Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Didgeridoo-oo-ooo!
1 2
JukkaKoo
23.02.2012 12:16:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ciao!
 
On se perkele kun tuolla "puhaltimet"-osiossa näinkään kuuma aihe ei ota tulta alleen.. :D Onkohan täällä yleisellä puolella muita didgeridoo-fetisistejä? :D
 
Itse tilailin tuollaisen edullisen didgeridoon T-kaupasta muun kitarasälän kylkeen. Olen pidempään halunnut tuollaisen putken ostaa ja nyt se on tulossa. Naapureille terveisiä!

Eli mielellään kuulisin kommentteja itse soittimesta ja ehkä soittovinkkejä jne. Googlailun perusteella noita ei taida olla Suomessa kovinkaan paljoa myynnissä musaliikkeissä. Ostin tuollaisen myös frendille niin kesällä voi puistossa ottaa brenkkua ja puhallella bambuputkeen. :D
 
Juho L
23.02.2012 15:40:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on tiikkiputki, jonka ostin ihan vain sen mainion psykedeliahenkisen koristelun vuoksi. Jonkun verran olen sillä töräytellyt, mutta paljoa en ole vielä treenaillut. Perin haasteellinenhan se hengitystekniikka on, joten jonkin aikaa saa töräytellä, ennen kuin se alkaa menemään.
 
"...more humane, more thoughtful, more understanding."
I am skeleton jelly
JukkaKoo
23.02.2012 16:27:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juho L: Minulla on tiikkiputki, jonka ostin ihan vain sen mainion psykedeliahenkisen koristelun vuoksi. Jonkun verran olen sillä töräytellyt, mutta paljoa en ole vielä treenaillut. Perin haasteellinenhan se hengitystekniikka on, joten jonkin aikaa saa töräytellä, ennen kuin se alkaa menemään.
 
Muistan hämärästi ja hyvin utuisesti että olisin saanut sen hengitystekniikan suht kohdalleen pienellä harjoittelulla ollessani "opiskelemassa" Saksassa. Tämä voi myös olla täysi harhaluulo ja illuusio. Saksassa ainakin olin, sen muistan. Ja siellä oli didgeridoo. ???
 
:D
 
Mutta kyllä, nyt ajattelin oikeasti opetella vähän soittamaan tuota jumppaputkea, saa nähdä miten ottaa tulta alleen! :)
 
TaikuriHärvä
23.02.2012 16:36:36 (muokattu 23.02.2012 16:47:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos meinaa ihan jonkun todella halvan ostaa aloitussoittimeksi, niin kannattaa varmaan säästää ja hakea jostain vaan pari metriä salaojaputkea, jonka avuin sitten virittäytyä didgeridoon ihmemaahan.
 
"Olis tosiaan helpompaa jos kaikki myöntäisivät suoraan että olen oikeassa." -Spiral
Anti-Social
23.02.2012 16:50:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tommonen härveli on jo suht pitkään nurkissa pyörinyt. Muistaakseni australiasta joku sukulainen toi. Merkillinen vehje.
 
Met.. Metallica? Bög musik för bögar!
Juho L
23.02.2012 20:56:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JukkaKoo: Muistan hämärästi ja hyvin utuisesti että olisin saanut sen hengitystekniikan suht kohdalleen pienellä harjoittelulla ollessani "opiskelemassa" Saksassa. Tämä voi myös olla täysi harhaluulo ja illuusio. Saksassa ainakin olin, sen muistan. Ja siellä oli didgeridoo. ???
 
Olet kyllä aika tiukassa tuubassa saanut olla. Oletko varma, että olit Saksassa, etkä esimerkiksi Bulgariassa tai Tampereella?
 
"...more humane, more thoughtful, more understanding."
I am skeleton jelly
Kiwi85
24.02.2012 10:02:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ausseista toin mukanani 2001 aidon eukalyptuksesta tehdyn didgeridoon. Paikan päällä opettelin oikeaoppisen puhallus/päristelytekniikan, mut kiertoilmahengityksen opettelussa menikin jo vähän enemmän aikaa :D. Siinä siis yksinkertaistettuna kerätään ilmaa poskiin ja puhalletaan se ulos samalla kun otetaan ilmaa nenän kautta jotta ääni ei katkeaisi. Puukapulat kuuluu myös usein tuon soittamiseen. Hieno soitin, mut niitä pitäis olla useampia jotta sais erilaisia soundimaailmoita.
 
markus16
24.02.2012 12:31:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on jostain festareilta ostettu hienosti koristeltu bambu(?). Soimaan saan kyllä, mutta kiertohengitystä on ole onnistunut oppimaan. Tuntuu että tuohon pitää hönkiä vähän turhan kovaa jotta se onnistuisi näillä poskilla. Tiedä häntä. "Oikean" didgen haluaisin saada.
Kiwi85: Puukapulat kuuluu myös usein tuon soittamiseen. Hieno soitin, mut niitä pitäis olla useampia jotta sais erilaisia soundimaailmoita.
Miten noita puukapuloita sitten.. Hakataanko niillä putken kylkeen samalla kun päristellään?
 
Old school? New school? Shit! I didn't even go to school.
JukkaKoo
24.02.2012 15:35:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juho L: Olet kyllä aika tiukassa tuubassa saanut olla. Oletko varma, että olit Saksassa, etkä esimerkiksi Bulgariassa tai Tampereella?
 
Joo Tampereella olen joskus käynyt ja tuolla oli erinäköistä niin oli se oltava Saksassa. ;D Lisäksi siellä oli hyvin jyrkät portaat talon sisällä joten uskoisin olleeni katutason yläpuolella, mahdollisesti jossain asunnossa..!
 
Kiwi85: Saa nähdä riittääkö kaksi putkea jo psyken soundimaailman luomiseksi.. :) Siihen vielä jotain lyömäsoittimen tynkää mukaan niin eiköhän se siitä. Ja viiniä!
 
Markus16: Mun ymmärryksen mukaan niillä puukapuloilla juurikin kilkutellaan siihen putken kylkeen. Tosin en tiedä miten kovaa hittiä nuo bambut kestää, eukalyptus varmaan enemmänkin. Tosin tarkoitus ei liene ole käyttää koko didgeridoota lyömäsoittimena. :D
 
Oan
24.02.2012 23:59:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KaleviHärvä: Jos meinaa ihan jonkun todella halvan ostaa aloitussoittimeksi, niin kannattaa varmaan säästää ja hakea jostain vaan pari metriä salaojaputkea, jonka avuin sitten virittäytyä didgeridoon ihmemaahan.
 
Tämä. Rautakaupasta sopivan kokoista pvc:tä ynnä saha, hippiliikkeestä mehiläisvahaa suukappaleeksi. Hyvin toimii, paremmin kuin useimmat noista puisista halpisversioista, ja kaupassa tehdyt säästöt voi laittaa muhimaan aidompaa peliä varten.
 
Kiertoilmahengitystä voi joutua tovin treenaamaan, mutta muutenhan perustekniikan oppii aika äkkiä. Elävän rytmin hiomiseen meneekin sitten koko loppuelämä.
 
Ihmiselle kaikkein tärkein maailmassa on DÄGÄ.
markus16
25.02.2012 00:48:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytyy muuten sanoa että didgeridoo ja hang on aivan loistava yhdistelmä. Viime.. eikun ehkä toissakesänä oli faces-festareilla ko. duo soittelemassa ympäriämpäri. Mahtimeininkiä.
 
Old school? New school? Shit! I didn't even go to school.
Juho L
25.02.2012 03:24:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oan: Tämä. Rautakaupasta sopivan kokoista pvc:tä ynnä saha, hippiliikkeestä mehiläisvahaa suukappaleeksi. Hyvin toimii, paremmin kuin useimmat noista puisista halpisversioista, ja kaupassa tehdyt säästöt voi laittaa muhimaan aidompaa peliä varten.
 
Juu. Jos vain töristellä haluaa, niin PVC-putki on paras vaihtoehto. Nuo bambupätkät tuppaavat kuulema halkeilemaan. Ovat siis enemmän koriste-esineitä kuin soittopelejä.
 
Kiertoilmahengitystä voi joutua tovin treenaamaan, mutta muutenhan perustekniikan oppii aika äkkiä. Elävän rytmin hiomiseen meneekin sitten koko loppuelämä.
 
Kuten vanha kansa sanoo, niin mitä yksinkertaisempi soitin on, niin sitä vaikeampi se on hallita.
 
"...more humane, more thoughtful, more understanding."
I am skeleton jelly
kojones
25.02.2012 10:31:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ausseista tuotu didgeridoo on, paikallinen harrastaja valinnut eli kai tuo hyvä on. Hankala siitä mitään järkevää on ulos saada, tosin en hirveästi ole vielä aiheeseen viitsinyt perehtyäkään. Hauskaa pörinää ja hieno koriste-esine kuitenkin.
 
mr.bungle
25.02.2012 12:12:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JukkaKoo: Ciao!
 
On se perkele kun tuolla "puhaltimet"-osiossa näinkään kuuma aihe ei ota tulta alleen.. :D Onkohan täällä yleisellä puolella muita didgeridoo-fetisistejä? :D
 
Itse tilailin tuollaisen edullisen didgeridoon T-kaupasta muun kitarasälän kylkeen. Olen pidempään halunnut tuollaisen putken ostaa ja nyt se on tulossa. Naapureille terveisiä!

Eli mielellään kuulisin kommentteja itse soittimesta ja ehkä soittovinkkejä jne. Googlailun perusteella noita ei taida olla Suomessa kovinkaan paljoa myynnissä musaliikkeissä. Ostin tuollaisen myös frendille niin kesällä voi puistossa ottaa brenkkua ja puhallella bambuputkeen. :D

 
Ne halvat bambujötkäleet voi olla turhan raskaita että se poski-ilmatekniikka toimis. Mulla on joku aikoja sitten Thomannilta ostettu halpis, eikä suju hyvin. Kunnon didgellä ei oo ongelmaa.
 
tjugo kilo tursk aer mycket tursk
markus16
25.02.2012 12:56:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistä kannattaisi lähteä metsästämään "oikeaa" didgeä ja paljonko kannattaa vähintään satsata rahallisesti että ei joudu pettymään?
 
Old school? New school? Shit! I didn't even go to school.
Oan
26.02.2012 15:40:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markus16: Mistä kannattaisi lähteä metsästämään "oikeaa" didgeä ja paljonko kannattaa vähintään satsata rahallisesti että ei joudu pettymään?
 
Tätä on kehuttu: http://www.didjshop.com/
 
Ja sivuilta löytyy myös vinkkejä ostoksiin: http://www.didjshop.com/shop1/didj_buying_guide.html
 
Ihmiselle kaikkein tärkein maailmassa on DÄGÄ.
TaikuriHärvä
27.02.2012 03:23:35 (muokattu 27.02.2012 03:25:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oan:
 
Ja sivuilta löytyy myös vinkkejä ostoksiin: http://www.didjshop.com/shop1/didj_buying_guide.html

 
Miksi termiittien syömän soittimen saundi on oletettavasti parempi kuin poratun?
 
"Olis tosiaan helpompaa jos kaikki myöntäisivät suoraan että olen oikeassa." -Spiral
Oan
27.02.2012 17:50:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KaleviHärvä: Miksi termiittien syömän soittimen saundi on oletettavasti parempi kuin poratun?
 
Jaa'a.
 
Jos autenttisuus-mystiikat jätetään huomiotta, niin äkkiseltään ajatellen termiittien tekemää jälkeä on aika vaikea jäljitellä millään poralla. Ehkä sillä epätasaisuudella on sitten vaikutuksensa.
 
Ihmiselle kaikkein tärkein maailmassa on DÄGÄ.
TaikuriHärvä
28.02.2012 13:30:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oan: Jaa'a.
 
Jos autenttisuus-mystiikat jätetään huomiotta, niin äkkiseltään ajatellen termiittien tekemää jälkeä on aika vaikea jäljitellä millään poralla. Ehkä sillä epätasaisuudella on sitten vaikutuksensa.

 
Voi olla. Tosin jos meikäläinen fysiikasta (ja soittopeleistä) mitään ymmärtää, niin tuntus että tasainen putki resonois kaikista parhaiten. Sehän tuossa soittimessa on kai olennaisinta.
 
"Olis tosiaan helpompaa jos kaikki myöntäisivät suoraan että olen oikeassa." -Spiral
zekeode
28.02.2012 14:05:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KaleviHärvä: Miksi termiittien syömän soittimen saundi on oletettavasti parempi kuin poratun?
 
Taas huomaa, että joka lajissa löytyy hifistelijöitä. :)
 
Muusikon elämä terveellisemmäksi: iHerb.com:sta. Koodilla YUY952 5$ alennusta ekasta tilauksesta - Blogini, joka tuskin kiinnostaa
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «