Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Halpa strato vaahteraotelaudalla
1 2 3
washburn
22.02.2012 13:54:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tekis mieleni kolmoskitaraksi edullista vaahteraotelaudallista stratoa tai ehkä jopa teleä. Muitakin hankintoja elämässä, joten ei varaa sijoittaa nyt mihinkään kalliiseen. Vaihtoehtoina ois lähinnä Mexico fender tai squierin vintage modified tai classic vibe. Minkä ottaisit näistä ja miksi? Ai et mitään näistä, no mikä sitten?
 
Live long and prosper.
jkourula
22.02.2012 14:23:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

washburn: Tekis mieleni kolmoskitaraksi edullista vaahteraotelaudallista stratoa tai ehkä jopa teleä. Muitakin hankintoja elämässä, joten ei varaa sijoittaa nyt mihinkään kalliiseen. Vaihtoehtoina ois lähinnä Mexico fender tai squierin vintage modified tai classic vibe. Minkä ottaisit näistä ja miksi? Ai et mitään näistä, no mikä sitten?
 
Kaikki vintage modit ja classic vibet, joita olen päässyt kokeilemaan, ovat olleet hyviä soittimia kaikki. Meksikon Fendereissäkin on varmasti hyviä kitaroita (erityisesti classic playerit ja baja telet), mutta Squjuissa on parempi hinta-laatu -suhde.
 
McNulty
22.02.2012 14:37:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

washburn: Tekis mieleni kolmoskitaraksi edullista vaahteraotelaudallista stratoa tai ehkä jopa teleä. Muitakin hankintoja elämässä, joten ei varaa sijoittaa nyt mihinkään kalliiseen. Vaihtoehtoina ois lähinnä Mexico fender tai squierin vintage modified tai classic vibe. Minkä ottaisit näistä ja miksi? Ai et mitään näistä, no mikä sitten?
 
Mikä on edullinen?
 
Mulla on itselläni Squier Classic Vibe 50s Tele ja se on hintaisekseen kyllä varsin hyvä peli. Itse tosin vaihdoin mikit ja elektroniikan paremmiksi... soundaa paremmalta kuin orkkiksilla.
 
Mulla on myös japsi-Tokai "Strato". Se on kyllä selkeästi laadukkaampi kuin CV-Tele, mutta myös hinnaltaan eri. Joka tapauksessa halvempi kuin esim. Fenkun meksikolaiset Classic-sarjan vastaavat pelit. Sikäli siis "edullinen".
 
Voin suositella ainakin näitä kahta vaihtoehtoa kovasti lämmöllä.
 
Being second is to be the first of the ones who lose.
jussimus
22.02.2012 15:10:37 (muokattu 22.02.2012 15:11:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut ties kuinka monta vaahteraotelautaista Skujun Classic Vibe-kepukkaa, ja kaikki ovat olleet jumalaisen hyviä. Yhteensä mulla on käynyt kääntymässä öbaut kolmekymmentä eri skebaa moneltakin eri merkiltä, mut nyt taidan olla pysyvästi jämähtänyt kahteen CV 50's -stratoon. Se kertoo mielestäni jo jotain, että vasta nyt tuntuu siltä että "ne" kepit ovat löytyneet. Makuasioita toki joo, mut silti...
 
Noita mun CV-stratoja on kyl hieman modattu, mut periaatteessa mikkejä lukuunottamatta kaikki muut osat ovat edelleen alkuperäisiä, eli sekin kertoo jotain CV-keppien laadusta.
 
Osta ihmeessä CV 50's -strato, vielä kun niitä myydään. Ehkäpä niidenkin arvo tulee vielä joskus nousemaan samoihin sfääreihin kuin Skujun JV-sarjalaistenkin ;)
 
Jabe
22.02.2012 16:50:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Classic Vibelle ääni täältäkin. Mulla oli semmonen 50's strato, vaahteraotelaudalla, Lake Placid Blue -värisenä. Myin joskus hätäpäissäni pois, en enää ees muista miksi. Pitäs varmaan ostaa uudelleen vastaava :) Mutta siis tosiaan: hinta/laatu oli siinä kohdallaan.
 
muroaivo
22.02.2012 23:32:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Poikkean valtavirrasta todetessani, että miulle jäi noista Classic Viboista paskanmaku suuhun kokeillessani elämäni ensimmäistä sellaista viime viikonloppuna. Kaula oli kiero, nauhanpäät sojottivat joka suuntaan ja yleisvaikutelma oli halpa ja heppoinen. Ehkäpä kyseessä oli random maanantaikappale, kun kerran kaikki tuntuvat näitä kehuvan.
 
Kokemusta on kauttani kulkeneesta Mexicon 50s classic playeristä, joka oli kyllä ehdottoman jämäkkä ja hienosointinen peli. Tuli miulle vaihdossa eikä stratot silloin kiinnostaneet, joten tuli valitettavasti laitettua kiertoon.
 
Stratokuumeen noustua ostin justiin käytettynä torilta Japanialaisen Fenderin 80-luvulta. Tarkempaa mallia ei ole tiedossa, mutta fiiliksen, soinnin ja soitettavuuden osalta en voi kuin suositella.
 
Tässä pitäneekin palata peruskysymyksiin; mikä on budjetti? Ja haluatko kitaran uutena? Jos budjetti pyörii 400-600 euron akselilla, eikä kitaran ole pakko olla uusi, etsiskelisin ainakin itse (ja niin teinkin) torilta käytettynä japsia tai meksikolaista.
 
Newspaper Headline: Israel pulls out of Gaza; Gaza not pregnant. -American dad-
aristoteles666
23.02.2012 02:28:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

muroaivo: Poikkean valtavirrasta todetessani, että miulle jäi noista Classic Viboista paskanmaku suuhun kokeillessani elämäni ensimmäistä sellaista viime viikonloppuna. Kaula oli kiero, nauhanpäät sojottivat joka suuntaan ja yleisvaikutelma oli halpa ja heppoinen.
 
kiero? oikeasti? mihin suuntaan?
nauhanpäät tulee suomessa parissa viikossa pilkistämään ulos, ihan normaali ilmiö tässä ilmastossa.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
dropD
23.02.2012 09:44:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: nauhanpäät tulee suomessa parissa viikossa pilkistämään ulos, ihan normaali ilmiö tässä ilmastossa.
 
Tiedä sitten onko normaali ilmiö vai mikä, mutta mulla on kiertänyt parisenkymmentä kitaraa hintaluokassa 39 - 1800 euroa ja ainoa missä nauhanpäät on pilkistelly on bentonin banjo (joka on muutenkin syvältä, mutta ajaa banjotarpeeen välttävästi). Voihan se olla, että mulla on käyny vaan uskomaton säkä.
 
Kepakoiden valmistusmaat: Kiina, Indonesia, Korea, Japani, Suomi, USA ja Englanti. Tällä ei ole tuntunut olevan vaikutusta asiaan.
 
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
Sammo
23.02.2012 12:04:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: kiero? oikeasti? mihin suuntaan?
 
Mulla on vähän samansuuntaisia kokemuksia ... 4-5 CV Skujusta joita olen kokeilleut, kaikissa on ollut ongelmia ohuilla kielillä venyttäessä 12. nauhan yläpuolelle. Tiedän että se "kuuluu asiaan" jossain määrin kun esikuvana on viiskäätluvun strato, mutta kielet oli noissa jo valmiiksi aika korkealla.
 
"I don't believe in a lot of things, but I do believe in duct tape."
Rämppy
23.02.2012 12:11:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sammo: Mulla on vähän samansuuntaisia kokemuksia ... 4-5 CV Skujusta joita olen kokeilleut, kaikissa on ollut ongelmia ohuilla kielillä venyttäessä 12. nauhan yläpuolelle. Tiedän että se "kuuluu asiaan" jossain määrin kun esikuvana on viiskäätluvun strato, mutta kielet oli noissa jo valmiiksi aika korkealla.
 
Asia on korjattavissa pienellä radiusta kompensoivalla nauhojen hionnalla 12. nauhalta ylöspäin. Ei ole kallis homma ammattilaisella teetettynäkään.
Tietysti jos vie skitan pajalle viilattavaksi, kannattaa samalla hiotuttaa mahdollisesti törröttävät nauhojen päät ja viimeistellä satula, niin on sitten kepukka vimpan päälle iskussa.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
Laulava Kylätohtori
23.02.2012 12:53:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Asia on korjattavissa pienellä radiusta kompensoivalla nauhojen hionnalla 12. nauhalta ylöspäin. Ei ole kallis homma ammattilaisella teetettynäkään.
Tietysti jos vie skitan pajalle viilattavaksi, kannattaa samalla hiotuttaa mahdollisesti törröttävät nauhojen päät ja viimeistellä satula, niin on sitten kepukka vimpan päälle iskussa.

 
Oliko CV 50's stratossa otelaudan radius 7,25"? Kannattaako tuollaista miettiä lainkaan, kun itse bendaan todella paljon ja soittelen sointuja erittäin vähän?
 
Blues is easy to play, but hard to feel. -Jimi Hendrix
antnis
23.02.2012 13:31:04 (muokattu 23.02.2012 13:40:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Oliko CV 50's stratossa otelaudan radius 7,25"? Kannattaako tuollaista miettiä lainkaan, kun itse bendaan todella paljon ja soittelen sointuja erittäin vähän?
 
9.5 siinä on. Ei ainakaan omalla stratolla mitään ongelmia ole bendeissä eikä o mikään huimankorkea action, nauhat pitää toki olla kunnossa
 
Ollaan nyt rehellisiä. Ei metallimusiikki pyri koskettamaan kuulijoitaan älyn kautta. Klassinen usein pyrkii. Ja avantgarde jazz myös. -Pirkka@hifiharrastajat.org
Christeraser
23.02.2012 15:50:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Broidilla oli tällainen, oikein laadukkaan olonen ja hyvä soundi.
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=609729
jussimus
23.02.2012 16:57:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Christeraser: Broidilla oli tällainen, oikein laadukkaan olonen ja hyvä soundi.
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=609729

 
Oijoi mikä diili! Duncanin mikeillä ja nättikin kuin sika pienenä!
 
blues guitar
23.02.2012 17:26:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fender Baja Telecasteria on myös monet kehunu. Itselläni tosin ei ole siitä kokemusta. Nätti se ainakin on.
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
washburn
23.02.2012 22:05:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussimus: Oijoi mikä diili! Duncanin mikeillä ja nättikin kuin sika pienenä!
 
Noh, tuli sitten poistettua tuo torilta. Pitää malttaa ensiviikkoon että pääsee testimään.. Toivottavasti on hjyvä..
 
Live long and prosper.
B-tone-flat
23.02.2012 22:37:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Oliko CV 50's stratossa otelaudan radius 7,25"? Kannattaako tuollaista miettiä lainkaan, kun itse bendaan todella paljon ja soittelen sointuja erittäin vähän?
 
Aika hassu juttu toi bendaus-ongelma. Mun mielestä se on myytti. Oikein säädettynä 7.25" radius sallii aikoimoisen bendailun ainaskin tyyliin Jimi Hendrix.
 
Marshall Amp makes Amazing Noise and has a Black Tone
blues guitar
24.02.2012 05:31:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

B-tone-flat: Aika hassu juttu toi bendaus-ongelma. Mun mielestä se on myytti. Oikein säädettynä 7.25" radius sallii aikoimoisen bendailun ainaskin tyyliin Jimi Hendrix.
 
Kyllä kyllä. 7,25 radiuksisilla joutuu säätämään kielet korkeammalle kuin suuremmilla radiuksilla varustetuissa otelaudoissa. Tämä ei ole vika vaan ominaisuus.
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Ekku01
24.02.2012 05:44:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blues guitar: Kyllä kyllä. 7,25 radiuksisilla joutuu säätämään kielet korkeammalle kuin suuremmilla radiuksilla varustetuissa otelaudoissa. Tämä ei ole vika vaan ominaisuus.
 
Jos nauhat ovat kunnossa, niin kielten korkemmalle säätäminen on aika marginaalista. Siis mikäli ongelmana on "fretting out", eli kielen äänen sammuminen bendatessa. Muista syistä, kuten soittotatsista johtuva korkeammalle säätöhän on jo sitten makuasia.
 
"Joh. 3:16"
Ekku01
24.02.2012 05:50:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

B-tone-flat: Aika hassu juttu toi bendaus-ongelma. Mun mielestä se on myytti. Oikein säädettynä 7.25" radius sallii aikoimoisen bendailun ainaskin tyyliin Jimi Hendrix.
 
Juuri näin. Välttelin itsekin tuon samaisen myytin takia pitkään 7.25" radiusta - aivan turhaan. Mielestäni suuresti liioiteltuja nuo ongelmat. Enemmän vaikuttaa - ainakin itselläni - että kitara on hyvin säädetty.
 
"Joh. 3:16"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «