Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: ROMU Virosta
1 2 3 4 5 6
janpeko
22.02.2012 22:00:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luin Kuloniemen Esan jutun soundista, joka käsitteli Virossa käsintehtyjä ROMU täysputki vintage vahvistimia. Meni yöunet pitkäksi aikaa, eikä mieli antanut rauhaa. Soittelen useille kitaristeille, joilla oli kyseisen kaverin rakentamia vahvareita. Kaikki kehuivat poikkeuksetta.
Niinpä otin riskin ja tuotin itselleni ROMUn Tartosta. Päivääkään en ole katunut vaan olen todella tyytyväinen. Olen soitellut elämäni aikana kymmenillä styrkkareilla, mutta tämä on ehdotonta eliittiä.
Vahvistimet rakentaa Kaido Kasak point to point tekniikalla, maustaen vahvarit esim putki tremololla (kuten omani on). Työnjälki huippu hyvää ja soundi taivaallinen. Omastani en luovu. Ja hinta:) samalla hinnalla saa esim Kiinan Fenkun tai jotain muuta vastaavaa. Palvelu erinomaista ja takuut pelaa. Tällaisia kaivataan lisää.
Tässäpä hieman linkkiä, jos jotain kiinnostaa http://rootsart.eu/pood/romu.html
 
Virolainen blues-ukko Anders Roots tulee keikalle piakkoin Suomeen ja hänen kauttaan vahvarit kulkeutuvat tännekin. Suosittelen lämpimästi veljet.
 
Kahviakiitos
22.02.2012 22:24:14 (muokattu 22.02.2012 22:24:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taisinpa lukea saman jutun. Tosi mielenkiintoiselta tuntui. Jos en ihan väärin muista niin ainakin osa osista on jonkinsortin kierrätyskamaa ellei melkein roskapöntöistä poimittuja?
 
Hyvä, että soundaa hyvälle. Oiskos mahdollista saada ääninäytettä?
 
There are some less likeable things, like the badguys (who are evil) and the women (who are female).
janpeko
22.02.2012 22:43:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yritetään jossain vaiheessa soitella näytteitäkin. Joo, vanhoista putkiradioista otettu käypiä osia. Katselin omani sisustaa ja hyvältä näytti. Point to pointattu viimeisen päälle ja kajarinakin 10" Jensen. Tehty samaan tyyliin kuin vanhat 50-luku styrkkarit. Hyvin Fendermäisessä maastossa tässä liikutaan. Todella tervettä puhdasta tulee pöntöstä, eikä hurise turhia.
 
komero
23.02.2012 09:48:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

janpeko: Niinpä otin riskin ja tuotin itselleni ROMUn Tartosta. Päivääkään en ole katunut vaan olen todella tyytyväinen. Olen soitellut elämäni aikana kymmenillä styrkkareilla, mutta tämä on ehdotonta eliittiä.
 
Kukapa nyt romusta paljoa maksaiskaan? (Sori, oli pakko ekana vääntää paska läppä tuosta nimestä)
 
Todella mielenkiintoisen oloisia vehkeitä. Eikä tosiaan ole hinnalla pilattuja. Minkälainen omasi on?
 
Tuo 2x6V6 15W kombo hintaan 380e tuntuu kyllä todella halvalta jos saundi ja laatu on tuota mainittua luokkaa. Itselläni on hakusessa joku suht pienitehoinen 6V6-kone suht edullisella hinnalla (toisessa ketjussa keskusteltiin siitä blues juniorista ja super champ xd:stä, meinasin jo lähtä hankkimaan tuollaista superchamppia, mutta tämä ROMU kyllä alkoi kiinnostamaan kovasti..).
 
janpeko
23.02.2012 11:46:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Super champ on ok perusvahvari, mutta Romussa on Mojoa. Kaido tekee erinomaista käsityötä ei voi muuta todeta. Jos etsit Fenkku soundia ja luotettavaa peliä, ottaisin ehdottomasti ROMUn. Siellä ei sisältä löydy piirilevyjä, vaan perinnehenkinen handwired työ.
Siellä sivuillahan olisi nyt todella herkullinen snakeskin 15w ROMU. Tasasuuntaaja putkella varustettuna oleva malli. Jos olisi hieman ylimääräistä tällä hetkellä, niin ostaisin 5w sen maalatun version.
 
xfrankx
23.02.2012 15:05:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen juurikin vailla tuollaista ärhäkkää 10-15 wattista putkipeliä ja nyt täysin puskista tullut Romu kiehtoo oikein kovasti.
 
Osaako janpeko tai joku muu omistaja kertoa millaista putkisäröä laitteesta irtoaa?
 
janpeko
23.02.2012 16:22:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on 12w 6v6 putkilla oleva tweed ROMU. Säätöinä bass, treble ja volume. Lisäksi tremolo, jossa nopeus ja syvyys (putkella toteutettu). Kuten olen todennut, soundi hyvin Fendermäinen. Pysyy puhtaana hamaan tappiin ja kun masteria ei ole, niin kovaa saa luukuttaa, ennenkuin säröytyy. Itse käytän purkkeja, joita vahvistin ottaa hyvin.
Jos olisi hieman ylimääräistä, ostaisin tuon 5w pois. Sillä saisi kuulema makeat säröt pienemmällä volalla.
Tämä minulla oleva malli on kovin samanlainen kuin princeton reverb. Tremolo on huikean hyvä (paras millä olen soittanut).
Kaido voi tehdä pieniä muutoksiakin (keskustelin hänen kanssaan sähköpostin välityksellä) vahvariin, tietyissä mitoissa.
Kaverini toi vahvariin Tartosta mukanaan ja Kaido halusi rahat vasta kun olin soittanut vahvaria kotona Suomessa. Todella reilu kaveri.
 
Dreg
23.02.2012 20:32:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näyttävät kyllä hyvin mielenkiintoisilta. Tuo 35 watin combo on hieno - olisi mukava testata noita.
 
"Great deeds on a small budget!"
dropD
24.02.2012 08:52:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aivan luistavia. Ostaisin heti romun ellei kaikki paikat olisi jo täynnä itse tehtyjä "romuja".
 
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
chill
24.02.2012 10:56:16 (muokattu 24.02.2012 10:57:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla heräs kiinnostus tohon 12W tweed comboon, mutta sivujen mukaan loppuunmyyty.
 
Mitenköhän on, tekeekö tämä jamppa niitä lisää, vai tehtiinkö niitä vain erä niistä osista mitä nyt sattui olemaan pajalla.
 
andres
24.02.2012 12:31:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

chill: Mulla heräs kiinnostus tohon 12W tweed comboon, mutta sivujen mukaan loppuunmyyty. Mitenköhän on, tekeekö tämä jamppa niitä lisää, vai tehtiinkö niitä vain erä niistä osista mitä nyt sattui olemaan pajalla.
 
Kahta samanlaista ROMUa ei löydy - mutta kyllä Kaido valmistaa niitä tilaustyönäkin, joten aina kannattaa kysyä: kaido.kasak(at)gmail.com . Huom! Kaido on viime viikosta ulkomaanmatkalla, joten vastaukset saattaa viipyä vielä pari päivää! Helpompiin kysymyksiin pystyn ehkä ROMU-käyttäjänä ja myyjänä vastamaan itsekin: roots(at)rootsart.eu .
 
Huhtikuussa Roots Art OY on muuten tulossa Stompin' At The Savoy Maxwell Street-tapahtumaan Suomeen, joten sunnuntaina 15.4 pääsee ROMUja testaamaan myös Helsingissä: https://www.facebook.com/events/303703113021189/
 
Andres Roots
http://www.rootsart.eu
http://www.andresroots.com
 
janpeko
24.02.2012 20:50:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onpa hienoa, että saatiin Andres mukaan tähän keskusteluun. Tuo on siis erinomainen tilaisuus päästä kokeilemaan ROMUja livenä Hesassa.
Se 12w on mulla. Ostin sen tosiaan pari viikkoa sitten. Mahtava vahvistin siis. Kuten Andres totesi, ei kahta samanlaista tismalleen ole, mutta jokainen yksilö on taidolla rakennettuja. Tämä on mielestäni botiqueta parhaimmillaan.
 
Jakki
26.02.2012 17:22:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä viestiketju sai aikaan kuumeen :)
 
Zeeboo
26.02.2012 18:13:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jakki: Tämä viestiketju sai aikaan kuumeen :)
 
Jep. Ja pahan.
 
White men can't Monk
Jakki
27.02.2012 15:05:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niinhän siinä kävi, että tuo 15wattinen combo on nyt tilattu :)
Kuukauden tyytyväisyys takuu ja muuten normi vuoden takuu.
Jotenki reilun oloinen kaveri tuo Kaido. Nyt vaan odotellaan ku tulisilla hiilillä :)
 
komero
27.02.2012 15:45:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jakki: Niinhän siinä kävi, että tuo 15wattinen combo on nyt tilattu :)
Kuukauden tyytyväisyys takuu ja muuten normi vuoden takuu.
Jotenki reilun oloinen kaveri tuo Kaido. Nyt vaan odotellaan ku tulisilla hiilillä :)

 
No voi hemmetti! Ei pitäis jäädä liian pitkäksi aikaa miettimään :)
 
The Oath
27.02.2012 16:16:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaako laittaa tommosta romua ensimmäiseksi putkivahvariks? ;) Mihin musaan nuo käy?
 
oksatboys
27.02.2012 17:46:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The Oath: Kannattaako laittaa tommosta romua ensimmäiseksi putkivahvariks? ;) Mihin musaan nuo käy?
 
Varmasti kannattaa. Jos soittelet kuvauksessasi olevien bändien kaltaista musaa, niin parin säröpolkimen kanssa käy varmasti.
 
The Oath
27.02.2012 20:05:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oksatboys: Varmasti kannattaa. Jos soittelet kuvauksessasi olevien bändien kaltaista musaa, niin parin säröpolkimen kanssa käy varmasti.
 
Tuommonen kaitse pitää sitten ostaa. Jos oikein ymmärsin niin saa oikein kotona testata ennen ostopäätöstä jne. Tosin ei nyt ole varaa... Ostakee tuo Ibanez grx70dx poies? :D
 
andres
27.02.2012 20:29:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jakki: Niinhän siinä kävi, että tuo 15wattinen combo on nyt tilattu :)
 
Onnittelut valinnasta, olin melkein valmis pitämään tuon itselleni kun sen verran hyvältä kuulosti...!
 
Olen muuten tulossa Helsinkiin 20.3, joten jos joku haluaa tilata sinne 5W combon tai headin, niin sen varmaan pystyisin tuomaan mukanani.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «