Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ne hirveimmät asiakkaat
1
KanttoriPiiparinen
02.03.2012 07:05:56 (muokattu 02.03.2012 07:20:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Känniörveltäjät ovat oma lukunsa, mutta on näitä muitakin verenseisauttajia näkynyt.
 
Baaripianistina minua on riipinyt ruotsalaisten herraseurueiden outo käytäntö. -Sitä yhtäkään viinaryyppyä ei voi ottaa jodlaamatta. Aina tulee joku "När ska vi leva" kesken kaiken. Soita siinä sitten flyygelillä kevyttä klasaria..
 
Sitten on näitä kaiken tietäviä neuvojia: Nyt pitää soittaa juuri SE biisi siitä sävellajista silleen ja tälleen tulkittuna, muuten on ilta piloilla. Ja tietenkin ne soiton kovasta voluumista itkijät tulevat istumaan aivan siihen viereen. Hyvä etteivät työnnä päätään pianon sisuksiin ja ala valittaa: Kovaa tulee.
 
Mitäs muita kammotuksia te arvoisat kollegat olette kohdanneet?
 
Ei tämä tästä enää pahemmaksi voi muuttua.
haitari
02.03.2012 10:35:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Maksamaton asiakas on aika harmittava - tai ainakin se asiakas, joka häviää hyvissä ajoin ennen maksun aikaa ja sitten saa kysellä viikkokausia jälkikäteen.
 
Tai se asiakas, joka käy siinä illan jälkeen vielä tinkimään palkkiosta, vaikka väki onkin tykännyt.
 
Molemmat saa mulla hermot aikas kireälle.
 
-kiitos ja anteeks-
half
02.03.2012 10:48:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

haitari: Maksamaton asiakas on aika harmittava - tai ainakin se asiakas, joka häviää hyvissä ajoin ennen maksun aikaa ja sitten saa kysellä viikkokausia jälkikäteen.
 
Tai se asiakas, joka käy siinä illan jälkeen vielä tinkimään palkkiosta, vaikka väki onkin tykännyt.
 
Molemmat saa mulla hermot aikas kireälle.

 
Koko hää- yms priva-osasto on tuhonnut positiivisen elämänasenteeni ja alkoholin kulutuskin on kovassa nousussa.
 
http://www.youtube.com/watch?v=20pCwQC6pWw
Qsine
02.03.2012 12:45:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ns. MunaHaukat eli äggfalkenit ovat myös semmoinen oma kategoriansa hyvässä ja pahassa, yleensä jälkimmäisessä. Eräiden pikkujoulujen -tunneilla eräs sinänsä ihan sympaattinen, mutta siedettävyystoleranssin ulkopuolelle itsensä juonut neljäsosatuttu eukko halasi melko intensiivisesti ja kuiskasi korvaan, että tuletko mun luo jatkoille. Ymmärsin, että kyse oli suht privaatista vippikutsusta, ja että kyseiset jatkot tulisivat olemaan sangen kahdenkeskeiset. Irroittauduin hellän luontevasti puuman syleilystä, kumarsin hieman ja silmiin katsoen sanoin selkeästi: "Kiitos tarjouksesta, mutta minulla on huomenna aikainen herätys".
 
Päätin, että siitä lähtien aina kun joku female non grata antaa ymmärtää, tulen aloittamaan vastaukseni sanoilla "Kiitos tarjouksesta, mutta...". Onneksi näitä tilanteita tulee erittäin harvoin. Ja sitäpaitsi olen nähnyt netissä ja lääkärikirjoissa semmoisia kuvia, miten pippelille voi käydä, jos ottaa tarjouksen vastaan.
 
http://jannekuusinen.blogspot.com/
BassoSisko
02.03.2012 17:43:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Qsine: Päätin, että siitä lähtien aina kun joku female non grata antaa ymmärtää, tulen aloittamaan vastaukseni sanoilla "Kiitos tarjouksesta, mutta...".
 
Tämä tuskin tehoaa samankaltaisessa tilanteessa herroihin jotka ovat "jumalan lahja naisille", mutta voihan tuotakin yrittää.
 
Hax pax max deus adimax. AAH
KanttoriPiiparinen
02.03.2012 18:21:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

haitari: Maksamaton asiakas on aika harmittava - tai ainakin se asiakas, joka häviää hyvissä ajoin ennen maksun aikaa ja sitten saa kysellä viikkokausia jälkikäteen.
 
Tai se asiakas, joka käy siinä illan jälkeen vielä tinkimään palkkiosta, vaikka väki onkin tykännyt.
 
Molemmat saa mulla hermot aikas kireälle.

 
Meitä varoitettiin 70-luvulla eräästä kapakan pitäjästä: Oli tarjonnut orkesterille paukut tauolla ja soiton jälkeen ilmoittanut: -Ettehän te mitään palkkaa tarvitse. Tehän olitte työpaikallanne alkoholin vaikutuksen alaisena. Palkka oli tullut vasta liiton asiaan puututtua.
 
Ei tämä tästä enää pahemmaksi voi muuttua.
baron
02.03.2012 18:31:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KanttoriPiiparinen: Meitä varoitettiin 70-luvulla eräästä kapakan pitäjästä: Oli tarjonnut orkesterille paukut tauolla ja soiton jälkeen ilmoittanut: -Ettehän te mitään palkkaa tarvitse. Tehän olitte työpaikallanne alkoholin vaikutuksen alaisena. Palkka oli tullut vasta liiton asiaan puututtua.
 
Ne varmaan kuvitteli voivansa tehdä saman jäynän toistuvasti tajuamatta että täällä on niin pienet ympyrät että sana kiertää.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
jon lord
02.03.2012 19:04:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ne jotka tulivat fiksusti ja siististi pukeutuneena ravintolaan. Sitten söivät hienosti ja olivat oikein"sivistyneitä". Loppuillasta soittivat suutaan kaikille, tarjoilijoille, orkesterille muulle yleisölle ja ihan viimeiseksi tappelivat keskenään.
Tämä sama kuvio toistui vuosikaudet ja melkein aina samalla kaavalla.
 
COVS jäsen N.o 3
Timi
02.03.2012 22:19:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jon lord: Ne jotka tulivat fiksusti ja siististi pukeutuneena ravintolaan. Sitten söivät hienosti ja olivat oikein"sivistyneitä". Loppuillasta soittivat suutaan kaikille, tarjoilijoille, orkesterille muulle yleisölle ja ihan viimeiseksi tappelivat keskenään.
Tämä sama kuvio toistui vuosikaudet ja melkein aina samalla kaavalla.

 
Hihii!Miten sinä olet seurannut meidän vappukeikkoja?Aikoinaan jotain reilu 10 vuotta.Torpalla.Ei tosin tappeluihin törmätty.Ja suhteellisen hienosti ja lämpimästi vieraat viihtyivät.Toisaalta oli kiva seurata ihmisten varttumista.Eräskin pikkuinen piipero joka tunki päätään rumpuihin.On nykyään arvostettu sellotaiteilija.
 
Vaikea.Mutta varma!
Anonymous-jazz
03.03.2012 01:41:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Qsine: Ns. MunaHaukat eli äggfalkenit ovat myös semmoinen oma kategoriansa hyvässä ja pahassa, yleensä jälkimmäisessä. Eräiden pikkujoulujen -tunneilla eräs sinänsä ihan sympaattinen, mutta siedettävyystoleranssin ulkopuolelle itsensä juonut neljäsosatuttu eukko halasi melko intensiivisesti ja kuiskasi korvaan, että tuletko mun luo jatkoille. Ymmärsin, että kyse oli suht privaatista vippikutsusta, ja että kyseiset jatkot tulisivat olemaan sangen kahdenkeskeiset. Irroittauduin hellän luontevasti puuman syleilystä, kumarsin hieman ja silmiin katsoen sanoin selkeästi: "Kiitos tarjouksesta, mutta minulla on huomenna aikainen herätys".
 
Päätin, että siitä lähtien aina kun joku female non grata antaa ymmärtää, tulen aloittamaan vastaukseni sanoilla "Kiitos tarjouksesta, mutta...". Onneksi näitä tilanteita tulee erittäin harvoin. Ja sitäpaitsi olen nähnyt netissä ja lääkärikirjoissa semmoisia kuvia, miten pippelille voi käydä, jos ottaa tarjouksen vastaan.

 
Noissa tilanteissa voi aina vetää viimeisimpänä biisinä encoren "Vanha Kotka Saalistaa".
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
KanttoriPiiparinen
03.03.2012 06:56:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jon lord: Ne jotka tulivat fiksusti ja siististi pukeutuneena ravintolaan. Sitten söivät hienosti ja olivat oikein"sivistyneitä". Loppuillasta soittivat suutaan kaikille, tarjoilijoille, orkesterille muulle yleisölle ja ihan viimeiseksi tappelivat keskenään.
Tämä sama kuvio toistui vuosikaudet ja melkein aina samalla kaavalla.

 
Tästä tuli mieleeni sattumus joka on pakko kertoa tässä yhteydessä: Olin Sally-Albatrossilla alacartessa pianistina kun sisään purjehti kolmen tosi siistin näköisen naisen porukka. Söivät kalliisti, joivat viininsä pikkurillit pystyssä ja olivat niin ladylike että hirvitti.
Myöhemmin pubissa näillä olikin jo täysi irrotteluvaihe meneillään. Tulivat jopa jututtamaan pianistia ja eräs näistä kyseli myös tätä klassista "opetat sä mutkin soittamaan, kun sä soitat niin ihanasti" mutta en lämmennyt ajatukselle.
No... Töiden jälkeen löysinkin tämän herrantertun miehistöhyttien käytävästä. Oli riisuuntunut ja käynyt nukkumaan keskelle käytävää. Onneksi hyttärin tarvikekaapin ovi oli auki. Otin kärryt ja nostin väsyneen kaunokaisen lavalle. Päälle levitin lakanan ja typykän koltun. Työntelin kauniin lastini laivan purserin suureksi riemuksi laivan toimistoon.
Purseri löysi pienen etsinnän jälkeen impyen nimen ja sitä kautta löytyi myös hytin numero, johon me laivapoliisi Birgerin kanssa roudasimme tämän kaunokaisen.
Aamulla olimme Lindin Kaitsu, mie ja haitari luukuttamassa porukkaa pihalle ja tulihan tämäkin vieno ja kalvakas neitsyt aikanaan luukulle. Menonsa oli melko varovaista, eikä pikkurillikään ollut yhtään pystyssä.
 
Mitä minä sitten minä opin tästä? No ainakin sen että humalainen nainen on yllätyksiä täynnä oleva hirvitys.
 
Ei tämä tästä enää pahemmaksi voi muuttua.
hvinnamo
03.03.2012 10:21:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.lemmikille.com/tuotesivu.php?artno=bs100 Tilasin tollasia haukkumisenestopantoja koko bändille. Mukava kun voi soittaa kuinka huonosti tahansa, niin kukaan ei hauku.
 
haitari
05.03.2012 09:10:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällainen asiakas (lue: tilaaja) saa mulla hermon pinteeseen:
 
Kun bändi saapuu keikkapaikalle, tullaan ekana kertomaan, että meillä tää homma menee niin, että... Soitetaan puolitoistatuntia putkeen, sitten puolen tunnin tauko ja taas puolitoistatuntia. Ekalla setillä pittää soittaa näitä ja näitä, noista ei saa olla paria, vaan vain puolikkaat, sitten on tää juttu tohon aikaan ja sitten tähän aikaan ja bändi hoitaa sitten sen ja tän. Toisella setillä pitää olla sitten näitä ja noita biisejä, katokun meillä on aika vaativa tää yleisö. Älkää pojat sitten soittako liian kovaa, tanssiessa pitää pystyä seurustelemaan. Eikö teillä ole pojat viulua bändissä, kyllä sellainen pitäis olla? Osaatteko pojat sanoa mihin aikaan pääsette lähtemään pois, kun pitää infota henkilökuntaa?
 
Kerran pyysin valmista biisilistaa tilaajalta, kun ei kerta bändi saa soittaa omaa ohjelmistoaan omaan tahtiin... Sai kuitenkin soittaa oman mielen mukaisesti.
 
-kiitos ja anteeks-
Pauli Lappalainen
05.03.2012 09:42:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KanttoriPiiparinen: Tästä tuli mieleeni sattumus joka on pakko kertoa tässä yhteydessä: Olin Sally-Albatrossilla alacartessa pianistina .
 
Samaisella paatilla oli Jouluristeily nk. yksityistilaisuus jossa asiakkaana
suomen raamattuseura. En ole juurikaan missään nähnyt niin suurta osaa ihmisistä tolkuttomassa humalassa, oksentamassa nurkkiin, tappelemassa ja muutenkin sikailemassa kuin tuolla risteilyllä.
 
macid
05.03.2012 10:24:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hvinnamo: http://www.lemmikille.com/tuotesivu.php?artno=bs100 Tilasin tollasia haukkumisenestopantoja koko bändille. Mukava kun voi soittaa kuinka huonosti tahansa, niin kukaan ei hauku.
 
Pitää olla aika hyvä kuuloista porukkaa, että tuo panta auttaa. Suosittelisin sellasta sitruunahapolla toimivaa tuon sijaan.
 
Jonte
08.03.2012 19:54:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KanttoriPiiparinen: Känniörveltäjät ovat oma lukunsa, mutta on näitä muitakin verenseisauttajia näkynyt.
 
Baaripianistina minua on riipinyt ruotsalaisten herraseurueiden outo käytäntö. -Sitä yhtäkään viinaryyppyä ei voi ottaa jodlaamatta. Aina tulee joku "När ska vi leva" kesken kaiken. Soita siinä sitten flyygelillä kevyttä klasaria..
 
Sitten on näitä kaiken tietäviä neuvojia: Nyt pitää soittaa juuri SE biisi siitä sävellajista silleen ja tälleen tulkittuna, muuten on ilta piloilla. Ja tietenkin ne soiton kovasta voluumista itkijät tulevat istumaan aivan siihen viereen. Hyvä etteivät työnnä päätään pianon sisuksiin ja ala valittaa: Kovaa tulee.
 
Mitäs muita kammotuksia te arvoisat kollegat olette kohdanneet?

 
Ne jotka kännissä pyörivät tiellä salin lattialla, kun kamoja aletaan roudata pihalle.
 
-jonte
 
Jonte: "Soittu on parhain askare minkä mä oon tehny housut jalas".
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «