Aihe: Tarjous laari.
1 2 3 4 589 90 91 92 93251 252 253 254 255
Bobana
29.02.2012 19:25:03
RstoU: Olivat jo menneet kun noin tunti ilmoituksen jättämisen jälkeen laitoin kyselyä. Ilmoittauduin toisena jonoon. ;)

Halvimmat mitä jenkkilässäkin olen nähnyt niin ovat siellä päässä jo 2000€:n kantturoissa ja siihen kauheet tullimaksut,verot ja rahdit päälle.
Noi on tälläpäin sellasia tilaisuuksia että niitä ei sais päästää näpeistään jos on hc keräilijä. Eli seuraavat varmaan myynnissä n. 10 vuoden kuluttua... : )
Ai nyvvai??!
hollmi-5
29.02.2012 21:22:54
Bobana: Halvimmat mitä jenkkilässäkin olen nähnyt niin ovat siellä päässä jo 2000€:n kantturoissa ja siihen kauheet tullimaksut,verot ja rahdit päälle.
Noi on tälläpäin sellasia tilaisuuksia että niitä ei sais päästää näpeistään jos on hc keräilijä. Eli seuraavat varmaan myynnissä n. 10 vuoden kuluttua... : )

Muutama vuosi takaperin kävin velejen treeniksellä. Siellä oli Suomesta vuonna -80 ostetut Tivoli Vistalitet. Eli saman värinen, mutta lamput sisällä. Polvet petti alta ;)
Soundit, piuhat ja kajarit.
marktark
29.02.2012 23:44:43
Velli: Tuolla hinnalla ei saa normaalisti edes kolmella tomilla olevaa Maple Custom -settiä.

Jep, sen olen huomannut täällä kotimaan m.netissä ;) Hmm, onkohan sitten kamojen ovh:t alhaisemmat lahden takana ? Vai vaan hyvää tahtoa enemmän...
Play that song (not the instrument)
Velli
01.03.2012 09:49:45
marktark: Hmm, onkohan sitten kamojen ovh:t alhaisemmat lahden takana ? Vai vaan hyvää tahtoa enemmän...

Syynä voivat myös olla myyjän rahapula tai jokin muu tarve päästä kamoista nopeasti eroon (esim. muutto, tilanpuute). Näin veikkaisin, mutta mistäpä noita oikeasti tietää.
Kailis
01.03.2012 09:53:30

Velli: Syynä voivat myös olla myyjän rahapula tai jokin muu tarve päästä kamoista nopeasti eroon (esim. muutto, tilanpuute). Näin veikkaisin, mutta mistäpä noita oikeasti tietää.

Sitten siellä on jatkuva rahapula, muuttoliike ja tilanpuute. Olisko tästäkin kiitettävä maahanmuuttoa? Eli siirretään "Perussuomalaiset nousevat" ketjuun.
majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle.
passe
01.03.2012 11:02:39 (muokattu 01.03.2012 11:02:53)
Kailis: Sitten siellä on jatkuva rahapula, muuttoliike ja tilanpuute.

Jep, Ruotsissa on selkeästi hinnoittelu enemmän sillä tasolla että tavara liikkuu.
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
marktark
01.03.2012 11:26:30
että tavara liikkuu.

En tiedä, mikä on, mutta kun ei tavara tai edes info tunnu tällä maanosalla liikkuvan mihinkään suuntaan, vaikka ehdin jo tiedustella ja sopiakin täällä mm. komppipellistä, konkkamikistä, SM57:sta ja Yamahan akkarista. Ollaan ensin myymässä ja sitten vaan häslätään.

Ei jymmärrä ei. No, rahaa jää enemmän tutteliin:)
Play that song (not the instrument)
Bobana
01.03.2012 17:27:51
hollmi-5: Muutama vuosi takaperin kävin velejen treeniksellä. Siellä oli Suomesta vuonna -80 ostetut Tivoli Vistalitet. Eli saman värinen, mutta lamput sisällä. Polvet petti alta ;)

No joh... En epäile.
Itse olen nähnyt yhden ainoan tomin omin silmin ja sekin ilman vanteita ja ledejä... : /
Että semmoseen kun törmään niin .... Tai voi olla parempi ettei törmää... ; D
Ai nyvvai??!
El Jefe
01.03.2012 18:42:55
Bobana:
Itse olen nähnyt yhden ainoan tomin omin silmin ja sekin ilman vanteita ja ledejä...

nus nus ei ollut ledejä back in da dayz. Lamppujen piti kestää rumpalin iän ja samaa teknologiaa käytettiin Nasan vehjeksissä, mutta eivät ottaneet huomioon aikamoista resonointia, verta hikeä ja kyyneleitä. Mitenkähän nuo monesta akryylinpalasta liimatut Vistalitet muuten kestävät... tomiripustusten kanssa ainakin on ollut ongelmia paljon.

Keräilytavaraahan nuo enemmän ovat.
markkuliini
01.03.2012 18:47:24

El Jefe: nus nus ei ollut ledejä back in da dayz.

Anti nus nus. Ledejä on ollut kauemmin kuin vistaliteja.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
hollmi-5
01.03.2012 19:34:48 (muokattu 01.03.2012 21:01:21)
markkuliini: Anti nus nus. Ledejä on ollut kauemmin kuin vistaliteja.

Periaate lediin keksittiin jo 1907 ja laboratorio-olosuhteissa se saatiin toimimaan. Sille ei tosin keksitty käyttöä. Vasta 1962 ledi sai nykyisen kaltaisen muodon. Ledi oli tosi kallis ja siksi sille ei ollut käyttöä. Muistan, kuinka 70-luvulla tuli ensimmäiset taskulaskimet, joissa oli ledinäytöt... Eli periaatteessa Vistaliteissa olisi voinut olla ledit, jos ne eivät olisi tarvinneet olla valkoista valoa. Valkoista valoa tuottavat ledit tulivat tosin vasta paljon myöhemmin...
markkuliini
01.03.2012 19:39:11

hollmi-5: Periaate lediin keksittiin jo 1907 ja laboratorio-olosuhteissa se saatiin toimimaan. Sille ei tosin keksitty käyttöä. Vasta 1962 ledi sai nykyisen kaltaisen muodon. Ledi oli tosi kallis ja siksi sille ei ollut käyttöä. Muistan, kuinka 70-luvlla tuli ensimmäiset taskulaskimet, joissa oli ledinäytöt... Eli periaatteessa Vistaliteissa olisi voinut olla ledit, jos ne eivät olisi tarvinneet olla valkoista valoa. Valkoista valoa tuottavat ledit tulivat tosin vasta paljon myöhemmin...

Mäkin oon lukenut kaiken maailman tiedelehtiä, kun niitä tulee vaimon työn takia. :)
Eikös se menny jotenkin niin että se sininen oli kaikista vaikein ja siinä meni kauan ennen kuin saatiin kehitettyä. Ja sitten valkoinen kehitettiin sen jälkeen suht. nopeasti.
Bobana
01.03.2012 20:20:21
Ok.
Ledejä siis on ollut jo yli 100 vuotta mutta edellisten herrojen tieteelliset argumentit huomioon ottaen olen tullut siihen olettamukseen että Tivoleissa oli lamput eikä ledit. Lähdenkin tästä vuolemaan sahanpurua sirkukseen.
Ai nyvvai??!
Vallu-Veke
01.03.2012 20:56:09
Bobana: Ok.
Ledejä siis on ollut jo yli 100 vuotta mutta edellisten herrojen tieteelliset argumentit huomioon ottaen olen tullut siihen olettamukseen että Tivoleissa oli lamput eikä ledit. Lähdenkin tästä vuolemaan sahanpurua sirkukseen.

Ihan viimevuosien aikana on ledeihin tullut valotehoakin. Niitä käytetään valaistukseen nykyään. Sitä ennen ne oli merkkivaloja sähkölaitteissa lähinnä. Veikkaan, että pikkuruiset normipolttimot niissä oli.
hollmi-5
01.03.2012 20:58:12
Kailis: Oliskohan samat joita suu auki ihmettelin Musafasulla, joskus -80 tienoilla? Ei kai...

Todennäköisesti. Nämä olivat olleet Fasun ikkunassa ja sieltä Sorvalin Upi oli ne bongannut Kake Singersin rumpalille, jolla ne ovat olleet uudesta asti.
hollmi-5
01.03.2012 21:09:18
markkuliini: Mäkin oon lukenut kaiken maailman tiedelehtiä, kun niitä tulee vaimon työn takia. :)
Eikös se menny jotenkin niin että se sininen oli kaikista vaikein ja siinä meni kauan ennen kuin saatiin kehitettyä. Ja sitten valkoinen kehitettiin sen jälkeen suht. nopeasti.

Kyl Markkuliini on oikeessa:

Wikipedia: "Valkoisen ledin kehittäjälle Shuji Nakamuralle myönnettiin Millennium-teknologiapalkinto vuonna 2006.2 Valkoinen ledi perustuu siniseen lediin, joka on päällystetty fluoresoivalla loisteaineella, joka muuntaa osan säteilystä kellertäväksi niin, että silmän aistima valon väri on valkoinen."

Jenkkilässä on Vistaliten valojen korjaukseen erikoistuneita firmoja. Setti, jossa kaikki lamput palaa, on harvinainen.
Bobana
01.03.2012 22:29:16
hollmi-5: Todennäköisesti. Nämä olivat olleet Fasun ikkunassa ja sieltä Sorvalin Upi oli ne bongannut Kake Singersin rumpalille, jolla ne ovat olleet uudesta asti.

No et viittis puh nummeroa...?
Ai nyvvai??!
Kailis
01.03.2012 22:51:49

hollmi-5: Todennäköisesti. Nämä olivat olleet Fasun ikkunassa ja sieltä Sorvalin Upi oli ne bongannut Kake Singersin rumpalille, jolla ne ovat olleet uudesta asti.

Silloin ne oli myymälässä korokkeella. Oli jotenki apokalyptinen ilmestys. Menin vielä siihen viereen niin se brittimyyjä, muusikko, kukasenytoli, tuli viereen vahtimaan.
majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle.
markkuliini
01.03.2012 22:53:28

Kailis: Silloin ne oli myymälässä korokkeella. Oli jotenki apokalyptinen ilmestys. Menin vielä siihen viereen niin se brittimyyjä, muusikko, kukasenytoli, tuli viereen vahtimaan.

Frank Robson?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)