Aihe: Pistäkää ääninäytettä soitostanne 3
1 2 3 4 531 32 33 34 35399 400 401 402 403
Jusa*
18.02.2012 22:50:33

Bobana: Pulkkisen sanoin:

"Ihme häsläri kun ei pysy aloillaan ees alussa ja koko ajan pitää jotain sähistä siinä. Ei sul olis seittämääkymppiä että sais paremmat pellit settiin kato"?

Haha :D Aina sama ku tekee coverivideoita, ikinä ei tiedä mitä tekis ku biisissä on pitkä intro ilman rumpuja. Ei sitä jaksa paikallakaan olla :D
Anonymous-jazz
21.02.2012 11:58:25 (muokattu 21.02.2012 11:59:34)

"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Anonymous-jazz
21.02.2012 12:10:09

"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Laakstr
21.02.2012 23:04:06
Uskaltaudumpa laittaa tämän "kriitikoiden rytättäväksi".

https://www.youtube.com/watch?v=u9ynmWmG8pY

Tuli testailtua uutta Q3:sta ja soiteltua vaan IPod:sta biiseä. Tämä biisi itsessään on peruskauraa - mutta siinäkin onnistuin sakkaamaan ne muutamat fillit sekä kiirehdittyä tahtiin yhdessä kohdassa ;) Soitannallisesti parempaakin matksua tallentui mutta ilmeet oli sit sitä luokkaa et "äijät" kuolis nauruun jos näkis...

Kommentoikaapa ja antakaapa vinkkejä mihin kiinnittää soitossa huomiota!
keitiiem
22.02.2012 03:49:49

Laakstr: Uskaltaudumpa laittaa tämän "kriitikoiden rytättäväksi".

https://www.youtube.com/watch?v=u9ynmWmG8pY

Tuli testailtua uutta Q3:sta ja soiteltua vaan IPod:sta biiseä. Tämä biisi itsessään on peruskauraa - mutta siinäkin onnistuin sakkaamaan ne muutamat fillit sekä kiirehdittyä tahtiin yhdessä kohdassa ;) Soitannallisesti parempaakin matksua tallentui mutta ilmeet oli sit sitä luokkaa et "äijät" kuolis nauruun jos näkis...

Kommentoikaapa ja antakaapa vinkkejä mihin kiinnittää soitossa huomiota!

Hyvä, että maltoit soittaa komppia noinkin paljon, etkä sekoillut kaikkea aikaa soittajan taitoja ylittävien fillejen luona. On hyvä tietää omat rajat ja vähintään sitten livenä/videoita kuvatessa pysyä about niiden sisällä :P Sun rento ote soittoon on hyvä perusta. Komppi kulkee paikoittain miellyttävän tukevastikin, mutta välillä kompin aikana lähinnä basari takkuilee, niinkun varmaan itekin huomaat ;) Filleissä soittamisen tarkkuus meinaa monesti kadota, iskut ei oo ihan kohillaan ja tekniikkakin tulee joissain kohdissa vastaan. Ootko treenaillut metronomin kanssa? Se tekis hyvää tosi monelle..! Metronomia ja oman soiton äänittämistä ja kuuntelua ja ennen kaikkea itse soittamista vaan niin kyllä se sillä rupee kivasti soljumaan! Kapulatekniikkaakin kannattaa vähän tsekkailla vaikka jonkun kokeneemman rumpalin kanssa, tai ihan vaan dvd:ltä, esim. Jojo Mayerin secret weapons for modern drummer -dvd on upee. Varmasti lukematon määrä muitakin dvditä rokkaa, mutta ton itse omistan ja oon todennu hyväksi!
Laakstr
22.02.2012 10:32:37
keitiiem: Hyvä, että maltoit soittaa komppia noinkin paljon, etkä sekoillut kaikkea aikaa soittajan taitoja ylittävien fillejen luona. On hyvä tietää omat rajat ja vähintään sitten livenä/videoita kuvatessa pysyä about niiden sisällä :P Sun rento ote soittoon on hyvä perusta. Komppi kulkee paikoittain miellyttävän tukevastikin, mutta välillä kompin aikana lähinnä basari takkuilee, niinkun varmaan itekin huomaat ;) Filleissä soittamisen tarkkuus meinaa monesti kadota, iskut ei oo ihan kohillaan ja tekniikkakin tulee joissain kohdissa vastaan. Ootko treenaillut metronomin kanssa? ...

Kiitokset kommenteista. Meitsi "Ikämiehenä" on sisäistänyt sanonnan suutari pysyköön lestissään ;) Eli turha yrittää mitään ylivaikeita kun ei ole perusasiatkaan kasassa. Osittain tuo kompin heiluminen ja takertelu sekä fillien epätarkuus johtunee siitä että biisi ja sen rakenne ei ole kovin tuttu - en ole sitä paljoa soitellut. Klikin kanssa on tullut jonkin verran treenattua, koska olen huomannut että se todella kehittää soittamista.

Olen vajaan parin vuoden ajan opetellut soittamista "uudelleen" ja kun joskus junnuna tuli jyrättyä (tottakai ilman opetusta ja käsitystä siitä miten pitäisi soittaa) "vain" peruskasia ja "täkätäkä" fillejä, niin eka vuosi on ollut lähinnä vanhoista tavoista poisoppimista. Tekniikka on se johon olen yrittänyt viimeaikoina kiinnittäät lisää huomiota...mulla otti silmään outo (?) liikerata vasemman käden iskuissa. Itse asiassa elämäni ekä rumputunti on muuten huomenna ;)
JanneO
22.02.2012 11:33:50
Laakstr: Itse asiassa elämäni ekä rumputunti on muuten huomenna ;)

Jos saan kysellä niin kenellä tuo tunti on, etkös täällä Jämsän seudulla asustele?
JanneO
22.02.2012 12:54:33
Laakstr: Janne, sun vanhalla (nuorella) oppilaallasi joka opettaa mun poikaa parhaillaan :)

Olis muuten pari paikkaa vapaana mun autossa huomiseen DW:n klinikka reissuun...

Oolrait, se mun oppilas on onneksi taidokkaampi kuin meikäläinen ;)

Mulla jää valitettavasti klinikat väliin, emännän on päästävä kahvakuulaan ja pitää olla tytön kanssa. Sitä ei (vielä) kiinnosta nuo klinikat.
migi666
24.02.2012 14:06:45 (muokattu 24.02.2012 16:21:50)

Tuli tammikuussa heitettyä keikka On The Rocksissa.. Soundit ja meininki oli hyvät ja täten myös mukava soittaa Alempana klippiä tubesta;

Six Inch - Drug For Love
http://www.youtube.com/watch?v=Ox0c … lU&feature=youtube_gdata_player

Six Inch - Addicted To Thos Game
http://www.youtube.com/watch?v=BwZlgFpnPIU&feature=related

Bändin muuta matskua löytyy:
www.youtube.com/SixInchBand
www.facebook.com/SixInchBand

Spotifysta löytyypi myös EP; Sick, Young And In Love

RockCock!
Suoraan mennään ennen kuin käännytään vai miten se oli.
rockstar
24.02.2012 22:47:42
"You work a hi-hat like it's dropping dollar bills and the rent is due tonight!"
markkuliini
24.02.2012 23:05:15

rockstar: http://www.youtube.com/watch?v=_kpsCQdDijY

Nopeella tsekkauksella yksi rahanarvoinen vinkki. Ota rimshot haltuun snaren soitossa niin saat rummusta botnenkin käyttöön. :)
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
ferodoz
25.02.2012 00:26:33 (muokattu 25.02.2012 00:30:24)

Siinä olis treenikämpältä tajunnanvirtauksena koesavut siitä HHX evo ridesta, 13" AAX studiohaitsuista, ja BB:stä valuvantein. Soittajankaan ei pitäisi laahata enää niin pahasti kuin viimeksi, vaikka time vielä heittääkin ihan liikaan. :)

http://www.youtube.com/watch?v=069lpldgLqE

Edit: Zoom q3 nauhurina.
Kailis: Kato piipittävä irokeesi se lakeuksilla taas uliuliuli...
keitiiem
25.02.2012 01:48:54

ferodoz: Siinä olis treenikämpältä tajunnanvirtauksena koesavut siitä HHX evo ridesta, 13" AAX studiohaitsuista, ja BB:stä valuvantein. Soittajankaan ei pitäisi laahata enää niin pahasti kuin viimeksi, vaikka time vielä heittääkin ihan liikaan. :)

Ei se ihan surkeeta ollut, mutta kamoista päätellen odotin kuitenkin jotain muuta..:)
ferodoz
25.02.2012 10:49:26

keitiiem: Ei se ihan surkeeta ollut, mutta kamoista päätellen odotin kuitenkin jotain muuta..:)

Kuten mitä? :) Se oli saundiklippi, ei rumpusoolo. :P
tthei
25.02.2012 12:33:07

Kävimme bändin kanssa muutama viikonloppu sitten äänittelemässä vähän uutta materiaalia:

http://www.youtube.com/watch?v=Zqo4LV2lY3A
I'm not telling you what to do, I'm just recommending to use your options.
hollmi-5
25.02.2012 15:00:03 (muokattu 25.02.2012 15:04:29)
markkuliini: Nopeella tsekkauksella yksi rahanarvoinen vinkki. Ota rimshot haltuun snaren soitossa niin saat rummusta botnenkin käyttöön. :)

... ja sen lisäksi kannattaa kiinnittä huomio painottomilla iskun osilla oleviin snaren 16-osanuotteihin, joiden pitäisi olla paljon hiljaisempia, kuin iskulle tulevat...

Soittoasennossa ja kapulaotteessa olisi myös hiomista. Huomaa, kun lähdet etutomille, niin peukalot ovat lähes toisissaan kiinni ja peukalonkynnet kohti kattoa. Käännä kämmenselkiä enemmän vaakaan ja jätä kapuloiden väliin kulmaa, joka snarella tulisi olla melkein 90-astetta. Vartalo on hiukan jännittyneenä. Hartiat snadisti lukossa. Särkeekö muuten päätä? Niskan ja hartian jännittyneisyys on vaikea itse havaita.

Komppi huojuu ja fillit ryntäilevät. Summa summarum: peruslyöntien harjoittelua vaan paljon lisää, jolloin lyönneistä tulee laadukkaampia, soundi ja time paranee... Sattaa tuntua karulta, mutta kun et ole enää poika, niin siksi hiukan kriittisempi katsanto ;)
Soundit, piuhat ja kajarit.
moderndrummer88
25.02.2012 16:11:11 (muokattu 25.02.2012 16:13:51)
ferodoz: Siinä olis treenikämpältä tajunnanvirtauksena koesavut siitä HHX evo ridesta, 13" AAX studiohaitsuista, ja BB:stä valuvantein. Soittajankaan ei pitäisi laahata enää niin pahasti kuin viimeksi, vaikka time vielä heittääkin ihan liikaan. :)

Mitäs siinä, samaa neljäsosajyystö mitä oli viimekkin pätkässä. Eli kompissa ei oikein ole mitään imua tosi voimakkaan neljäsosapainotuksen takia. Virpan lyönnit ei oikein meinaa osua kunnolla keskelle, kantsii varmaan sitä hioa, että lyöt samaan kohtaan joka kerta niin soundi pysyy tasaisempana?
ferodoz
25.02.2012 16:55:32

moderndrummer88: Mitäs siinä, samaa neljäsosajyystö mitä oli viimekkin pätkässä. Eli kompissa ei oikein ole mitään imua tosi voimakkaan neljäsosapainotuksen takia. Virpan lyönnit ei oikein meinaa osua kunnolla keskelle, kantsii varmaan sitä hioa, että lyöt samaan kohtaan joka kerta niin soundi pysyy tasaisempana?

Nää on niitä juttuja mistä oon pyrkiny eroon. Toi snaren valuvanne on tosi paljon korkeampi kuin alkuperäinen prässivanne, ja piti opetella lyömään sitä erilailla eli se voi olla osasyy. Kiitos asiallisimmasta palautteesta ikinä mitä oon sulta kuullu.
rockstar
25.02.2012 17:40:14
markkuliini: Nopeella tsekkauksella yksi rahanarvoinen vinkki. Ota rimshot haltuun snaren soitossa niin saat rummusta botnenkin käyttöön. :)

hollmi-5: ... ja sen lisäksi kannattaa kiinnittä huomio painottomilla iskun osilla oleviin snaren 16-osanuotteihin, joiden pitäisi olla paljon hiljaisempia, kuin iskulle tulevat...

Soittoasennossa ja kapulaotteessa olisi myös hiomista. Huomaa, kun lähdet etutomille, niin peukalot ovat lähes toisissaan kiinni ja peukalonkynnet kohti kattoa. Käännä kämmenselkiä enemmän vaakaan ja jätä kapuloiden väliin kulmaa, joka snarella tulisi olla melkein 90-astetta. Vartalo on hiukan jännittyneenä. Hartiat snadisti lukossa. Särkeekö muuten päätä? Niskan ja hartian jännittyneisyys on vaikea itse havaita.

Komppi huojuu ja fillit ryntäilevät. Summa summarum: peruslyöntien harjoittelua vaan paljon lisää, jolloin lyönneistä tulee laadukkaampia, soundi ja time paranee... Sattaa tuntua karulta, mutta kun et ole enää poika, niin siksi hiukan kriittisempi katsanto ;)

Kiitoksia molemmille suorista vinkeistä, sellaisia niiden pitääkin olla. :) Ei oo vuosiin tullu treenattua tekniikkaa mutta viime aikoina ja uuden bändin vuoksi on ollu tosi paljon energiaa ja halua treenata nimenomaan omaa soittoa paremmaksi. Näillä vinkeillä taas muutama askel eteenpäin.

Pitänee alkaa kahlaamaan esim. Rokkaavia rumpuja läpi ja keskittyä samalla jo maihittuihin vikoihin, ehkä se siitä. Jos ei niin pari oppituntia ei tietenkään oo koskaan pahasta...

Niska ja hartiat on muuten ollut viime aikoina lukossa... Luulin että johtuu duunista mutta kyllä tuo huono soittoasentokin niitä tietysti jumittaa.

Tuon Zoom Q3 oli kyllä hyvä ostos, oman soiton kuuntelu ja varsinkin katselu on kyllä todella suora palaute. Näkee heti jos/kun tekee asioita väärin. Täältä sitten kokeneemmilta loput ohjeet. :)
"You work a hi-hat like it's dropping dollar bills and the rent is due tonight!"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)