Aihe: Pienet, edulliset lähimonitorit? Vaihtoehtoja jne.
1 2
KeljuK
14.04.2004 15:33:24
Pikkuisille aktiivimonitoreille olisi tarvetta, niin synan ja basson kaveriksi kuin kotiäänittelymonitorointiinkin.

Ehdoton hintakatto 500€, mielummin huomattavasti alle.

Thomannin kuvastosta löytyy mm. seuraavia:

JBL - LSR 25P, Midiman BX5, Yamaha MSP3 jne. Lisäksi Behringeriltä ilmestynee lähiaikoina 1030- malli.

Mistä noista olisi mihinkään, tai muita vaihtoehtoja? Roland jne..

Tilanpuutteen takia(ja kajarit tulevat lähelle) tuollaisen A4- arkin kokoinen etupuoli olisi lähestulkoon maksimi, syvyyttä sitten voi ollakin.

Je tiedän kyllä miten loistavia Genelcit, Mackiet jne. ovat, mutta harrastusluontoiseen toimintaan en euroakaan tuota 400-500€ enempää pistä.
MJ
14.04.2004 15:34:51
Pikkuisille aktiivimonitoreille olisi tarvetta, niin synan ja basson kaveriksi kuin kotiäänittelymonitorointiinkin.

Ehdoton hintakatto 500€, mielummin huomattavasti alle.

Thomannin kuvastosta löytyy mm. seuraavia:

JBL - LSR 25P, Midiman BX5, Yamaha MSP3 jne. Lisäksi Behringeriltä ilmestynee lähiaikoina 1030- malli.

Mistä noista olisi mihinkään, tai muita vaihtoehtoja? Roland jne..

Tilanpuutteen takia(ja kajarit tulevat lähelle) tuollaisen A4- arkin kokoinen etupuoli olisi lähestulkoon maksimi, syvyyttä sitten voi ollakin.

Je tiedän kyllä miten loistavia Genelcit, Mackiet jne. ovat, mutta harrastusluontoiseen toimintaan en euroakaan tuota 400-500€ enempää pistä.

Kannattee varmaan käyttää hakua. Tuosta aiheesta on keskusteltu muistaakseni aika paljon.
KeljuK
14.04.2004 15:48:39
Kannattee varmaan käyttää hakua. Tuosta aiheesta on keskusteltu muistaakseni aika paljon.

Haku on aivan paska. Se ei löydä mitään muutakuin otsiokoista, eikä niistäkään kuin täysin oikeita vastineita.

mm. M-audio:n JBL:n Roland:n jne. monitoreista ei ollut mitään- tai sitten olen todella käsi.
SamPpaa
14.04.2004 19:48:47
Kaverilla oli fostex-merkkiset ja ihan hyvältä kuulosti. Näytti thomannilla olevan 529€ ja sitten oli jotkut toiset vähän halvemmat fostexit. Tarkemmin minulla ei noista ole kokemusta.
Rock'n roll will never die!!!
iso j
15.04.2004 11:30:15

Mites noi Tannoyn aktiivit?? Thomanilla vähän yli 500 eur.
Passiveista olen tykänny, aktiiveita en oo kuullu..
"Tässä maassa on niin huonot liksat että nälkä on aina vieraanamme,.."
Tomppa
15.04.2004 12:50:40

Mulla on noi m-audion bx8:t eli jos pienempiä olet havittelemassa niin käy ihmeessä kuuntelemassa noi bx5:t . Noi behringerit on ihan paskat, ei kannata vaivautua. Mä vertasin noita m-audion kaappeja monen muun kanssa(mm. fostex, genelec, event) ja tossa hintaluokassa ne on todella hintansa arvoiset, tahtoo sanoa että ne on lähimpänä (studiostandardi) geneleciä.
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!" Jälleen yksi lausahdus joka todistaa Matin puhuvan myös ulkomaankieliä.
niko
15.04.2004 13:48:58
Noi behringerit on ihan paskat.

Jaa, yllättävän moni ihan valveutunut asianharrastaja on kyllä trutheja kehunut.

Itse kehoittaisin ainakin kuuntelemaan Tannoyn Reveal Active -kajareita.
Tämähan maistuu aivan paskalle. Ja lisäksi tässä on joku outo sivumaku.
askomiko
15.04.2004 14:32:32 (muokattu 15.04.2004 14:32:50)
Behringer Trutheissa on ainakin hinta romahtanut:
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-142313.html

Wau! Jos tuo on noin halpa niin se on jo kova ehdokas. Vaikka se Behringer onkin niin noista valitsisin ehdottomasti tuon.
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Janne19691
15.04.2004 15:29:30

Noi behringerit on ihan paskat,

Kaverilla on noi truthit enkä nyt voi sanoa että tykkäsin. Lyhyen kokemuksen mukaan mun mielestä niissä on ainakin räikeä yläkeskialue. Mä olen kyllä päässyt kuuntelemaan geneleccejä liian usein.
Rule #1: There are no rules.
Vilhelmus
15.04.2004 15:43:41

Kaverilla on noi truthit enkä nyt voi sanoa että tykkäsin. Lyhyen kokemuksen mukaan mun mielestä niissä on ainakin räikeä yläkeskialue. Mä olen kyllä päässyt kuuntelemaan geneleccejä liian usein.

NiistäKIN on jo pelkästään tällä palstalla kuultu mielipiteitä suuntaan jos toiseen..
Säröä ja meisinkiä. Muu on turhaa.
The Coveralls
Aleksi Gaiss
15.04.2004 16:57:24
Itselläni on Samsonin Resolv 65a - about 450e/pari. Hinta-laatu -suhde vähintäänkin hyvä. :) http://www.samsontech.com/products/ … uctpage.cfm?prodID=86&brandID=2
Suosittelen.
KeljuK
15.04.2004 17:29:08 (muokattu 15.04.2004 17:29:26)
Kiitoksia näistä vinkeistä- tosin se mitä ensimmäisessä viestissäni sanoin että 500 aivan ehdoton katto(ja mieluiten 3xx€), ja pienet pitäsi olla, niin pitää edelleen. Mm. Behringer:n 2031 on jo aivan liian kokookas. Odottelen hieman sitä 2030- mallia.

Tapco by Mackie S-5 (mackien halpissarjaa)tuntuu myös kiinnostavalta laitteelta, mutta aika niukasti noistakaan mitään tietoja on saatavana.

Missäpäin helsinkiä olisi kohtuu kattava valikoima noita, että kuuntelemaankin pääsisi? Vai onko Helsinginmusiikki ainut- ja onko sielläkään kuuntelumahdollisuutta?

Sitä en muuten ymmärrä että mikä h.lv.tin vaikeus noilla valmistajilla on pistää kunnon kuvat liitäntöineen ja mittoineen sekä taajuusvasteineen tuotesivuilleen? Saisi vähän käsitystä minkalaisesta värkistä on kysymys. Eli jos 70Hz luvataan +/- 3db, niin saattaa olla että 50Hz on joko -10 tai -30db. Ja siinä on jo tolkuton ero. Tärkeintähän on ihan muu, mutta kyllä tuolla passotoistollakin oma merkityksensä on.

Muutoinkin varsinaisia vertailutestejä näistä halvoista purkeista ei tunnu intterwebistä löytyvän ollenkaan. Pitäsiköhän porukalla kokoontua kesällä ja pistää jyvät ojennukseen?
Roberto
15.04.2004 18:15:12 (muokattu 15.04.2004 18:18:06)

Sitä en muuten ymmärrä että mikä h.lv.tin vaikeus noilla valmistajilla on pistää kunnon kuvat liitäntöineen ja mittoineen sekä taajuusvasteineen tuotesivuilleen? Saisi vähän käsitystä minkalaisesta värkistä on kysymys. Eli jos 70Hz luvataan +/- 3db, niin saattaa olla että 50Hz on joko -10 tai -30db. Ja siinä on jo tolkuton ero. Tärkeintähän on ihan muu, mutta kyllä tuolla passotoistollakin oma merkityksensä on.

Johtuu yksinomaan siitä, että kyseisten tietojen ilmoittaminen johtaa valmistajan kannalta kiusalliseen lopputulokseen. Eli laitteen pystyy kuulematta toteamaan paskaksi, jolloin edes näennäinen halpuus ja "mun mutsi sano et ne on tosi jees"-tyyppiset kommentit eivät saa ketään hankkimaan kyseistä vehjettä.

Niinkun tässäkin ketjussa mainituista kaiuttimista jonkun valmistaja ilmoitti 30W+70W RMS (muistaakseni)... ihan kiva, mut miten se liittyy johonkin todelliseen, niinkun vaikka SPL:ään? Voihan se tietty auttaa kämpän lämmityksessä ja paikallisen sähköyhtiön taloudenpidossa mutta kysymys lienee kuitenkin kaiuttimen ominaisuuksista.

edit: niin siis noi Eventit oli kyseessä
KeljuK
15.04.2004 20:40:05
Johtuu yksinomaan siitä, että kyseisten tietojen ilmoittaminen johtaa valmistajan kannalta kiusalliseen lopputulokseen. Eli laitteen pystyy kuulematta toteamaan paskaksi, jolloin edes näennäinen halpuus ja "mun mutsi sano et ne on tosi jees"-tyyppiset kommentit eivät saa ketään hankkimaan kyseistä vehjettä.

Niinkun tässäkin ketjussa mainituista kaiuttimista jonkun valmistaja ilmoitti 30W+70W RMS (muistaakseni)... ihan kiva, mut miten se liittyy johonkin todelliseen, niinkun vaikka SPL:ään? Voihan se tietty auttaa kämpän lämmityksessä ja paikallisen sähköyhtiön taloudenpidossa mutta kysymys lienee kuitenkin kaiuttimen ominaisuuksista.

Kumma kyllä kun monien kalliiden & "tunnetusti" hyvien merkkien taajuusvasteita ei ole saatavilla. Yleisimmin tarkoitin että monet valmistajat eivät tunnu ymmärtävän että heidän tuotteensa eivät ole jokaisen paikallisessa puodissa nähtävillä.

Muutoinkin omituista pessimismiä, nimittäin kaikessa tuppaa olemaan niin että on halpoja paskoja, sekä halpoja kelvollisia kamoja, kuten vaikkapa Squier:n stratot joita saa tällähetkellä puoleentoistasataan.

Jos en meinaa tiettyä summaa enempää sijoittaa, niin silloin on tarkoitus löytää se kelvollisin tästä mittavasta valikoimasta.

Tehoilla ei ole kummoista merkitystä, kajarit tulevat jokatapauksessa alle metrin päähän- ja tästä myös osin se kokovaatimus.
Roberto
15.04.2004 21:42:40

Kumma kyllä kun monien kalliiden & "tunnetusti" hyvien merkkien taajuusvasteita ei ole saatavilla. Yleisimmin tarkoitin että monet valmistajat eivät tunnu ymmärtävän että heidän tuotteensa eivät ole jokaisen paikallisessa puodissa nähtävillä.

Syy molempiin on sama kun edelläkin.

Muutoinkin omituista pessimismiä, nimittäin kaikessa tuppaa olemaan niin että on halpoja paskoja, sekä halpoja kelvollisia kamoja, kuten vaikkapa Squier:n stratot joita saa tällähetkellä puoleentoistasataan.

Soitinlaitteessa on aika paljon muitakin aspekteja, varsinkin subjektiivisia kun taas äänirojussa suoritustaso tuppaa olemaan se tärkein. Huono monitori kostautuu joktap oli soundi ennen sitä kuinka hyvä tahansa. Aika kriittinen kohta signaaliketjussa, siis.

Jos en meinaa tiettyä summaa enempää sijoittaa, niin silloin on tarkoitus löytää se kelvollisin tästä mittavasta valikoimasta.

Jepjep. Valintoja sit vaan.

Tehoilla ei ole kummoista merkitystä, kajarit tulevat jokatapauksessa alle metrin päähän- ja tästä myös osin se kokovaatimus.

Eipä niihin tehoihin kannata muutenkaan tuijotella. Äänenpaine ja tyaajuusvaste antaa parempaa osviittaa.
KeljuK
15.04.2004 22:07:59
Syy molempiin on sama kun edelläkin.
..

Ja aivan turhaan. Rehellinen taajuusvastekäppyrä kertoisi pikemminkin sen että subbarille on tarvetta tietyillä alueilla, jolloin voi sitten miettiä minkälaisesta kokonaisuudesta olisi kyse tarve huomioonottaen.

"Kotihifini" pääkaiuttimina on Epos M12, joiden ääni kokonaisuutena oli mielestäni hintaluokkansa paras. Puoli vuotta myöhemmin sijoitin sitten Chorus XLS- subbariin, kuten olin suunnitellutkin. Koko ajan oli tiedossa se että vaikka Epos on loistava kaiutin muuten, niin 50Hz:n kohdalla tulee raju pudotus.Subbarin valinnassa silloin yksi suurimmista tekijöistä olikin subin jakosuodin, eli sen saaminen sopimaan Eposien kanssa.

Luonnollisesti tiedän että kovin ihmeitä ei tuolla hinnalla tule saamaan, mutta erot ovat varmasti hintaluokassa suuria- eli edelleen sitä parasta kompromissia haetaan.
Roberto
16.04.2004 08:45:46

Ja aivan turhaan. Rehellinen taajuusvastekäppyrä kertoisi pikemminkin sen että subbarille on tarvetta tietyillä alueilla, jolloin voi sitten miettiä minkälaisesta kokonaisuudesta olisi kyse tarve huomioonottaen.

Ja paljon muutakin...
Mikael
16.04.2004 10:15:15 (muokattu 16.04.2004 10:15:54)

Ja aivan turhaan. Rehellinen taajuusvastekäppyrä kertoisi pikemminkin sen että subbarille on tarvetta tietyillä alueilla, jolloin voi sitten miettiä minkälaisesta kokonaisuudesta olisi kyse tarve huomioonottaen..

No ei myyntimiehen näkökulmasta ollenkaan turhaan. Jos jostain suoraan todella näkisi mikä on skeidaa ja mikä ei, niin eihän niitä paskoja kukaan ostaisi. Nyt kun tilanne on mikä on ja oikeastaan missään et pääse noita kaikkia keskenään vertailemaan, niin hinta, ulkonäkö, mainoslauseet ja käyttäjäpropaganda ovat parhaat välineet myyntimiehelle vakuuttaa pertti-kotiäänittäjä oman - hinta/laatu-suhteeltaan erinomaisen - tuotteen ylivoimaisuudesta.

Veikkaisin että b&co todellakin laskevat paljon sen varaan, että varsinkin urospuolinen homo sapiens on varsin innokas puolustelemaan omia ostopäätöksiään.
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
Roberto
16.04.2004 11:55:40

Veikkaisin että b&co todellakin laskevat paljon sen varaan, että varsinkin urospuolinen homo sapiens on varsin innokas puolustelemaan omia ostopäätöksiään.

Pakkohan niist on digata, varsinkin jos on semmoset jo hommannu. Ja tähän hintaan et kyllä halvemmallakaan saa!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)