14.04.2004 20:44:25 (muokattu 14.04.2004 20:46:04) | |
---|
www.transitcase.fi valitettavasti aika kallis, vaikkakin laadukas www.smartcase.fi tästä mulla ei ole kokemusta elitecase -> voin lämmöllä suositella. Edullinen. Loistava palvelu! Malmilla. cc-case -> Edullinen ja hyvä, Tikkurilassa. Mulla on yksi case joka on tilattu T-kaupasta ja se on hyvä myös, ei siinä mitään. Ainoa vika siinä on se, että markat menivät Saksan kansantaloutta kohentamaan. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
absqua 14.04.2004 20:45:43 (muokattu 14.04.2004 20:45:57) | |
---|
sori, vahinko. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Uudessa Riffissä oli juttua haaparantalaisesta Holmberg Casesista. Kotisivut löytyvät osoitteesta: http://www.hbc.se/On ilmeisesti Pohjoismaiden johtava räkkien yms. valmistaja. Myy bassosi minulle, vasuri! |
Niskamies 15.04.2004 12:42:28 | |
---|
cc-case -> Edullinen ja hyvä, Tikkurilassa. Mulla on yksi case joka on tilattu T-kaupasta ja se on hyvä myös, ei siinä mitään. Ainoa vika siinä on se, että markat menivät Saksan kansantaloutta kohentamaan. Kuinkia edullinen toi cc-case on? ja minkä täkin tilasit thomannilta? 4 strings is all you will ever need! |
pardy 15.04.2004 13:16:02 (muokattu 15.04.2004 13:22:37) | |
---|
Niin, no... Nuo Holmbergin räkkien hinnat saattapi mennä helposti jopa kolmanteensataan... Joten ne on varmaan hylätty vaihtoehto. Ite ostin T-kaupasta Thon Economy Wood-räkin, muistaakseni, ja on harvinaisen hyvä räkki hintaansa nähden! Ittelläni on 4 unitin räkki, vaikka onki vaa 2 unitin vaffari. Lähinnä sen takia, että hintaero 2 unittiseen räkkiin oli aikalailla 10e, ja onpahan sitten ainakin tilaa muullekin härpäkkeelle. Ja sitten kun ostin vielä tuollasen Milleniumin 2 unitin räkkipeitelevyn, ni on ulkonäköki kohallaan. Nuo Thomannin Liveräkit saattas olla vielä huomattavasti parempiaki ko toi mun, mutta kun se mun räkki oli 105e, ja se liveräkki vissiin 165e, niin kyllähän mä tähän päädyin. Tossa vielä se mun räkki ja se peitelevy: http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … k_4_he_economy_prodinfo.html?iwid=3 http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … rackblende_2he_prodinfo.html?iwid=3 Eli voin lämpimästi suositella! On hyvä räkki ja ajaa asiansa aivan yhtä hyvin kuin 400e maksava Holmbergin räkki! Niin joo, ja sitten se liveräkki: http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-158295.html Sun vaan pitää tarkkaan tietää sun vahvarin mitat, ettei se syvyys oo yli 40cm. Muuten Se Economyräkki ei käy... Kolme sanaa: "Olen basisti." |
KooMikko 15.04.2004 13:21:00 (muokattu 15.04.2004 13:21:37) | |
---|
Niin, no... Nuo Holmbergin räkkien hinnat saattapi mennä helposti jopa neljänteensataan... Joten ne on varmaan hylätty vaihtoehto. Ite ostin T-kaupasta Thon Economy Wood-räkin, muistaakseni, ja on harvinaisen hyvä räkki hintaansa nähden! Ittelläni on 4 unitin räkki, vaikka onki vaa 2 unitin vaffari. Lähinnä sen takia, että hintaero 2 unittiseen räkkiin oli aikalailla 10e, ja onpahan sitten ainakin tilaa muullekin härpäkkeelle. Ja sitten kun ostin vielä tuollasen Milleniumin 2 unitin räkkipeitelevyn, ni on ulkonäköki kohallaan. Nuo Thomannin Liveräkit saattas olla vielä huomattavasti parempiaki ko toi mun, mutta kun se mun räkki oli 105e, ja se liveräkki vissiin 165e, niin kyllähän mä tähän päädyin. Tossa vielä se mun räkki ja se peitelevy: http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … k_4_he_economy_prodinfo.html?iwid=3 http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … rackblende_2he_prodinfo.html?iwid=3 Eli voin lämpimästi suositella! On hyvä räkki ja ajaa asiansa aivan yhtä hyvin kuin 400e maksava Holmbergin räkki! Joo, no pistin Holmbergin vaan sen takia, kun räkkien valmistajia kyseltiin. Hinnoista yms. ei siis ole tietoa. Ja tuonkin firman bongasin siis Riffistä. Mullakin on Thomannin räkki ja hyvin olen pärjännyt. Maksoin muistaakseni siitä aikanaan noin 400-500 markkaa. Myy bassosi minulle, vasuri! |
pardy 15.04.2004 13:24:26 | |
---|
Mieki tuon hinnan korjasin, se neljänteensataan oli vähän liikaa tuosta 2 unitin räkistä. Mutta kuitenkin, ovat mielestäni varsin epäedukkaita ainakin mitä itse olen hintoja silloin tällöin nähnyt... Kolme sanaa: "Olen basisti." |
meldrew 15.04.2004 15:43:22 | |
---|
Audiodivarissa tekevät nykyään myös räkkejä. Hinnat ovat kuulemma erittäin kilpailukykyiset muihin kotimaisiin ja luonnollisesti myös Thomanniin nähden. Tavara valmistetaan mittatilaustyönä, eli saa varmasti juuri sellaisen räkin kuin itse haluaa. Meidän bändille ostettiin sieltä kuuden unitin pääteräkki, vaneria, irrotettavat etu- ja takakannet perhoslukoilla. Hinta oli muistaakseni 180e. |
absqua 15.04.2004 16:46:04 | |
---|
Kuinkia edullinen toi cc-case on? ja minkä täkin tilasit thomannilta? CC-case on mun tutkimusten mukaan edullisin. Elite on about samanhintainen CC:n kanssa. Holmberg on vielä todella reippaasti TransitCaseakin kalliimpi, eli täysin poissuljettu vaihtoehto IMO. T-kaupasta tilasin mittojen mukaan ja mun määrittelemillä osilla valmistetun casen putkinupille. Saksan poika teki juuri sitä mitä tilasinkin. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Zonebs 15.04.2004 20:35:03 | |
---|
mulla on HD-350 nuppi ja siinä skb 2unitin kotelo ja ei ollu kallis...ostin sen DLX-musiikista.hyvin oon pärjänny. http://www.bassnw.com/bass%20fun%20links.htm |
Johannes_t 15.04.2004 22:56:11 | |
---|
Zonebs:ilmeisesti nimimerkkisi muodostuu Zonista ja EBS:stä? Mahdatko Zonin omistaa? Manringinkin käyttämä Hyperbass olisi aika huikee :P |
nikolai 16.04.2004 22:40:07 | |
---|
Itellä on todella toimiva systeemi; 4U räkki, 2U nuppi + 2U räkkilaatikko. Laatikkoon menee piuhat, efektit sun muut oheiset. 2U/4U räkin hinnassa ei liene paljon eroa. |
Niskamies 16.04.2004 23:17:19 | |
---|
Itellä on todella toimiva systeemi; 4U räkki, 2U nuppi + 2U räkkilaatikko. Laatikkoon menee piuhat, efektit sun muut oheiset. 2U/4U räkin hinnassa ei liene paljon eroa. Olisko sulla näyttää tota räkkilaatikkoa vaikka thomannilta tai muualta netistä? Sbassossa on neljä kieltä. |
Teijo K. 17.04.2004 09:36:50 | |
---|
Ittelläni on 4 unitin räkki, vaikka onki vaa 2 unitin vaffari. Lähinnä sen takia, että hintaero 2 unittiseen räkkiin oli aikalailla 10e, ja onpahan sitten ainakin tilaa muullekin härpäkkeelle. Ja sitten kun ostin vielä tuollasen Milleniumin 2 unitin räkkipeitelevyn, ni on ulkonäköki kohallaan. Tuota kannattaa tutkia muuten sen vahvistimen kanssa. Jotkut vaativat vähän ylimääräistä tilaa yläpuolelle, kun se jäähdytys hoidetaan sitäkautta. Parempi unitin-kaksi liian iso case, kuin unitin liian pieni. Ja tosiaan jossain vaiheessa voi tulla mieleen ostaa jotain kivaa siihen tyhjään tilaan, vaikkapa laadukas viritysmittari räkkiin...
Kernelit ne on unixeissakin ...
- KooAa. |
JK 17.04.2004 10:28:08 | |
---|
Tuota kannattaa tutkia muuten sen vahvistimen kanssa. Jotkut vaativat vähän ylimääräistä tilaa yläpuolelle, kun se jäähdytys hoidetaan sitäkautta. Tuo jäähdytys kannattaa kyllä huomioida aina päätteiden kanssa. Kokemuksesta huomasin että kun räkissä on 2 päätettä, mikseripöytä, aktiivijakari ja kaikuhärveli niin päätteiden sijoittelu juuri tuon jäähdytyksen kannalta on aika ratkaiseva. Yläpäiden pääte lämpeni nimittäin keikalla kerran ja sen suojaustoiminto pudotti tehot alas...oli pitkä aika odotella sen jäähtymistä.. Tästä viisastuneena sijoittelin päätteet niin että niillä molemmilla on ilmatilaa ympärillään. Osa päätteistä ottaa jäähdytysilman edestä, mutta yleisimmin taitavat ottaa päältä/alta. Sama koskee myös basson isompia nuppeja. Liian "tiivis" case saattaa aiheuttaa ongelmia. "Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies |
Niskamies 16.10.2004 17:15:01 | |
---|
Ostinpa sitten Proelin 4 unitin räkin. Ei ollut hirveen kallis, 190 Soitinlaineella, käytettynä vähemmän. Ensivaikutelma on kiva, huomenna keikalle sitten roudaamaan sitä. Lisää sitten kolmen kuukauden karanteenin jälkeen. Meitsi on meshissä. |
onde 17.10.2004 00:09:54 (muokattu 17.10.2004 00:25:42) | |
---|
Mulla on alumiinista tehty 5-unitin räkki ja ollut kovassa roudauksessa, mutta silti päälle ei näy käytön jälkiä! Teetetty nokialaisessa RINI-Tuotteessa. Kevyempi ja kestävämpi kuin vaneri- ja muoviloorat! Jaa kyllä toi muovi taitaa olla kevyempää, mutta kun roudaa suomen talvipakkasissa muovicaseja on syytä olla varovainen , sillä ne halkee tosi helposti, jos kolauttaa johonkin kulmaan tai vastaavaan! Kaverillani on kokemuksia mitä pieni isku aiheutti muoviräkille pakkasessa! But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever |
torpedo72 17.10.2004 11:27:15 | |
---|
Tosta Holmbergistä vielä... Asun tässä tehtaan lähellä ja käynytkin olen muutaman kerran. Kalliita, mutta hel... laadukkaita. Kestotestissä mulla ollut bassolaukku jo noin 10 vuotta. On vetastu täydellä keikkakärrylläki yli, mut kaikki kuitenkin ok. Suosittelen+ |