Muusikoiden.net
17.04.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yamaha YTS-25 vs. YTS-275
1
ahvenonkala
02.03.2012 20:05:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävi sitten niin, että ostin tenorifonin torilta. Ilmoitus kertoi, että tulossa olisi 275. Noh, laukun kun aukaisin, niin vastassa olikin YTS-25. En ole ollut vielä yhteydessä myyjään (kun vasta kotiuduin), mutta netissä suffailun jälkeen vaikuttaisi, että näitä 25:sia on myyty käytettynä 200-300e halvemmalla kuin 275:sia. Onko kellä ensikäden vertailutietoa työnlaadusta ja yleensä hintatasoista? Mitä plussia ja miinuksia näitten välillä voisi olla? 25:lle voitaneen antaa se plussa, että se on tehty Japaniassa jota nyt yleensä on pidetty parempana valmistusmaana kuin muita itämaita. Vertailukohdetta minulla ei liiemmin ole kun en ole päässyt aiemmin tenoria soittamaan.
 
Klezberg
02.03.2012 20:19:09 (muokattu 02.03.2012 20:24:18)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ahvenonkala: Kävi sitten niin, että ostin tenorifonin torilta. Ilmoitus kertoi, että tulossa olisi 275. Noh, laukun kun aukaisin, niin vastassa olikin YTS-25. En ole ollut vielä yhteydessä myyjään (kun vasta kotiuduin), mutta netissä suffailun jälkeen vaikuttaisi, että näitä 25:sia on myyty käytettynä 200-300e halvemmalla kuin 275:sia. Onko kellä ensikäden vertailutietoa työnlaadusta ja yleensä hintatasoista? Mitä plussia ja miinuksia näitten välillä voisi olla? 25:lle voitaneen antaa se plussa, että se on tehty Japaniassa jota nyt yleensä on pidetty parempana valmistusmaana kuin muita itämaita. Vertailukohdetta minulla ei liiemmin ole kun en ole päässyt aiemmin tenoria soittamaan.
 
Mulla on se käsitys, että Yammun fonimallistossa oli ennen kaksinumeroinen numerointi, ja joskus sitten ovat vaihtaneet malliston halvemmassa päässä kolminumeroisiin. Silloin 25 ja 275 olisivat molemmat se malliston aloitussoitin, 25 vain vanhempi malli. Hintaerot voisi selittyä sillä että vanhemmat soittimet olisivat keskimäärin huonommassa kunnossa, ainakin hintahaitarin alapäässä, kun niiden huollattaminen ei kuitenkaan tule vastaavasti halvemmaksi.
 
Noista Yammun mallinumeroista:
http://forum.saxontheweb.net/showth … ferences-between-YAS-275-and-YAS-25
Eli Yxx25 tilalle tullut Yxx275 ja Yxx32 tilalle Yxx475
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
madclass
03.03.2012 11:39:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on vanhemmasta sarjasta 32, ja siitä fonista ainakin sain sellaista kommenttia huoltajalta, että on asiallinen foni ja laadukkaampi kuin uudemmat vastaavat kolminumeroiset!
 
Klezberg
03.03.2012 12:02:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

madclass: Mulla on vanhemmasta sarjasta 32, ja siitä fonista ainakin sain sellaista kommenttia huoltajalta, että on asiallinen foni ja laadukkaampi kuin uudemmat vastaavat kolminumeroiset!
 
Muistan kanssa nähneeni samansuuntaista näkemystä juuri tuosta 32-mallista.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «