Muusikoiden.net
26.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender Super Champ XD
1
nisumaka
02.02.2012 10:37:32 (muokattu 02.02.2012 10:38:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli 15W Fenkun combo. Ja etsin mahdollisimman lujaa cleania soundia. Mitä putkia suosittelette vaihdettavaksi. Nyt on alkuperäiset, eikä nääkään nyt huonot ole. Samaan syssyyn tietysti voisi laittaa ohjetta, mistä kannattaa hakea (asun Helsingissä).
 
dropD
02.02.2012 10:42:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suositukset ja putket samasta paikasta www.uraltone.com
 
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
repa66
04.02.2012 08:59:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omassa champissani oli jj6v6s:t päätteessä ja etusessa käytin jj ecc83s ja välillä tungsolin 12ax7 ja kaiutimen vaihdoin Eminence Ragin cajunin.
 
Toimi omiin tarkoituksiini hyvin.
 
Wäiski
04.02.2012 09:23:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JJ:n putket antavat tosiaan hieman enemmän headroomia kuin muut. Suurin vaikutus on kuitenkin elementin vaihdolla. Muistelen, että SuperChampin alkuperäinen elementti on varsin epäherkkä eikä soundikaan ole ihmeellinen.
 
JuSu
04.02.2012 10:41:11 (muokattu 04.02.2012 10:41:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wäiski: JJ:n putket antavat tosiaan hieman enemmän headroomia kuin muut. Suurin vaikutus on kuitenkin elementin vaihdolla. Muistelen, että SuperChampin alkuperäinen elementti on varsin epäherkkä eikä soundikaan ole ihmeellinen.
 
Näin justiinsa, vaikken just tota SuperChampin tapausta tunne.
 
Usein noissa vehkeissä on tehdasasennuksena esimerkiksi joku halpis-Celestion, joiden herkkyydet pyörii siellä 95-96 dB:n tuntumassa. Tilalle vaikkapa Eminenceä, jossa herkkyyden pyörii siellä päälle sadan dB:n, niin mekkala kasvaa huomattavasti (eli jos uskotaan sitä teoriaa, että 3 dB:n lisäys tarkoittaa samaa kuin tehon tuplaaminen).
 
JuSu
Ukko
04.02.2012 11:47:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wäiski: JJ:n putket antavat tosiaan hieman enemmän headroomia kuin muut. Suurin vaikutus on kuitenkin elementin vaihdolla. Muistelen, että SuperChampin alkuperäinen elementti on varsin epäherkkä eikä soundikaan ole ihmeellinen.
 
Aika kireä soundinen.
 
COVS jäsen nro 6
nisumaka
05.02.2012 11:55:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos neuvoista. Joo näin varmasti on, että toi alkuperäinen kaiutin kuuluu sarjaan karvalakki. Nimen omaan toi soundin kireys mua ärsyttää. Mäpä vaihdankin putket ja elementin. Soitan blues-jazz-gospel-rintamalla, joten maksimaalinen clean soundi kiinnostaa. Mulla on myös Blues Junior ja se on aika hyvä sellaisenaan.
 
lonelyplayer
05.02.2012 21:42:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä on sama laite ja en oikein usko että hirveesti kannattaa rahallisesti satsata soundin paranemiseen. Mieluummin sitten uuteen vahvistimeen.
 
Varsinkin puhdas soundi on erittäin riipivä kuten todettiinkin, ja mallinnetut soundit...ei oikein kolahda, kuten eivät myöskään efektit.
 
nisumaka
06.02.2012 09:19:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä sama tuli mulla mieleen. Ehkäpä mä annan ton olla tollaisenaan ja käytän sitä harjoitusvahvistimena. Mulla on Fenkun Blues Junior, ja siinä on erittäin mukava cleani.
 
Ukko
06.02.2012 15:23:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lonelyplayer: Itsellä on sama laite ja en oikein usko että hirveesti kannattaa rahallisesti satsata soundin paranemiseen. Mieluummin sitten uuteen vahvistimeen.
 
Varsinkin puhdas soundi on erittäin riipivä kuten todettiinkin, ja mallinnetut soundit...ei oikein kolahda, kuten eivät myöskään efektit.

 
Fenderillä soitettaessa puhdas soundi on saanut kiitosta. Vertaillessani "kuutioihin" on Super pari pykälää edellä. Mutta mielipide kysymyksiähän nämä ovat. Kajarin vaihto ei kieltämättä olisi pahitteeksi.
 
COVS jäsen nro 6
nisumaka
07.02.2012 08:26:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi kajarihomma on siinä mielessä kiitollinen testata, että mäpä kytkenkin Superin outputtiin Blues Juniorin kajarin ja testaan, millainen soundi siitä lähtee. Jos on ok, sitten kajari vaihtoon ;-) Joo cube on tavallaan hyvä. Mulla on ollut 30W ja 80W. Tää uusi 80W oli sellainen, että se ei "lähtenyt käyntiin", kuin vasta aika lujaa soitettaessa. Mallinnuspiiri samaten kohisi, ja siinä oli threshold, eli kun pikku hiljaa demppasi kieliä, niin yks kaks vahvistin menikin "kiinni". Toi on aika yleinen mallintavissa, mitä itse olen niitä kokeillut. Sitten toi 30W jäi vähän alakanttiin, eli cleania ei oikein riittänyt (äänenpainetta), paitsi sillä "british" mallinnuksella, joka on vähän sellainen laatikkomainen soundi. Cube on varmaan tosi hyvä oppilaitoskone. No tästä täytyypi mietiskellä, hyvä vaihtari voisi olla Hughes&Kettner 60W-R.
 
komero
07.02.2012 14:09:32 (muokattu 07.02.2012 14:12:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nisumaka: No tästä täytyypi mietiskellä, hyvä vaihtari voisi olla Hughes&Kettner 60W-R.
 
Tai sitten modaat sen Blues Juniorin. Mulla on BJ Billm:n (http://billmaudio.com) perusmodeilla ja Celestion Greenbackilla varustettuna ja se on kyllä huomattavasti parempi kuin perus BJ. Eikä maksa paljoa nuo modit. Kaiuttimen vaihto tietenkin maksaa jotain väliltä 0-300e, kuulemma Billm:n modien jälkeen myös orkkiskajari on hyvän kuuloinen.
 
Alkuun vaihdoin Blues Junioriin pelkästään putket => JJ. Sekin jo auttoi tiettyä kireyttä poistamaan.
 
Sitten vaihdoin kaiuttimen. Se paransi aika paljon.
 
Sitten tein yhden Billm:n modeista, todella halpa ja helppo (yksi hyppylanka), Twin Stack (http://billmaudio.com/wp/?page_id=58). Pelkästään tuo jo paransi säätömahdollisuuksia aika paljon ja sai kaivettua aika paljon tukevampaa saundia ulos.
 
Sitten tein koko Billm:n perussetin lukuunottamatta bias-säätöä (joskus voisi senkin tehdä, kuulemma paljon taas paranee saundi kun vähän "viilentää" konetta). Säätövarat ja saundi paranivat kertaheitolla.
 
Ei se mikään Deluxe Reverb ole vieläkään, mutta onpa putkikonfiguraatiokin eri kuin "oikeissa" Fendereissä. Mukavaa ja murisevaa saundia kyllä lähtee.
 
Ja mistä itse pidän eniten, hyvää ja lämmintä puhdasta sekä pientä rosoa irtoaa blues/jatsi/kantri/pop/rock -akselille hyvin. Riittää headroom hyvin bänditouhuissakin. Ja jos ei meinaa riittää, niin laittaa sitten vielä herkemmän kaiuttimen. Jonkun Eminencen niinkuin joku jo ehdottikin.
 
E: ai niin, ja varsinkin noiden modien jälkeen BJ syö overdrive/boosteri-pedaaleita oikein mielellään aamupalaksi, lounaaksi, päivälliseksi ja iltapalaksi välipalojen kera tietenkin.
 
janpeko
19.02.2012 20:43:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No eihän se deluxe reverb voi ollakaan, koska onhan ne ihan eri tyylisiä. Putkitushan on noissa aivan erilaiset. Xd on hintaluokassaan varsin pätevä peli. Puhdas kanava on terve soundiltaan. Modaaminen kannattaa kyllä. Putket uusiksi ja eminence Cajun tilalle. Toimiva paketti ja itse pidän xd:tä parempana kuin blues jr:ia. Maku asioita.
 
komero
21.02.2012 11:56:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

janpeko: No eihän se deluxe reverb voi ollakaan, koska onhan ne ihan eri tyylisiä. Putkitushan on noissa aivan erilaiset.
 
Sitähän tuossa sanoinkin, että "putkitus" on eri noissa kahdessa. Tarkoitin sitä, että ei se saundi ole yhtä "laadukas" kuin Deluxe Reverbissä. Vähän niinkuin vaikkapa Twin ja Plexi vois vaikka olla yhtä "laadukkaita" saundiensa puolesta vaikka ihan erisaundisia vehkeitä ovatkin. Vaikka eipä se (modattu Blues Junior) tuolla tavalla ajateltuna välttämättä kauas jää Deluxe Reverbistä. Erilaisia ovat.
 
janpeko: Xd on hintaluokassaan varsin pätevä peli. Puhdas kanava on terve soundiltaan. Modaaminen kannattaa kyllä. Putket uusiksi ja eminence Cajun tilalle. Toimiva paketti ja itse pidän xd:tä parempana kuin blues jr:ia. Maku asioita.
 
Super Champ XD on kyllä kivan kuuloinen peli, en tosin ole paljoa sellaisella soittanut. Puhdas kanava tuntui olevan aika hyvä, ehkä juuri kaiutin oli se joka vei "jotain" pois. Tuossa XD:ssähän on "putkitus" aika lähellä Deluxe Reverbiä. Kö?
 
janpeko
22.02.2012 21:38:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, voi kai sitä noinkin ajatella. Paras koko vertailukohtana lienee Fenkun pro jr, joka myös 10". Ei voi mitään, mutta peruskanava soi mielestäni Fendermäisemmin super champ xd:ssä. Jos haluaa laadukasta Fender soundia alle 500e, olisi valintani super champ xd. Deluxe on n.10w ja 2 tuumaa isompi ja viisi kertaa kalliimpi, joten huono vertailla. Itse olen soittanut modauksen jälkeen super champilläni 2 vuotta ja keikkoja takana ja vahvistimessa nou problemo. Olen tyytyväinen. Siis modatkaa ja nauttikaa. Efektejä en käyttele, ne tulevat purkista.
 
Hammer
19.11.2012 21:05:48 (muokattu 19.11.2012 21:08:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro!
 
"Huom! Olet kirjoittamassa yli 270 päivää vanhaan aiheeseen!"
-Joo joo! Kertokaas ny ku ei oikein mee jakeluun, tässä mallissa ja x2 mallissa clean kanavassa toimii putket mutta mallinnus kanavalla ei? Vai miten se menee?
 
EDIT: typo
 
RikuKS
20.11.2012 12:15:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Molemmissa kanavissa signaali menee ensin mallinnuksen läpi ja sieltä putkille.
 
Hammer: Moro!
 
"Huom! Olet kirjoittamassa yli 270 päivää vanhaan aiheeseen!"
-Joo joo! Kertokaas ny ku ei oikein mee jakeluun, tässä mallissa ja x2 mallissa clean kanavassa toimii putket mutta mallinnus kanavalla ei? Vai miten se menee?
 
EDIT: typo
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «