Aihe: Tanssimusiikin ylijohtaja on puhunut
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Mesa/Boogie
09.03.2012 00:46:41
jape2: Toki tämän saa. Onhan tää suomalaista nykykulttuuria karseimmillaan! Osoite?

Thanks... Mä kirjoittelen ton tosta tekstimuotoon... Voin laittaa tännekin kunhan ehdin.
jape2
09.03.2012 00:52:32
Mesa/Boogie: Thanks... Mä kirjoittelen ton tosta tekstimuotoon... Voin laittaa tännekin kunhan ehdin.

Ok! Tee niin. Ei oppi ojaan kaada!
Soettakkee humppoooooooo!
Mesa/Boogie
09.03.2012 00:55:43
jape2: Ok! Tee niin. Ei oppi ojaan kaada!

Tää muuten eroaa kielelliseltä tyyliltään hieman niistä kahdesta edellisestä... Melkein jo aloin epäillä, että kyseessä olis copycat-tyylinen veto. Mut toisaalta termit on kyllä hyvinkin tuttuja ennestään.
jape2
09.03.2012 01:08:22
Mesa/Boogie: Tää muuten eroaa kielelliseltä tyyliltään hieman niistä kahdesta edellisestä... Melkein jo aloin epäillä, että kyseessä olis copycat-tyylinen veto. Mut toisaalta termit on kyllä hyvinkin tuttuja ennestään.

Tuntomerkeistä on vaikea erehtyä. Muistan hyvin kun tapasin herran n.15v sitten.
Jenkan tempo kuulemma heitti peräti 2 iskua/minuutti.
Soettakkee humppoooooooo!
Mesa/Boogie
09.03.2012 01:11:00
jape2: Tuntomerkeistä on vaikea erehtyä. Muistan hyvin kun tapasin herran n.15v sitten.

Tätä kirjoittaessa sillä on kyllä alkanut lääkitys lipsua pahemman kerran... Mitä pidemmälle luen tota tekstiä, sitä vakuuttuneemmaksi tulen, että henkivartija vois olla kova juttu keikoilla... Siis jos toi yhtään kuvastaa tavan seeprakengän ajatusmaailmaa.
baron
09.03.2012 08:23:30

Mesa/Boogie: Näillä mennään... Olen sanaton.

Niin minäkin!
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
markus16
09.03.2012 08:48:21
Huomatkaa, että tanssijalla joka askeleella ja liikkeellä tuotetaan runoutta mutta ajatelkaa mitä se tarkoittaa kun bändi mättää samaan aikaan kankaalle oksennustahtista egorytmiä.

Voi jumalan pyssyt. Hienosti sanottu.
Old school? New school? Shit! I didn't even go to school.
isojussi
09.03.2012 09:01:48
Valitettavasti tämmösiä rumpaleita on yllättävän paljon:

tavallisin (karkea) virhe rumpaleilla on, että he soittavat bändiä mukaillen, ei tanssirytmin mukaan, niin kuin kuuluisi. Rumpalit odottavat, että muu porukka pääsee iskun kohdalle ja sitten hänkin rysäyttää tuon lyönnin.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Sessio
09.03.2012 09:14:58
Tähän pätee tää vanha viisaus, että "Tanssikaa jotain mitä voi soittaa"...
Dr Dominant
09.03.2012 09:16:17

Onkohan kirjoittaja Sihvosen Hessulle sukua? Kun se on näemmä ainoa joka saa synninpäästön :D

Aika kovaa on settiä kyllä.
"Dr. Dominant, I presume?"
KoskPaavo
09.03.2012 09:19:35
"Ihmisen resonanssi, painon suhde taajuuteen, ei ole muuttunut viimeisen sadan vuoden aikana mihinkään"
Tää on minun mielestä paras. Kyllä mulla on muuttunut.
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
Mesa/Boogie
09.03.2012 09:27:52
KoskPaavo: "Ihmisen resonanssi, painon suhde taajuuteen, ei ole muuttunut viimeisen sadan vuoden aikana mihinkään"

Itellä se tuppaa vaihtelemaan kovastikin kehon nestetasapainon mukaan... Aamun resonanssi poikkeaa usein illan ja yön resonanssista hyvinkin dramaattisesti.
levesinet
09.03.2012 10:15:24
Aahh, olen valaistunut.
KoskPaavo
09.03.2012 10:28:36
Tuossa teille resonanssia, hieman tieteellisempää kuin hra ylijohtajan teesit
http://en.wikipedia.org/wiki/Schumann_resonances
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
töräytän
09.03.2012 14:18:15
ÄM: Hoituu; lähden yksin, rumpusetin ja klikin kanssa lavalle. Vetelen siinä sitten cha-cha-rytmiä aikani, tarkasti klikin mukaan, ennen "kappaletta" pyydän tulemaan nykimään hihasta, kun halutaan vaihtaa tanssilajia. Siinähän vois ennen keikkaa jakaa pöytiin ja kiinnittää seiniin illan ohjelmiston, jossa ois eri rytmit, mitä tulee ja tempo perässä; ehtivät sit vielä tulla niistä keskustelemaan, ennen kuin kajahtaa.

Täähän rupeaa jo olemaan tanssiopistokamaa; onhan noita rumpaleita ollu tanssiopistoissa, salin nurkassa paukuttamassa, tanssitunnilla.

Tulee mieleen tää video... ei paljoo soiteta mutt menee se keikka rumpalilta yksinkin, mitä nyt tää yks tipunen vähän auttaa..

http://vimeo.com/channels/104518#15273009
töräytän
09.03.2012 14:44:31
jape2: Tuntomerkeistä on vaikea erehtyä. Muistan hyvin kun tapasin herran n.15v sitten.

-----------------
Hmm onkohan tää ammattitaitoinen - Finkut orkka saanut ojennusviestä?

Kellottelin niiden Ceedeltä kappaleita metronoomilta
ja tempo esim vaihteli 150 - 155
kuuntelua ei niinkään häirinyyt vaan juuri ja juuri sen huomasi kun tiesi mitä tarkailla.
tunnetusti laulu häirii soittamista ja rumpaloimista, kun simultaanikapasiteeti on kumminkin aina rajallista.
Tanssiessa tuon kyllä jo heti huomaa, mutta lennostahan siihen taitavat osaavat mukautua.

PS mihkä taas oli se kappale jossa mentiin tasaista jivee tai buggia
ja väliin tulee pari lyöntii vallssin tahtia.. kirjeen mukaan ihan luvatontakin :-))))
levesinet
09.03.2012 14:51:24
töräytän: väliin tulee pari lyöntii vallssin tahtia

Mahtava peräsin ja pulleat purjeet ... ja _viimeinen valssi jo_ kantautui
Mikko T.
09.03.2012 15:03:10

Henkka, laita mulle skannaus -->

mikko@viihdepianisti.com

Mää kualen.
Tänään tällä lailla.
jon lord
09.03.2012 15:07:55
KoskPaavo: "Ihmisen resonanssi, painon suhde taajuuteen, ei ole muuttunut viimeisen sadan vuoden aikana mihinkään"

Sitten kun sukupuolielimet muuttuu tasapainoelimiksi, sitten on vanhuus iskenyt.
COVS jäsen N.o 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)