Aihe: Isompi otelauta(ko) 1 2 | |
---|---|
![]() 26.02.2012 11:20:11 | |
Mites nuo Gordon Smithit..? Niissä on muistaakseni 45mm satulan leveys. Jäi sen takia itseltäni hankkimatta kun tuntuu jo liian isolta. "Nobody boogie like the boogieman" | |
![]() 26.02.2012 12:10:22 | |
sickboy: Mä luulen, että tässä on pohjimmiltaan kuitenkin tekniikasta kyse. Se on millin kymmenesosista kiinni soiko kielet kunnolla ja miten sormet asetellaan. Itse otan esim. a-kieletä lähtevän duuri kolmisointubarreotteen pelkästään etusormella ja pikkurillillä, kun se ote on niin vittumainen etusormella + keskari, nimetön ja pikkurilli. Juurikin toi a-kieleltä lähtevä duuri kolmisointubarre on oikeasti kinkkisimpiä sointuotteita kitaralla, jos sen ottaa niin, kuin se useimmiten neuvotaan ottamaan. Kokeiles huvikseen etusormi + pikkurilli, tai etusormi + nimetön. Pikkurilli taipuu ylös b-kielen jälkeen, jolloin ohuin e-kieli tulee taas painettua etusormella. Monesti toi ote saundaa paremmalta, jos ohuimman kielen mykistää kokonaan, jolloin toi ote onkin jo tosi luonteva. Paljon varmasti myös siitä kiinni, mainittakoon etten koskaan ole pystynyt ottamaan A sointua (avo) niinkuin se ohjekirjan mukaan tulisi ottaa > ei mahdu sormet. No treeniä vaan. | |
![]() 27.02.2012 10:29:54 | |
nahkahuppu: Paljon varmasti myös siitä kiinni, mainittakoon etten koskaan ole pystynyt ottamaan A sointua (avo) niinkuin se ohjekirjan mukaan tulisi ottaa > ei mahdu sormet. No treeniä vaan. Tietysti tässä voisi sanoa, että soitapa vähän aikaa mandoliinia... :P Muttapa mutta, mulla oli ESP:n straton kanssa sama ongelma, vaikka mulla ei mitkään mahtinakit olekaan. Nyt mulla on Flying V, ja sormet mahtuvat hyvin. Samoin Deanin kanssa, vaikka se on kaulaltaan kapoisempi kuin flygari. Lanke trr gll -Kurt Schwitters | |
![]() 27.02.2012 18:05:30 | |
Numb: Tietysti tässä voisi sanoa, että soitapa vähän aikaa mandoliinia... :P Muttapa mutta, mulla oli ESP:n straton kanssa sama ongelma, vaikka mulla ei mitkään mahtinakit olekaan. Nyt mulla on Flying V, ja sormet mahtuvat hyvin. Samoin Deanin kanssa, vaikka se on kaulaltaan kapoisempi kuin flygari. No Gibsonin V olis muodoltaankin mielekäs, ja Deanin Evo oli ensimmäinen "kitara" ihan hirvee peli, kaulasta ei muuta jäänyt mieleen kuin se että paksu se oli. Hankalintahan tässä on se testaus, kun ei kunnon musiikkiliikettä oiken 200km säteeltä löydy. Ja mandoliini on "out of range" :) | |
![]() 27.02.2012 21:02:00 | |
Asiaan löytyi vastaus lähempää kuin olisi uskonut. Vuosi sitten huusin ebaystä 70 luvun les paul kopion. Vuodet eivät olleet suopeita tälle japanin halpa tuotteelle. Soitin kävi läpi melko laajan perusparannuksen. Nauhat uusiksi kaulakulma säädettiin lähemmäksi esikuvaansa. Raudat uusittiin gotohin rautoihin sekä lapa sai uudet virittimet. Hetken aikaa sillä soittelin mutta se jäi nurkkaan koska kaula on tuhdimpi kuin mihin olin tottunut. Tänä syksynä sain torin välityksellä vaihdettua turhaksi jääneen EMG setin Dirty fingers settiin. (kiitos siitä kuopioon) joten purin kitarasta sähköt pois ja laittelin ne uusiksi kera DF setin. Nyt otin kitaran narikasta ja tein nopean kevät säädön ja rokki soimaan. Tässä pelissä kaula on sähkökitaran ja akustisen kitaran välimaastossa juurikin leveyden puolesta, paksuuttakin siinä on ihan riittävästi. Toimii tarkoitukseen pirun hyvin. Että näin. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)