Aihe: Pistäkää ääninäytettä soitostanne 3
1 2 3 4 533 34 35 36 37399 400 401 402 403
-Dr.DW-
27.02.2012 12:05:12
markkuliini: Ihan hyvä meno! :)
Tossa alussa oli mun mielestä kivoja ideoita, jossa selvästi kuuntelit omaa soittoa ja kehitit sitä eteenpäin aina edellisen idean perusteella. Loppua kohden alkoi vähän ideat hajoamaan, mutta siihen auttaa kun pysyy tyynenä ja muistaa kuunnella koko ajan. Jos tuohon laittaisi vähän kolmimuunteisuutta (eli shufflea) mukaan niin olisi vähän samantyyppistä rytmiikkaa mitä Gene Krupa soitti. ;)
Ihan lupaavaa, olisi kiva kuulla miltä kuullostata setin kanssa. Tuossa olin aistivinani että saat padeista suht.ok soundin irti (kyllä pädisoitossakin tatsi vaikuttaa soundiin) mutta setillä sen kuulis selvemmin.
Oletko ottanut tunteja vai opetellut tekniikkaa omin päin?

Ihan itsekseni oon treenaillu, tube on auttanu paljon!
Heh, kyllähän tuossa tosiaan aika sohjoksi mentiin, mutta kun jännitti niin penteleesti!
Pää tyhjeni välittömästi kun nauhoituksen aloitti... Ylpeys ei kuitenkaan antanu periksi ottaa uusintaa=D
Oikeita rumpuja on muutenkin helpompi soittaa, sen paremman saundin lisäksi.
Nyt vaan ei oo valitettavasti mahdollisuutta niitä soittaa.
Sähkörummutkin on aika suolaisen hintaisia... Noh, jahka rupean rikastumaan ja lakkaan köyhtymästä!
Vielä mie joskus teen uuden videon.
Kiitoksia palautteesta, lämmitti kovasti mieltä! :)
Viina on viisaiden juoma, vaan nousee se tyhmäänkin päähän! .Ai fakin laav tö rhythym!
markkuliini
27.02.2012 12:32:44

-Dr.DW-: Ihan itsekseni oon treenaillu, tube on auttanu paljon!
Heh, kyllähän tuossa tosiaan aika sohjoksi mentiin, mutta kun jännitti niin penteleesti!
Pää tyhjeni välittömästi kun nauhoituksen aloitti... Ylpeys ei kuitenkaan antanu periksi ottaa uusintaa=D
Oikeita rumpuja on muutenkin helpompi soittaa, sen paremman saundin lisäksi.
Nyt vaan ei oo valitettavasti mahdollisuutta niitä soittaa.
Sähkörummutkin on aika suolaisen hintaisia... Noh, jahka rupean rikastumaan ja lakkaan köyhtymästä!
Vielä mie joskus teen uuden videon.
Kiitoksia palautteesta, lämmitti kovasti mieltä! :)

Kun äänottää joka treenin, niin se punaisen valon kammo vähenee huomattavasti. ;)
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
-Dr.DW-
27.02.2012 12:38:37
markkuliini: Kun äänottää joka treenin, niin se punaisen valon kammo vähenee huomattavasti. ;)

Totta, muutamia kipaleita ollaan ihan ääninauhaa otettu ja kyllä se siitä väheni sitten lopulta.
Harmi kun niitä vain ei ole enää tallessa.
Se tuo yksinään soitto tuo semmosen omanlaisensa jännitysmomentin tuohon touhuun!
Puhumattakaan sitten liikkuvasta kuvasta=D
Viina on viisaiden juoma, vaan nousee se tyhmäänkin päähän! .Ai fakin laav tö rhythym!
markkuliini
28.02.2012 01:20:01

Hoo_: Tässäpä pieni pätkä uuden bändin treeneistä. Oli neljännet treenit fonistin kanssa ja toiset basistin. Fonisti soittanut kaks vuotta. Minä ja basisti vähän pidempään, mutta ei koskaan jazzia. Markkuliini opetti mulle perusteita jazzista viime vuonna, joten niiltä pohjilta mennään. Vaikkei mitään maailman kauneinta kuunneltavaa olekaan, niin näin harrastelijana kyllä oon kokenu tän projektin äärimmäisen kehittäväks. http://maihinnousu.net/s/15556

Hienoa Hoo_!! Tosi hienoa edistystä sitten viime kuulemman! :)
Keskityt selvästi olennaiseen eli oikeaan aka. komppikäteen, ja vielä kun siitä saadaan tarpeeksi automaattista, niin säestävien raajojen soittama sisältö alkaa saada enemmän "järkeä" kun on enemmän resursseja kuunnella muita ja kommentoida omalla soitollaan.
Vielä oikean käden soitto on ajoittain timemielessä kevyen kuuloista kun alat jahtaamaan eteen soittavaa basistia, ja tempo alkaa hieman kiilaamaan. Mutta ei se ole jazzissa niin vakavaa, tärkeintä olisi se että timen tunnelma pysyisi sellaisena kun sen haluaa pysyvän, eli jos haluat tuollaiseen medium slow tempoon raskautta, niin koeta pysyä vielä aavistuksen enemmän takana. Koeta pitää timen "sitko" tarpeeksi vahvana. Joustoa ja sitkoa vaan vielä lisää, ettei soitosta katoa paino. Muista että jos soitto swengaa, niin se riittää jo pitkälle. Interaktiivisuus on toki kivaa ja hienoa, mutta swengi ensin.
Mutta mä uskon että sä kuulet nää asiat itsekin kun äänittelet treenejäsi. Ja se on jo puoli ruokaa!
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Duro
28.02.2012 08:46:09 (muokattu 28.02.2012 08:53:16)
Jätäntäntähän: http://youtu.be/d1ddHpllaFc

Biisiä voi vaik yrittää hyräillä mukana ulkomuistista, kun ei löydy ilmaista (toimivaa) videoeditointisoftaa mikä tajuaa moveja. Lisäksi aiemmin hienosti toiminut videoconvertteri ei enää haluakaan convertoida niinku ennen vanhaan. Saateri.

Ja joo. Myös minä pelkään punaista record-valoa.
Piste.
moderndrummer88
28.02.2012 10:32:49 (muokattu 28.02.2012 10:36:41)
Hoo_: Tässäpä pieni pätkä uuden bändin treeneistä. Oli neljännet treenit fonistin kanssa ja toiset basistin. Fonisti soittanut kaks vuotta. Minä ja basisti vähän pidempään, mutta ei koskaan jazzia. Markkuliini opetti mulle perusteita jazzista viime vuonna, joten niiltä pohjilta mennään. Vaikkei mitään maailman kauneinta kuunneltavaa olekaan, niin näin harrastelijana kyllä oon kokenu tän projektin äärimmäisen kehittäväks. http://maihinnousu.net/s/15556

Mukavaa menoa. Voi olla ihan sun maun mukaista, mutta tuo ridekompin paino tuntuu nyt olevan kakkosen ja nelosen jälkimmäisellä kahdeksasosalla. Sitä vois koitta miettiä niin, että lyöt aina rideä kakkoselle ja neloselle ja muut lyönnit tulee pompun avulla, kun nyt tuntuu, että kapulan lyönti tulee niille offbeateille ja nosto ylös aina itse kakkosella ja nelosella mikä syö vähän tehoa ja imua soitosta. Tietty tuo kakkosen ja nelosen offbeatin korostus on ihan soveliasta etenkin modernimmassa musassa, mutta ehkä tässä ympäristössä pitäytyisin siinä, että paino on kakkosella ja nelosella.

Duro: Jätäntäntähän: http://youtu.be/d1ddHpllaFc

Biisiä voi vaik yrittää hyräillä mukana ulkomuistista, kun ei löydy ilmaista (toimivaa) videoeditointisoftaa mikä tajuaa moveja. Lisäksi aiemmin hienosti toiminut videoconvertteri ei enää haluakaan convertoida niinku ennen vanhaan. Saateri.

Haikkakäsi on vähän laiskan oloinen, ehkä vähän pienemmällä ja tiukemmalla liikkeellä siihen saisi jämptiyttä? Nopeampia tempoja ja tasaisempaa jyystöä vois olla hyvä lääke tähän. Myös toi virppakäden lepuuttaminen reidellä on aina mun mielestä vähän kyseenalainen juttu...
Duro
28.02.2012 10:33:38 (muokattu 28.02.2012 10:33:55)
Ohops. Unohtakee.
Piste.
Duro
28.02.2012 10:45:25 (muokattu 28.02.2012 13:12:22)
moderndrummer88: Haikkakäsi on vähän laiskan oloinen, ehkä vähän pienemmällä ja tiukemmalla liikkeellä siihen saisi jämptiyttä? Nopeampia tempoja ja tasaisempaa jyystöä vois olla hyvä lääke tähän. Myös toi virppakäden lepuuttaminen reidellä on aina mun mielestä vähän kyseenalainen juttu...

Ton ajoittaisen laahauksen haikassa huomaan kyl itekin. Vaatii vaan reeniä lisää. Plus vähemmän jännittämistä nauhotustilanteessa.

Snarekäden lepuuttelusta en sitten tiedä et mitä haittaa siitä nyt kuitenkaan on. Johtunee omal kohdalla siitä, että välillä ryhdin pitäminen unohtuu ja kädetkin unohtuu matalemmalle. Ryhdin parantamisen kautta tuo käden lepuuttelu on jäänyt vähemmälle, mut en mä siinä o toisaalta mitään haittaakaan nähnyt. Mitä nyt tulee ajoittain paiskottua kanttilyöntejä vähän tarpeettoman paljon. Mut kanttilyönnit on kivoja :)

Joka tapaukses, hyviä pointteja.
Piste.
Laakstr
28.02.2012 12:26:21
...

Hieno Coveri hienosta biisitä - Tekijämiehiä, selkeesti ! Kivan napakka virveli soundi - me like!

Mulle oli yllätys et ton Q3:sen pätkiin ei ihan helposti musiikkiraitaa saakaan mukaan ;( Tämä onkelma pitää taklata jotenki.
Duro
28.02.2012 12:33:08 (muokattu 28.02.2012 12:38:39)
-Dr.DW-: Tässä just heränneenä, aamukahvia nautiskellessa -oli muuten suht hypnoottinen komppi!
Enpä mie tuosta risuja juuri keksi, ehkä sen ekan fillin jälkeinen crash...
Musiikki jos olis ollu mukana, niin en varmaan olis ees huomannut!
Sie sleebaat, mie kiilaan=D

Kiitos paljon. Eka filli menee kyllä komeasti plörinäks. Jänskättää tämä esiintyminen.

Laakstr: Hieno Coveri hienosta biisitä - Tekijämiehiä, selkeesti ! Kivan napakka virveli soundi - me like!

Kiitosta :) Itekin tykkäilen tuosta Starclassicista hitosti. Se on eka virppa mikä mulla on ollut pitempään kuin vuoden tai kaks. Ja mitäpä sitä hyvää peliä pois antamaan. Enkä tuota kyllä aio myydäkään, sen verran upea peli. Imho parempi kuin esmes 14"x5" Supra mitä tuttavalla testailin, vaikkei Supra missään nimessä huonokaan ollut.

Laakstr: Mulle oli yllätys et ton Q3:sen pätkiin ei ihan helposti musiikkiraitaa saakaan mukaan ;( Tämä onkelma pitää taklata jotenki.

Eihän tuos mitää ongelmaa olis jos esim. Movie Makeri tajuais .mov-tiedostojen päälle. Jos löytyis mäkki niin ei olis ongelmaa. Tai edes jokin hyvä ilmanen editointisofta Winukalle, mutta kun ei tahdo löytyä. Plus et jostain syystä convertteriohjelma jolla aiemmin movit käänyt hienoisti aveiks ei tahdo nyt hommaa tehdä niinku ennen itsellä.
Piste.
Hoo_
28.02.2012 13:06:55
Kiits palautteesta markkuliini ja md88. :) Se on todellakin aina tervetullutta.
On se jännä... En ole täyttänyt vuosia kuukausiin.
kincy
28.02.2012 15:06:59 (muokattu 28.02.2012 15:11:23)

No jopas. Minusta oli kyllä kivasti vetästy. Ja Starkun virppa on oikein napakan kuuloinen. Laahaa ehkä hitusen ajoittain, mutta mie ite kiilaan niin perkeleesti, joten en puutu tähän sen enempää.
EJ84
28.02.2012 15:44:54

kincy: No jopas. Minusta oli kyllä kivasti vetästy. Ja Starkun virppa on oikein napakan kuuloinen. Laahaa ehkä hitusen ajoittain, mutta mie ite kiilaan niin perkeleesti, joten en puutu tähän sen enempää.

Taitaa tuo komppi vaan hieman paikoin nokittaa ja tämä laahaaminen johtua kevyestä timen korjaamisesta. Munsta se ehkä meni sillei, kun luulen vielä tietäväni biisin, voin olla myös väärässä. Ihan kelpo veto kyllä.
"If we are ignorant about a phenomenon, that is a fact about our state of mind, not a fact about the phenomenon itself."
Duro
28.02.2012 19:41:22
EJ84: Taitaa tuo komppi vaan hieman paikoin nokittaa ja tämä laahaaminen johtua kevyestä timen korjaamisesta. Munsta se ehkä meni sillei, kun luulen vielä tietäväni biisin, voin olla myös väärässä.

Itse asiassa tuo on hyvinkin mahdollista. Muistaakseni tuli korjailtua välillä joo. Ens kerral paremmin :P
Piste.
hollmi-5
28.02.2012 20:27:11
Duro: Itse asiassa tuo on hyvinkin mahdollista. Muistaakseni tuli korjailtua välillä joo. Ens kerral paremmin :P

Hienostihan tuo menee.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Duro
28.02.2012 20:37:39 (muokattu 28.02.2012 21:55:07)
hollmi-5: Hienostihan tuo menee.

No kiitos :P Mut silti, on tuolla paris kohtaa slerbaamista sen verran et itteäkin häirittee. Kokonaisuutta kattoen oon kuitenki tyytyväinen.

EDIT: tuossa olis vielä pätkä varsinaisesta "leipätyöstä". Eli hevihumppameininkejä viimesyksyisistä albuminvääntäjäisistä: http://youtu.be/ZZlOqEDxfMs
Piste.
-Dr.DW-
29.02.2012 01:30:33
Duro: No kiitos :P Mut silti, on tuolla paris kohtaa slerbaamista sen verran et itteäkin häirittee. Kokonaisuutta kattoen oon kuitenki tyytyväinen.

EDIT: tuossa olis vielä pätkä varsinaisesta "leipätyöstä". Eli hevihumppameininkejä viimesyksyisistä albuminvääntäjäisistä: http://youtu.be/ZZlOqEDxfMs

Nyt on laitettu mies, oikeaan paikkaan. Penteleen hyvä biitti, ja Parhainta! -Omaperäinen.
Tuohon "paukuttavuuteen", kun minä pääsisinkin!
ferodoz
29.02.2012 06:17:39

-Dr.DW-: Nyt on laitettu mies, oikeaan paikkaan. Penteleen hyvä biitti, ja Parhainta! -Omaperäinen.

Tää sun viestien kirjoitusasu on niin sekava että toi alkaa olemaan jo huvittavan puolella.
Kailis: Kato piipittävä irokeesi se lakeuksilla taas uliuliuli...
Duro
29.02.2012 10:21:21
-Dr.DW-: Nyt on laitettu mies, oikeaan paikkaan. Penteleen hyvä biitti, ja Parhainta! -Omaperäinen.

Kirjoitusasuun puuttumatta kiitos :P Omaperäsyydestä en tosin tiedä, ehän mä tee mitään mitä muut hevipaavotkin tekis. Soitan vaan sitä mikä tohon raitaan munsta passailee.

Raidan ulostulossa taitaa tosin mennä vielä aikaa. Ja paljon.
Piste.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)