Wolfheart 11.04.2004 16:04:20 (muokattu 11.04.2004 16:14:25) | |
---|
Jos joku täältä omistaa kyseisen kitaran, niin kertokaapa onko ollut hyvä hankinta? Olen ajatellut hankkia ehkä tuon, mutta vielä en ole päässyt testailemaan. Minkälaisia mikkejä nuo DiMarzion IBZ-mallit on? Ehdotelkaa myös muita kitaroita, joita kannattaisi testata. |
Ze Kink 13.04.2004 11:56:27 | |
---|
Itse olisin ton jo ostanut, mutta kaula on liian ohut mun käteen. Jos se sopii sulle niin varmasti on hyvä. Mikkejä en oikein osaa arvostella koska testasin keppiä (tai siis keppejä, varmaan neljää tollasta oon kokeillu) Valvestaten läpi. "Ford!" hän sanoi. "Tuolla ulkona on ääretön määrä apinoita jotka haluavat keskustella tekemästään Hamletin käsikirjoituksesta." |
Wolfheart 13.04.2004 20:09:42 | |
---|
Mun käteen nuo Ibanezin wizard-kaulat on istunu erittäin hyvin. Netistäkään en löytänyt mitään tietoa noista mikeistä, mutta luulisi niiden kuitenkin olevan kovasti parempia, kuin jotkut powersoundin mikit... |
Ze Kink 13.04.2004 20:31:18 | |
---|
Netistäkään en löytänyt mitään tietoa noista mikeistä, mutta luulisi niiden kuitenkin olevan kovasti parempia, kuin jotkut powersoundin mikit... No onhan ne, mutta tallamikin saattaa joskus joutua vaihtamaan. Muuten mikit oli ihan kelvolliset. Näin siis Valvestaten läpi testattuna. "Ford!" hän sanoi. "Tuolla ulkona on ääretön määrä apinoita jotka haluavat keskustella tekemästään Hamletin käsikirjoituksesta." |
Sleepless 14.04.2004 19:38:14 | |
---|
Ei jaksa alottaa uutta topiccia, kun melkein samasta aiheesta haluan kysyä.. eli. Onko näillä Ibanezin RG1550 ja RG2550 kepeillä mitään muuta eroa kuin mikit ja vähän erilaiset värit? Entäs onko RGx550 ja RGx570 kitaroilla muuta eroa, kuin se x570 mallista puuttuva plektra suoja? Olen harkinnut tuon RG1550 ostoa, koska se on hieman halvempi kuin 2550 ja luulen tulevani niillä vakio V mikeillä toimeen ainakin aluksi. Luulenpa ettei ne Dimarzio/IBZ mikit ole mitään huippu hyviä..? Hinta eroahan noilla kepeillä on lähes 200e ja jos mikit on ainoa ero niin ostan ennemmin tuon 1550:sen ja vaihdan siihen myöhemmin mikkejä, jos on tarvetta. Paikallisella Ibanez kauppiaalla ei ole mitään noista kepeistä hyllyssä, joten pitäisi päättää mikä noista olisi järkevintä pyytää tilattavaksi testausta varten... jos se on mahdollista=) Hiljaa hyvä tulee. |
Solex 14.04.2004 20:00:21 | |
---|
Oma käsitykseni näistä Dimarzio/IBZ mikeistä on se että ne ovat periaatteessa samoja mikkejä kuin nämä Dimarzion originaalit PAF Prot jota näkee kalliimmissa RG:ssä. Dimarzio on valmistaa Ibanezille mikkejä erilaisella johdotuksella jostain kumman syystä(kokoonpanoon liittyvistä syistä?). Tietenkin muitakin pieniä eroja voi löytyä koska mikit ovat nimenomaan Ibanezin käyttöön tehtyjä. Levytukun myyjä antoi ymmärtää vähän samaan suuntaaan vaikka ei tarkemmin osannut kertoa eroista. "en tiedä ovatko he siellä mutta heidän ei ainakaan pitäisi olla!" -Ville Valo vastaa haastattelussa kysymykseen The Rasmuksen listatilanteesta |
Eemil 14.04.2004 21:53:52 | |
---|
Dimarzio/IBZ mikit on tosiaan Dimarzion valmistamia, mutta Ibanezin suunnittelemia. Voisi sanoa, että ovat parempia kuin V-sarjalaiset, mutta eivät kuitenkaan ihan mitään Dimarzion tasoa. Edes vanhan paf pron tasoa. Kyllä niistä voi hyvinä mikkeinä puhua. |
Dimarzio/IBZ mikit on tosiaan Dimarzion valmistamia, mutta Ibanezin suunnittelemia. Voisi sanoa, että ovat parempia kuin V-sarjalaiset, mutta eivät kuitenkaan ihan mitään Dimarzion tasoa. Edes vanhan paf pron tasoa. Kyllä niistä voi hyvinä mikkeinä puhua. Ei ne ole PAF:feiks suunniteltukaan, likempänä PAF-tyypin mikkiä on Ibanezin Super58 joka onkin siinä melko hyvä.. Tuo IBZ tuli 80-luvun puolivälillä tuotantoon, tietoa copypasteen tuohon: IBZ pickup Features * Triple magnet with different designs for bridge and neck * Neck pickup, DC resistance = 12.31K ohms; resonant frequency = 3.60 * Bridge pickup, DC resistance = 12.47K ohms; resonant frequency = 3.95 Ja aivan hyviä mikkejä tosiaan on nuo IBZ:t.. |