Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vokaaliprosessorit
1
tjoutsin
08.03.2012 21:21:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ostamassa vokaaliprosessoria, jolla saisi äänen muunneltua sellaiseksi kuin sen haluaa niin live kuin treeniolosuhteissa eli kaikua, mahd. moniäänisyyttä tms. Kuitenkin laulutyylini on örinää ja huutamista, joten kysyisinkin onko jollain kokemuksia särkevän äänen ja vokaaliprosessorin yhdistämisestä eli toimiiko oikeasti esim. stemmalaulu tuollaisen härpäkkeen kautta öristessä vai hajoaako ääni aivan totaaliseksi sekamelskaksi tai tuleeko siitä konemaista robottiörinää?
 
Burnoutlander
08.03.2012 23:18:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tjoutsin: Olen ostamassa vokaaliprosessoria, jolla saisi äänen muunneltua sellaiseksi kuin sen haluaa niin live kuin treeniolosuhteissa eli kaikua, mahd. moniäänisyyttä tms. Kuitenkin laulutyylini on örinää ja huutamista, joten kysyisinkin onko jollain kokemuksia särkevän äänen ja vokaaliprosessorin yhdistämisestä eli toimiiko oikeasti esim. stemmalaulu tuollaisen härpäkkeen kautta öristessä vai hajoaako ääni aivan totaaliseksi sekamelskaksi tai tuleeko siitä konemaista robottiörinää?
 
Ei se hajoa jos käyttää niitä efektejä hillitysti ja tarkoituksenmukaisesti. Oon varmaan liian kännissä tai muutenvaan puupää, mutta en ihan tajunnut tuota stemmalaulu ja moniäänisyys kysymystä? Tarkoitatko chorusta vai sitä, että saat efektillä jonkin toisen äänen (ylemmän tai alemman intervallin) sekaan soimaan?
 
Liikaa ei voi painottaa sitä että reverbillä ja delayllä mässäily lähtee helposti käsistä. Toisaalta joku tap delay livenä voi olla ihan mainio juttu, jolla saa sen oman bändin kuulostamaan astetta kovemmalta kun naapurin poikien pumpun.
 
Juhani_ko
20.03.2012 08:36:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutuilua: Jokin passeli pitch shifter voisi toimia särösoundin kanssa loistavasti.
Onhan näitä ainakin levyillä käytetty.
 
Muistaakseni tc heliconilta löytyy monenlaistakin purtiloa nimenomaan livehommiin, laadusta ei tietoa.
 
Nyt on kuuminta hottii olla siististi cool.
TJT71
10.04.2012 12:22:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisiko kellään kokemuksia Boss VE-20 härpäkkeestä?
 
Pääskynen
11.04.2012 00:53:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse omistan kyseisen vehkeen. Kovin olen käteväksi todennut.
Aikaa saa laittaa sopivien säätöjen suhteen mutta oikeilla säädöillä saa mukavia juttuja aikaan!
Itse olen käyttänyt sitä akkarikeikoilla, mukavia efektejä on riittävästi ja tuplauksia olen käyttänyt biisikohtaisesti.
Laulan myös metallibändissä ja siihen olen juuri äskettäin vasta ottanut käyttöön ja oikein mukava lelu myös siihen. Olen siinä oikeastaan käyttänyt vain
stemmaa (3rd, 5th and low) tiettyihin örinäkohtiin kun haluaa normaalin munan lisäksi kiveksetkin näkyviin!
Huonona puolena tossa vehkeessä olen todennut että biisi kohtaisesti ei voi olla käytössä kuin yksi efekti (pedaalilla) jollei halua kesken biisin kyykkiä käsin vaihtamaan asetuksia. Mutta loppupeleissä se on varmaan hyväkin asia ettei mene turhan kikkailuksi lavalla vaan keskittyy liveen ja käyttää lisäapuna vain satunnaisesti niin oikein toimiva vehje.
 
Lisättäköön vielä että en ole äänialan ammattilainen joten voi olla taidon puutettakin mutta puhtaissa lauluissa tuplaukset kuulostaa hyvältä oikein säädettynä mutta stemmoja en ole saanut kuulostamaan hyvältä, turhan koneellinen soundi.
 
Jos tietää mitä haluaa käyttöönsä liveen, niin noi TC helicon palikat on varmasti myös oikein hyvä ratkaisu, niillä saa juuri niitä itse kaipaamiani pedaaleja enemmän käyttöön joka vähentää säätöä kesken keikan.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «