Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Engl savage simahti
1
rakula
19.02.2012 19:11:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli savage simahti kun painoin powerin jälkeen standby näppäintä. Ei lähde päälle enää ollenkaan.
 
Mulla oli nuppiin kiinnitetty englin oma midi interface ja z 12 jalkapoljin. Mulla oli vahvistimeen liitettynä myös säröpedaali ja viritin.
 
Virtaa annoin ibanezin muuntajalla säröpedaaliin, virittimeen ja z12:sta. Voisiko tässä olla se vika/moka, että annoin samalla muuntajalla virtaa liian monelle pedaalille kenties?
 
Linda Lampeniuksella on niin paljon botoxia naamassa, et kun se sulkee silmänsä, sen perseenreikä aukeaa.
Jucciz
19.02.2012 19:14:36 (muokattu 19.02.2012 19:15:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vahvistinta ei voisi vähempää kiinnostaa se, miten syötät virtaa siihen kytketyille pedaaleille eikä se, montako niitä on.
 
Jos ei lähde käyntiin, todennäköisimmin sulake on palanut. Voi olla, että on vaan huonoa tuuria, mutta jos diagnoosi on tämä ja seuraavakin sulake palaa heti, vahvistimessa/pääteputkissa on vikaa. Oikosulussa oleva pääteputki polttaa sulakkeen yleensä aina, joten kannattaa kokeilla myös toisilla pääteputkilla.
 
Ja sitten retorinen kysymys: olethan jemmannut varasulakkeet ja -putket jo etukäteen, ettei niitä tarvitse nyt lähteä metsästämään pitkin kyliä?
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
tommiot
19.02.2012 19:14:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todennäköisesti putket vaihtokunnossa, mikä aiheutti sulakkeen poksahtamisen. Kokeile nyt ensin uutta sulaketta, mut jos palaa uusiks niin sitten vaan putkikaupoille.
 
tommiot
19.02.2012 19:15:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Oikosulussa oleva pääteputki polttaa sulakkeen yleensä aina, joten kannattaa kokeilla myös toisilla pääteputkilla.
 
Tai ilman putkia.
 
aristoteles666
19.02.2012 19:15:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rakula: Eli savage simahti kun painoin powerin jälkeen standby näppäintä. Ei lähde päälle enää ollenkaan.
 
Mulla oli nuppiin kiinnitetty englin oma midi interface ja z 12 jalkapoljin. Mulla oli vahvistimeen liitettynä myös säröpedaali ja viritin.
 
Virtaa annoin ibanezin muuntajalla säröpedaaliin, virittimeen ja z12:sta. Voisiko tässä olla se vika/moka, että annoin samalla muuntajalla virtaa liian monelle pedaalille kenties?

 
savagesta mennyt sulake, voi mennä ihan omia aikojaan, tai sitten vahvistimessa on oikeasti vikaa.
laitat uuden niin tiedät, kärähtää samantien jos on jotain vikaa.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
rakula
19.02.2012 19:21:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Vahvistinta ei voisi vähempää kiinnostaa se, miten syötät virtaa siihen kytketyille pedaaleille eikä se, montako niitä on.
 
Jos ei lähde käyntiin, todennäköisimmin sulake on palanut. Voi olla, että on vaan huonoa tuuria, mutta jos diagnoosi on tämä ja seuraavakin sulake palaa heti, vahvistimessa/pääteputkissa on vikaa. Oikosulussa oleva pääteputki polttaa sulakkeen yleensä aina, joten kannattaa kokeilla myös toisilla pääteputkilla.
 
Ja sitten retorinen kysymys: olethan jemmannut varasulakkeet ja -putket jo etukäteen, ettei niitä tarvitse nyt lähteä metsästämään pitkin kyliä?

 
Eipä löydy muuta kun etuasteputkia varastosta :)
 
Nupin sain käytettynä tällä viikolla itselleni, eli tässä on nyt vaan käynyt helvetin paskaa flaksia.
 
Ajattelin ottaa myyjään yhteyttä ja pyytää jonkin sortin hyvitystä tästä tapahtuneesta, riippuen tietysti mikä on mennyt paskaksi.
 
Putkia olen ennenkin vaihtanut lähinnä Mesan vahvistimiin, mutta sulaketta en ole koskaan vaihtanut. Varmaan yhtä helppo homma?
 
Linda Lampeniuksella on niin paljon botoxia naamassa, et kun se sulkee silmänsä, sen perseenreikä aukeaa.
kimurantti1
19.02.2012 19:52:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rakula: Putkia olen ennenkin vaihtanut lähinnä Mesan vahvistimiin, mutta sulaketta en ole koskaan vaihtanut. Varmaan yhtä helppo homma?
 
On. Otat vanhan pois, menet sen kanssa elektroniikkaliikkeeseen ja sanot, että tollasia lisää vaikka viisi. Uusi sulake tilalle ja toivotaan että homma on sillä selvä.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Juhvo
07.03.2012 08:41:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omalla Savagella kävi juuri samalla tavalla vähä aikaa sitten. Samalla meni myös toinen niistä hehkulampuista, jotka sielä suojiensa alla hohtaa. Kävikö sulla kenties näin? Oot varmaan jo korjannu asian, mutta kerron kuitenki että itse hain vain uuden sulakkeen ja lampun ja iskin sisään. Sen koomin ei oo ollu ongelmaa.
 
Antroid
07.03.2012 15:42:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koostetaan vähän mitä yllä on sanottu.
 
Tarkistat mikä sulake on rikki, hommaat samoja sulakkeita, vaihdat rikkinäisen sulakkeen, otat pääteputket irti ja laitat virrat päälle. Mikäli virrat pysyvät päällä, on joku pääteputki viallinen. Tällöin hankit uudet pääteputket. Mikäli sulake palaa uudestaan ilman pääteputkia, viet koneen huoltoon, todennäköisesti tuolloin viallinen pääteputki on rikkonut jotain vahvistimesta tai vahvistimessa on muuten vikaa. Tässä viimeisimmässä tapauksessa kannattaa mun mielestä keskustella myyjän kanssa mahdollisesta hyvityksestä, mutta silloinkin sun kannattaa muistaa että mikä tahansa uusi pääteputki saattaa olla viallinen ja rikkoa koneen, ilman että myyjä olisi asiaan voinut vaikuttaa. Mulla kävi oman vahvistimen kanssa niin että vaihdatin pääteputket ennen keikkarupeamaa ja Uraltone oli kiinni, joten jouduin tyytymään Soitin-Huttuseen, jossa oli vain suhteellisen huonolaatuisia pääteputkia. No viimeisen keikan vikan biisin aikanahan se sitten päätti simahtaa, poltti sulakkeen ilman pääteputkia. Vajaan vuoden hautomisen, korjausmatkan Saksaan ja 500 euroa myöhemmin styrkkari oli taas kunnossa. Viallinen pääteputki oli sulattanut pari komponenttia.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «