gegguli 27.02.2012 13:57:33 | |
---|
Kaakka: Itseasiassa se on Andy Jamesin videolta opeteltu. Löytyy youtubesta hakusanoilla Andy james string skipping arpeggios. Ja on tosiaan mielestäni mahtava treeni. Eikä ihan mahdoton opetella. Hyvä arpeggiotreeni on myös Gilbertin sequenced string skip. |
Ianuarius 27.02.2012 15:21:48 | |
---|
The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein |
Bald Anus 28.02.2012 04:25:56 | |
---|
sääh |
Attew 28.02.2012 16:40:03 | |
---|
"Parta kasvaa ja mies voi hyvin" |
hevikukko 28.02.2012 19:48:12 (muokattu 28.02.2012 20:28:31) | |
---|
Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa |
tender.insanity 29.02.2012 09:43:51 | |
---|
Tässä tämmöinen uudelleen nauhoitus vanhasta biisistä. Vielä on soittopuoli hakusessa ja pahasti. Siitä huolimatta piti mennä ekaa kertaa koittamaan jotain string skipping juttuja yms. Bassoraita puuttuu, kun tuommoista vempelettä en omista. Tender Insanity on kappaleen nimi ja siellä tämä nimimerkkini alkulähdekin on =) http://dl.dropbox.com/u/5738957/Tender_Insanity.mp3 |
Vladi 29.02.2012 10:54:55 | |
---|
tender.insanity: Tässä tämmöinen uudelleen nauhoitus vanhasta biisistä. Vielä on soittopuoli hakusessa ja pahasti. Siitä huolimatta piti mennä ekaa kertaa koittamaan jotain string skipping juttuja yms. Bassoraita puuttuu, kun tuommoista vempelettä en omista. Tender Insanity on kappaleen nimi ja siellä tämä nimimerkkini alkulähdekin on =) http://dl.dropbox.com/u/5738957/Tender_Insanity.mp3 Hassu biisi, aivan ku olis Testament pistetty soittamaan groovaavasti. Sitten lähtikin yhtäkkiä powemetal-osio. Ehkä ihan aavistukseen liikaa toistat sitä alun teemamelodiaa. Pienellä tuunauksella tästä saa kyllä härskin häröilybiisin. Kitarasoundi mukavan rouhea. Itse teen esim. Guitar Pro 6:lla bassoja ja exporttailen sieltä. Yllättävän hyvää jälkeä tulee, kunhan vaan jälkikäsittelee sen sopivasti. |
Vladi 29.02.2012 10:56:10 | |
---|
hevikukko: Tässä luvattu Kindred. Hitsi ku tallajouset päätti asettua oikein just 1m 12sekkaa kohdalla "Bumbs". No olihan aika bendaus ;) http://www.youtube.com/watch?v=BkQBtOsoVHU Näköjään Triaxis pelittää hyvin. ;) Saakeli, haluan tuommoisen kitaran. Se on niin härski. Se on kaunis. Se sanoo mör. |
tender.insanity 29.02.2012 11:12:18 (muokattu 29.02.2012 11:15:43) | |
---|
Vladi: Kitarasoundi mukavan rouhea. Itse teen esim. Guitar Pro 6:lla bassoja ja exporttailen sieltä. Yllättävän hyvää jälkeä tulee, kunhan vaan jälkikäsittelee sen sopivasti. Voisipa tuota koittaa, että saisi edes johonkin sysipaskaa GP6:a käytettyä. Siinä on vain se, että kun exporttaa, niin se on sitten siinä. Lennossa ei muuttele juttuja vaan pitää erikseen taas sinne GP:lle mennä. |
Vladi 29.02.2012 11:49:19 | |
---|
tender.insanity: Voisipa tuota koittaa, että saisi edes johonkin sysipaskaa GP6:a käytettyä. Siinä on vain se, että kun exporttaa, niin se on sitten siinä. Lennossa ei muuttele juttuja vaan pitää erikseen taas sinne GP:lle mennä. Nii no se vähän riippuu, että millä jälkikäsittelee. Itse olen jo tovin käyttänyt Logic 9:ä ja siinä kun heittää bassoraidalle bassovahvistinmallinnuksen, niin johan löytyy säätövaraa ja tarvittaessa voi aina palata alkuperäiseen. Eli käytän siis Guitar Pro-exporttia pohjana ja jatkohifistelen sen sitten Logicissa milloin milläkin plugareilla. :) |
Vladi: Nii no se vähän riippuu, että millä jälkikäsittelee. Itse olen jo tovin käyttänyt Logic 9:ä ja siinä kun heittää bassoraidalle bassovahvistinmallinnuksen, niin johan löytyy säätövaraa ja tarvittaessa voi aina palata alkuperäiseen. Eli käytän siis Guitar Pro-exporttia pohjana ja jatkohifistelen sen sitten Logicissa milloin milläkin plugareilla. :) Joo, siis tarkoitin että jos jotain bassokuviota tahtookin muuttaa. |
hemoroidi 29.02.2012 12:31:48 | |
---|
tender.insanity: Joo, siis tarkoitin että jos jotain bassokuviota tahtookin muuttaa. Kyllä tämäkin onnistuu Logicissa. Itse käytän pelkästään Logicia kun ohjelmoin midi-tiedostoja. |
tender.insanity 29.02.2012 12:38:45 | |
---|
hemoroidi: Kyllä tämäkin onnistuu Logicissa. Itse käytän pelkästään Logicia kun ohjelmoin midi-tiedostoja. Et sitten seuraa yhtään mitä täällä puhutaan? Jos olet ottanut audioraitana ulos Guitar Prosta vaikkapa bassoraidan, niin tuskin sitä pystyt edes Logicilla muuttelemaan, vai pystytkö? |
hemoroidi 29.02.2012 12:49:39 | |
---|
tender.insanity: Et sitten seuraa yhtään mitä täällä puhutaan? Jos olet ottanut audioraitana ulos Guitar Prosta vaikkapa bassoraidan, niin tuskin sitä pystyt edes Logicilla muuttelemaan, vai pystytkö? Oletin että jos exporttaa Guitar Prosta jotain niin tehdään juurikin midinä just sen takia että jälkikäteen on mahdollisuus muutella nuotteja jne. Harvemmin tulee midejä exportettua audioraidoiksi. |
tender.insanity 29.02.2012 12:56:28 (muokattu 29.02.2012 12:59:48) | |
---|
hemoroidi: Oletin että jos exporttaa Guitar Prosta jotain niin tehdään juurikin midinä just sen takia että jälkikäteen on mahdollisuus muutella nuotteja jne. Harvemmin tulee midejä exportettua audioraidoiksi. Näinpä. Kyse oli siitä kun bassoa ei ole, niin Guitar Prolla jäsen vladi kertoi, että ottaa bassot ulos Guitar Pron omalla RSE:llä (Realistic Sound Engine, tms), jolloin kyseessä on audioraita. Toki, jos olisi joku hyvä basso vsti, niin tietenkin ottaisi midinä ulos. EDIT: Esimerkki GP6:n RSE:stä http://www.youtube.com/watch?v=RaX-Qz1y5hU |
Ianuarius 29.02.2012 13:02:21 | |
---|
tender.insanity: Kyse oli siitä kun bassoa ei ole, niin Guitar Prolla jäsen vladi kertoi, että ottaa bassot ulos Guitar Pron omalla RSE:llä (Realistic Sound Engine, tms), jolloin kyseessä on audioraita. Itse en löydä tuota viestiä millään. Pistäpä linkkiä meikälleki, että missä vladi tollaista vihjasi. The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein |
tender.insanity 29.02.2012 13:15:01 (muokattu 29.02.2012 13:18:24) | |
---|
Ianuarius: Itse en löydä tuota viestiä millään. Pistäpä linkkiä meikälleki, että missä vladi tollaista vihjasi. http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=10565938"Itse teen esim. Guitar Pro 6:lla bassoja ja exporttailen sieltä. Yllättävän hyvää jälkeä tulee, kunhan vaan jälkikäsittelee sen sopivasti." Tuosta ja hänen seuraava viestinsä. Ainakin itse ymmärsin, että hän ottaa RSE-soundin bassoksi audiona ja sitten Logicissa häröilee vahvarimallit yms. Toki voin olla väärässä, että hän ottaakin suoran midiraidan, mutta vahvistakoon hän itse, mitä viesteillään tarkoitti. EDIT: Ja onko tälläkään nyt vittuakaan väliä? |
Ramenia 29.02.2012 22:05:32 | |
---|
Nopeasti soitetaan, hitaasti fiilistellään. |
FateWhispered 02.03.2012 19:01:22 (muokattu 02.03.2012 19:07:44) | |
---|
|
hevikukko 03.03.2012 00:22:07 (muokattu 03.03.2012 00:22:42) | |
---|
FateWhispered: http://www.youtube.com/watch?v=Nqe9lcIxHlI Coveri Sonata Arctican Caleb kappaleen soolosta. Mielistäni yksi Liimataisen parhaimmista. Soittoa takana n. 3,5 v, päivässä opeteltu. Loistavaa soittoa. Jatkahan samaan malliin! Ei kyllä uskois että 3.5 vuotta, Illan piristys oli tämä pikavetäsy. Cool! Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa |