Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: mikrofoooneista..
1 2
luciferi
29.02.2012 00:12:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisko täällä porukalla käyttökokemuksia bare knuckles kitaramikeistä? Ajattelin kokeilla välillä muutakin kuin duncanin mikkejä ja noi knucklesit kyllä kiinnostais.. tietysti saa ehdotella muitakin valmistajia jos tulee mieleen.. kitarana bc richin nj warlock ja musiikkityylinä sille kepille olis aika laidasta laitaan mutta pääasiassa säröllä kuitenkin..
 
Jos ei muut niin ainakin korvat soi hyvässä vireessä!
Insane Kane
29.02.2012 00:15:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soundi on läpi linjan ollu mun mielestä parempi.
Kiertoherkempiä ovat kuin bulkkimikit... Ainakin useimmiten. Kusahteliskohan vahaus tahi sitten käsikäämin kiristin on ollu väärin kalibroitu.
 
Debitille?
luciferi
29.02.2012 00:20:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Insane Kane: Soundi on läpi linjan ollu mun mielestä parempi.
Kiertoherkempiä ovat kuin bulkkimikit... Ainakin useimmiten. Kusahteliskohan vahaus tahi sitten käsikäämin kiristin on ollu väärin kalibroitu.

 
Anteeksi maalaisuuteni mutta mitä noi "bulkkimikit" on?
 
Jos ei muut niin ainakin korvat soi hyvässä vireessä!
Insane Kane
29.02.2012 00:22:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

luciferi: Anteeksi maalaisuuteni mutta mitä noi "bulkkimikit" on?
 
Tarkoitin sillä duncanin ja dimarzion mikkejä.
 
Debitille?
luciferi
29.02.2012 00:28:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Insane Kane: Tarkoitin sillä duncanin ja dimarzion mikkejä.
 
Ai okei.. johan selvisi.. eipä oo kyllä dimarzioitakaan tullu koskaan testailtua..
 
Jos ei muut niin ainakin korvat soi hyvässä vireessä!
Insane Kane
29.02.2012 00:35:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

luciferi: Ai okei.. johan selvisi.. eipä oo kyllä dimarzioitakaan tullu koskaan testailtua..
 
Hyvejä mikkejä nekin. Ja valinnavara varsin suuri.
 
Debitille?
luciferi
29.02.2012 01:34:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Insane Kane: Hyvejä mikkejä nekin. Ja valinnavara varsin suuri.
 
Sehän tässä vähän ongelma onkin kun valinnanvaraa on vaikka kuinka paljon.. mitä bare knuckles mikkejä olet muuten testaillut?
 
Jos ei muut niin ainakin korvat soi hyvässä vireessä!
Insane Kane
29.02.2012 03:53:37 (muokattu 29.02.2012 03:54:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

luciferi: Sehän tässä vähän ongelma onkin kun valinnanvaraa on vaikka kuinka paljon.. mitä bare knuckles mikkejä olet muuten testaillut?
 
Sekä duncanilla ja dimarziolla on varsin hyvät sivut joita kannattaa tutkiskella. Käytettynä nuo ruukaa maksaa 50€/kpl joten suosittelen ostamaan ja testaamaan josko mieleinen löytyis.
Dimarziolta hyvä ja monipuolinen valinta on paf pro kaulaan ja vaikka super distortion tallaan.
Duncanilta ehkäpä 59 tai jazz kaulaan ja custom tai jb tallaan. Hyvin suosittuja pareja joilla pärjää monessa musiikissa.
 
Mulla itellä on ollu bkp:ltä tallahumppareista mirackle man ja warpig. Kaula & talla-settinä; nailbomb, black dog, rebell yell ja painkiller-satsi.
Kaikki on hommansa hoitanu hyvin paitsi tuo alnico sotapossu oli ihan kaameeta kuraa.
Mieluisimmat palikat on tuo black dog tallahumppari ja rebell yell setti, jotka taipuu maltillisien ulostulojen puolesta ihan mihin vaan.
Hienosäätöä ja psykoakustiikan palvelemista tuo mikkien räpeltäminen on joten kantsii funtsia vähän ennen kuin alkaa tilaamaan 250€ mikkisettiä. Tai sitten antaa mennä vaan, rahaahan se vaan on ;).
 
Debitille?
Arkka
29.02.2012 13:12:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos bkp:n hevimikit kiinnostaa ni kannattaa lukasta
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=162380&oo=30
 
Krice
29.02.2012 13:22:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Insane Kane: Hienosäätöä ja psykoakustiikan palvelemista tuo mikkien räpeltäminen on
 
No ei ole jos alkuperäiset mikit on huonot, kuten yleensä halvemmissa kitaroissa tuppaa olemaan. Vielä suurempi ero on sitten jos vaihtaa passiivisesta aktiiviseen mikkityyppiin tai päinvastoin.
 
Kefiiri
29.02.2012 13:57:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Insane Kane: Hienosäätöä ja psykoakustiikan palvelemista tuo mikkien räpeltäminen on
 
Niinpä. Jotain sointieroja mikeillä toki on, mutta ne ovat niin mitättömiä että vahvarin nuppeja hivenen kääntelemällä päästään vastaaviin sointieroihin nopeammin ja halvemmalla.
 
novo
29.02.2012 14:13:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Niinpä. Jotain sointieroja mikeillä toki on, mutta ne ovat niin mitättömiä että vahvarin nuppeja hivenen kääntelemällä päästään vastaaviin sointieroihin nopeammin ja halvemmalla.
 
Ja mikki on huono, jos se on vääränlaisessa kitarassa. Mulla oli hetken aikaa Sunsmilen jazzmaster-mukailema ja siinä oli siihen keppiin täydelliset mikit jo stockina mummiälestä. Sit taas esim. Gibsonin SG standardista meni mikit vaihtoon, koska orkkikset on ihan jäätävän kuumat, menee cleanit ikävästi murolle.
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
Arkka
29.02.2012 14:27:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Niinpä. Jotain sointieroja mikeillä toki on, mutta ne ovat niin mitättömiä että vahvarin nuppeja hivenen kääntelemällä päästään vastaaviin sointieroihin nopeammin ja halvemmalla.
 
Not sure if serious :) Ei ehkä ihan vastaaviin sentäs.. Muutenhan meillä olis kaikilla yks ja samanlainen mikki ;)
 
Kefiiri
29.02.2012 14:34:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arkka: Ei ehkä ihan vastaaviin sentäs.. Muutenhan meillä olis kaikilla yks ja samanlainen mikki ;)
 
Ehkä vähän kärjistin, mutta yhdellä ja samalla mikkimallilla uskoisin itse asiassa pärjättävän varsin hyvin =D
 
Krice
29.02.2012 15:40:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

novo: Ja mikki on huono, jos se on vääränlaisessa kitarassa.
 
Mulla olis 3kpl ylimääräisiä Squierin mikkejä, haluatko ostaa? Nehän on yhtä hyviä kuin kaikki muutkin mikit.
 
novo
29.02.2012 15:42:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Mulla olis 3kpl ylimääräisiä Squierin mikkejä, haluatko ostaa? Nehän on yhtä hyviä kuin kaikki muutkin mikit.
 
Ei oo just nyt tarpeen, mikkejä on hieman liikaakin nurkissa. Ne mikit varmasti ajaa asiansa, ne ei vaan oo sun juttu sun kitarassa.
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
flirtti
01.03.2012 23:11:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Insane Kane: Tarkoitin sillä duncanin ja dimarzion mikkejä.
 
Hola.Mulla on experienssiä s.duncanin lilpaf, jne + fender 70sekoitus straton
erittäin hieno soundisesta kokonaisuudesta. Myös muistan vuodet marzion yks-kelaisten kanssa:soiva kitara ja area-mikkejä siellä sun täällä,avot. Ja monia muita
dildo-osastoa lukuun ottamatta.Joskus mexiko teleä tultiin soundin takia kopeloimaan keikalla, musasta viis..no asiakas on oikeassa. Joo ja humppareista "oikea" PAF. Viimeisimpänä kuitenkin Hallan omat, kuvailun perusteella tehdyt.
Suosittelen lämpimästi. Avautuu uusi maailma kohtuu hintaan, koska voi myydä
matolaatikot vit...ssiin pois. Mitä en kyllä tee, by the tie.
Summa-summaarum. Ite olen huomannut kitaramikki-kuvion olevan loputon
löytöjen aarre-arkku!
 
"Dogs Run Free - Why Don't We".
MikaHekkanen
01.03.2012 23:33:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Ehkä vähän kärjistin, mutta yhdellä ja samalla mikkimallilla uskoisin itse asiassa pärjättävän varsin hyvin =D
 
Minä(kin) tarvin aika paljon toisistaan eroavat mikit, että kuulen niissä merkittävästi eroa.
 
Mehevän Ilomielinen ja Katkeroituneen Aulis Hippi joka Elvistelee Kasvavasti Kiinteän Auttamattomasti, Nauraa, Elämöi ja Nai
sedative
02.03.2012 00:01:33 (muokattu 02.03.2012 00:02:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä on Lespassa kiinni tuo Rebel yell-setti puolituksilla enkä ajatellut ihan äkkiä vaihtaa. Hiukan maltillisempi ulostulo, kuten IK tuossa jo totesi, joten taipuu moneen, mutta ei ehkä se kaikkein raskain ja pelottavin mikki. Toisaalta muutenkaan en ole välttämättä sitä mieltä, että mikki vaatii järjettömän kuumaa ulostuloa, jos aikoo hiiviä vedellä. Melkeinpä toisinpäin: maltillisemmalla setillä on yleensä erottelevampi ja sitä kautta selkeämpi soundi (voidaan myös tulkita raskaammaksi, kun yleisö kuulee sirinän sijasta mitä soitetaan...) ja enemmän "venymisvaraa", jos jossain joskus tarviikin ne kliinit polkaista päälle. Nykyään kuitenkin on vahvistimissa melko paljon hönkää särönappulan takana ja boostereilla saa lisää, mikäli tarvii. Tällä setillä ollaan menty huttukeikkojen rokimmasta osastosta ihan kunnon mäiskeeseen - tilanteen ja keikan mukaan.
Paljon kehutun ja vähintäänkin samanverran parjatun Duncanin Jb/Jazz-setin ruuvasin, niinikään puolituksineen, kiinni kaverin Deanin ML-halpikseen, ja stokkimikkien jälkeen parinsadan kepakko kehitti yhtäkkiä melko ärhäkän luonteen. Voisin siis kuvitella tuon setin toimivan Warlockissakin - skebat kun kuitenkin hiukan samantyylisiä ovat. Mulle tuo setti oli ihan liian tiukka ja kuuma. Varsinkin JB.
Ja vielä tuohon hienosäätöasiaan: Jos kitara on muuten hyvä, eli tuntuu hyvältä, pitää vireen ja on kiva soittaa ja muutkin osiot soundikokonaisuudesta on mietitty edes jotenkin, saattaa mikkien vaihdolla saada paljonkin aikaan. Halvoissa kepeissä on aika usein surkeat mikit ihan ok kitarassa. Toisaalta sysipaskaa vahvistinta tai kyvyttömyyttä soittaa ei pelasteta mikkisavotalla.
 
Always remember to pillage BEFORE you burn.
Dominaattori
02.03.2012 01:16:12 (muokattu 02.03.2012 01:17:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse liputan kanssa BKP:n Rebell Yell-satsin puolesta. Vetelin sillä kaikkea humpan ja dödiksen välillä. Les Paul-tyyppiseen kitaraan helkkarin hyvät. Vähän hinnakkaitahan nuo ovat mutta eipä tullut mieleenkään kokeilla muita. Nailbomb mulla oli parissa eri kitarassa, se on suht brutaali vehje kanssa mutta ei mikään one trick pony kuitenkaan. Pöydällä odottaisi Lundgrenin M6 asennusta, en vielä vaan tiedä mihin sen lykkään..
 
E: JB:stä taas en tunnu nykyään saavan yhtään mitään irti. Sinänsä vähän kammottaa toi Lundgren koska joku tokaisi sen olevan "paranneltu JB"
 
Örp
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «