Aihe: Marshall Vintage Modern keskustelua
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Laulava Kylätohtori
07.03.2012 11:12:30
Miten tuollainen mahtaisi toimia VM:n kanssa?

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=614341
San snää mnuu snuuks, snuuks mnääki snuu sano...
Antti1
07.03.2012 12:22:13
Laulava Kylätohtori: Miten tuollainen mahtaisi toimia VM:n kanssa?

Kyllä siitä ääntä tulee, muttei mitenkään erityisen hyvän kuuloista.
"Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!"
Type
07.03.2012 12:43:15

Laulava Kylätohtori: Miten tuollainen mahtaisi toimia VM:n kanssa?

Hommaa vaikka ennemmin joku Framus tai vaikka Harley Benton, missä on V30 sisällä. Noista 212 mallit ei paljoa maksa ja torillakin liikkuu jonkin verran.

Tollanen Marsun halpis 412 oli Malmstenillakin, ainakin silloin kun ite siellä kävin. Sen olis saanu tuon nupin mukaan satasella.
lonelyplayer
07.03.2012 21:13:28 (muokattu 08.03.2012 11:58:02)
Antti1: Kyllä siitä ääntä tulee, muttei mitenkään erityisen hyvän kuuloista.

Pitää varmasti paikkansa. Itsellä on Marsun 1936 kaappi 2x12" jossa on GT12T-75 elementit. Ihan ok sinällään... Tuttuja Marsun 4x12 kaapeista.

Mutta tänään tuli kotiin Egnaterin 2x12 kaappi jossa G12-H50 elementit ( vastaavat legendaarista G12-H30 kaiutinta mutta parempi tehonkesto)

Melkoinen ero verrattuna GT-12T-75:seen, G12-H... eduksi.

Ompa taas riemukasta rämpytellä ! :)

Kuten jäsen Jucciz mainitsi... kaapissa EI kannata säästää.
Laulava Kylätohtori
08.03.2012 15:00:49
Eikä vieläkään ehtinyt kokeilemaan...

Joo, ei se nyt auta. Pakko laittaa kaappihankinnat tulevaisuuteen, kun paskaa on turha ostaa, eikä rahat riittäisi enää siihenkään. Jospa saisi kaverin kaappilla sen verran testattua, että voi päättää, että onko torilla kohta uusi VM myynnissä vai ei...

Ps. Malmstenin halpiskaappi oli jo mennyt...
Type
08.03.2012 17:56:05

Laulava Kylätohtori:
onko torilla kohta uusi VM myynnissä vai ei...

Älä nyt tollasia höpise, tai mulla iskee uudestaan kuume tuota nuppia kohtaan. :D
BoNey
08.03.2012 20:42:47

Joo, mäkin voisin ostaa..

Osta multa winkwink:)
washburn
08.03.2012 22:44:52

BoNey: Osta multa winkwink:)

aiai.. laitetaan harkintaan..
Live long and prosper.
jniska
09.03.2012 11:50:11
Nämä osto ja myyntikehotukset eui oikein kuulu tähän keskuusteluun. Pistäkää vaikka pikaviestinä tms..
Kai sitä saa kunnon kitarakamat omistaa sentään !!
Laulava Kylätohtori
09.03.2012 15:24:27
Kaappikeskustelu jatkukoon tuolla (toivottavasti):

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … c=31&t=124105&o=80&#end
Laulava Kylätohtori
09.03.2012 21:36:50
Vähäsen testasin VM:a Bugeran kaiuttimen läpi ja täytyy todeta, että eipä tuosta nyt oikein pysty mitään johtopäätöksiä tekemään. Vaatisi tosiaan paremman, kunnollisen kaapin. Täytyy vielä kokeilla Twinin kaiuttimien kanssa (jotain Eminencejä, en tiedä tarkemmin), ne ovat ainakin paremmat kuin Bugerassa...

Mutta ihan kivasti tuli puhdasta ja säröpuoli tuntui puhdistuvan todella hienosti kitaran volumen kanssa. Vielä ei uskalla sanoa mitään, mutta lupaavan oloinen vehje. Ei ainakaan vaikuttaisi olevan sellainen heavymachine, mitä pelkäsin...
lonelyplayer
09.03.2012 21:52:54
Ei se Vintage Modern ole yhtään parempi kuin Marshallin JMD. Vain paljon kalliimpi.
Sama jäbä, Steve D. on molemmat suunnitellut, JMD:ssä on etuaste digitaalinen.
Ja koko Marsujen äänimaailma käytössä. Kuitenkin reilu putkipääte EL34.

Okei... tehty Kiinassa. Entä sitten ?

Itsellä on toinen ja toistakin olen pitkään kokeillut... En juuri soittaessa eroa huomannut. JMD on vaan monipuolisempi.
B-tone-flat
09.03.2012 22:56:16
lonelyplayer: Ei se Vintage Modern ole yhtään parempi kuin Marshallin JMD. Vain paljon kalliimpi.
Sama jäbä, Steve D. on molemmat suunnitellut, JMD:ssä on etuaste digitaalinen.
Ja koko Marsujen äänimaailma käytössä. Kuitenkin reilu putkipääte EL34.

Okei... tehty Kiinassa. Entä sitten ?

Itsellä on toinen ja toistakin olen pitkään kokeillut... En juuri soittaessa eroa huomannut. JMD on vaan monipuolisempi.

En tiedä missä laite on kasattu mutta etuastesoftasta vastaa ruotsalainen firma. Onhan se varmaan monipuolinen ei siinä mitään. Siis jos Moulinexin haluaa. Itsekin jossain vaiheessa harkitsin tuota mutta siinä yksi asia mikä häiritsee ja se on se digidigi.

Mä olen itse sitä sitä mieltä että tommoset härvelit on passeleita soittajille joilla on tarve saada keikan aikana saundit mörköhevistä countryyn. Esim joku tv-orkesteri tyyliin tartu mikkiin ja mitä niitä on. Tai joku visailuohjelma jossa taustabändi vetää välillä jonkun tunnetun hitin alun. Studioonkin tommonen on varmaan ihan jees yleispeli kun yhdestä laitteesta saa kaiken.

Sillä ei vaan ole mitään tekemistä VintageModernin kanssa vaikka onkin Steven tekele. Ja sehän on mallintava laite, ei siis aito. Vaan sinnepäin.

Mulla ei siis ole mitään tuota vastaan mutta se että mikä on parempi tai monipuolisempi on ainaskin vahvistimissa, niin kauan kun niillä tehdään henkilökohtaista "taidetta", melko subjektiivinen asia.
Marshall Amp makes Amazing Noise and has a Black Tone
lonelyplayer
09.03.2012 23:18:09
B-tone-flat: En tiedä missä laite on kasattu mutta etuastesoftasta vastaa ruotsalainen firma. Onhan se varmaan monipuolinen ei siinä mitään. Siis jos Moulinexin haluaa. Itsekin jossain vaiheessa harkitsin tuota mutta siinä yksi asia mikä häiritsee ja se on se digidigi.

Mä olen itse sitä sitä mieltä että tommoset härvelit on passeleita soittajille joilla on tarve saada keikan aikana saundit mörköhevistä countryyn. Esim joku tv-orkesteri tyyliin tartu mikkiin ja mitä niitä on. Tai joku visailuohjelma jossa taustabändi vetää välillä jonkun tunnetun hitin alun. Studioonkin tommonen on varmaan ihan jees yleispeli kun yhdestä laitteesta saa kaiken.

Sillä ei vaan ole mitään tekemistä VintageModernin kanssa vaikka onkin Steven tekele. Ja sehän on mallintava laite, ei siis aito. Vaan sinnepäin.

Mulla ei siis ole mitään tuota vastaan mutta se että mikä on parempi tai monipuolisempi on ainaskin vahvistimissa, niin kauan kun niillä tehdään henkilökohtaista "taidetta", melko subjektiivinen asia.

Me varmaan kaikki ollaan jonkinlaisia "vahvistinuskovaisia". Itsellä on useita analogisia ns. "täys"- putkivahvistimia kuten Blackstar, Hughes Kettner, Egnater Tweaker, Marshall DSL 2000 jne, kaikki hyviä.

Eipä häpeä JMD tässä porukassa. Eihän kellään ole digitaalista delaytä ?
Entäs nämä paljon kehutut Fractal Audio Axe II multiefektit.

Itse olen omistanut Boss GT 10 / Line 6 HD- multiefektejä, en ole tykännyt.

Mutta tämä JMD vaan kuullostaa oikealta/hyvältä. Ja pikkaisen aikaa meni senkin kanssa säädöissä.

No tämä tästä aiheesta...maailma on täynnä hyviä vahvistimia...kaikille riittää :)
Juzo95
09.03.2012 23:24:32
Kyllähän tuota JMD-1 porukat kehuvat, useimpien pitää vain päästä yli tuosta digifobiasta jotta viitsii kokeilla. Henkilökohtaisesti en ole testannut mutta klippien perusteella kuulostaa aikas maukkaalta. Vintage Modernin kuitenkin hankin, koska sillä on niin mahtava oma soundi.

Tässä videossa kuulee melko hyvin eri Marshallien eroja suht samoilla asetuksilla.
http://www.youtube.com/watch?v=O9zAWCDl5MY
Virhe! Tyhmä tai liian turha allekirjoitus.
julkke
09.03.2012 23:32:07

Juzo95: Kyllähän tuota JMD-1 porukat kehuvat, useimpien pitää vain päästä yli tuosta digifobiasta jotta viitsii kokeilla. Henkilökohtaisesti en ole testannut mutta klippien perusteella kuulostaa aikas maukkaalta. Vintage Modernin kuitenkin hankin, koska sillä on niin mahtava oma soundi.

Tässä videossa kuulee melko hyvin eri Marshallien eroja suht samoilla asetuksilla.
http://www.youtube.com/watch?v=O9zAWCDl5MY

Tästäpä vielä: Olin eilen DLX:ssä tuota JMD-comboa testailemassa ja sellaset fiilikset jäi kyllä, että ei tienny pitäiskö itkeä vai nauraa. Tuo crunch classic mallinnos oli niin helvetin lähellä oikeaa 2203:a ainakin pienillä äänenvoimakkuuksilla, ettei meinannut soitosta tulla loppua. Kyllä pisti miettimään kun digihirmulla veteli, että mitä helvettiä...
Laulava Kylätohtori
09.03.2012 23:32:44
Joo kaikille on käyttötarkoituksensa. Mutta itse pidän mahdollisimman yksinkertaisesta setupista. Ei digi ole sen parempi tai huonompi kuin analoginenkaan, mutta jotenkin yksinkertaisesti toteutettu analoginen systeemi, jossa on kaikki mitä tarvitsen ja vain kaikki mitä tarvitsen vetoaa minuun. En tahdo valtavia säätömahdollisuuksia, koska silloin homma menee vain turhaksi nappuloiden runkkaukseksi. Mulle riittää ne muutama saundi, millä pystyn soittamaan kaiken mitä haluan. Itse en muutenkaan edes yritä jäljitellä kenekään "sankarin" saundia, vaan yritän löytää oman itselle mieluisimman.

Eli jos tuo VM tosiaan on yksinkertainen perinnehenkinen yhden tempun hevonen, ilman turhia säätöhelvettejä, niin hyvä niin, jos tuo temppu sattuu olemaan itselle mieluinen. No, se selviää, kun joskus ehtii kunnolla testaamaan kunnon kaiuttimilla. Lupaava se ainakin on...
B-tone-flat
10.03.2012 00:11:13
Laulava Kylätohtori: Joo kaikille on käyttötarkoituksensa. Mutta itse pidän mahdollisimman yksinkertaisesta setupista. Ei digi ole sen parempi tai huonompi kuin analoginenkaan, mutta jotenkin yksinkertaisesti toteutettu analoginen systeemi, jossa on kaikki mitä tarvitsen ja vain kaikki mitä tarvitsen vetoaa minuun. En tahdo valtavia säätömahdollisuuksia, koska silloin homma menee vain turhaksi nappuloiden runkkaukseksi. Mulle riittää ne muutama saundi, millä pystyn soittamaan kaiken mitä haluan. Itse en muutenkaan edes yritä jäljitellä kenekään "sankarin" saundia, vaan yritän löytää oman itselle mieluisimman.

Eli jos tuo VM tosiaan on yksinkertainen perinnehenkinen yhden tempun hevonen, ilman turhia säätöhelvettejä, niin hyvä niin, jos tuo temppu sattuu olemaan itselle mieluinen. No, se selviää, kun joskus ehtii kunnolla testaamaan kunnon kaiuttimilla. Lupaava se ainakin on...

Näinhän se on. Tarvitaan vaan se yksi hyvä ja terve perussaundi mitä voi maustaa muutamalla lisäpalikalla ja loput tulee käsistä. Itse asiassa Vm:stä saa kaksi; hyvän puhtaan ja särön.
Marshall Amp makes Amazing Noise and has a Black Tone
Laulava Kylätohtori
10.03.2012 19:16:21
Bugera, VM ja Twin rinnakkain ja pientä testiä...

Bugera on hyvä, yllättävänkin hyvä, mutta ei pärjää tässä porukassa.

VM:n puhtaat on kyllä hyvät, mutta ei aivan pärjää Fenderille. Fenderissä on tiettyä munaa ja iskevyyttä, mutta pakko myöntää, että VM:n puhdas oli itselle myös yllättävän hyvä. Ylitti odotukset täydellisesti.

VM:n omaa säröä, kun boostasi Bossin Monte BD-2:lla, niin oli kyllä saundi kohdallaan. Ehkä tiettyä riipivyyttä tahtoisin pois, mutta tämäkin oli yllättävän maltillinen siihen nähden, mitä odotin. VM:n oma särö + boosti toimii mielestäni paremmin kuin purkkisäröt puhtaan päälle.

Twinillä taas saa säröt parhaiten puhtaan päälle. Twinin omasta säröstä puuttuu tiettyä iskevyyttä, mitä on puhtaassa. Vaikea sanoa kummasta tulee paremmat säröt, VM:sta vai Twinistä, mielestäni ne ovat vain erilaiset..

Twinin omat elementit tuntuivat jotenkin tuhnuilta. Varmaan sekin paranisi huomattavasti, jos vaihtaisi elementit. Kokemuksia/ehdotuksia?

Taitaa marsusta tulla pitokone, sen verran positiivinen yllätys se on....
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)