weelie 01.03.2012 14:53:17 | |
---|
Jussiman: Aikoisin hankkia Squier CV teleen uuden kaulamikin, mitä suosittelette? Pääasiassa soittelen kyseisellä soittimella bluesia ja punkrockia. Siis onko sulla valkoinen, sunburst vai butterscotch ("väritön") CV tele? Kaikissa niissähän on myös humbucker-routtaus kaulamikille, että se on yksi vaihtoehto. http://pickingjjcale.blogspot.com/ |
Ziggy Bubba 01.03.2012 16:57:08 (muokattu 01.03.2012 16:58:44) | |
---|
Jussiman: Aikoisin hankkia Squier CV teleen uuden kaulamikin, mitä suosittelette? Pääasiassa soittelen kyseisellä soittimella bluesia ja punkrockia. Tallassa jos on joku potkukkaampi, niin kaulaan vois riittää tehon puolesta aina ja ikuisesti suositeltu Twang King. Todella tasapainoista helinää puhtailla & pikkurutuilla ja laulaa säröilläkin erittäin makiasti. E: Itellä on nyt molemmissa Telluissa moinen kaulassa, enkä taida vaihtaa. Vaikka en periaatteesta ole sen ystävä, että kahdessa kepissä on samaa mikkiä (vielä about saman moiset kitarat), mutta ei tosta soundista vaan raaskis luopua. |
klobasa 01.03.2012 19:48:53 | |
---|
Mikä on edukkain telecaster jossa on hieman tuhdimpi kaulaprofiili? Melkein kaiken muun voi modata, mutta kaulaa nyt ei saa jälkikäteen paksummaksi mitenkään. Bajassa on hyvä kaula, mutta ei tunnu löytyvän käytettynä tällä hetkellä... |
J-PPP 01.03.2012 19:59:32 | |
---|
pmu: Bajassa on hyvä kaula, mutta ei tunnu löytyvän käytettynä tällä hetkellä... Ainakin pari mennyt torilla kahden viikon sisään, 400e ja 500e. Kyl noita liikkuu. |
Jussiman 02.03.2012 12:26:12 (muokattu 02.03.2012 13:05:16) | |
---|
weelie: Siis onko sulla valkoinen, sunburst vai butterscotch ("väritön") CV tele? Kaikissa niissähän on myös humbucker-routtaus kaulamikille, että se on yksi vaihtoehto. Multa löytyy valkoinen. Humbuckerista Keef-tyyliin oon haaveillut, en vaan ole tiennyt että kyseisessä telessä olisi rottaus sillekin. Voiko siihen sitten laittaa minkälaisen humbuckerin tahansa? En tiedä paljoa näistä asioista |
horseface 02.03.2012 20:01:10 | |
---|
Nonni! Nyt olen sitten hankkinut elämäni ensimmäisen telen, joka on merkiltään Nash. Tuhdihko C-kaula, Lollarin mikit ja painoa 3,25 kg. Erittäin miellyttävä soittaa ja soundi myönteisessä mielessä ilkeähkö. Ainoana miinuksena hieman tökerön oloinen relicointi, jossa vähempikin olisi riittänyt. Oli miten oli, näin on! |
FreshPots 02.03.2012 21:21:33 | |
---|
horseface: Nonni! Nyt olen sitten hankkinut elämäni ensimmäisen telen, joka on merkiltään Nash. Tuhdihko C-kaula, Lollarin mikit ja painoa 3,25 kg. Erittäin miellyttävä soittaa ja soundi myönteisessä mielessä ilkeähkö. Ainoana miinuksena hieman tökerön oloinen relicointi, jossa vähempikin olisi riittänyt. KUVIA VAADIMME! :) Onnea kaupoista. |
horseface 02.03.2012 21:42:41 | |
---|
Crossfire96: KUVIA VAADIMME! :) Onnea kaupoista. Laitetaan, kun ehditään! Oli miten oli, näin on! |
Jakki 02.03.2012 22:15:21 | |
---|
horseface: Nonni! Nyt olen sitten hankkinut elämäni ensimmäisen telen, joka on merkiltään Nash. Tuhdihko C-kaula, Lollarin mikit ja painoa 3,25 kg. Erittäin miellyttävä soittaa ja soundi myönteisessä mielessä ilkeähkö. Ainoana miinuksena hieman tökerön oloinen relicointi, jossa vähempikin olisi riittänyt. Onnea Horseface! Mulla kans Nash ollu noin vuoden verran. Oon kyllä kitaraan erittäin tyytyväinen. Mun Nashin kaula on ohuehko C. Passaa tämmöselle nakkisormelle hyvin. Aika vähän täällä yleensä Nash-kitaroista puhetta. Mun kitara on se Custom-Shopin sivuilla oleva punainen tele. |
AngieRainbow 02.03.2012 22:21:35 (muokattu 03.03.2012 00:48:13) | |
---|
No niin telehörhöt. Mä oon päättänyt, että ei enää yhtään kitaraa tähän taloon eikä varsinkaan mitään single coil paskaa. Nyt on kuitenkin tullut kuunneltua Albert Collinssia ja hyvin voimakkasti miehen soittoon ihastuttu. Tänään löysin itseni DLX:stä soittelemessa erilaisia Telecaster kitaroita. Voimakkaasti yritin vastustaa kitaran ostamista, mutta melkein lähti tele mukaan. Tollasen Squierin vois piruuttaan ostaa blues-fiilistelyyn, kun ei niin hirveä taloudellinen katastrofi kuitenkaan seurais. Tämmösen melkein ostin. http://www.thomann.de/fi/fender_squier_vint_mod_tele_special_b.htm Minkälaisia ajatuksia ko tele herättää alan miehissä ja naisissa? What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Telecasteria ei itellä ole aiemmin ollut, kuin sitten tänään. Pitkään siitä haaveilleena tuli hiljattain vastaan erinomainen käytetty yksilö, niin kunnoltaan kuin ominaisuuksiltaan. Eihän siinä voinut kuumeen kourissa muuta kuin napata Tele itselle. Nyt standissa komeilee Fender American Deluxe Telecaster, -05. Vaahtera otelaudalla ja 3 tone sunburstina. Alla kuvalinkkiä: http://dl.dropbox.com/u/29714796/tele.jpg |
Ziggy Bubba 03.03.2012 02:22:21 | |
---|
Uh, kaunis on kitara... Onnittelut omistajalle, et suvulle :) |
antnis 03.03.2012 02:35:27 | |
---|
AngieRainbow: No niin telehörhöt. Mä oon päättänyt, että ei enää yhtään kitaraa tähän taloon eikä varsinkaan mitään single coil paskaa. Nyt on kuitenkin tullut kuunneltua Albert Collinssia ja hyvin voimakkasti miehen soittoon ihastuttu. Tänään löysin itseni DLX:stä soittelemessa erilaisia Telecaster kitaroita. Voimakkaasti yritin vastustaa kitaran ostamista, mutta melkein lähti tele mukaan. Tollasen Squierin vois piruuttaan ostaa blues-fiilistelyyn, kun ei niin hirveä taloudellinen katastrofi kuitenkaan seurais. Tämmösen melkein ostin. http://www.thomann.de/fi/fender_squier_vint_mod_tele_special_b.htm Minkälaisia ajatuksia ko tele herättää alan miehissä ja naisissa? Väärä lapa, paska peli. Osta CV50. Ollaan nyt rehellisiä. Ei metallimusiikki pyri koskettamaan kuulijoitaan älyn kautta. Klassinen usein pyrkii. Ja avantgarde jazz myös. -Pirkka@hifiharrastajat.org |
AngieRainbow 03.03.2012 14:10:18 | |
---|
antnis: Väärä lapa, paska peli. Osta CV50. Mä en tosiaan tajua näsitä straton ja telen eroista paljoakaan. Mikä funktio tolla telen pienemmällä lavalla on? Vaikuttaako se mihinkään muuhun kuin ulkonäköön? What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Wradlin 03.03.2012 14:40:24 | |
---|
AngieRainbow: Mikä funktio tolla telen pienemmällä lavalla on? Vaikuttaako se mihinkään muuhun kuin ulkonäköön? Ei. Paitsi statukseen m.netin Fender-piireissä. |
antnis 03.03.2012 15:03:02 | |
---|
Straton lapa Telessä nyt vaan on väärin ja ruma. Toisinpäin kyllä toimii := Ollaan nyt rehellisiä. Ei metallimusiikki pyri koskettamaan kuulijoitaan älyn kautta. Klassinen usein pyrkii. Ja avantgarde jazz myös. -Pirkka@hifiharrastajat.org |
mattim 03.03.2012 15:13:59 | |
---|
AngieRainbow: Mä en tosiaan tajua näsitä straton ja telen eroista paljoakaan. Mikä funktio tolla telen pienemmällä lavalla on? Vaikuttaako se mihinkään muuhun kuin ulkonäköön? Se vaikuttaa myös kaulan valmistuskustannuksiin, pienempi lapa -> pienempi puuhävikki. |
Jii-Gee 03.03.2012 15:21:03 | |
---|
AngieRainbow: Mä en tosiaan tajua näsitä straton ja telen eroista paljoakaan. Mikä funktio tolla telen pienemmällä lavalla on? Vaikuttaako se mihinkään muuhun kuin ulkonäköön? Helpompi heilua lavalla,köykäisempi paino ja pienempi ilmanvastus. |
rheinone 03.03.2012 15:30:28 (muokattu 03.03.2012 15:32:25) | |
---|
Jii-Gee: Helpompi heilua lavalla,köykäisempi paino ja pienempi ilmanvastus. Uoi uitun funktionalistit! Joskus iso lapa on Telessäkin ihan paikallaan, ulkonäöksellisesti. Varsinkin jos sattuu olemaan wide range mikrofoonit tai edes yksi sellainen. |
horseface 03.03.2012 23:21:13 | |
---|
Jakki: Onnea Horseface! Mulla kans Nash ollu noin vuoden verran. Oon kyllä kitaraan erittäin tyytyväinen. Mun Nashin kaula on ohuehko C. Passaa tämmöselle nakkisormelle hyvin. Aika vähän täällä yleensä Nash-kitaroista puhetta. Mun kitara on se Custom-Shopin sivuilla oleva punainen tele. Minunkin Nash oli kulkeutunut edelliselle omistajalleen Custom Shopin kautta mutta ei ole noissa kuvissa. Mulla on Olympic White mustalla yksikerrospleksillä. Oli miten oli, näin on! |