Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Thomann - not recommended for guitars with nitro laquer telineet
1
Loopis
28.02.2012 13:50:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjens!
 
Eli monessa Thomann kitaratelineissä on kyseinen maininta.
 
Mutta mitä esim tämmösessä telineessä:
 
http://www.thomann.de/fi/rockstand_rs20850b_5er_gitarrenstaender.htm
 
Siinä kun ei ole erikseen mainintaa tuosta lakasta. Uskaltaako tommosen ostaa ettei käy niin että se onkin sitten juuri samanlainen kun nuo muut halvat jossa on se "not recommened.." maininta.
 
Kiitos etukäteen.
 
naavanka_
28.02.2012 13:52:29 (muokattu 28.02.2012 13:53:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei oo mulla perus rockständien kanssa ollut onglemia nitrolakattujen kitaroiden kanssa.
 
EDIT:
Niiden siis jossa sanotaan että not recommended for guitars with nitro laquer.
 
fox
28.02.2012 13:59:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

naavanka_: Ei oo mulla perus rockständien kanssa ollut onglemia nitrolakattujen kitaroiden kanssa.
 
EDIT:
Niiden siis jossa sanotaan että not recommended for guitars with nitro laquer.

 
Ja jos vähänkään pelkää, että toi pehmuksen materiaali reagoi nitron kanssa (joissain ständeissä oli vissiin ftalaattia tms. joka haihtuessaan liuotti/värivirheisti/poltti nitroa) niin aina voi laittaa siihen ständin ja kitaran väliin vaikka kankaanpalan tms.
Nuo tehtaat pistää noita varoituksia osittain "varmuuden vuoksi" ettei tuu jälkikäteen vaatimuksia. Siis vaikka siinä solukumissa/muovissa ei olisikaan "haitallista nitronsyöjäainetta".
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Christeraser
28.02.2012 14:05:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitoin kankaanpalat omaan ständiin, ei noita oikee ainakaan järkevään hintaan tunnu löytyvän. Ja se että mainintaa ei löydy ei tarkoita että silti soveltuisi nitrolle.
Painajaismainen
28.02.2012 14:46:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minun nitrolakkakitaroihin ei ole kyllä tullut minkäänlaisia jälkiä perus kolmioständeistä eikä multiständeistäkään. Sen sijaan valkoisen Les Paulin lakka reagoi hihnan kautta kiepautettuihin kitarapiuhoihin. Niissä on varmaan jotain syöjäainetta, mutta mua ei haittaa. =)
 
niemepet
28.02.2012 16:56:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä käärin telineeseen sideharsoa. Tuli ihan siistin näköinen ja toimiva.
 
zedder
28.02.2012 17:24:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä niiden telineiden pehmikkeissä taitaa aika pahoja myrkkyjä olla, sillä Rockstand by Warwick -ständini "poltti" kemiallisen reaktion myötä erääseen muovimattolattiaan melkoisen törkeät keltaiset jäljet... Eipä uskalla pitää suoraan lattiaa vasten, pakko laittaa eristeitä väliin.
 
Krice
28.02.2012 18:19:54 (muokattu 28.02.2012 18:20:19)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zedder: "poltti" kemiallisen reaktion myötä erääseen muovimattolattiaan melkoisen törkeät keltaiset jäljet...
 
Sama juttu täällä, olin pitänyt muutamaa telinettä nurkassa pölyttymässä. Mitä ihmeen radioaktiivista muovia ne oikein käyttää noissa?
 
ReBeat
28.02.2012 18:27:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lattialla lojuneista putkinupeistakin on jäänyt täällä muovimattolattiaan tummia rinkuloita. En suosittele siis pitämään vahvareitakaan pitkiä aikoja samassa paikassa lattialla, jos niiden muovisten tassujen alla ei ole jotain suojaa.
 
Old Joe
28.02.2012 18:28:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

niemepet: Minä käärin telineeseen sideharsoa. Tuli ihan siistin näköinen ja toimiva.
 
Eikös sideharso ole aika kovaa. Uskoisin sametin olevan parempaa tuohon.
 
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä.
fox
28.02.2012 18:49:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Old Joe: Eikös sideharso ole aika kovaa. Uskoisin sametin olevan parempaa tuohon.
 
Ei oo vanhaa t-paitaa parempaa ständin lisä-pehmusta!
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Old Joe
28.02.2012 18:55:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Ei oo vanhaa t-paitaa parempaa ständin lisä-pehmusta!
 
Tosi on. Siinä on sitä katu-uskottavuutta ;-)
 
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «