Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: RMC Waheista?
1 2
JohnPatrick
22.02.2012 18:36:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Etsin uutta wahia Buddan tilalle ja mielenkiinto kohdistuisi noiden Real Mccoy-wahien suuntaan.
 
Buddassa tuli itselleni ongelmaksi siinä oleva lievä volumeboost, joka ei ole säädettävissä. Volumeboost häiritsee siis vain puhtailla soittoa esim. funk-tyylisessä soitossa, jolloin keskialueen taajuuksilla tuli sellaista korostumista mikä "hyökkää" korville - ei hyvä. Ongelmaa pystyi hallitsemaan joten kuten kitaran omalla volapotikalla, mutta haluaisin eroon ko. kikkailusta.
 
Haluaisin siis wahin, jonka sweep on koko matkaltaan neutraali tai sitten jotenkin säädettävissä, millä pystyn kuolettamaan mahdolliset korostukset. Mieluiten haluaisin kuitenkin mahdollisimman vähillä säädöillä olevan laitteen, koska siitä säätämisestä ei varmuudella tule loppua.. :D
 
Alustavien "tutkimuksien" perusteella RMC:n malli Picture Wah ja RMC2 vaikuttavat sopivilta mulle. Wahin käyttö siis pääasiassa clean-osastolla.
 
Käyttäjältä "Jucciz" sain hyviä kommentteja vanhemmasta Picture Wahista, joka on kuulemma neutraalisoundinen, mutta niiden saatavuus käytettynä on melko heikkoa. Uudesta ei taas oikein löydy tarinaa, mutta olisiko täällä joku sellaisen omistaja, joka voisi kertoa vähän laitteesta?. Jossakin Amerikan nettikeskusteluissa tuli ilmi, että lievää boostia olisi Picture Wahinkin jossain malleissa, olisiko ollut sitten uudempia kuin tuo Jucciz:sen laite. Niissä mahdollisesti myös joku trimmeri sisällä, jolla pystyy säätämään?.
 
RMC2 vaikuttaa myös mielenkiintoiselta ja siinä on pari säätönamiskaakin ulkopuolella. Käytettyä mallia pääsin liikkeessä testaamaan ja sen sai kyllä säädettyä hyvinkin neutraaliksi ja miellyttäväksi. Jäi oikein hyvät fiilikset siitä laitteesta. Silloin en uskaltanut sitä kuitenkaan ostaa, kun oli nämä muut mallit täysin katsomatta..
 
p.s. uudenveroinen Budda on muuten torilla..
 
Kunnallisjäte
22.02.2012 19:15:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kommentoin nyt huvikseni kun mulla kerran on Picture Wah, vaikk en nyt sitä hirveästi osaakaan käyttää...
Loistava peli on kyseessä. Custom-soundsilta ostin omani. On niitä joskus torilla, mutta ymmärrän kyllä jos ei kovin usein. Mun mielestä siinä ei ole mitään trimmereitä sisällä ja on siis kaikista neutraalein ja old-schoolein noista RMC waheista. Lienee kopio Voxin Clyde McCoy wahista. Rakennusjälki vaikuttaa erittäin huolelliselta ja kestää varmasti ikuisuuden ja siistin värinenkin se on (sininen). Puhtailla toimii hyvin.
 
"When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor
Dr. Muff
22.02.2012 19:19:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uudemmissa teese waheissa on se foxrox ulostulopuhveli ja siinä on trimmeri jolla ulostulon tasoa saa säädettyä. Uus picture wah on aikalailla samanlainen kuin aikaisempi. Tosin mun mielestä ihan snadi ero saattoi olla. Ero oli selkeempi uudemman ja vanhemman rmc3n kanssa, tosin niissä on eri osia foxroxin lisäksi. Kaikkihan noi on hyviä siitä huolimatta..
 
Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas
Ziggy Bubba
22.02.2012 20:35:54 (muokattu 22.02.2012 20:36:47)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Just hommasin torilta RM3:n, jossa pystyy kyllä säätämään pitkälti kaikkea. Basso, mid, Q ja volume löytyy potikoina, lisäksi vielä 9-alueinen säätö sweepille. Ja joku hienosäätö päälle bassolle & treblelle. Tolla saa kyllä about mitä vaan waakutusta mitä osaan kuvitella.
 
Äärimmäisen monipuolinen ja hyväsoundinen peli.
 
E: Itellä on vanhempi RMC3, jossa ne säätimet on lootan sisällä.
 
Isoa pörinää ja muhkua melodiaa: Sonar Transistor
Rämppy
22.02.2012 20:45:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli RMC3, sellainen sininen eli ilmeisesti ei tämä nykyinen malli. Trimmereillä sai säädettyä suunnilleen kaiken ja se oli mulla osittain ongelmakin. Sinänsä hyvä wah, mutta en suosittele jos käyttäjä ei ole säätäjä & nysvääjä -tyyppiä. Ne pahuksen trimmerit kun olivat siellä konehuoneen puolella. Loppujen lopuksi möin RMC3:n pois ja pidin vanhan Buddan. Tällä hetkellä laudassa on kiinni Plutoneium Chi-wah-wah. Siinä on mun testaamista waheista parhaat soundit, ainakin mun kamoilla ja mieltymyksillä. Säätövarat ovat monipuoliset ja sopivat säädöt löytyvät helposti. Vehje on kooltaan pieni ja toimii ilman on/off -kytkintä, mistä kaikki ei tykkää. Mulla tosin ensimmäinen laite pimeni totaalisesti puolen vuoden käytön jälkeen (ja korjauksen jälkeen vielä toistamiseen), ja sainkin valmistajalta lopulta uuden päivitetyn (ja soundeiltaankin selvästi paremman) version tilalle. Katsotaan ja toivotaan, että tämä uusi versio kestää...Tarina on dokumentoitu Plutoneium Chi-wah-wah -ketjussa.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
Ziggy Bubba
22.02.2012 20:55:48 (muokattu 22.02.2012 20:56:24)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Mulla oli RMC3, sellainen sininen eli ilmeisesti ei tämä nykyinen malli. Trimmereillä sai säädettyä suunnilleen kaiken ja se oli mulla osittain ongelmakin. Sinänsä hyvä wah, mutta en suosittele jos käyttäjä ei ole säätäjä & nysvääjä -tyyppiä. Ne pahuksen trimmerit kun olivat siellä konehuoneen puolella.
 
Vaan eipä tossa tartte kuin hakea se oma soundi ja vetää sillä. Itellä on tällä hetkellä waakun pohja pois (lattia on siis pohja), jonka ansiosta voin tuunata trimmereitä ja hakea sitä "pysyvää asetusta". Kyllä niillä ohjekirjan preseteillä saa jo aika hyvää jälkeä.
 
Ite kyllä laitoin reippaasti sweep-nappeja ylös, jonka kautta sai todella laajan soundin. Toimii hyvin esim. riffeissä kantapää pohjassa.
 
E: Eli trimmereitä ei ole mikään pakko tuunata, ettii oman jutun ja siinä se.
 
Isoa pörinää ja muhkua melodiaa: Sonar Transistor
JohnPatrick
22.02.2012 22:48:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voishan se olla niinkin, kun kerran säätää kohdilleen, niin kansi kiinni ja menoksi. Luulenpa vaan, et pieni "syyhy" jää päähän, et mitäs jos kuitenkin kokeilisin sitä ja sitä... sellainen ihmismielenkirous esiintyy ainakin itselläni ajoittain! :D
 
Joo, mut ei tuo RMC3 ole vielä poissa laskuista, kun aika moni siitä tuntuu pitävän. Ja kai se niin on, et kauheasti ei mene metsään, päätyy sitten RMC2, RMC3 tai pictureen. Sen verran on kuitenkin hintaa noilla, että haluisi ostaa kerralla itselle sen oikean.
 
Ei oo helppoo tää kitaraharrastus! :D
 
Terry Pantheras
22.02.2012 23:34:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä ollut RMC Wizard nelisen vuotta käytössä, eikä ole ilmennyt tarvetta vaihtaa. Siinä on aika laaja sweep-alue, joka soi hienosti koko matkaltaan menemättä tukkoon missään kohtaa. Potikkakin on pysynyt täysin rohinattomana tähän asti, toisin kuin entinen Dunlopini tuppasi tekemään... Eikä syö signaalia/saundia ollessaan pois päältä.
 
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ BANDCAMP

Kahta en vaihda: Soldano, Guild & Celestion G12-80 Rola
Rämppy
23.02.2012 09:14:39 (muokattu 23.02.2012 09:30:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tim0: Voishan se olla niinkin, kun kerran säätää kohdilleen, niin kansi kiinni ja menoksi.
"Rajattomat" säätömahdollisuudet eivät aina ole käytettävyyden kannalta hyvä asia. Jos vaihtelee kitaroita ja/tai vahvistimia, ei yksillä säädöillä aina pärjää. Mulle sopii paremmin laadukas wah huomattavasti vähemmillä säädöillä, mutta en olekaan kovin säätöorientoitunut soittaja. Taajuudet säädän kohdalleen kitaran ja vahvistimen potikoilla. Custom-Shopissahan on näitä Teesen RMC -waheja, ainakin joitakin versioita. Kannattaa käydä kokeilemassa niitä hyllyssä olevia, jos liikuskelee Helsingissä. Saa käsitystä tykkääkö ylipäätään ko. tuoteperheen tuotoksista. Eli onko laitteen tarjoama hupi samalla tasolla kuin hinta ja hype.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
JohnPatrick
23.02.2012 10:12:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: "Rajattomat" säätömahdollisuudet eivät aina ole käytettävyyden kannalta hyvä asia. Jos vaihtelee kitaroita ja/tai vahvistimia, ei yksillä säädöillä aina pärjää.
 
Tuo on varmaan totta, koska luulenpa et hyväksi havaitsemani wahi tulee olemaan pitkäikäisempi laite, kuin ehkä esim. vahvistin tai muu setuppi.
 
Aloituksessa mainitsemani testi oli juurikin Custom Shopissa, kun testasin RMC2 -mallia, joka oli hyvä ja lisäksi testasin myös RMC3:n, jossa taas boost teki saman ongelman kuin omassa buddassa, mutta säätöjen ollessa sisällä, ei siinä tilanteessa onnistunut kokeilla muita säätöjä. Muita malleja ei juuri silloin ollut liikkeessä ja myyjän mukaan ei ole tietoa milloin tulee lisää...
 
Top Sound -nettikauppa näyttäisi myyvän ko. Waheja, mutta testi onkin sitten eri juttu.
 
Rämppy
23.02.2012 12:26:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tim0: Rämppy: "Rajattomat" säätömahdollisuudet eivät aina ole käytettävyyden kannalta hyvä asia. Jos vaihtelee kitaroita ja/tai vahvistimia, ei yksillä säädöillä aina pärjää.
 
Tuo on varmaan totta, koska luulenpa et hyväksi havaitsemani wahi tulee olemaan pitkäikäisempi laite, kuin ehkä esim. vahvistin tai muu setuppi.
 
Aloituksessa mainitsemani testi oli juurikin Custom Shopissa, kun testasin RMC2 -mallia, joka oli hyvä ja lisäksi testasin myös RMC3:n, jossa taas boost teki saman ongelman kuin omassa buddassa, mutta säätöjen ollessa sisällä, ei siinä tilanteessa onnistunut kokeilla muita säätöjä. Muita malleja ei juuri silloin ollut liikkeessä ja myyjän mukaan ei ole tietoa milloin tulee lisää...
 
Top Sound -nettikauppa näyttäisi myyvän ko. Waheja, mutta testi onkin sitten eri juttu.

 
Oletko harkinnut chi-wah-wahia? Hintaa vajaa 200 e ja efektin luonne helposti + monipuolisesti säädettävissä. Ainakin mun mielestä todella hyväsoundinen kapistus.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
wilo
23.02.2012 14:34:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli aiemmin parikin buddaa ja hyviä olivat, mutta juuri mainitsemasi asiat vähän haittasivat. Päätin hommata RMC:n, jotta tulee kerralla kunnon wahi.
Katsella RMC2:sta tai Wheels Of Fireä, koska RMC3 vaikutti hankalalta säädettävältä. Bongasin kuitenkin käytetyn RMC3:n sopivasti, joten hankin sen.
RMC3:sta löytyy juuri sopiva saundi, eikä säätäminenkään niin vaikeata ole ollut. Muutama eka soittokerta tuli soiteltua pohjaluukku auki ja kokeiltua eri säätöjä, kunnes nykyiset säädöt vakiintuivat. Noissa vanhemmissa RMC3:ssa (ei front load -versio) on se hyvä puoli, että kaikki säätimet ovat sisällä, joten ne eivät muutu vahingossa. Jonkun mielestä säätimien on toki parempi olla esillä, mutta mun mielestä piilossa on parempi.
 
Ziggy Bubba
23.02.2012 16:18:22 (muokattu 23.02.2012 16:18:42)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

wilo: RMC3:sta löytyy juuri sopiva saundi, eikä säätäminenkään niin vaikeata ole ollut.
 
Ihan mielenkiinnosta, minkälaiset oli sopivat säädöt?
 
Itellä on basso täysillä, mid ja Q noin puolivälissä. Aika jännää soundia tuli kun lykki sweep-kytkimistä kaikki paitsi ihan reunimmaiset päälle... Vähemmän mid-tuuttia, enemmän kokoa. Perinteisempään wah-vonkuun monet noista preseteistä on kyllä aika passeleita kanssa... Saas kattoa mihin sitä päätyy.
 
Isoa pörinää ja muhkua melodiaa: Sonar Transistor
wilo
23.02.2012 21:24:39 (muokattu 23.02.2012 21:26:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ziggy Bubba: Ihan mielenkiinnosta, minkälaiset oli sopivat säädöt?
 
En yhtään muista säätimien asentoja, koska ne on olleet koskematta pari vuotta jo... Sellaisen paksun, ei missään nimessä rääkyvän saundin hain. Tarkoituksena on myös, ettei saundi säröydy wahissa tai puhtailla saundeilla wahin päällä ollessa.
Paras saundi ns. perus-waheissa (alle satasen värkeissä) on mun mielestä Dunlop JH-1:ssä eli Jimi Hendrix -"nimikkomallissa". Buddan saundi on jonkin verran parempi, mutta volumeboosti on ärsyttävä.
Varmaan olisi olemassa joku wahi, jossa olisi jo valmiina mua kaikin puolin miellyttävä saundi, mutta RMC3:sta sen sain säädettyä ja siihen olen ollut tyytyväinen.
 
Edit: taitaa toi JH-1 maksaa himpun yli satasen, mutta peruswahi se mun mielestä siltikin on.
 
AngieRainbow
19.03.2013 20:28:41 (muokattu 19.03.2013 20:33:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 389 päivää vanhaan aiheeseen!
 
Mä nostelen vähän.
 
Olen jo pitkään halunnut RMC4 Picture wahia, mutta torin aktiivisesta kyttäämisestä huolimatta ei ole löytynyt. Päätin kokeilla onneani ja nappasin torilta RMC5 Wizard wah:in tuomaan helpotusta GAS:iin.
 
Mulla oli aiemmin custom audio electronics wah ja tämä on paljon parempi. Saundi on todella hyvä. Tomii niin single coileilla kuin humppareillakin. Minusta on mielenkiintoista, että vaikka RMC5 Wizard:ia suositellaan high gain pedaaliksi, niin minusta se on makoisimmillaan juuri clean:eillä. Todella hieno reggae waakku :) RMC5 wah:ista sanotaan myös, että se ei ole mikään vintage-hendrix-clapton wah, mutta kyllä tällä voodoo childia ihan hyvällä omalla tunnolla vetää.
 
Onko täällä muita RMC wah miehiä/naisia? Miksi olette päätyneet juuri siihen tiettyyn RMC wahiin (RMC1, RMC2, RMC3...)?
 
Onko jollakulla muulla myös tämmönen RMC5? Pedaalin sisällä on joku sininen trimmeri. Tietääkö joku, mitä sillä tehdään?
 
Pitäisi päästä kokeilemaan tätä rinnakkain Jucciczen RMC4:n kanssa joskus :)
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
HBM
20.03.2013 08:34:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko täällä muita RMC wah miehiä/naisia? Miksi olette päätyneet juuri siihen tiettyyn RMC wahiin (RMC1, RMC2, RMC3...)?
 
Itselläni on juuri tuo RMC:n Picture wah. Hankkiessani tuon ajatuksena oli löytää laadukas wahi, josta löytyy nuo klassiset Hendrix / Cream -saundit ilman sen kummempaa säätämistä.
 
Tilasin tuon jenkeistä Wildwoodista ihan nettikeskustelujen perusteella, joten itselläni ei ole vertailukohtaa muihin RMC:n waheihin. Soittelen pääasiassa Stratolla ja itse myös vierastan noita erilaisia säätöpotikoita.
 
Voin kyllä lämpimästi suositella tuota Picture wahia, jos hakee tuollaista klassista Hendrix / Cream saundia ja ei tarvitse erilaisia saundeja ja säätöpotikoita.
 
Itseäni on kiinnostanut päästä vertaamaan tuota Picture wahia RMC:n Joe Walsh Wahiin. Ilmeisesti tuo Joe Walsh wahi on saundiltaan ja teknisesti lähellä Picture wahia, mutta hieman toisenlaisella sweepillä. Picture wahissa tuo sweeppi on melko maltillinen.
 
Terry Pantheras
20.03.2013 09:26:12 (muokattu 20.03.2013 09:27:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Huom! Olet kirjoittamassa yli 389 päivää vanhaan aiheeseen!
 
Mä nostelen vähän.
 
Olen jo pitkään halunnut RMC4 Picture wahia, mutta torin aktiivisesta kyttäämisestä huolimatta ei ole löytynyt. Päätin kokeilla onneani ja nappasin torilta RMC5 Wizard wah:in tuomaan helpotusta GAS:iin.
 
Mulla oli aiemmin custom audio electronics wah ja tämä on paljon parempi. Saundi on todella hyvä. Tomii niin single coileilla kuin humppareillakin. Minusta on mielenkiintoista, että vaikka RMC5 Wizard:ia suositellaan high gain pedaaliksi, niin minusta se on makoisimmillaan juuri clean:eillä. Todella hieno reggae waakku :) RMC5 wah:ista sanotaan myös, että se ei ole mikään vintage-hendrix-clapton wah, mutta kyllä tällä voodoo childia ihan hyvällä omalla tunnolla vetää.
 
Onko täällä muita RMC wah miehiä/naisia? Miksi olette päätyneet juuri siihen tiettyyn RMC wahiin (RMC1, RMC2, RMC3...)?
 
Onko jollakulla muulla myös tämmönen RMC5? Pedaalin sisällä on joku sininen trimmeri. Tietääkö joku, mitä sillä tehdään?
 
Pitäisi päästä kokeilemaan tätä rinnakkain Jucciczen RMC4:n kanssa joskus :)

 
Täällä myös Wizardi! On todella hyvä vätkytin, ollut laudassa jo nelisen vuotta. Varmaan se miksi tuota suositellaan high gainereiden kanssa on sen melko laaja spektri millä "wahitusalue" taaplaa. Eli taajuuserot ylä- ja ala-asennoissa on aika isot; toimii hyvin esim. meidän musassa ja leikkaa sieltä pörinän läpi hienosti siinä missä joku nunloppi vois jäädä jalkoihin...
 
Todella selkeäsaundinen wahi, eikä mene tukkoon missään kohtaa kiikutusta.
 
Trimmerin saloihin en olekaan vielä tutustunut. Pitääpä ottaa asiakseen kunhan joutaa...
 
E: Hienosti toistin itseäni viitaten tuohon vähän ylempänä olevaan omaan vuoden takaiseen kommenttiini... :D
 
Uutta Masteroidia: Minä kerään kuonaa
AngieRainbow
20.03.2013 10:58:24 (muokattu 20.03.2013 10:58:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Trimmerin saloihin en olekaan vielä tutustunut. Pitääpä ottaa asiakseen kunhan joutaa...
 
Kai sitä voi turvallisesti säätää ruuvarilla ja katsoa (tai kuunnella), mitä tapahtuu?
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Jucciz
20.03.2013 11:24:45 (muokattu 20.03.2013 11:25:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Kai sitä voi turvallisesti säätää ruuvarilla ja katsoa (tai kuunnella), mitä tapahtuu?
 
Ehdottomasti. Säätämään vaan ja testaamaan.
 
Omassa Picture Wahissa oli alkanut potikka hieman rahista. Suihkaus PRF 7-78:aa ja ongelma hävisi saman tien. On se ihmeainetta. Suosittelen kaikille kitaristeille, joilla on laitteita, joissa on potikka tai useampi (hint hint: kitarat, vahvistimet, efektit, anyone?). ;)
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
McNulty
20.03.2013 18:27:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältä löytyy myös RMC Picture Wah.
 
Todella kovasti olen tykännyt ja pidän nimenomaan siinä laitteessa siitä, että sen sweeppi on aavistuksen pidempi kuin esim. Dunlopin virkaveljissään, se on miellyttävämpi jalan alla kun ei ole on/off-tyylinen sekä sallii wahin käytön monipuolisemmi (ts. jättää tilaa artikuloinnille).
 
Sen lisäksi Picture Wahin soundi oli minulle todella "spot on" suoraan pakasta nykäistynä. Toimii sekä humbuckereilla että singlecoileilla, niin cleanilla, muroilla kuin muhkummilla rouhesämpylöillä.
 
RMC:n wahithan ovat aikojen saatossa hivenen muuttuneet. Juccizella oli sellainen harmaa Picture Wah (olisiko ollut niitä "ensimmäisiä"). Minun Picture Wah on metallinhohto-sähkönsininen, eli tätä nykyistä mallia edeltävä.
 
The world suffers a lot. Not because of the violence of bad men but because of the silence of good men.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «