Pula-Aho 14.04.2004 13:59:40 | |
---|
Tanssija kun ei tee mitään hyvällä musiikilla (sori!), jos ei ole ketään kenen kanssa niitä tanssia! En tiedä mikä tähän kysynnän ja tarjonnan kohtaamattomuusongelmaan olisi lääkkeenä. Miten saada tanssin harrastajat vakuuttumaan, että kaikki "nimettömät" ei ole B-luokan humppapumppuja, vaan että sieltä löytyy ihan laadukkaitakin orkestereita. Mikseivät tanssijat sovi porukalla esim. siellä tanssi.net:ssä että esim. kerran kuussa mennään johonkin paikkaan, jossa soittaa joku tuntemattomampi pumppu. Eihän siihen tarvita alkuun kuin kymmenkunta tyyppiä, niin sillä varmistaa sen, että pääsee ainaskin jonkun verran karkeloimaan. Sitten kun juttu kiertää, niin väkimäärä kasvaa. Eihän tuo kummoistakaan organisointikykyä vaadi, jos halua on. Muusikot.nettiläisetkin ovat järjestäneet jo vuosikaudet omia tapaamisiaan, joissa saa soittaa sellaista musaa kuin haluaa. Otakaapa mallia. Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen. |
Notefix 14.04.2004 14:17:38 (muokattu 14.04.2004 14:26:12) | |
---|
Mikkey ja sähköjäniksen kanssa samoilla linjoilla. Mitä ihme porukkaa nuo tanssijat on kun ei mikään tunnu kelpaavan. Tuntuu että tanssijat ovat egoissaan ihan niiden kuuluisien laulajadiivojen tasoa. Pitää aina saada se oma juttu läpi, vaikka paikalla olisi satoja ihmisiä. Ihan kuin pikkulapsia, mulle kaikki ja heti! Ja sitten jos muusikko ei nöyrästi sano, että kyllä herra/rouva tanssija, alkaa käsittämätön kitinä ja vittuilu. Ok "palveluammatti", mutta kyllä siinäkin ammatissa toimivia voi ja pitää kunnioittaa. Ei ihmisiä kohdella kuin koiraa, ei edes muusikkoa. Siis, todellisuudessa mä luulen että suurin osa turakaisista on ihan mukavaa porukkaa, mutta sitten tulee tätä maailmanomistajajengiä, joka pilaa sitten muiden maineen. My name is Baron, Notefix Baron "
Reijoteppo: Ääninäytteesi kuulostaa siltä kuin avo-hoitopotilaat olisi päästetty keikalle ja lääkkeiden otto on unohtunut |
Fuzzy Boner 14.04.2004 15:43:01 | |
---|
Oli nyt kuitenkin pakko kommentoida, vaikka lupasin jättää tän topicin rauhaan.. Mikäs Tiivi-TAVIS täällä meuhaa?` Pojat on poikia, tottakai, mut Tiivi sulle me ollaan jotain muuta. Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron!
*Entä jos ei ahdistaiskaan?* TILUTTAMINEN ON PERSEESTÄ! (Juho L) |
v_m_kangas 14.04.2004 16:32:42 | |
---|
Siis, todellisuudessa mä luulen että suurin osa turakaisista on ihan mukavaa porukkaa, mutta sitten tulee tätä maailmanomistajajengiä, joka pilaa sitten muiden maineen. Tämän suuntaisia kokemuksia on allekirjoittaneellakin. Ongelmatapauksia on todella harvoin ja yleensä ne ovat niitä paikan umpikännisiä vakioasiakkaita (joo..o, myös 'lavoillakin' nykyään). Jossakin valittelivat mm. automekaanikotkin (vai mikä lienee oikea ammattinimike ammattilaiselle joka korjaa/huoltaa autoja) kuinka rasittavaa on kun se auton omistaja on siinä vieressä jatkuvasti neuvomassa mitä ja miten tehdä :) Nykyäänhän ei ainakaan merkkikorjaamoissa asiakas edes pääse korjaamohallin puolelle. Eniten lyttää, jos vastaanottaa koiran kohtelua tilaajan edustajilta. Humppaa tai soita |
Fuzzy Boner 14.04.2004 16:37:23 | |
---|
:) Nykyäänhän ei ainakaan merkkikorjaamoissa asiakas edes pääse korjaamohallin puolelle.. Sama se on musassaki :D
Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron!
*Entä jos ei ahdistaiskaan?* TILUTTAMINEN ON PERSEESTÄ! (Juho L) |
Tankoprinssi 14.04.2004 18:37:07 | |
---|
POIKA! se on kalkkuna. Jaahas täällä vedetään näköjään taas herneitä nenään puolin ja toisin. Noh tämä poika lopettaa ja lähtee ottamaan "rippikoulukaveria" niskasta kiinni, nimittäin pojat on poikia. Ps. Jos ette ymmärtäneet, niin valitukset Jurvan kuntaan. Kandeeko enään olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras |
M.i.k.key 14.04.2004 20:23:02 | |
---|
POIKA! se on kalkkuna. Jaahas täällä vedetään näköjään taas herneitä nenään puolin ja toisin. Noh tämä poika lopettaa ja lähtee ottamaan "rippikoulukaveria" niskasta kiinni, nimittäin pojat on poikia. Ps. Jos ette ymmärtäneet, niin valitukset Jurvan kuntaan. Tottakai pojat nuo jutut ymmärtää... kättelemään pikkuveikkaa... My name is Baron, M.i.k.key Baron |
päivis 15.04.2004 11:36:49 | |
---|
Mikseivät tanssijat sovi porukalla esim. siellä tanssi.net:ssä että esim. kerran kuussa mennään johonkin paikkaan, jossa soittaa joku tuntemattomampi pumppu. Eihän siihen tarvita alkuun kuin kymmenkunta tyyppiä, niin sillä varmistaa sen, että pääsee ainaskin jonkun verran karkeloimaan. Sitten kun juttu kiertää, niin väkimäärä kasvaa. Tämän tapaista etukäteensopimista on jo tehty. Homman laajeneminen vain vie aikaa. (Juuri eräs tanssittajani sanoi, kehuttuani erästä "nimetöntä" bändiä, että hän on ihan pihalla näistä tämän hetkisistä bändeistä, kun ei käy niin hurjan aherasti tanssimassa, ja silloin kun lähtee tansseihin, valitsee "varman päälle" (=paikalla tanssitettavia). Tässä lienee yksi selitys "massaliikkumiselle".) pääsee ainaskin jonkun verran karkeloimaan Khm... Ei ole oikein hyvä motivaattori, varsinkin jos tietää, että toisessa paikassa on todennäköisesti ne kaikki mieluisat tanssittajat... :) Tanssitaiotasoja ja mieltymyksiäkin kun on niin monenlaisia. "Talk about dance? Dance is not something to talk about. Dance is to dance."
--Peter Saint James |
päivis 15.04.2004 11:42:22 | |
---|
Kritiikkiä kyllä kestetään mutta tämä nyt ei ole oikea paikka sille ??? "Talk about dance? Dance is not something to talk about. Dance is to dance."
--Peter Saint James |
Paras hetki palautteen antamiselle/saamiselle ei ole kuitenkaan kesken setin Niin, miten haluaisitte mieluiten tanssijoiden palautteen/vinkit? "Talk about dance? Dance is not something to talk about. Dance is to dance."
--Peter Saint James |
baron 15.04.2004 12:08:14 | |
---|
Niin, miten haluaisitte mieluiten tanssijoiden palautteen/vinkit? Settien välillä Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
v_m_kangas 15.04.2004 12:09:19 | |
---|
Niin, miten haluaisitte mieluiten tanssijoiden palautteen/vinkit? huumori on Vaikkapa valotaululla :) huumori off Kyllä se paras aika on settien välissä, kyllä soittajat saa siinä kiinni jos vain haluaa, ainakin yleensä. Jos orkka tekee fiksusti, siinä voi vähän tiirailla salin puolelle onko jollakin asiaa. Onpa joskus loppuillasta (tähden lopetettua) kun on hiljaista, jopa tanssilajitoivomuksia kysäisty ihan huutoäänestyksellä. No, yleensä vastauksena tulee suurinpiirtein kaikki tanssilajit :) Ja sitten miten: asiallisesti, varsinkin jos haluaa vastinetta :) Humppaa tai soita |
baron 15.04.2004 12:13:15 | |
---|
Ihan oikeasti: Setin muuttaminen kesken setin tuottaa jo teknisiäkin ongelmia. Toisaalta tauolla me ollaan joskus yleisöpalautteen, oman arvion tai ties mistä syystä pistetty seuraava setti osittain tai kokonaan uusiksi. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
päivis 15.04.2004 13:08:27 (muokattu 15.04.2004 13:09:26) | |
---|
Ok. Entä onko täällä palstalla kirjoittamisella mitään hyötyä, eli vaikuttaako tanssinharrastajien m-netissä antamat vinkit teidän tänne kirjoittelevien muusikkojen bändien kappalevalintoihin/sovituksiin/settien rakenteeseen? "Talk about dance? Dance is not something to talk about. Dance is to dance."
--Peter Saint James |
v_m_kangas 15.04.2004 13:33:38 | |
---|
Ok. Entä onko täällä palstalla kirjoittamisella mitään hyötyä, eli vaikuttaako tanssinharrastajien m-netissä antamat vinkit teidän tänne kirjoittelevien muusikkojen bändien kappalevalintoihin/sovituksiin/settien rakenteeseen? Vaikuttaisi kyllä jos niitä vinkkejä tulisi. Onhan täällä keskusteluja ollut: enemmän tangoa, vähemmän tangoa, hitaat valssit viimeisiksi, ei hitaita valsseja loppuun jne ... Ehkä välillä on jotain asiaakin ollut esillä, mutta entuudestaan minulle ainakin tuttua. Itse olen kallistumassa sille kannalle, että jokaisen bändin kannattaisi kehittää ja ylläpitää omaa linjaansa (tietysti tietyt perusasiat huomioiden). Jos kaikki bändit vetäisivät samat hutut samassa järjestyksessä joka ainoa ilta joka paikassa, olisi se aikaa tylsää tanssijoillekkin. Esim. meillä on tanssijoidenkin kommenttien mukaan monipuolinen ohjelmisto, mutta tiedämme että se ei aivan jokaisessa paikassa mene läpi mukisematta. Mielestäni nuo harvat paikat on syytä jättää niille joilla on juuri sinne sopiva ohjelmisto. Kun uudistamme ohjelmistoa pyrimme säilyttämään samankaltaisen linjan kuin tähänkin asti, koska se poikii jatkuvasti lisäkeikkoja uusiinkin paikkoihin. Omalla kohdallani tilannetta helpottaa se, että olen jossakin välissä ollut kova parkettien höylääjä itsekkin. Kun kuljin lavoilla tansseissa tietyt puutteet orkesterien ohjelmistossa ärsyttivät suunnattomasti. Niitä muistellen kannattaa omaakin ohjelmistoa ohjailla haluamaansa suuntaan. Todettakoon kuitenkin vielä, että olen täysin amatööri harrastelija humppasoittajana, jonka ei suotaisi tänne edes kirjoittelevan mielipiteitään :) Humppaa tai soita |
baron 15.04.2004 13:58:36 | |
---|
Ok. Entä onko täällä palstalla kirjoittamisella mitään hyötyä, eli vaikuttaako tanssinharrastajien m-netissä antamat vinkit teidän tänne kirjoittelevien muusikkojen bändien kappalevalintoihin/sovituksiin/settien rakenteeseen? Ainakin harkitsen, en välttämättä kaikkea noudata eli kannattaa antaa vinkkejä. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
Tiivi-Taavi 15.04.2004 14:58:40 | |
---|
Tiivi-Taavi -turakainen meuhkaa vain sen takia, ettei hänen asiansa tullut ihan oikein ymmärrettyä, kun vain ja ainoastaan pojitteluun puututtiin. Mutta jos nyt olen sanavalinnoillani loukannut teitä jotenkin, olen siitä hyvin pahoillani, mua vaan ärsyttää tässä se, että kommenttini (ilmeisesti pojittelua lukuunottamatta) ovat olleet täysin asiallisia, mutta yritän minä sitten miten tahansa asiani ilmaista, en oikein tule ymmärretyksi. Te takerrutte nyt pikkuasioihin, ettekä näe metsää puilta. Piste.fi |
päivis 15.04.2004 15:43:27 | |
---|
Vaikuttaisi kyllä jos niitä vinkkejä tulisi. Onhan täällä keskusteluja ollut: enemmän tangoa, vähemmän tangoa, hitaat valssit viimeisiksi, ei hitaita valsseja loppuun jne ... Tangojen suhteen viesti oli hyvin selvä, useampi kymmenen halusi lisää, muutaman mielestä niitä soitettiin nykyisin sopivasti ja yksi oli sitä mieltä että tango on ihan järkyttävää. Hitaiden valssien soitto viimeisenä riippuu asiakaskunnasta, niinkuin ohjelmiston valinta muutenkin. "Talk about dance? Dance is not something to talk about. Dance is to dance."
--Peter Saint James |
Rock n 15.04.2004 16:21:15 | |
---|
Vaikuttaisi kyllä jos niitä vinkkejä tulisi. Eiköhän hitaiden valssien nopeudet ole saatu kohdalleen juuri tanssijoilta tulleen palautteen ansiosta. |
Carde 15.04.2004 17:32:03 | |
---|
Eiköhän hitaiden valssien nopeudet ole saatu kohdalleen juuri tanssijoilta tulleen palautteen ansiosta. PALJON isompi ongelma bändeillä tuntuu olevan taimin kuin tempon kanssa... Muutama b(beats siis, muusikoiden puolella kun ollaan...)pm sinne tai tänne ei meinaa mitään. Jos taimi on perseellään, ei paljon ilahduta, vaikka... Tai antaa olla. Niinhän sen on, että niin useimpien tanssijoiden kuin soittajienkin mielestä "hidas valssi" on valssia tanssittuna/soitettuna hitaasti. |