Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Olen tehnyt kitaroita, mutta mitä basson teos tulee huomioida?
1
e0700719
01.03.2012 15:27:00 (muokattu 01.03.2012 15:27:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo otsikko kertoo aika paljon. Oon 6 sähkökitaraa tehny (stratoja ja lespoja) ja nyt iski innostus bassoon. Ajattelin että bassoa soittavaa insinööriä varmaan arvostettais ja pidettäis oikeen viisaana =)
 
-Mitä puita bodyyn?
-Mitä seikkoja otelaudassa pitäs huomioida? (satula, nauhat yms kaulan leveydet)
-minkälaisia mikkejä jos ihan hyvää, mutta suht edullista hakee?
-Mites hardware?
 
Nelikieliseen presariin olis piirustukset ja enköhän semmosen toteuttais. Lankkuina mulla on saarnea, koivua ja leppää, mutta tilaamallahan muutakin saa.
 
laurilaguitars.blogspot.com
Hannu A
01.03.2012 16:16:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mä näkisin, että sulla on kaikki tarvittava kokemus ja tietotaito sekä piirustukset.
 
Ei se basson tekeminen sen kummempaa ole kuin kitarankaan. Samat työmenetelmät ja säännöt pätee presariin kuin stratoonkin.
 
Muistat ostaa kaikki osat ensin ja aloitat puutyöt vasta sitten.
 
"In the early days all I hoped was to make a living out of what I did best. But, since theres no real market for masturbation I had to fall back on my bass playing abilities" -Les Claypool
joseplluissans
01.03.2012 16:24:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Komppaan Kraapsia. Bassossa on vaan kaikki isompaa. Kaularauta, otelaudan radius, otenauhat jne. Ja varsinkin kun presaria tekee, löytyy piirustuksia ja tietoa pilvin pimein...
 
Basisti, ei siitä mihinkä pääse...
pamppu
01.03.2012 23:25:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hakeudut Ikatalle niinikuin se toinenkin teiltä :)
 
Have mercy maam!
JPHe
02.03.2012 10:59:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

e0700719: Ajattelin että bassoa soittavaa insinööriä varmaan arvostettais ja pidettäis oikeen viisaana =)
 
Tämä on hyvä lähtökohta ja loppu mnee kuin itsekseen...
 
atk
02.03.2012 11:34:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

e0700719: Ajattelin että bassoa soittavaa insinööriä varmaan arvostettais ja pidettäis oikeen viisaana =)
 
No en ole moista huomannut ;)
 
Nimim. Omatekoisia bassoja soittava insinööri.
 
e0700719
02.03.2012 11:47:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pamppu: Hakeudut Ikatalle niinikuin se toinenkin teiltä :)
 
Tarkoittanet tätä saksalaista kaveria?
 
laurilaguitars.blogspot.com
e0700719
02.03.2012 11:47:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

atk: No en ole moista huomannut ;)
 
Nimim. Omatekoisia bassoja soittava insinööri.

 
joo no ku ilmottaa olevansa insinööri, vähä sama ku samantien kertos tulevansa ulkoavaruudesta.
 
laurilaguitars.blogspot.com
JPHe
02.03.2012 13:45:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

e0700719: joo no ku ilmottaa olevansa insinööri, vähä sama ku samantien kertos tulevansa ulkoavaruudesta.
 
No mitäs eroa näillä on.... no se ulkoavaruuden kaveri osaa pitää tiedon omanaan ja soluttautua normaalien joukkoon.
 
pamppu
03.03.2012 03:12:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä. Juuri hän ja hyvin pärjää.
 
Have mercy maam!
e0700719
03.03.2012 12:22:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pamppu: Kyllä. Juuri hän ja hyvin pärjää.
 
Hyvä kuulla! Sillä kaverilla taiski olla jotain rakennuskokemusta ennestäänki.
 
laurilaguitars.blogspot.com
Solex
04.03.2012 21:53:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kohtuullisen hintaisista, mutta asiallisista osista:
 
Rautaosista korealaiset Wilkinsonit ovat minusta hyviä hinta/laatu -suhteeltaan. Esim. Sp-elektroniikka myy näitä.
 
Kent Armstrongin mikit ovat myös hinta/laatusuhteeltaan asiallisia. Nämäkin ovat kaukoidän tavaraa, mutta itse ainakin olen ollut tyytyväinen sen verran mitä näihin on nyt törmännyt.
 
Jos haluat tunnetun kalliimman merkin osia, niin käytettynä löytyy paljon tavaraa tunnetuimpiin soitinmalleihin, myös presariin. Olen ostanut käytettynä useita mikkejä, muutaman tallan ja lukkoviritinsatsin ja olen pitänyt niitä hyvinä investointeina. Jos tietenkin on jotain tiettyä mielessä niin sopivan kyttäilyssä voi kulua tovi ennen kuin ilmaantuu.
 
Toisaalta voi ajatella näinkin: Sinulla on kokemusta useammasta ilmeisesti ihan onnistuneesta soittimesta. Jos lähdetään siitä, että olet tekemässä korkean laatuluokan soitinta josta et aio luopua pitkälläkään tähtäimellä niin muutaman kympin säästäminen osista ei ole ihan suhteessa siihen vaivannäköön ja lopputulokseen.
 
Basso on jalo soitin
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «