Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ravintoloiden aukioloajat
1 2
dartman
16.06.2003 11:11:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä olette kanssaveljet ja -siskot mieltä siitä, kun jomman kumman iltapäivälehden mukaan ministeriössä mietitään ravintoloiden aukioloajan rajoittamista 02:een?
Enpä ostanut lehteä, eli en tiedä asiasta sen enempää, mutta itse kyllä suhtaudun ajatukseen suopeasti.
Muistan vielä senkin ajan, kun pöytävaraus piti lunastaa klo 21 mennessä, jotta sait paikkasi, muuten se oli mennyt. Kun aukioloaikoja on pidennetty se ei kuitenkaan ole lisännyt asiakkaiden ravintolassaoloaikaa, vaan jokainen loppuun tullut lisätunti on siiurtänyt väen baariin tulemista puolellatoista tunnilla. Mun mielestä.
 
Roadari
16.06.2003 11:22:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sinänsä ihan järkevää. Jengi tulisi ravintoloihin aikaisemmin, ehkä. Mutta yksi asia josta olen varma, tämä ei tule vähentämään suomalaisten alkoholin kulutusta! Tätähän Ministeri hyssylä tällä hamujaa.
Minua ärsyttää se että baarissa bändit soittaa hiton myöhään ja pilkkuun asti. Itellä kun joskus kerran vuodessa on sen verran vapaata, että lähtee baariin katto bändiä. Kun soitto on ohi, niin on se kaikkein kovin fiilis. Sitten siihen viereen parkkeeraa joku jatkosodan veteraani poke joka sanoo että "juo kaljas ja sitte kotiin!". Perkule, minä haluan silloin vielä juhlia!
Baarit aikaisemmin kiinni ok
Mutta soittoajat kans aikaisemmaks, silloin sitä pääsis itekkin aikasemmin kotiin, tai ehtis ottaa vaikka pari ennen pilkkua.
Ok tämä oli taas tätä vuodatusta...
 
Roadari
 
"Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa."
isojussi
16.06.2003 11:25:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aivan varmasti tervetullut uudistus! Vaikka olisivat vaan 01:een!
 
Kyllä kuupilamuusikot kiroavat pääsääntöisesti 03:een tai jopa 04:ään auki olevat paikat. Tunti on paljon, kun se aikaistaa kotimatkaa.
 
Tuntuu muutenkin, että porukka valuu baareihin likempänä puoltayötä ja valmiiks hirveessä tuubassa. Varmasti vaikuttaa paikkojen myynteihin ja katteisiin.
 
Osta mut - ma olen kaupan!
Aurabasisti
16.06.2003 19:46:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiiii se olis yhtään kivaa. Kalliossa kun pilkku tulee puol kahdelta niin tuntuu että on vasta päässy vauhtiin jos on kymmeneltä alottanu. Neljään aukiolo on just sopiva jos vaan ei oo töihin menoo aamulla...
 
Aura - the basisti
Basismi
16.06.2003 20:48:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajoissa kiinni vain. Potuttaa kun ei viikolla voi käydä katsomassa bändejä kun kaikki soittaa niin myöhään. Ja vielä enemmän potuttaa jos on itse soittamassa ja aamulla on aikainen lähtö töihin.
 
Monelleko on tuttu kommentti: "aloittakaa sitten vasta klo X, kun ei tänne yleensä sitä ennen tule porukkaa"?
 
Speedy
16.06.2003 23:15:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olis se varmaan ihan hyvä, mutta toisaalta ei.. Ei niitänyt kuitenkaan kovinkauheesti ole, ainakaan mun tielle sattunu, missä olis puolineljään auki.. Puoli kaks on kuitenki aika yleinen.. Tosin täällä keski-suomessa varmaan menee ravintelit aijemmin, ku esim hesassa.. Ja taas riippuu paikasta, onks se tanssiravintola, vai yökerho..=I
 
Mut näin soittajan näkökulmasta, onhan se hyvä, jos pilkku tulee puol kaks, puol neljän sijasta.. Se on muuten kamat kassassa vasta neljän jälkeen, ja sitten kun ajaa pari kolme tuntia kotio, niin ei se kauheesti houkuta, varsinkin jos on useempi keikka peräkkäisinä päivinä..=/ Mutta sitten en tiedä, miten se vaikuttaa suomalasiten juomakulttuuriin, tuskin mitenkään.. ainakaan vähään aikaan.. Enkä mä sitäkään oikein usko, että porukka tulis aikasemmin baariin, ei ainakaan heti, vie se "totutteleminen" jonkun aikaa varmasti..
 
"All I think abaut is time and groove" J. Porcaro
Le Haba
16.06.2003 23:50:46 (muokattu 16.06.2003 23:51:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiiii se olis yhtään kivaa. Kalliossa kun pilkku tulee puol kahdelta niin tuntuu että on vasta päässy vauhtiin jos on kymmeneltä alottanu. Neljään aukiolo on just sopiva jos vaan ei oo töihin menoo aamulla...
 
Aloita jo kello kahdeksan. Kahdeksankytluvulta muistan kun tuli Vanhan Kellarissa istuttua enemmän kuin sisätautilääkäri määräisi. Valomerkki tuli 00.15 ja that's it. Jotkut harvat yökerhot taisivat olla auki sinne puoli kahteen mutta meikäläisellä ei niihin asiaa ollut. Aukioloajat piisasivat ihan hyvin.
 
Nää kello yhden keikkojen aloittamisajankohdat vituttaa vitusti. Ei ala keikka yhdeltä jos valomerkki olis jo edes puolkaks.
 
isojussi
17.06.2003 00:02:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...Kahdeksankytluvulta muistan kun tuli Vanhan Kellarissa istuttua enemmän kuin sisätautilääkäri määräisi. Valomerkki tuli 00.15 ja that's it. Jotkut harvat yökerhot taisivat olla auki sinne puoli kahteen mutta meikäläisellä ei niihin asiaa ollut. Aukioloajat piisasivat ihan hyvin...
 
Näin on! 80-luvulla oli baariin mentävä klo 21:n aikoihin - jos meinasi yhtään sopia sisään.
 
Ja suht' selvä oli oltava, jos meinasi sisään päästä, ja siistit kuteet.
 
Ravintelissä ei sopinut syljeksiä, tumpata tahi pudottaa mukiaan lattialle - vaan kuinkas nykyään? Puolenyön maissa nykynuoriso valuu kuppilaan ja porsastelee miten sattuu - "#€%&/.....
 
Osta mut - ma olen kaupan!
dartman
17.06.2003 08:10:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä kuupilamuusikot kiroavat pääsääntöisesti 03:een tai jopa 04:ään auki olevat paikat. Tunti on paljon, kun se aikaistaa kotimatkaa.
Tuntuu muutenkin, että porukka valuu baareihin likempänä puoltayötä ja valmiiks hirveessä tuubassa. Varmasti vaikuttaa paikkojen myynteihin ja katteisiin.

 
Soittajien (ja miksei ravintolahenkilökunnankin) työaikoja juuri tässä ajattelin kun keskustelun aloitin. Viinanjuominen on eri asia. Siinä vaiheessa kun itsellä alkaa silmä painaa niin alkaa keikka, ei se ole kivaa. Soittoaika kun olisi jostain ysistä puoli kahteen niin se olisi huomattavasti mukavampaa.
 
Musta tuntuu, että jokainen tunti joka aukioloajoissa on lisätty loppupäähän on myöhästyttänyt porukan baariin tulemista puolellatoista tunnilla. Ja senhän tietää, että ei kukaan kotona yhteen-kahteentoista istu kuivin suin. Ja kyllä sen porukasta sitten huomaakin, valitettavasti.
 
PeeJii
17.06.2003 09:25:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Ajoissa kiinni vaan, valomerkki 0.30. Eihän se ole mistään pois, kun aloittaa aikaisemmin. Eikä seuraava päivä mene aivan tokkurassa.
 
Teemu Tee
17.06.2003 15:55:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun aukioloaikoja ruvettiin jatkamaan hövelimmin, väki alkoi lähteä myöhemmin liikkeelle. Satuin niihin aikoihin työskentelemään extrana useammassa yökerhossa. Tilanne näkyi työvuoroissa: myöhemmin alkoi ja loppui.
 
Miksi baarien pitäisi olla auki neljään? Tätä asiaa en ole koskaan ymmärtänyt. Soittajan kannalta aukiolon rajoittaminen kahteen olisi kuin taivaan lahja!
 
Tyhjän saa pyytämättäkin
Ossi
17.06.2003 16:51:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jossakin asiassa sentään tuntuu olevan tervettäkin suuntausta. Nykyisillä aukioloajoilla näyttää varsinkin nuorten urbaanien bailaajien päivärytmi kääntyneen aivan perseelleen; yöt eletään ja päivät nuokutaan.
 
Tosin pelkkä kuppiloiden aikaisempi sulkemisaika tuskin muuttaisi radikaalisti tuota trendiä mutta ohjaisipa ainakin hieman järkevämpään suuntaan. Itsekin parantumattomana yökyöpelinä olen nyt vasta viisissäkymmenissä "oivaltanut", että ilman riittävää lepoa "kone piiputtaa" helposti pienessäkin vastamäessä.
 
"..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?"
isojussi
18.06.2003 08:09:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...Itsekin parantumattomana yökyöpelinä olen nyt vasta viisissäkymmenissä "oivaltanut", että ilman riittävää lepoa "kone piiputtaa" helposti pienessäkin vastamäessä.
 
Elä muuta virka. Samalta se tuntuu näin vähän vajaa nelkymppisestäkin - mutta kun en ota opikseni.....
 
Osta mut - ma olen kaupan!
Bassballs
18.06.2003 18:17:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaaa.. Itse en mikään kapakki-ihminen ole, mutta silloin kun sinne menen, on kello usein jo lähes puolta kahta. Jos menen bändiä kuuntelemaan, niin menen ajoissa.
Oma mielipiteeni on, että kapakit saavat olla auki niin pitkään kuin lystäävät.
 
Ongelman kimppuunkäymisen ongelma on juuri kimppuunkäyminen.
Liuhu
24.06.2003 00:23:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tästähän on keskusteltu jo toistakymmentä vuotta. Suomen ongelma on se että saman yleisön pitäis nauttia alkuillan drinksut, maksaa bändistä ja vielä sen jälkeen olla yökerhoihmisiä. Eihän siitä mitään tule. Baarit kiinni vaan ajoissa niin pääsee työtätekevät ihmiset ajoissa nukkumaan.
 
Viking
24.06.2003 02:37:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä yritän saada sellaiset sopparit, ettei 5 ja ½ settiä tarvi vetää.
Jonkut soittaa vain kolme jne.. Aina tämäkään ei onnistu, mutta jos bändillä on nimeä attamassa asiaa.
Tyhjälle salille soitto klo 22 on aika perseestä!
 
japiman
24.07.2003 12:59:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sopii vallan mainiosti. Nää paikat on useat aika syvältä missä pitä soittaa puoli neljään asti. Ei siis muuten mutta väki alkaa olla jo ihan tarpeeksi humalassa. Ja mitä myöhempään ravintola pidetään auki sitä myöhempään ihmiset vasta tulee sinne. Ennen vanhaa tanssit alko klo 20:00 ja loppu puoli yks mutta se ny kait on kohtuuton vaatimus. Kymmenestä puoli kahteen oli ihan jees soittoaika. Muutenki olis soitannollisesti vielä kivalla puolella. Nämä ravintolat missä pitää vääntää 5 saatikka 6 settiä niin huh huh. Menee jo työn puolelle...
 
Timi
03.03.2012 14:14:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Liuhu: Tästähän on keskusteltu jo toistakymmentä vuotta. Suomen ongelma on se että saman yleisön pitäis nauttia alkuillan drinksut, maksaa bändistä ja vielä sen jälkeen olla yökerhoihmisiä. Eihän siitä mitään tule. Baarit kiinni vaan ajoissa niin pääsee työtätekevät ihmiset ajoissa nukkumaan.
 
Heh!Kymmenen vuotta sitten oli asia jo framilla.
 
Vaikea.Mutta varma!
Deccho
03.03.2012 14:44:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannanotto: Jos 19.00 - 23.30 arki-illan soittoaika talvisin , niin aplodit. Kesäisin & talvilauantaisin 20.30 - 01.30 olis sekä lavoilla että ravintoloissa kohdallaan.
 
Kivistön työväentalo J:kylässä on oivaltanut jotain: tanssit su 17-22 ja sillä selvä.
 
Tankero
03.03.2012 15:34:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Deccho: Kannanotto: Jos 19.00 - 23.30 arki-illan soittoaika talvisin , niin aplodit. Kesäisin & talvilauantaisin 20.30 - 01.30 olis sekä lavoilla että ravintoloissa kohdallaan.
 
Kivistön työväentalo J:kylässä on oivaltanut jotain: tanssit su 17-22 ja sillä selvä.

 
Mulla on ensi keskiviikkona joku keikka klo 12.00-16.00.
 
Humppajyrä
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «