Vetehinen 26.02.2012 13:27:26 (muokattu 26.02.2012 14:02:34) | |
---|
Menee offariksi. Jos on pakko soittaa kerrostalossa kolmelta yöllä niin silloin käytetään kuulokkeita tai ilman mitään vahvistusta. Minulla on käytössä iPad2 & Garageband (ja välipalikkana IK Amplituben iRig). Hyvin pelaa myös päivänvalossa, ja naapurien hermoja ei koetella. Aika luontevasti jatkui vääntö lähes alkuperäisestä aiheesta muutaman vuoden tauon jälkeen. Music is the best escape. |
hallu 26.02.2012 15:29:53 | |
---|
Ziggy Bubba: Hyvin hiljaa toimiva putkivahvistin ja kaappi. Vielä helpompi jos mukana on tehon skaalaus tai vastaava systeemi - saa varmasti kuiskaussoundia "täydellä laadulla". Kukaan ei muuten jää kaipaamaan mallintavien käyttöliittymiä, jos siis sattuu pois vaihtamaan. Veikkaisin noiden power scaling -pelien yleistyvän tulevaisuudessa kovasti. Päätesärö putkarista kun skidit nukkuu viereisessä huoneessa, vois olla kova hitti. E: Tossa tietoa kyseisestä tekniikasta: http://www.londonpower.com/pscaling.htm Mistä noita skaalausbokseja saa ostaa? ovatko kalliita? Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
tommiot 26.02.2012 15:43:47 | |
---|
hallu: Mistä noita skaalausbokseja saa ostaa? ovatko kalliita? Sieltä London Powerin verkkokaupasta vaikka. Mut ne ei oo bokseja, vaan pitää modata vahvistimen virtalähdettä. |
Moridin: Sieltä London Powerin verkkokaupasta vaikka. Mut ne ei oo bokseja, vaan pitää modata vahvistimen virtalähdettä. Jepa. Itellä on siis Suhrin vahvari jossa tommonen on vakiona. |
harryk 26.02.2012 15:53:55 | |
---|
hallu: Mistä noita skaalausbokseja saa ostaa? ovatko kalliita? Olen asentanut anodijännitteen skaalauksen, eli päätetehon dynaamisen tehonsäädön (Power Scale tai VVR ym.) kymmeniin putkivahvistimiin tähän mennessä. Osa vahvistimista on omaa Bluetone tuotantoa ja osa taas erimerkkisiä, pääosian point-to-poit-periaatteella rakennettuja muita vahvistimia. Anodijännitteen skaalaus on yksi tapa säätää vahvistimen päätetehoa muiden tekniikoiden ohella. Siihen ei ole olemassa mitään valmiita bokseja keinokuormien tapaan, vaan se vaatii koneen avaamisen ja jonkun verran muutostöitä sen virtalähteeseen. Jos ei ole koskaan tehnyt mitään sähkötöitä vahvistinten parissa, en suosittele tekemään sitä itse. Jotta em. asia ei olisi liian yksinkertainen, voidaan skaalata vain vahvistimen pääteputket, vaiheenkääntäjä+pääteputket tai koko vahvistin. Jokaisella vaihtoehdolla on omat hyvät ja huonot puolensa. Olen käyttänyt tätä tekniikkaa myös etuasteen putkien anodijännitteiden säätöön yhdessä omassa vahvistinmallissani. Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi |
hallu 26.02.2012 16:16:27 | |
---|
harryk: Olen asentanut anodijännitteen skaalauksen, eli päätetehon dynaamisen tehonsäädön (Power Scale tai VVR ym.) kymmeniin putkivahvistimiin tähän mennessä. Osa vahvistimista on omaa Bluetone tuotantoa ja osa taas erimerkkisiä, pääosian point-to-poit-periaatteella rakennettuja muita vahvistimia. Anodijännitteen skaalaus on yksi tapa säätää vahvistimen päätetehoa muiden tekniikoiden ohella. Siihen ei ole olemassa mitään valmiita bokseja keinokuormien tapaan, vaan se vaatii koneen avaamisen ja jonkun verran muutostöitä sen virtalähteeseen. Jos ei ole koskaan tehnyt mitään sähkötöitä vahvistinten parissa, en suosittele tekemään sitä itse. Jotta em. asia ei olisi liian yksinkertainen, voidaan skaalata vain vahvistimen pääteputket, vaiheenkääntäjä+pääteputket tai koko vahvistin. Jokaisella vaihtoehdolla on omat hyvät ja huonot puolensa. Olen käyttänyt tätä tekniikkaa myös etuasteen putkien anodijännitteiden säätöön yhdessä omassa vahvistinmallissani. Okei, eli on yksinkertaisempaa ostaa vahvistin jossa on tämmöinen modaus valmiina? esim. bluetone? perhana, alkaa noita vahvistimia kertyä nurkkiin :-) Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
aristoteles666 26.02.2012 19:42:47 | |
---|
Prostator: Anteeksi jälkeenjääneisyyteni tähän ketjuun, mutta väärinkäsitysten välttämiseksi (ja lähinnä turhan JCM hehkutuksen yliarvostuksen rajoittamiseksi): modasin silloin aikoinaan Sakarin JCM 800:n ennen hyvää ja kaunista -levyn tekemistä, ja pre-amp meni aikalailla uusiksi. Master on originaalilla paikallaan, mutta eq asiat pyörähtivät kohtuullisen paljon. Ei taida levyllä olla muuta kun LesPaul, Johto ja JCM+4x12. Edelleen nuppi taitaa ola hänellä. Luulen että jcm800:ää aika moni modaaja pitää helppona (joskin vähän rajoitettuna) alustana, mutta tiettyihin juttuihin se on (ollut) mitä parhain alusta. Nykykoneissa alkaa olla aika paljon samoja juttuja kuin mitä jo 90- luvun alussa tehtiin, mutta kaikkia kikkoja ei uusin koneisiin niistä ole tullut. Yksi syy lienee että niitä ei ole tullut julkaistua netissä. Yleensä modaukset tehtiin kitara (ja mikki) -kohtaisesti soittajan tatsi huomioiden, joten vaikka saisi johdon päähän ihan samanlaisen vahvistimen, niin se EI VAAN SOI samalla tavalla, valitettavasti. Nyt 2010-luvulla kaupoissa alkaa olla runsaasti koneita, joilla ajatukset saa siirrettyä sormista kaluston läpi kaiuttimeen. Onneksi! älä laitakaan nettiin. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
Vladi 26.02.2012 19:47:39 | |
---|
Jucciz: Jaa, niinkö? :D Ai että, tää on komea ketju. Tais olla eka ketju, jonka m.netissä aloitin, vaikka oon ollu jäsenenä paljon pidempään. Tuon Mesa Expressin jälkeen on tullut käytyä "muutama" vahvistin läpi. Mesat ei ollu mua varten, se tuli opittua. :D Tiistaina saapui Bluetone Ironman. Ei ole ykskään vahvistin kolahtanu heti alusta pitäen yhtä paljon ku tämä. Enkä ole vielä päässyt tän kanssa edes alkuun. Kiitosta HarryK:lle, naapurini lähettävät terveisiä. |