Aihe: Martin guitars
1 2 3 4 510 11 12 13 1419 20 21 22 23
jarna68
15.02.2012 20:31:51
Kävin tuossa viime perjantaina noutamassa kaupasta tuommoisen DRS1:n, mutta olisko kellään tietoa mikä kielisetti näissä on vakiona, ja mikä paksuus ennenkaikkea.
Kitaraan olen toistaiseksi tyytyväinen, ja ompahan taas ihan uusi kaupasta haettu akkari kädessä, tämä on tapahtunut viimeksi 30v. sitten.
Toki vähän entisenä taylorimiehenä kaipaisi jonkinmoista heleyttä ääneen lisää, mutta tässä kokonaisuus ratkaisi. Olisikohan noista ohkasemmista kielistä apua.
Jos ei oo, niin (mn) torilla tavataan.

PS. tää mikkisysteemi on loistava.

jarna
kiriminni
15.02.2012 20:33:02
Muistaakseni Martinin nettisivuilta tämä selviää.
sickboy
15.02.2012 20:58:56

Ainakin oma D-15 tuli 0.13-kielisetillä.
VIPMetal
01.03.2012 12:58:16

Mitenkähän toimis tommonen Martin DX1RAE toimis hintaluokassaan? Ibanezilta sais jo kokopuisen melkein samaan rahaan. Jotenkin tuon Martinin soundi kuulostaa paremmalta nettivideoissa. Reilu puolet lisää pitäis satsata jos Martinilta haluais koko puisen akkarin, et budjetti tulee siinä vastaan. Onko myös että soololovi verottaa soundista? Pari sataa lisää vaatis euroja jos sen haluais Martin kitaraan..
Räkkimiehiä jo vuodesta 2000.
Mase
01.03.2012 13:59:12
VIPMetal: Mitenkähän toimis tommonen Martin DX1RAE toimis hintaluokassaan? Ibanezilta sais jo kokopuisen melkein samaan rahaan. Jotenkin tuon Martinin soundi kuulostaa paremmalta nettivideoissa. Reilu puolet lisää pitäis satsata jos Martinilta haluais koko puisen akkarin, et budjetti tulee siinä vastaan. Onko myös että soololovi verottaa soundista? Pari sataa lisää vaatis euroja jos sen haluais Martin kitaraan..

eikös noissa soololovellisissa ole yleensä jonkinlainen mikityskin mukana eli hinta ei tule pelkästään bodyn muotoilusta?
Saa kysellä tuuraamaan kitaran/basson varteen. Taustalaulut saa kaupanpäälle.
VIPMetal
01.03.2012 19:45:27

No on tässäkin mallissa Fishmanin elektroniikka.
jukkamv
02.03.2012 11:15:02
VIPMetal: Onko myös että soololovi verottaa soundista? Pari sataa lisää vaatis euroja jos sen haluais Martin kitaraan..

Itse huomasin melko suuren eron soololovellisen ja "lovettoman" kitaran välillä. Päädyin "ei soololovelliseen" malliin. Tuollainen Martin Guitars D-16GT tuli aikoinaan kotiin ja olen tykännyt.
VIPMetal
02.03.2012 18:27:07

jukkamv: Itse huomasin melko suuren eron soololovellisen ja "lovettoman" kitaran välillä. Päädyin "ei soololovelliseen" malliin. Tuollainen Martin Guitars D-16GT tuli aikoinaan kotiin ja olen tykännyt.

Jep. Soundi menee mullakin ykköseks, omassa Landolassa on soololovi, mutta vähänpä tuolta 15 nauhan yläpuolelta tulee soitettua...
blueskille
02.03.2012 21:22:21

Nyt on ollut Martin OM-28V vajaan viikon talossa ja täytyy sanoa, että on kaunisääninen ja tasapainoinen akustinen kyseessä. Hoituu näppäily ja komppaaminen hienosti. Paras soitinhankinta tähän mennessä :)

Martiniin on asennettuna Highlander IP-2 ja Internal microphone. Nyt olen harkinnut jonkinlaisen "blenderin" hankkimista, jotta saisi noiden kahden mikin tasoja helposti säädettyä keskenään. Preampit taitaa Highlanderissa olla laadukkaat, joten pelkkä "blenderi" haussa. Mitenkähän tuossa kokoonpanossa toimisi esim. L.R. Baggsin Mixpro? Vai olisiko muita vaihtoehtoja samassa hintaluokassa?
ee-ro
06.03.2012 15:57:04
Osaisiko kukaan kommentoida, mikä vaikutus kitaran ääneen (bassot/keski/korkeat), voimakkuuteen tai muihin tekijöihin on ääniaukon koolla? Eli onko suurikin ero näiden kahden Martinin välillä (HD-16RLSH ja D-16RGT):

http://www.martinguitar.com/index.p … &id=106:hd-16r-lsh&Itemid=8

http://www.martinguitar.com/index.p … item&id=73:d-16rgt&Itemid=8
Silver Mica
06.03.2012 18:34:14
ee-ro: Osaisiko kukaan kommentoida, mikä vaikutus kitaran ääneen (bassot/keski/korkeat), voimakkuuteen tai muihin tekijöihin on ääniaukon koolla? Eli onko suurikin ero näiden kahden Martinin välillä (HD-16RLSH ja D-16RGT):

http://www.martinguitar.com/index.p … &id=106:hd-16r-lsh&Itemid=8

http://www.martinguitar.com/index.p … item&id=73:d-16rgt&Itemid=8

Isompi ääniaukko tuottaa vähemmän bassoa eli treblet ja middlet soivat suhteessa kovempaa.
timppa67
17.03.2012 12:37:29
Moro.. kivaa keskustelua täällä. Mulla on semmonen Martin D-28 jossa K&K mini pure mikkisysteemi. Akustinen soundi on mielettömän hyvä mutta sähköinen aika honottava.. Onkos kellään kokemuksia niistä K&K etusista?.. semmosen jo tilasin (se xlr versio) mutta kuitenkin olis kiva kuulla käyttäjien kokemuksia... D-koppahan jo lähtökohtaisesti aika keski-äänipainotteinen ja vaan pahenee pikku pee-aalla..
Silver Mica
17.03.2012 19:31:37
timppa67: Moro.. kivaa keskustelua täällä. Mulla on semmonen Martin D-28 jossa K&K mini pure mikkisysteemi. Akustinen soundi on mielettömän hyvä mutta sähköinen aika honottava.. Onkos kellään kokemuksia niistä K&K etusista?.. semmosen jo tilasin (se xlr versio) mutta kuitenkin olis kiva kuulla käyttäjien kokemuksia... D-koppahan jo lähtökohtaisesti aika keski-äänipainotteinen ja vaan pahenee pikku pee-aalla..

Aktiivinen DI-boksi parantaa saundia todella paljon ja vähentää honotusta. Kitarapajalla sanoivat, että pedaalimallisen Petersonin viritysmittarin DI-boksin impedanssit ovat täydelliset K&K-mikille.
htomperi
22.03.2012 17:03:29
Onkohan Iltämeren tällä puolen näkynyt Martin 000-18GE kitaraa?

Siinähän on tuo lyhyt skaala ja leveä kaula sekä adirondack kuusikansi. Kaula taitaa olla V profiilia.

Käyttökokemuksia? Sointimaailmaa?
mhs
22.03.2012 22:13:18
sotilaskoira: Onkohan Iltämeren tällä puolen näkynyt Martin 000-18GE kitaraa?

Siinähän on tuo lyhyt skaala ja leveä kaula sekä adirondack kuusikansi. Kaula taitaa olla V profiilia.

Käyttökokemuksia? Sointimaailmaa?

En ole Itämeren tällä puolella nähnyt, mutta Saksassa (American Guitar Shop, Berliini) olen tuollaista testannut. Testaamani yksilö oli jotain custom-sarjaa --- siinä oli banjovirittimet, mutta käsittääkseni se oli kuitenkin brassiruusupuukoristeinen 000-18GE eikä nykyisin tarjolla oleva OM-18GE Custom, jossa on vientiystävällisemmät madagascarilaiskoristeet ja pitkä skaala.

Lyhyesti: kitara oli oivallinen. Tekisi mieleni sanoa, että ison firman tuotteeksi erinomainen. Selkeä, kirkas ääni. Hyvä balanssi, ei bassomuljahtelua tai kovasti häiritseviä resonansseja. Ei maailman sävykkäin tai ilmavin, mutta eipä adi/mahonkikitaraa sävyfiilistelyyn yleensä hankitakaan. Banjovirittimistä en tykännyt --- tämäntasoinen soitin ansaitsee tarkemmat virittimet.

Jos tuossa olisi ollut perus-Waverlykiristimet, olisi ruvettu hieromaan kauppoja.
htomperi
22.03.2012 22:50:15
mhs: En ole Itämeren tällä puolella nähnyt, mutta Saksassa (American Guitar Shop, Berliini) olen tuollaista testannut. Testaamani yksilö oli jotain custom-sarjaa --- siinä oli banjovirittimet, mutta käsittääkseni se oli kuitenkin brassiruusupuukoristeinen 000-18GE eikä nykyisin tarjolla oleva OM-18GE Custom, jossa on vientiystävällisemmät madagascarilaiskoristeet ja pitkä skaala.

Lyhyesti: kitara oli oivallinen. Tekisi mieleni sanoa, että ison firman tuotteeksi erinomainen. Selkeä, kirkas ääni. Hyvä balanssi, ei bassomuljahtelua tai kovasti häiritseviä resonansseja. Ei maailman sävykkäin tai ilmavin, mutta eipä adi/mahonkikitaraa sävyfiilistelyyn yleensä hankitakaan. Banjovirittimistä en tykännyt --- tämäntasoinen soitin ansaitsee tarkemmat virittimet.

Jos tuossa olisi ollut perus-Waverlykiristimet, olisi ruvettu hieromaan kauppoja.

Ai samperi.

Taisin juurikin sokkona ostaa UMGF foorumilta tuollaisen kitaran. Pay Pal:issa pitäisi olla alkolukko!

:):):)

Laitan käyttökokemuksia kun FedEx tuo heräteostoksen saapuu Suomeen.
mhs
23.03.2012 00:54:06
sotilaskoira: Ai samperi.

Taisin juurikin sokkona ostaa UMGF foorumilta tuollaisen kitaran. Pay Pal:issa pitäisi olla alkolukko!

Vau, onneksi olkoon! Toivottavasti paketti tulee perille sujuvasti ja soittopeli miellyttää!
htomperi
02.04.2012 08:55:40
sotilaskoira: Ai samperi.

No ei sitten mennyt ihan niin kuin siinä kuuluisassa ruotsinkielisessä televiissio-ohjelmassa. Martin 000-18GE vm. 2007 olisi ollut 2300USD (sis. rahti usassa), hövelinä lupailin tuohon summaan vielä rahtimaksuja pari sataa taalaa lisää. Myyjä veti heti kiinni ja ilmoitti lähettävänsä sen sopimamme FedExin kautta. Tähän asti kaikki meni hyvin ja asiallisesti. Kuittasin PayPallilla 2500USD ja kaveri saikin siirron välittömästi ja ilmoitti ottavansa PayPall kustannukset itselleen.

Sitten yllätyksiä, joihin olisi pitänyt varautua...

FedEx ja muutenkin rahtihinnat ovat yksityisille sikasikasika kallita. parisataa usd ei riittänyt vaan rahdiksi olisikin tullut lähemmäs 700usd ??? Kaveri pyysi lisää sen verran, että olisi saanut kitarastaan 2000 taalaa. Itse olin laskenut, että tuo 2500USd kannattaa juuri ja juuri tulleineen ja alv:in kanssa. Päätimme perua kaupan. Olihan se turvallista, koska olin siirtänyt rahat PayPallin kautta.

Yllätys oli suuri. Ja sen mukainen potutus myös. PayPall oli napannut tililtäni about 1950 euroa, mutta palautti vuorokauden kuluttua vain 1830 euroa ??? WTF!!! Eikö minun olisi pitänyt saada tasan tarkkaan sama summa tililleni? No ei PayPalin mukaan. Se ryöstösikakapitalistiyhtiö käyttää ihan omia vaihtokurssejaan näissä siirroissa.

Oli sitten vimeinen kerta, kun tuota firmaa käytän enää - mihinkään. Ja ostan Kitarapajalta seuraavan Martinin tai sitten Santa Cruzin :)

000-18GE olisi ollut tuo: http://www.youtube.com/watch?v=ZJQC … WIDgcQ&index=1&feature=plcp
mhs
05.04.2012 14:15:20
^Harmi, että meni kauppa mönkään.

Tuo paypal-palautuksen rahanmeno johtunee ihan vaan siitä, että teitte taalakaupat ja sulla oli eurotili: ostit taaloja Paypalin muuntikurssilla, ja palautusvaiheessa myyjä osti euroja --- ei tää ollut Paypalille palautus, vaan kaksi erillistä tapahtumaa. Pankki olisi vetänyt välistä ihan samalla tavalla. Mutta eipä tämä harmitustasi vähennä.

Noita tai vastaavia kitaroita on silloin tällöin liikkunut Saksassa ja Englannissa, kannattaa silloin tällöin googlailla. Toisaalta, Suomessa on Martineilla edullisemmat hinnat kuin Englannissa tai Saksassa --- Kitarapajalta saatat saada uuden samalla hinnalla kuin Englannista pari vuotta vanhan...

Kertoilepa täällä lisää, kuinka kitaranhankinta etenee :).
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)