Aihe: Humbucker kokoiset single coil mikrofonit
1 2
Laulava Kylätohtori
24.02.2012 12:40:25
Itse olen suunnitellut, josko myisi nuo Les Paulin Phat Catit. Loistava saundi, ei siinä mitään, mutta jotenkin vain koko kitara on jäänyt turhaksi. Ajattelin, jos pistäisi jotkut kunnon humbuckerit ja antaisi Lespalle vielä yhden mahdollisuuden, ennen kuin totean, että ei stratomiehestä ole lespamieheksi (vaikka sunburst les paul onkin yksi hienoimman näköisistä kitaroista ikinä). Jääköön sitten koristeeksi, jos muu ei auta....
San snää mnuu snuuks, snuuks mnääki snuu sano...
dropD
24.02.2012 13:02:12

letthekidout:
Tai sit tuolla adapterilla ja aito single sisään :)

Voi olla ihan varteenotettava vaihtoehto. Kohtahan mulla on omakohtaista kokemusta miltä kuulosta sinkula lespahenkisessä kepissä. Lähiaikoina pitäisi valmistua brittipajan näkemys LP juniorista kaula-sinkulalla ja tallahumpparilla. Otin tuohon kepakkoon vielä vaahterakaulan ja -otelaudan, jotta valistuneella arvauksella veikkaan soundin olevan lähempänä F- kuin G-pajan tuotteita. Into piukeena odottelen...
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
JuSu
24.02.2012 13:16:46
dropD: Miä voisin kokeilematta sanoa, että kyllä. Mulla kokemusta talla P90:stä tosin vaan SG ja LP -mallisissa kitaroissa, mutta jos haussa on humpparin paksuutta ja potkua sekä yksikelaisen artikulaatiota, niin olet oikeilla jäljillä...

Jep.

Mulla tosin on vielä tuollainen hurina-allergia, eli herkästi tulee kallistuttua sinkkumikeissäkin jonkin sortin hurinattomiin. Stratossa on tällä hetkellä setti Duncanin Classic Stack+:ia.

DiMarstiolla olisi tyrkyllä BluesBucker, joka on normihumpparin näköinen muka-P90 -soundinen hurinaton mikki. Jotenkin kiinnostuin tästä, olisi vielä komia straton tallassa LP-tyylisellä kromikuorella... =)

JuSu
fox
24.02.2012 13:31:49

JuSu:
DiMarstiolla olisi tyrkyllä BluesBucker, joka on normihumpparin näköinen muka-P90 -soundinen hurinaton mikki. Jotenkin kiinnostuin tästä, olisi vielä komia straton tallassa LP-tyylisellä kromikuorella... =)

JuSu

Mulla on Bluesbucker Epiphöönin LP Stankussa kaulamikkinä.. =)
Ei se ollenkaan huono ole, onpahan vaan kohtuullisen "oman soundinen" P-90 simulaatio.. Mutta tosiaan se on häiriötön. Jos keikkaa tekee, tulee jossain vaiheessa kyllä se "kypsyminen" ykskelaisten herkkyydelle poimia "valot, verkot ja moottorihäiriöt", mutta toki himassa ei moiset asiat niin paljoa häiritse.. Keikka-ajoilta oli kokemusta soolokitaristin wanhoilla P-90:lla ladattuun keppiin, josta ei häiriöitä saatu kovalla yritykselläkään täysin pois..
Sen verran tosiaan tässä on kertynyt näkemystä asioista, että eipä noista saa sitä "aidon asian" soundia mistään muusta skebasta. Ja sitä on sentään vuosia yritetty, milloin milläkin konstilla.. Eli siis että tulis yhdestä kitarasta sekä ykskelasten Strato/Tele -kitaroitten soundi, ja sitten myös sen oikeen Les Paulin soundi, ja kaikki tämä siten, että myös kovalla keikkavolyymilla se pysyis kasassa..
Kyllähän "sinnepäin"-simulaatioita on. Ja mikä ettei, kyllähän sitä voi kokeilla sovitepaloilla laittaa vaikka minkälaista mikkikonffia, eipä tuo Telen tallamikin laitto humpparin paikalle vaadi kuin hieman talttaa (se ei mee humpparin routtaukseen heittämällä) ja muovilevyä jonka ruuvaa siihen normia leveämmän humpparinkehyksen päälle "näkösuojaksi" ja korkeudensäätöruuvien pitimeksi. Mutta ei sillä saa Lespasta Teleä.. ;)
Jos ei usko, kannattaa ottaa testiin vaikka Gibsonin Nighthawk. Periaatteessa (ja paperilla) siitä pitäis irrota niin Stratoa, Teleä, Les Paulia kuin Firebirdiakin ja kyllähän siitä toki erilaisia, hyvin käyttökelpoisia soundeja lähteekin.. =)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Laulava Kylätohtori
24.02.2012 13:41:51
letthekidout: (Tuossa on SD'59).

Mikä skeba sulla muuten on? Ja millainen saundi noissa SD'59:ssä on? Itse suunnittelen profiloivani tuon oman les paulin käytettäväksi overdrive/rankalla overdrive-saundilla. Puhtaat sitten stratosta/telestä. Eli minkälaista saundia noista saa, jos jätetään hi-gain-saundit laskuista?

Mietinnässä on myös SD:n JB/Jazz-yhdistelmä. Osaako joku sanoa, miten eroaa '59:stä? Ja vielä yksi vaihtoehto voisi olla alnico pro II:set...

Henkilökohtaisesti single-coilien (phat cat) asennus tuohon les pauliin ei ollut loppuun asti ajateltu homma. Tai sitten vain tuo les paul ei ole minun juttuni olipa siinä mitkä tahansa mikit...
San snää mnuu snuuks, snuuks mnääki snuu sano...
letthekidout
24.02.2012 15:02:39

Laulava Kylätohtori: Mikä skeba sulla muuten on? Ja millainen saundi noissa SD'59:ssä on?

Siis tää "modaus" on tulossa Washburnin N4:seen, missä kaulassa on tuo 59. Pätevä mikki sinällään, mutta toisesta N4:sta ajattelin yrittää saada vähän sitä stratoa irti.

Yhessä Lespi kopiossa mulla on Jazz kaulassa ja 59 tallassa. Oon digannut ihan tuosta komposta. JB varmasti myös pätevä.
Tosin nuo APH-2:set on alkaneet kiinnostaa myös jos hommais toiseen lespi kopioon.

Tuo fox:in mainitsema hurinaongelma keikoilla on erittäin merkkaavaa, koska vkl:t kun eri mökeissä soittelee niin se on kyllä asia mihin kypsyy heti. Ja joskus niistä hurinoista ei vaan pääse eroon jos on lamppuja ja muita samassa vaiheessa jossain kohtaa sinisen sähkön iloista maailmaa.
Soundistakin on valmis "tinkaamaan", jos vaan saa hurinatonta melkein singlecoil soundia.
Playlist full of shit, You drove us all to Kill the Radio!!!
Sakmongkol
24.02.2012 18:01:32
P-Railssistäkään ei mun mielestä ihan aidonkuuloista single coil -saundia saa millään. Mulla on semmoset stratossa ja eniten tulee käytettyä P90-moodissa joka on toimiva välimuoto mulle. Tavan stratossa tykkään kuitenkin ehkä eniten siitä väliasentojen quackista ja sitä pääsee minusta tarpeeksi lähelle käyttämällä kahta P-Railssia kiskomoodissa. Ja sitten saa tarvittaessa humbuckereiksi jos alkaa hurina häiritä, tämän olen myös todennut välillä käytännölliseksi vaikken kyseisestä saundista kovin välitäkään.
kojones
25.02.2012 08:25:31
letthekidout: Tahtoisin löytää kaulamikrofoniksi mahdollisimman straton single-coil henkisen ratkaisun, mikä on humpparin koossa. Hum cancelling ominaisuus olisi myös jees.

Mites ois http://www.guitarcenter.com/Lace-Se … ic-Guitar-Pickup-482421-i1400755.gc

Myyjä väitti että tuo Blue-kela pyrkisi tuottamaan stratosoundia, Gold-kela sitten humbuckersoundia. SG:n kaulassa tuo, minä tykkään.
Aki
01.03.2012 11:32:12

P-Rails oli mulle pettymys. Sinkkumoodi on jotakuinkin yhtä kempo kuin puolitettu normihumppari, ja humpparimoodi on järjettömän ylikäämityn kuuloinen. Se P90-moodi on ainut joka toimii hyvin, joten se P90-soundi kannattais hakea ihan oikeesta P90:stä.

Bluesbuckerin pääkela on paljon voimakkaampi kuin normaalisti humpparissa, joten Bluesbucker todella on puolitettuna 1-kelaisen mikin kuuloinen. Tämän takia pidän siitä kovasti. P90-soundista humpparimoodia ei erehdy luulemaan aidoksi, mutta ihan toimiva soundi sekin.
"Jos ei kunnolla kuule mitä tekee/on tullu tehtyä, niin käy kuin valtion firmassa. Tietämätön laittaa osaamattoman tekemään tarpeetonta, ni siinä on koko turha työ vaarassa mennä ihan hukkaan." - rintapek 10.1.2012
letthekidout
01.03.2012 21:25:05 (muokattu 01.03.2012 21:29:31)

Aki: P-Rails oli mulle pettymys. Sinkkumoodi on jotakuinkin yhtä kempo kuin puolitettu normihumppari, ja humpparimoodi on järjettömän ylikäämityn kuuloinen. Se P90-moodi on ainut joka toimii hyvin, joten se P90-soundi kannattais hakea ihan oikeesta P90:stä.

Bluesbuckerin pääkela on paljon voimakkaampi kuin normaalisti humpparissa, joten Bluesbucker todella on puolitettuna 1-kelaisen mikin kuuloinen. Tämän takia pidän siitä kovasti. P90-soundista humpparimoodia ei erehdy luulemaan aidoksi, mutta ihan toimiva soundi sekin.

Juu, kaiken pohdinnan ja epävarmuuden jälkeen päädyin nyt siihen että tilasin viime perjantaina tuolta Guitarfetish.comista tuon humpparin kokoisen suojalevyn (mikä ilokseni pätkähti JO tänään luukusta, go USA ja palvelu) ja tänään lähti SD:n STK-S4N tilaukseen, eli saan ainakin singlecoil soundin singlestä =)
Toivon vaan että menee reikiin ilman suurempaa säätöä ja että hum cancelling olisi toimiva juttu. Saapi nähdä mikä lopputulos jahka mikki tulee ja saan asennetuksi.
Ja mahdollisesti tekee tuon puolituksen sitten tuolle Lawrencelle tallaan.

(off topic:)
Niin ja m-netistä tutun "Aki-modin", eli treble bleedin.
En tuossa toisessa N4:ssa 220k vastuksella ihan ole saanut tarpeeksi kirkasta lopputulosta, täytynee kokeilla 330k tähän.
Playlist full of shit, You drove us all to Kill the Radio!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)