Aihe: Onko rap musiikkia?
1 2 3 4 5 6
Karlsson
15.04.2004 08:39:38
Pakko sanoa tähän väliin, että noille löysille vaatteille nauretaan tulevaisuudessa yhtä paljon, mitä 80-luvun olkatoppauksille ja MC Hammerin salihousuille.

Juuh, kuten nykypäivän goottihevilookille tullaan nauramaan yhtä paljon kuin 80-luvun hevi-lookille.
"Sam, kuningas!" -Keny
Tympee Huttunen
15.04.2004 08:52:54
Juuh, kuten nykypäivän goottihevilookille tullaan nauramaan yhtä paljon kuin 80-luvun hevi-lookille.

Totta:)
"Macro, sillä on huonot vitsit ja se näyttää Jeesukselta."
Mr.Babbit
15.04.2004 09:50:11
Mulla joskus yksi musiikinopettaja määritteli musiikin seuraavasti. "Melodia, rytmi ja niiden välillä harmonia"

Kaija Saariaho ei siis tee musiikkia?
Eikä moni muukaan modernia klassista musiikkia säveltävä..

Kuuntelisitte vaihteeksi jotain hyvää räppiä, muuta kuin mariskaa tai finteeligenssiä, pääsisitte ennakkoluuloistanne..
Varaani
15.04.2004 09:55:18
En tiedä onko Rap musiikkia, Hip-Hop ainakin on. Vaikka itse siitä saankin näppylöitä. Mutta ei se ole Hip-Hopin vika vaan minun. Jos itse ei jostain pidä, pitääkö sitä vuodattaa kaikille absoluuttisena totuutena?
sub zero
15.04.2004 10:03:07
Pakko sanoa tähän väliin, että noille löysille vaatteille nauretaan tulevaisuudessa yhtä paljon, mitä 80-luvun olkatoppauksille ja MC Hammerin salihousuille.

Eiköhän löysille vaatteille naureta jo nyt enemmän kuin olkatoppauksille
Huevos
15.04.2004 10:04:33

hmm. jos et ole tiennyt k00tti look ON 80- lukua.
Karlsson
15.04.2004 10:31:11
hmm. jos et ole tiennyt k00tti look ON 80- lukua.

Noh, enempi meinasin tätä osastoa:

http://www.angelfire.com/zine2/pagesofsin/power.jpg
"Sam, kuningas!" -Keny
Mage
15.04.2004 10:32:07
Kaija Saariaho ei siis tee musiikkia?
Eikä moni muukaan modernia klassista musiikkia säveltävä..

En ole Kaija Saariahoa (tietääkseni) kuullut mutta ainakin osalta nykytaidemusiikkisäveltäjiltä tuntuu puuttuvan täysin harmonian taju. Samoin osaa Techno/Rave rytmeistä en laskisi musiikiksi mutta tämäkin on erittäin subjektiivinen kommentti ja ymmärrän jos joku on erimieltä.
Give me a little time to think, while I mix me another motherfucking drink. - RL Burnside
Huevos
15.04.2004 10:35:51

En ole Kaija Saariahoa (tietääkseni) kuullut mutta ainakin osalta nykytaidemusiikkisäveltäjiltä tuntuu puuttuvan täysin harmonian taju. Samoin osaa Techno/Rave rytmeistä en laskisi musiikiksi mutta tämäkin on erittäin subjektiivinen kommentti ja ymmärrän jos joku on erimieltä.

kuuntelepa uudestaan. väitätkö että stravinskyllä ei ole harmonian tajua?
leka
15.04.2004 10:36:35

tai siis niillä on erilainen harmoniakäsitys kuin tämä meidän perinteinen duuri/molli-tonaliteetti.

pöh... samallahan sitä voisi sanoa ettei metalliörinä tai aboriginaalien didgeridoo-pörinä ole musiikkia...

(örinä-pörinä ...runollista)
Minut lukittiin vahingossa galleriaan
Mage
15.04.2004 11:08:12
väitätkö että stravinskyllä ei ole harmonian tajua?

Täh, mistäköhän sä tuommoisen väitteen löysit?
Give me a little time to think, while I mix me another motherfucking drink. - RL Burnside
Mr.Babbit
15.04.2004 11:10:27
Saariahohan on pyrkinyt tekemään musiikkia unohtaen kokonaan rytmin ja melodian, keskittyen pelkästään sointiväreihin, sävyihin ja äänenvoimakkuuksien vaihteluihin..
Huevos
15.04.2004 11:14:20

Täh, mistäköhän sä tuommoisen väitteen löysit?

"En ole Kaija Saariahoa (tietääkseni) kuullut mutta ainakin osalta nykytaidemusiikkisäveltäjiltä tuntuu puuttuvan täysin harmonian taju."

minä ymmärrän stravinskyn nykytaidemusiikiksi. en tiedä sitten...
Mage
15.04.2004 11:22:27
-> Lekalle ja Hörhölle

Todennäköisesti olette enemmän oikeassa, usein yrittää sopeuttaa uudet asiat omaan kapeaan maailmankuvaansa kun pitäisi varmaankin yrittää laajentaa omaa näkemystä.

Jonkin verran olen käynyt klasarikonserteissa eikä kaikki modernimmat jutut oikein avaudu meikäläiselle.
Mage
15.04.2004 11:24:06
"En ole Kaija Saariahoa (tietääkseni) kuullut mutta ainakin osalta nykytaidemusiikkisäveltäjiltä tuntuu puuttuvan täysin harmonian taju."

minä ymmärrän stravinskyn nykytaidemusiikiksi. en tiedä sitten...

Ymmärränkö nyt oikein että kaikki nykytaidemusiikki on straviskyä?
Huevos
15.04.2004 11:24:27

mä oon kyllä huomannut ihan saman. kävin tässä taannoin nykymusiikin konsertissa enkä oikein pitänyt. pitäisi kyllä varmaan kuulla uudestaan, mutta jotenkin se ei vain kuulostanut vilpittömälle...
leka
15.04.2004 11:29:49
mä oon kyllä huomannut ihan saman. kävin tässä taannoin nykymusiikin konsertissa enkä oikein pitänyt. pitäisi kyllä varmaan kuulla uudestaan, mutta jotenkin se ei vain kuulostanut vilpittömälle...

Eihän kaikesta tarvitsekaan pitää. Mutta voi silti arvostaa...
Minut lukittiin vahingossa galleriaan
Poseurpete
15.04.2004 12:05:41

Joku proge on vaan järetöntä kilkutusta.
I´m with stupid ---v
superfly
15.04.2004 12:47:34
Joku proge on vaan järetöntä kilkutusta.

PRKL, katsoin avataria ja luulin, että se oli Arva.
Harppu on alaston piano
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)