Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Landolan arvo?
1 2
Nuuskamuikkunen
24.04.2005 15:49:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ensiksi olen pahoillani, että aloitan tällaisen turhan setin tähän, mutta tällä on vähän kiire.
 
Eli kyseessä on Landola s-70 cen, jonka sarjanumero on 2-529571. Kunto on hyvä. Nyt te synkissä luolissa asuvat kitarafriikit kertokaa paljonko tuollaisella on arvoa. Kiitos.
 
Kahvi on hyvää, mutta tee on parasta.
Strutsi
24.04.2005 18:01:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos myisin oman landolani itselleni, niin maksaisin ehkä 5 euroa. En tiedä mallia, mutta tiedänpä sen että opa aika paska.
Tämä ei tarkoita että se sinun landolasi olisi sama.
 
"I've gone where the hand of man has never set foot."
Kimmo72
24.04.2005 18:19:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei tommosta s -sarjaa löytyny. Vuosimallia 92 se ainakin on.
 
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
Les Fender
24.04.2005 18:32:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt te synkissä luolissa asuvat kitarafriikit kertokaa paljonko tuollaisella on arvoa. Kiitos.
 
Jos päivittäin joutuisi soittamaan 70-luvun Landolaa niin siihen verrattuna se luolakin tuntuisi valoisalta paikalta.....
Tuosta mallista en kyl tiedä mitään, mut Landolalta löytyy paljon todella synkkää tuotantoa. Hyvääkin kuulemma!?
 
Kitara tykkää kun sillä soitetaan!!
Guitaristi
24.04.2005 18:33:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvääkin kuulemma!?
 
Oliko tämä vitsi? Itse en ole yhtään siedettävään landolaan vielä törmännyt.
 
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
Les Fender
24.04.2005 18:38:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No........ Enpä itsekkään ole sellaista kokeillut... Mutta kuulemma... Muistan jostain lukeneeni... Ehkä tämä on sellainen kaupunkilegenda....
 
Kitara tykkää kun sillä soitetaan!!
aniks
24.04.2005 18:55:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos päivittäin joutuisi soittamaan 70-luvun Landolaa niin siihen verrattuna se luolakin tuntuisi valoisalta paikalta.....
Tuosta mallista en kyl tiedä mitään, mut Landolalta löytyy paljon todella synkkää tuotantoa. Hyvääkin kuulemma!?

 
Mulla ainakin on hyvä 70-luvulla tehty nailon-kielinen Landola.
 
I can't stand rap....people who can't sing do rap....you can sing rebellion as well as talk it....Hitler would have been in a rap band... -- John Entwistle MTV Week In Rock 1989
Nuuskamuikkunen
24.04.2005 19:24:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia näistä hyödyllisistä kommenteista.
 
Kahvi on hyvää, mutta tee on parasta.
Mikael
25.04.2005 10:49:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oliko tämä vitsi? Itse en ole yhtään siedettävään landolaan vielä törmännyt.
 
Mä ostin juuri 60-luvun lopulla tehdyn Landolan Hummingbird-kopion ja se on vallan mainio kitara. Hieno tummasävyinen soundi. Virityskoneistot vaihdattamalla siitä tuli oikein hyvä.
 
Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko."
PoLFus
25.04.2005 14:35:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oliko tämä vitsi? Itse en ole yhtään siedettävään landolaan vielä törmännyt.
 
Voi. Itse olen varmaan kymmeneen. Ja itsekin omistan yhden! Tuu joskus kokeilemaan.
 
http://personal.inet.fi/taide/kakofonia/Kitarat/landolasivusta.JPG
http://personal.inet.fi/taide/kakofonia/Kitarat/landolatakaa.JPG
 
"I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ
starsailor
25.04.2005 16:52:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä tuon Landolan malli on? Näyttää hienolta, onko noi sivut loimukoivua? Nämä nykyiset ja uudemmat landolat on ihan hyviä kitaroita, mutta jos soitat niitä rintarinnan laadukkaitten esim. amerikkalaisvalmisteisten kanssa, niin huomaat, että ei ne perkele vaan soi ihan yhtä hyvin. Syitä siihen on varmaan monia, mutta ainakin liian paksut kannet ja kaikukopan tukirimoitus voisivat olla syitä tähän. Eli, yrittämällä saada kitaroista kestävempiä ja vähennettyä takuutöiden määrää, myös tapetaan osa soundia. Kuitenkin eteenpäin viimevuosikymmeniltä on menty roimalla...
 
Kimmo72
25.04.2005 17:04:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Monilla on kokemusta vaan halvoista pienistä "nuotio landola" kitaroista, jotka nyt on vähän semmosia ja tämmösiä. Mutta kyllä se Landola ihan laatuakin tekee.
 
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
Valas
25.04.2005 17:35:35 (muokattu 25.04.2005 17:36:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oliko tämä vitsi? Itse en ole yhtään siedettävään landolaan vielä törmännyt.
 
Hoh-hoijjaa...
 
Itse olen ainakin omaan vajaan vuoden ikäiseen teräskieliseen landolaani erittäin tyytyväinen. Kokeilin tässä taannoin pikaisesti yli 2000 euron martinia, ja oli mukava huomata, ettei se omaan kitaraani verrattuna aiheuttanut mitään hirveää "pakko saada" -reaktiota. En toki väitä, etteikö kyseinen martin olisi varmasti parempi soitin, mutta noin viisinkertaisella hintaerolla ei lainkaan hullumpi suoritus.
 
Landolan huonon maineen takana lienee ainakin osittain se, että samalla merkillä on tehty hyvin monen tasoista soitinta -- toisin kuin monilla tiettyyn hintaluokkaan keskittyneellä merkillä.
 
Kannattaa luottaa omiin käsiinsä ja korviinsa. Suosittelen kyllä ehdottomasti kokeilemaan landolaa, ennen kuin kiikuttaa rahansa kauppaan akustisesta kitarasta.
 
EDIT: kirjoitusvirhe
 
Hitman
26.04.2005 18:48:05 (muokattu 26.04.2005 18:49:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuosta mallista en kyl tiedä mitään, mut Landolalta löytyy paljon todella synkkää tuotantoa. Hyvääkin kuulemma!?
 
Mä en ikinä o soittanut hyvällä Landolalla. Kaikki olleet toinen toisiaan huonompia. Myin äskettäin kasariteräskielisen hintaan 120e(aivan rusina).
 
overtake
26.04.2005 18:55:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Monilla on kokemusta vaan halvoista pienistä "nuotio landola" kitaroista, jotka nyt on vähän semmosia ja tämmösiä.
 
Nuotioon ne joutavatkin ;)
 
www.stonetabs.tk
obanet1
04.03.2012 16:09:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Missä mettässä te hyvät ihmiset ootte kasvanu per...
Landola on semmonen keppi että ei monet semmosia valmista.!
Mulla on ollu elektroakustinen S 70 yli 20v
Aikanaan vakuutusyhtiöltä vahinkopalvelusta ostettu, kaveri (artesaani puuseppä)
fiksas sen kuntoon, ja kyseinen jenkkakeppi on tehokkaasti soitettu ja ottanu
osumaa mutta pelittää pysyy vireessä ja soundi on just niinku pitää, eli
jos teillä on halvin landola niin se voi olla sus mut vähänki parempi, niin hyvä on!!!
 
loner
04.03.2012 16:42:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

obanet1: Missä mettässä te hyvät ihmiset ootte kasvanu per...
Landola on semmonen keppi että ei monet semmosia valmista.!
Mulla on ollu elektroakustinen S 70 yli 20v
Aikanaan vakuutusyhtiöltä vahinkopalvelusta ostettu, kaveri (artesaani puuseppä)
fiksas sen kuntoon, ja kyseinen jenkkakeppi on tehokkaasti soitettu ja ottanu
osumaa mutta pelittää pysyy vireessä ja soundi on just niinku pitää, eli
jos teillä on halvin landola niin se voi olla sus mut vähänki parempi, niin hyvä on!!!

 
Sekavaa luettavaa..mutta oman kokemukseni mukaan Landolan halpikset kannattaa jättää testaamatta, Kiinassa tehdään nykyään jo parempia siihen rahaan ja hinnaston yläpäässä toki soitettavuus ja laatu on parempaa, mutta taisi niissä lämpökäsitellyissä olla aika paljon ongelmia. toisekseen niillä oli sen verran hintaa jo, että sillä rahalla saa toisilta valmistajilta mielenkiintoisempaa. Olen kyllä tavannut ihmisiä, jotka ovat sitä mieltä että nuo top of the line Landolat ovat parasta mitä on.
 
Osteri
04.03.2012 17:03:26 (muokattu 04.03.2012 17:04:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Landola S 70 CEN on puoliakustisen sähkiksen paksuinen, teräskielinen kitara, jossa kyljessä EQ-säätö soundin muokkaamiseen. Erittäin harvinainen kitara, kuviakaan tuskin löytyy netistä - ainakaan minä en nopealla haulla löytänyt ja todellakin Made in Finland. Kitara on kätevä eikä mikään möhkö ja akustiset soudit läsnä kun tarvitsee. S 70 CEN ei mielestäni ole mikään "nuotiokitara" vaan esiintyvän soittajan kitara.
Kitaran arvoa on vaikea määritellä, mutta joidenkin satasien hinnasta varmaan puhuttaisiin jos omaani alkaisin myydä. En kuitenkaan myy.....ainakaan nyt...
 
Kirjoitan...siis ehkä en just nyt soita....
Vesihiisi
04.03.2012 19:24:22 (muokattu 04.03.2012 19:25:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jees, mulla on vielä yksi akustinen tallessa, se oli mun eka kitara. Voin vilpittömästi sanoa että soitin lähes tappoi harrastuksen heti alkuunsa. Malli on muistaakseni C-5. Kitara pitäisi polttaa, ettei kukaan joudu kärsimään siitä jatkossa. Soittimessa ei ole mitään hyvää. Viimeisin muisto tästä luutusta on se, että lohjennut lakanpala meni kynnenväliin kitaraa puhdistaessa. Soittimesta ei ole yhtäkään hyvää muistoa, usein kaikista vempeleistä jää jotain positiivista mieleen. Tästä ei, none, nil, zero.
 
loner
04.03.2012 20:47:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vesihiisi: Jees, mulla on vielä yksi akustinen tallessa, se oli mun eka kitara. Voin vilpittömästi sanoa että soitin lähes tappoi harrastuksen heti alkuunsa. Malli on muistaakseni C-5. Kitara pitäisi polttaa, ettei kukaan joudu kärsimään siitä jatkossa. Soittimessa ei ole mitään hyvää. Viimeisin muisto tästä luutusta on se, että lohjennut lakanpala meni kynnenväliin kitaraa puhdistaessa. Soittimesta ei ole yhtäkään hyvää muistoa, usein kaikista vempeleistä jää jotain positiivista mieleen. Tästä ei, none, nil, zero.
 
Hahahaa..hyvin sanottu
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «