Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: LoudEvents 0.9, nyt ulkona, tarvitaan myös supporttia teiltä!
1 2
LoudRevo
07.03.2012 16:58:13 (muokattu 07.03.2012 17:00:44)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro taas, M.nettiläiset!
 
Eli käykääpäs kurkkaamassa ihan ensiksi, alempana sitten hieman stooria:
http://www.loudevents.net
 
Noin 13kk sitten aloitettiin meidän pyhä sota keikkabuukkauksen nykytilaa vastaan; Eroon sähköpostiprosessista, keikkakumppaneiden löytämiselle maksaa säästäviä vaihtoehtoja ja ihan vaan yksinkertaista elämän helpottamista kaikille osapuolille. Kulunut vuosi on ollut täynnä onnistumisia ja myös vastoinkäymisiä. Suurin vastoinkäyminen oli ehkä sen tosiasin huomaaminen, etteivät keikkapaikat ole valmiita maksamaan juuri mistään mihin liittyy asioiden tekemistä uudella tavalla. Tästä syystä, palvelu tulee olemaan maksullinen artisteille, ainakin tavallaan, ilmaista käyttöaikaa voi nimittäin ansaita helposti syöttämällä järjestelmälle toistaiseksi tuntemattomia artisteja ja keikkapaikkoja, sekä niiden
yhteystietoja. Näitä yhä riittää vaikka puhutaankin sadoista keikkapaikoista ja tuhansista artisteista.
 
Kun me ekan kerran ilmoitettiin asiasta, että palvelusta tulee artisteille maksullinen, meidät julistettiin ahneiksi. Surullinen tosiasia kuitenkin on se, että tämä on yrittämistä, mistä pitäs saada leipä pöytään. Vie aivan liikaa aikaa harrastukseksi (tai toisinaan jopa duuniksi!). Meidän mielestä palvelu on nyt tarpeeksi hyvä, että joku voisi siitä sen tuopin kuussa maksaa. Ilmaisen käyttöajan ollessa myöskin niin löyhässä, emme koe että meidän palvelu kuuluisi maailman isoimpien vääryyksien listalle. Ne tulot mitä saadaan eivät yksin Suomessa tule ikinä elättämään ketään, tarkoituksena on lähinnä saada aikaan referenssitulosta, jotta yksityiset riskisijoittajat tukisivat meidän toimintaa myös jatkossa, ja heille kaksi tärkeintä asiaa ovat meidän käyttäjämäärät ja/tai se, että
joku on valmis maksamaan palvelusta.
 
Se on fakta, että joku firma tulee valloittamaan tämän DIY puolen livemusiikista, ja jokainen voi sitten miettiä, että kenen matkaa kohti sitä tilannetta haluaa omalla toiminnallaan tukea. SonicBids on yksi vahva kilpailija, toki bisnesmalli, jossa artisteja laskutetaan jokaisesta lähetetystä keikkapyynnöstä ja harrastetaan tulonjakoa keikkapaikkojen mukaan saamiseksi, on hieman evil (uskokaa tai älkää, kyllä niille keikkapaikoille kelpaa keikkabuukkauspalvelu, jonka käytöstä heille maksetaan!). Toinen tulokas on ReverbNation, mistä ei ole mitään pahaa
sanottavaa ainakaan vielä. Meillä vaan saattaa olla hieman parempi tuote ja motivaatio tehdä tätä, ReverbNationilla kun on lusikka jo aika monessa sopassa. Ja joo, ennen kuin kukaan sitä ehdottaa, niin mainosrahoitteisuus ei ole varteen otettava vaihtoehto.
 
Mitä muutoksia palvelussa on? Korjattu ulkoasua ja käytettävyydessä muutamia oleellisia sudenkuoppia. Jos haluaa lähettää keikkapaikoille järjestelmän sisäisesti tallentaman keikkapyynnön lisäksi sähköpostia, niin nykyään voi käyttää LoudEventsiä lähettämään keikkapyynnöstä sähköpostin johon on koottu kaikki oleellinen, TAI voi ottaa LoudEventsistä helposti tarvitsemansa yhteystiedot ja muut oleelliset infot ja kirjottaa sähköpostin itse, jos on sellainen fiilis, että saa paremmin keikkaa itsemuotoilemallaan viestillä. Eli arvolupaus on enemmän sitä, että meillä on paljon tietoa nopeasti saatavilla, nykyään siis myös Ruotsissa 660
keikkapaikka (http//:www.loudevents.se)!
 
Meillä on myös pöytälaatikossa muutamia, jopa teknologisesti erittäin mielenkiintosia juttuja, joita nyt tällä erää ei ehditty palveluun vielä päivittämään. Esimerkiksi, monilla artisteilla on ongelmia saada ne ekat keikat ulkopaikkakunnilta. Yleisin ratkaisuhan on ollut artistivaihto, eli joku järkkää teille keikan muualla ja te järkkäätte kotiseudulla. Tehtiin virtuaali agentti, joka vertailee bändien keikkahistorioita ja pyrkii bongailemaan, keiden artistien siivellä teidän skenen enemmän establoituneet tekijät pääsivät pois kotikulmiltaan. Kuulostaa aika jännältä, eks jeh?
 
Mut joo, mun pitää hankkia vuokrarahat ja voita leivän päälle, tästä syystä alotan uuden päiväduunin huomenna, mutta palaan puikkoihin heti, kun seuraava sijoituskierros on saavutettu, koska tätä parempaa duunia saa hakea koko elämän! Jatkan Loudin kanssa toki illat ja yöt ja viikonloput, eli kyllä tätä elossa pidetään, ei vaan enää siihen aikaan kun aurinko paistaa Suomen eteläpuolella. Ja kiitokset teille, ilman teitä ne onnistumiset mitä saavutettiin ja tän jatkaminen duunina näinkin pitkään olisi ollut mahdotonta.
 
Terveisin,
-Ahti Ahde, LoudRevolution Oy:n perustaja (ahti.ahde@loudrevolution.net)
 
Janus
07.03.2012 22:29:50 (muokattu 07.03.2012 22:31:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiinnostuin, klikkasin auki, suljin heti. Ulkoasu on luontaantyöntävä, valitan. Kaikki väripaletin värit samalla sivulla näyttävät oksennukselta.
 
+ Times (New) Roman on niin 90-lukua, koko etusivu tuo mieleen seikkailut NetScape/IE-maailmassa joskus aikoinaan.
 
Kukkis 77
07.03.2012 22:48:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janus: Kiinnostuin, klikkasin auki, suljin heti. Ulkoasu on luontaantyöntävä, valitan. Kaikki väripaletin värit samalla sivulla näyttävät oksennukselta.
 
Sama juttu.
 
Ja: kun painoin sivun oikeassa laidassa olevaa "ohjeet"-nappia, tulos oli tämä:
 
"Tämän sivun selaaminen ei ole sallittua käyttäjä-tasollasi. Varmistathan että syötit oikeat tiedot sivulla jolta päädyit tähän!"
 
Ja sivusto ökähti siihen, piti sulkea koko sivu päästäkseen pois mokomasta ilmoituksesta.
 
"En dokaa, pidän vain krapulaa loitolla" -Pekka Myllykoski
LoudRevo
08.03.2012 00:50:01 (muokattu 08.03.2012 00:56:08)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enpä ollut tullut ajatelleeksi, että joku haluaisi katsella ohjeita heti ensimmäisellä sivulla, jonka itse miellän "pelkäksi landing sivuksi". Mut joo, kyllä se käyttäjä näemmä aina keksii jotain mikä pääsee oman suurennuslasin ohitte.
 
Korjasin bugin ja poistin Ohjeet kokonaan, koska ne eivät suurilta osin ole tarpeeksi ajantasalla, eikä mulla ole kielitaitoa lähteä niitä kääntämään Ruotsiksi. Laittakaa mulle palautetta jos joku osio tuntuu liian sekavalta niin kirjotan itse palveluun jotain, tai jos on ihan vaan huonoa käytettävyyttä niin fiksaan.
 
Ulkoasu on toinen juttu mihin en voi itse vaikuttaa. Tehtiin lyhyt projekti paljon grafiikkaa tekevän firman kanssa, jota en nyt mainitse nimeltä, vaikka ehkä mieli tekis sen hintalapun vuoksi. Toki oli myös kova kiire. Mutta toisaalta ulkoasu on aina ollu meille ongelma, ollaan ehitty jo kokeilla kolmea eri lähestymistapaa ja aina tulee vaan soraääniä. Jos jollain on tämän suhteen hyviä ideoita JA toteutuskykyä, ja hyvää tahtoa, niin voi lähettää kyllä vedoksia. JOS me saadaan jatkorahotusta niin esimerkiksi 4K€ ois siinä vaiheessa ihan mahollinen palkkio, ei kuitenkaan ole kovin iso summa työstä joka tulisi kuitenkin varmaan tehdä, etenkin jos ideat on hyviä. Eli jos jotain kiinnostaa niin laittakaa mailia mulle eka ja puhutaan lisää.
 
Mutta nyt unta tähän kuulaan, ja toivon, että huomenna joku ois selvinny oksennusrefleksinsäkin uhalla itse palveluun asti.
 
EDIT: Jos joku muuten keksii jonkun fiksumman Fontin mitä kannattas kokeilla tuohon niin saa ehdotella, se on aika pieni vaiva vaihtaa
 
Guitarwall
08.03.2012 10:24:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten salasanan palauttaminen onnistuu? Olen rekannut palveluun silloin kun se julkaistiin ekan kerran, mutta kirjautuminen ei onnistu ja missään ei ole mahdollisuutta palauttaa salasanaa. Uudelleen rekisteröityminen ei myöskään ole vaihtoehto, sillä olen oman bändini tuonne tietokantaan jo rekannut.
 
Palaute-nappi ei myöskään toimi Google Chromessa (eikä IE:ssä, kun pikaisesti kokeilin), vaan vetäisee sivuston harmaaksi eikä mitään tapahtunut parin minuutin aikana.
 
Harmi sinänsä, idea on kyllä hyvä mutta tällä hetkellä puhelin+mailiyhdistelmä kaikkine huonoine puolineenkin vie tästä voiton.
 
www.constantineband.net
LoudRevo
08.03.2012 11:21:22 (muokattu 08.03.2012 11:38:05)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Guitarwall: Miten salasanan palauttaminen onnistuu? Olen rekannut palveluun silloin kun se julkaistiin ekan kerran, mutta kirjautuminen ei onnistu ja missään ei ole mahdollisuutta palauttaa salasanaa. Uudelleen rekisteröityminen ei myöskään ole vaihtoehto, sillä olen oman bändini tuonne tietokantaan jo rekannut.
 
Palaute-nappi ei myöskään toimi Google Chromessa (eikä IE:ssä, kun pikaisesti kokeilin), vaan vetäisee sivuston harmaaksi eikä mitään tapahtunut parin minuutin aikana.
 
Harmi sinänsä, idea on kyllä hyvä mutta tällä hetkellä puhelin+mailiyhdistelmä kaikkine huonoine puolineenkin vie tästä voiton.

 
Just näin. Fiksailempas tuonkin nyt sitte. Bugi itseasiassa onkin frameworkissa jota käytämme, en huomannut lukea ominaisuudesta kirjotettuja kommentteja (toimii kunnolla ainoastaan Firefoxissa), koitan keksiä jotain ASAP. Laita siitä tunnuksesta sähköpostia mulle tai laita loud@loudrevolution.net.
 
zekeode
08.03.2012 11:48:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janus: Kiinnostuin, klikkasin auki, suljin heti. Ulkoasu on luontaantyöntävä, valitan. Kaikki väripaletin värit samalla sivulla näyttävät oksennukselta.
 
+ Times (New) Roman on niin 90-lukua, koko etusivu tuo mieleen seikkailut NetScape/IE-maailmassa joskus aikoinaan.

 
Pitkälti samoja aatteita. Lisäksi noi sivut latautu hitaasti, mutta jos tuolla on tarkoituksena vierailla useammin kuin kerran, niin ehkä välimuisti auttaa. "landing"-sivut on syvältä ja saatanasta. Ei tule mieleen yhtää sivua, jota käyttäisin säännöllisesti, joissa olisi tuollaiset.
 
En tajua miten noita sivuja on muka kiireessä tehty, jos totakin on mainostettu täällä vuosi(?)tolkulla. Kiireessä tehdään aina kahdesti. Toisella kerralla palkataan ammattilaiset.
 
Muusikon elämä terveellisemmäksi: iHerb.com:sta. Koodilla YUY952 8$ alennusta ekasta tilauksesta maaliskuun loppuun - Blogini, joka tuskin kiinnostaa
Janus
08.03.2012 12:33:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LoudRevo: EDIT: Jos joku muuten keksii jonkun fiksumman Fontin mitä kannattas kokeilla tuohon niin saa ehdotella, se on aika pieni vaiva vaihtaa
 
No ei toi leiska pelkällä fontin vaihdolla muutu juuri tuon paremmaksi, mutta mutu/harrastelupohjalta noiden kanssa toimivana tuntuis siltä että joku sans serif-tyyppinen fontti ois enemmän tätä päivää. Riippuu niin monesta asiasta, tossa toi valkoinen times-fontti sinisellä pohjalla on ihan kirsikka kakun päällä, niin sanotusti.
 
LoudRevo
08.03.2012 13:03:04 (muokattu 08.03.2012 13:07:20)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt pitäisi toimia uusissa Firefoxeissa ja Chromeissa, sekä IE9:ssä, IE8 ei toimi, IE9:ssä on pari juttua jotka ei toimi ihan samalla tavalla kuin muissa selaimissa, mutta ei niin että käytettävyys kärsisi. EDIT: Ja tämä taas varauksella, mun parhaan tietoni mukaan, en mitenkään ehdi käydä kaikkea nyt läpi, mutta bugi josta tuo johtui on nyt fiksattu.
 
zekeode: Pitkälti samoja aatteita. Lisäksi noi sivut latautu hitaasti, mutta jos tuolla on tarkoituksena vierailla useammin kuin kerran, niin ehkä välimuisti auttaa. "landing"-sivut on syvältä ja saatanasta. Ei tule mieleen yhtää sivua, jota käyttäisin säännöllisesti, joissa olisi tuollaiset.
 
En tajua miten noita sivuja on muka kiireessä tehty, jos totakin on mainostettu täällä vuosi(?)tolkulla. Kiireessä tehdään aina kahdesti. Toisella kerralla palkataan ammattilaiset.

 
Joo, taustakuvat ovat aivan liian raskaita, mutta koska selaimet tänä päivänä välimuistittavat kuvat, ja netti piuhatkin on aika vetoisia, niin päädyttiin siihen ettei lähetä uusimaan, ois kuitenkin maksanu meille lisää tilanteessa jossa rahaa ei enää ollut liiaks. Toi leiska uudistus prokkis ei muutenkaan menny kovin hyvin, tarjouksen tekijä kusi oman työarvionsa eikä toimittanut komponentteja sillä taavlla kuin olin mielestäni sopinut, joka teetti lisätyötä kaikille osapuolille. Mut ei siitä sen enempää.
 
Itse palveluun ei ole pakko mennä landing sivun kautta (http://www.loudevents.fi ja http://www.loudevents.fi), landing sivuun päädyttiin siksi, että ajateltiin tarvitsevamme jotain paikkaa missä kerrotaan, että mistä on kyse.
 
Mitä kiireeseen tulee, niin softa tiimissä olen minä ja kesällä oli harkkari jota piti kouluttaa. Eli näin pienillä resursseilla tätä tehdään. Meidän tuote on hyvin erilainen nyt kuin mitä se oli vuosi sitten, vaikka se ominaisuuksiltaan näyttää samankaltaiselta. Tehtiin tätä lähinnä keikkapaikoille kesän loppuun asti, kunnes huomattiin ettei sieltä suunnalta ole tulossa rahaa. Sen jälkeen on tehty trial and error tyylisesti ominaisuuksia artisteille siinä toivossa, että löytäisimme jotain mistä olisi ihan oikeasti hyötyä. Eli kuoren alla on tapahtunut aika paljonkin. Ja mitä ammattimaisuuteen tulee, niin nyt vaan oli tilanne, että mulla alko muut työt, eikä testaamiseen ollut ihan hirveästi aikaa. Jos rahotusta saadaan niin ensimmäinen asia mitä teen softalle on automatisoidut testit, ettei tartte käyttää viikkoa siihen että käy kaiken läpi.
 
Mutta nyt on pakko palata leipätöihin, illalla sitten lisää!
 
Janus
08.03.2012 13:31:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä tolla landing-sivun sloganilla "Fucked Up, With Gig Booking" yritetään viestittää? Kuka ryssi keikkabuukkaukset? LoudEvents?
 
Tuomas
08.03.2012 14:01:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vilkaisin, kun palvelu on kiinnostava.
 
Eihän näissä jutuissa pitäisi UI:n olla maailman olennaisin juttu, mutta nyt selvästi ainakin mua häiritsee. Toi tavattoman kirkas värimaailma ja isot fontit ei anna kovin ammattimaista vaikutelmaa, aikaisempikin leiska oli huomattavasti parempi tähän verrattuna. Tähän kun yhdistetään lukuisat kirjoitusvirheet, niin ainakaan mulle ei tässä tapauksessa tule juurikaan luottoa niin paljoa, että viitsisin kirjailla omia tietojani palveluun.
 
Ehkä se on vaan mun mielipide, mutta kun mä mietin keikkabuukkausta niin se on aika tylsää ja siistiä sisäduunia ja siihen tarttis vastaavannäköisen softankin. Lisäksi leiskaa voisi kehittää enemmän siihen suuntaan, ettei tarttisi scrollailla edes ja takaisin ruudulla siten, että yläpalkin ikonit lähtevät näkyvistä. Isompia tekstiblokkejakin tuntuu tällä ulkoasulla vähän sekavalta lukea.
 
Ajatus siitä, että keikkabuukkauksia vois tehdä keskitetyn palvelun kautta on mun mielestä aidosti hyvä idea. Nyt se vaan ei näytä kovin professionaalilta. Pienillä säädöillä tulisi taatusti heti parempaa palautetta.
 
Lisäksi mua häiritsee tuolla tuo "hyväksyy lippuriskin kyllä/ei" -valinta. Miten olisi esimerkiksi "sopimuksen mukaan" tai jotain sinne päin?
 
"Tajusin, että katsotte minua kuitenkin vaikka tässä nyt rehellisesti sanonkin, että se en ollut minä." -Mia
nirzin
08.03.2012 14:42:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janus: Mitä tolla landing-sivun sloganilla yritetään viestittää? Kuka ryssi keikkabuukkaukset? LoudEvents?
 
Fucked Up, With Gig Booking. Mitä tuo edes tarkoittaa? Onko tuo tilattu jonkun kiinalaisen college-paitatehtaan slogan-osastolta? Siis sieltä, mistä tulee paitoja joissa voi lukea vaikka että YOUTHFULL ENERGY ALL UP BELIEVE tai WE IN TOGETHER ETERNAL.
 
tatta
08.03.2012 14:48:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

en ymmärrä? Miten tuolle sivustolle nyt sitten on ja mistä hommattu tietoja yhtyeistä jotka eivät laudeventsiä käytä? Sitäpaitsi eiväthän saitilla olevat tiedot yhtyeistä edes pidä paikkaansa, kun noita hakuja mielenkiinnosta kokeilin. Eikö yhtyeillä itsellään ole oikeutta kieltää saittia käyttämästä yhtyeensä nimeä, erheellisiä tietoja ns.bookkaus sivustolla, joka on maksullinen ja jota ei käytä?WTF?
 
Tatta the orginal Grazy Mama! Sepä se, so not! Jos elämää seuraa kuolema... on väistämätöntä, että me molemmat olemme yhtä aikaa perillä....
Janus
08.03.2012 14:50:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juoppis: Vilkaisin, kun palvelu on kiinnostava.
 
Eihän näissä jutuissa pitäisi UI:n olla maailman olennaisin juttu, mutta nyt selvästi ainakin mua häiritsee. Toi tavattoman kirkas värimaailma ja isot fontit ei anna kovin ammattimaista vaikutelmaa, aikaisempikin leiska oli huomattavasti parempi tähän verrattuna. Tähän kun yhdistetään lukuisat kirjoitusvirheet, niin ainakaan mulle ei tässä tapauksessa tule juurikaan luottoa niin paljoa, että viitsisin kirjailla omia tietojani palveluun.

 
Allekirjoitan. Mä nyt huutelen täältä anonyymisti (koska mulla on siihen oikeus), mutta se ei tarkoita, ettenkö pitäisi palvelua perusidealtaan hyvänä. Itse asiassa erittäin hyvänä. Uusissa verkkopalveluissa käyttökokemuksella on vain todella iso merkitys, ja ulko- ja kieliasu ovat äärimmäisen tärkeitä.
 
Janus
08.03.2012 14:52:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nirzin: Fucked Up, With Gig Booking. Mitä tuo edes tarkoittaa? Onko tuo tilattu jonkun kiinalaisen college-paitatehtaan slogan-osastolta? Siis sieltä, mistä tulee paitoja joissa voi lukea vaikka että YOUTHFULL ENERGY ALL UP BELIEVE tai WE IN TOGETHER ETERNAL.
 
"Fucked Up, With Gig Booking, We Have." -Yoda
 
LoudRevo
08.03.2012 18:54:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juoppis: Lisäksi mua häiritsee tuolla tuo "hyväksyy lippuriskin kyllä/ei" -valinta. Miten olisi esimerkiksi "sopimuksen mukaan" tai jotain sinne päin?
 
Juu tuo on taas peruja vanhoilta ajoilta, pitäs poistaa tuo kun sillä ei softan nykyisessä käyttötarkoituksessa ole ihan hirveästi relevanssia.
 
tatta: en ymmärrä? Miten tuolle sivustolle nyt sitten on ja mistä hommattu tietoja yhtyeistä jotka eivät laudeventsiä käytä? Sitäpaitsi eiväthän saitilla olevat tiedot yhtyeistä edes pidä paikkaansa, kun noita hakuja mielenkiinnosta kokeilin. Eikö yhtyeillä itsellään ole oikeutta kieltää saittia käyttämästä yhtyeensä nimeä, erheellisiä tietoja ns.bookkaus sivustolla, joka on maksullinen ja jota ei käytä?WTF?
 
Kertoisitko millaisista tiedoista on kyse ja minkä bändin kohdalla? Tiedot on automaatiolla kerätty eri lähteistä, ja osa vääristä tiedoista on yhä poistamatta, kun vanhemmat versiot niitä kirjotteli.
 
Itse palvelussa tiedot ovat lähinnä placeholderina bändille, jotta kaikkea keikkahistoriaa ei tartte itse syöttää. Keikkapaikat tai muut artistit eivät voi vuorovaikuttaa keikkabuukkaukseen liittyvien ominaisuuksien osalta ei-rekisteröityneiden artistien kanssa, muuta kuin lähettämällä kutsun liittyä palveluun.
 

 
Ja joo, eiköhän kaikki jo tiedä että toi uusi leiska ei ketään miellytä, joten jos keskityttäisiin vaikkapa myös muihin asioihin ;) Voisin tossa viikonloppuna miettiä, josko tolle leiskalle jotain voisi tehdä GIMPpaamalla jotain eri värisiä kulmistapyöristettyjä laatikoita mitä muut Web-palvelut tuntuvat suosivan. Tai voihan niitä ideoita tännekin tai mun mailiin laittaa jos niitä ihan oikeasti löytyy.
 
Mut joo, meillä ei ole ollut ketään vastaamassa frontista, ja ketään ei oikeasti ole kiinnostanut proof-readailla mun devauksen jälkeen palveluun jääneitä tekstejä, vaikka olen sitä pyytänyt. Kaikilla tuntuu olevan tärkeämpiäkin asioita hoidettavana, mikä toisaalta on myös totta, ollaan kuitenkin vielä startuppina sellaisessa vaiheessa, että pitää keskittyä kokeilemaan konseptia ja vahvistamaan sen toimivuus.. Sitten kun Seed-kierroksen rahoitus on pulkassa, on myös rahaa laittaa frontin tarkastaminen ammattilaisille tehtäväksi, nyt se ei ole mahdollista. Ja nöyränä voisin taas pyytää teitä ihmisiä yrittämään keskittyä substanssiin eikä paketointiin.
 
tatta
09.03.2012 13:09:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

no siis just toi yhtyeiden ihme "rankin", "paikallinen vakiintunut yhtye" tjv. Jos on automaatiolla hankittua tietoa, erilähteistä, niin eikö siellä kannattaisi lukea vain yhtyeen kohdalla yhtyeen nimi, ja suuntaa-antava genre. Ja ainoastaan sellaisahan siellä pitäisi olla jotka keikkailee. Ei mitään taulukoita jostain vuonna viis tehdyistä keikkamääristä saati sitten vielä erikseen lukea jotn. "ei tarpeeksi keikkoja/ aktiivinen" vai mikä se nyt oli. Vaikuttaa ihan pöljältä nuo luokittelut. En minä ainakaan halua, että omastakaan yhtyeestä on tuollaisella sivulla mitään tietoa jos en ole itse sivustolle liittynyt ja oikeaa tietoa sinne saattanut, koska sieltä saa ihan vanhaa ja väärää tietoa, jota taas satunnainen sivulla vierailija ei voi tietää ja saattaa jopa siihen uskoa. Jos kyse on bookkausta helpottavasta ajattelusta, tuon koen lähinnä tekevän haittaa. Myös nimivirheineen. Paljon olisi vielä tehtävää. Mulle on ihan sama kirjotusvirheille ja suurimmissa määrin outfitillekin, mutta sisällön ja tiedon, tulisi olla oikeaa, eikä sisällettyä random haalintaa ilman asiakassuhdetta, jonka tulisi olla edellytys sille, että sivustolla saa tietoa yhtyeestä edes olla.
 
Tatta the orginal Grazy Mama! Sepä se, so not! Jos elämää seuraa kuolema... on väistämätöntä, että me molemmat olemme yhtä aikaa perillä....
LoudRevo
09.03.2012 16:29:49 (muokattu 09.03.2012 16:50:03)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tatta: no siis just toi yhtyeiden ihme "rankin", "paikallinen vakiintunut yhtye" tjv. Jos on automaatiolla hankittua tietoa, erilähteistä, niin eikö siellä kannattaisi lukea vain yhtyeen kohdalla yhtyeen nimi, ja suuntaa-antava genre. Ja ainoastaan sellaisahan siellä pitäisi olla jotka keikkailee. Ei mitään taulukoita jostain vuonna viis tehdyistä keikkamääristä saati sitten vielä erikseen lukea jotn. "ei tarpeeksi keikkoja/ aktiivinen" vai mikä se nyt oli. Vaikuttaa ihan pöljältä nuo luokittelut. En minä ainakaan halua, että omastakaan yhtyeestä on tuollaisella sivulla mitään tietoa jos en ole itse sivustolle liittynyt ja oikeaa tietoa sinne saattanut, koska sieltä saa ihan vanhaa ja väärää tietoa, jota taas satunnainen sivulla vierailija ei voi tietää ja saattaa jopa siihen uskoa. Jos kyse on bookkausta helpottavasta ajattelusta, tuon koen lähinnä tekevän haittaa. Myös nimivirheineen. Paljon olisi vielä tehtävää. Mulle on ihan sama kirjotusvirheille ja suurimmissa määrin outfitillekin, mutta sisällön ja tiedon, tulisi olla oikeaa, eikä sisällettyä random haalintaa ilman asiakassuhdetta, jonka tulisi olla edellytys sille, että sivustolla saa tietoa yhtyeestä edes olla.
 
Taidanpa ottaa myös tuon artisti haun pois, kun ei se ole mitenkään keskeinen osa itse palvelua enää nykyään. Aikoinaan tuo tehtiin lähinnä LoudRankin testaamiseen. Oli periaatteessa vaan ihan hauska huomata, että lukuun ottamatta tiettyjä poikkeuksia, oli mahdollista keikkadatan perusteella rakentaa artisteista eräänlaisia maineen ja genren rakentamia hierarkioita. LoudRankin tämän hetkinen heikkous on keikkojen merkityksen ja laadun ymmärtäminen, keikkatiheys vaikuttaa aivan liikaa. Olen kehittänyt parempia algoritmeja ja jos jatkorahoitusta saadaan, niin ehkä tuosta syntyy jotain hyödyllistä.
 
EDIT: Kerrotaan nyt hieman lisää tarinaa. Tuon tarkoitushan ei ollut määritellä sellaisia asioita, kuten "miten suosittu Hector on?" vaan luoda jonkinasteista käsitystä pienien artistien establoidusta fanikannasta järkevällä asteikolla, mikä tässä tapauksessa on kymmenkantainen logaritminen asteikko. Auki selitettynä aloittelevan bändin LoudRank on usein alle 6, Semifinalin kokoisissa paikoissa säännöllisesti keikkailevalla aritstilla se on n. 7, hieman Semifinaalia isommilla paikoilla keikkaileva ja ulkopaikkakunnillakin muutaman keikan heittäneellä bändillä päästään sinne n. 8 tienoille ja kun ollaan suurin piirtein kansakunnan valloittajia niin päästään sinne viimeiselle 9-10 paikkeille.
 
Ajateltiin, että jos lasketaan keikkapaikkojen buukkausten keskiarvoja tai mediaaneja, ja priorisoidaan vastaanotetut keikkapyynnöt LoudRankin eron mukaan tietyillä painotuksilla, niin voitaisiin filteröidä epätodennäköisiä kandidaatteja listojen hännille, ja sellaisia artisteja, jotka tyypillisesti keikkailevat saman kokoisissa kuppiloissa, sijoittaa sinne listan kärkeen, ja näin säästää keikkabuukkaajien duunia. Noh, käytännössä tää oli ihan liian hi-techisti ajateltu, mutta ihan hauska kokeilu, tuon kun olisi saanut vielä toimimaan kaupunkikohtaisesti. Yhdistelemällä paikallista ränkkiä ja kansallista yleisränkkiä ois saanu ihan mielenkiintosta suuntaa antavaa dataa ulkopaikkakunnista tulevista bändeistä.
 
Tätä lähettiin kokeilemaan kun oltiin juotu pari kaljaa Kaislassa, ja mietittiin miten siihen aikaan oli paljon mittareita, jotka perustu someen, ja usein jos niitä Facebook liketyksiä/MySpace kavereita oli alle 3000, niin ränkkäys kertoi lähinnä bändin aktiivisuudesta somessa ja somen pärstäkertoimesta. Me tehtiin jotain mikä perustui reaalimaailmassa suoritettuihin keikkoihin, joita meidän kannssa on yksin Suomesta yli 200 000 ja bändejä n. 70 000. Mut joo, oli ihan hauskaa kokeilla miten tuollainen onnistuu. Ja ei toi virhe marginaali nyt sinäänsä kovin iso ole, on vaan joitain poikkeusbändejä joiden keikkailussa on jotain sellaista mitä meidän järjestelmä ei ymmärrä.
 
sticky fingers
10.03.2012 15:54:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältäkin kommentti tuohon ulkoasuun. Tällä hetkellä sivusto tuo mieleen jonkun ilmaisnettipelin 2000-luvun alusta. Ei kovinkaan vakuuttaa. Sinällään kirkaat värit eivät välttämättä ole ongelma, mutta tuollaisena sivu on valitettavan sekavan näköinen ja on harmi, että jouduitte siitä itsene kipeäksi maksamaan.
 
Idea on kuitenkin mun mielestä hyvä. Se vaan vaatii paljon käyttäjiä ollakseen kaikkia tahoja kiinnostava.
 
Sanoit, että mainosrahoitteisuus on poissuljettu juttu? Miksi? Vaikka sitä käyttäisikin, ei se välttämättä tarkoita antautumista markkinavoimille. Esim. täällä Mnetissä näyttää homma pyörivän ihan hyvin.
 
...
dinghie
10.03.2012 18:55:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehkä parempi ois tuohon landing-sivun tekstiin pistää kuva, täten saisit siitä paljon tyylikkäämmän. Tein nyt nopeasti jotain, mutta siis tähän tapaan:
http://i7.aijaa.com/b/00645/9745865.jpg
 
Tai sitten poistaisit sen landing-sivun. Vasta kolmannella sivullakäyntikerralla tajusin, että siitä pääsee eteenpäinkin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «