Aihe: Viimeisin ostos part II
1 2 3 4 592 93 94 95 96414 415 416 417 418
ferodoz
27.02.2012 22:17:16

Ja viimeinen ostos mulla oli tänään voileipägrilli. Ehkä paras keksintö sitten pyörän.
Kailis: Kato piipittävä irokeesi se lakeuksilla taas uliuliuli...
Puzzle
27.02.2012 22:21:36

ferodoz: Ja viimeinen ostos mulla oli tänään voileipägrilli. Ehkä paras keksintö sitten pyörän.

No nyt tuli nälkä.
Kai jonossa menee metsässä ketutkin.
markkuliini
27.02.2012 23:05:03

Shure SM7. No laulukäyttöön, mutta on kai se enemmän rumpuhommaa kun voileipägrilli. :D
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
ferodoz
27.02.2012 23:10:17 (muokattu 27.02.2012 23:11:19)

markkuliini: Shure SM7. No laulukäyttöön, mutta on kai se enemmän rumpuhommaa kun voileipägrilli. :D

Pitää rumpalinki syödä. :) Tsekkasitko sen AKG:n mistä oli tuola toisessa sosiaalisessa meediassa puhe?
Kailis: Kato piipittävä irokeesi se lakeuksilla taas uliuliuli...
passe
27.02.2012 23:17:57
markkuliini: Shure SM7. No laulukäyttöön, mutta on kai se enemmän rumpuhommaa kun voileipägrilli. :D

Saattaa kuulemma toimia yllättävän hyvin esim. basarimikkinäkin. Laulukäyttöön kyllä aivan mainio! Itsellänikin ostoslistalla, siellä jossakin alemmilla riveillä...
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
markkuliini
27.02.2012 23:25:38 (muokattu 27.02.2012 23:26:07)

ferodoz: Pitää rumpalinki syödä. :) Tsekkasitko sen AKG:n mistä oli tuola toisessa sosiaalisessa meediassa puhe?

En, vaan sain tän niin hyvään diiliin että iskin kiinni saman tien, kun myyjälläkin oli aika kiire. Dynaamisen käyttö on mun tapauksessa aika perusteltua, kun huonetta pitää saada mahd.paljon pois. Ja kylläpä tää ottaakin sitä pois, nimittäin kun testasin rinnakkain tällaisessa huoneen kaikuisassa nurkassa, niin tuo SM7 kuulostaa kuin kopissa laulais. Konkka taas otti helkkaristi enemmän huonetta. Lisäksi positiivinen ylläri oli se miten paljon tasaisempaa volumetaso tuo antaa, eli vola-automatisointia ei tarvi juuri ollenkaan enää. Ennen taas siihen on mennyt ikuisuus.
Erittäin hyvältä vaikuttaa! Huomenna pääsee testaamaan kunnon volumella.
Hoo_
28.02.2012 00:05:54
Ostin Erykah Badun levyn Mama's gun ja Joss Stonen Soul session. Aijai, oon menny ihan sekasin Questloven soitosta. :) Osaisko joku suositella hyviä levyjä, joissa soittaa Elvin Jones? Nyt löytyy ainoastaan John Coltranen A Love Supreme. On muuten yks mun lempilevyistä. :)
On se jännä... En ole täyttänyt vuosia kuukausiin.
markkuliini
28.02.2012 00:36:36 (muokattu 28.02.2012 00:38:15)

Hoo_: Ostin Erykah Badun levyn Mama's gun ja Joss Stonen Soul session. Aijai, oon menny ihan sekasin Questloven soitosta. :) Osaisko joku suositella hyviä levyjä, joissa soittaa Elvin Jones? Nyt löytyy ainoastaan John Coltranen A Love Supreme. On muuten yks mun lempilevyistä. :)

Kai sulla on Booker T:n uusin Road to Memphis vai mikä se oli? Questlove on tosi hyvä siinä, ja tuottanutkin sen.

A Love Supreme onkyllä tosi hieno, siinä on ihan oma tunnelmansa! Muillakin Coltranen 60-luvun levyillä soittaa Elvin aika pitkälti.
Yksi vähän erikoisimmista tykkäämistäni Coltranen levyistä jossa Elvin on mukana on Duke Ellington & John Coltrane jossa vanha (Duke) kohtaa uuden (Johnin). :)
60-luvun Wayne Shorterin levyjä vois kans suositella, esim. JuJu ja Speak No Evil.
Myös http://en.wikipedia.org/wiki/The_Real_McCoy_%28album%29 on tsekkaamisen arvoinen.
Tsekkaan siis itse levylistaa wikipediasta http://en.wikipedia.org/wiki/Elvin_Jones ja huomasin että Elvin on levyttänyt paljon myös kitaristi Grant Greenin kanssa, pitääpä itsekin tsekata ne. Grantin tsekkaamani levytykset kun ovat olleet sellaista suoraviivaisempaa menoa, ja tuo yhteistyö onkin voinut tuottaa mielenkiintoista kamaa.

Omalla ostoslistallani on yhden lempikitaristini, Bill Frisellin levy jossa Elvin soittaa vuonna 2001. Mitä olen levyä hieman kuullut, niin ei tarvi antaa mitään ikätasoitusta. http://en.wikipedia.org/wiki/With_Dave_Holland_and_Elvin_Jones

Edit: Mitäs mitäs. Jäbä laittanu uuden setin?! :)
Hoo_
28.02.2012 00:50:41
Mä ostin jo syksyllä sen Booker T. Jonesin levyn. On ihan sika hyvä levy sekin. :) Kiitos noista suosituksista, täytyy tutustua niihin.

Joo tuli ostettua uus setti. On se oikeestaan ollukin mulla jo hetken aikaa. Tykkäsin siitä sun setistä niin paljon, että se oli oikeestaan ainoo realistinen vaihtoehto mulle. Hävettää kyllä vähän soittaa niin hyvillä rummuilla. 8)
markkuliini
28.02.2012 00:52:14

Hoo_: Mä ostin jo syksyllä sen Booker T. Jonesin levyn. On ihan sika hyvä levy sekin. :) Kiitos noista suosituksista, täytyy tutustua niihin.

Joo tuli ostettua uus setti. On se oikeestaan ollukin mulla jo hetken aikaa. Tykkäsin siitä sun setistä niin paljon, että se oli oikeestaan ainoo realistinen vaihtoehto mulle. Hävettää kyllä vähän soittaa niin hyvillä rummuilla. 8)

Ostitko uutena? Ja tärkein, eli mikä väri?
Hoo_
28.02.2012 01:03:35
Joo ostin. Värihän on dw:n väreistä kaikkein hienoin, eli broken glass tietenkin. :D Meinasin ottaa champangen, mutta se musamaailman setti sai mut toisiin aatoksiin. Harkitsin myös mustaa, mutta ajattelin ton broken glassin kuitenki olevan varma valinta.
Hoo_
28.02.2012 01:17:43
markkuliini: Jo, toi on hyvä väri. Sopii tilanteeseen kuin tilanteeseen, ja värivaloilla saa siitä minkä värisen vaan.

Samaa mieltä. :) Ton jazz series snaren mä itseasiassa ostin käytettynä. Oli alkuun tarkotus hommata vlt runkonen, mutta tykkäsin tosta ehkä vähän enemmän. Mites muuten nyt noi sun vknloppujen aikataulut? Onnistuuks niitten tuntien pitäminen missään vaiheessa?
Epämuusikko
28.02.2012 16:03:12 (muokattu 28.02.2012 16:05:12)
Elvin tykittää mainiosti Coltrane-touhujen lisäksi mm. ja McCoy Tynerin trio-levyillä, Larry Youngin Unity!llä sekä oman bändinsä kera. Live at the Lighthouse, jne.

onhan sillä noita krediittejä, vaan kun ei omakaan lompakko repeä joka paikkaan...
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Speedy
29.02.2012 09:50:51

Bosphorus special 3 20" (thin) ride ja 18" (paperthin) crash.. Monta käytiin läpi mutta noihin päädyin, nyt on hyvin yhteen soiva setti 16" k-custom darkin kanssa.. viikonloppuna pääsee tykittelemään keikoille..:)
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Hoo_
03.03.2012 10:02:24
Ruotsin tuliaisina tuli ostettua pari levyä. :)
D'angelo: woodoo
Dave Holland: extensions
Rage against the machine
John Coltrane: coltrane's sound
Betty Wright and the roots: the movie
The Dave Brubeck quartet: time out
Apple
03.03.2012 13:11:59
Tuo torilla vähän aikaa etusivulla ollut Premierin artist brass virveli piti ostaa hetken mielijohteesta. Olin ilman virveliä vähän aikaa niin piti joku saada. Ei varmaan black beatyn tasoinen mutta enpä sitä odotakkaan. Katsotaan meneekö myyntiin vai jääkö itelle :)
chelios
03.03.2012 13:24:05
Hämeenlinnan Musiikin kivijalkamyymälän loppuunmyynnistä jäi tänään matkaan Istanbul Agop Alchemy-sarjan 14" Sweet Crash. Vielä oli jonkun verran myös Sabianin lättyjä jäljellä, hinnat -40%.
jatur
03.03.2012 15:34:53

Speedy: Bosphorus special 3 20" (thin) ride ja 18" (paperthin) crash.. Monta käytiin läpi mutta noihin päädyin, nyt on hyvin yhteen soiva setti 16" k-custom darkin kanssa.. viikonloppuna pääsee tykittelemään keikoille..:)

On muuten älyttömän hienoja symbaaleja nuo Special kolmoset. Pari kuukautta sitten itsekin ostin 18" paperthin crashin. Syttyy hipaisusta mutta toimii myös kovempaa käskettäessä ja on melko trashy.
Sonormies
03.03.2012 21:23:04
Apple: Tuo torilla vähän aikaa etusivulla ollut Premierin artist brass virveli piti ostaa hetken mielijohteesta. Olin ilman virveliä vähän aikaa niin piti joku saada. Ei varmaan black beatyn tasoinen mutta enpä sitä odotakkaan. Katsotaan meneekö myyntiin vai jääkö itelle :)

Kuumotti muakin, kun hintapyyntö oli varsin kohtuullinen. Veikkaan, että hintaisekseen varsin kelpo peli. Ja oikeinhan tämä meni, kun mulla on 4 snarea ja sulla ei ollut yhtään. Yksi mun snareista on muuten Premierin metal 2000.
Tankero: "Rollarit, tuo Englannin Souvarit."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)