Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sennheiser e606 vs. e906
1 2
Izer
11.10.2009 17:33:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haulla löytyi jonkun verran keskustelua mikeistä, mutta ei ihan täsmällistä vertailua. Omistan nyt 57:n, mutta ajattelin kokeilla vähän jotain muuta. Kuinka paljon noilla otsikon mikeillä on eroa? Mitä suosittelette? Ovatko mikit luonteeltaan erilaiset vai voiko sanoa suoraan, että 906 on "kalliimpana vähän kehittyneempi versio 606:sta"? Ensimmäinen vaihtoehto vaikutti oikealta aiempien keskustelujen perusteella..
 
Ridin' with the wind!
Rumpalisti
12.10.2009 09:17:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enpä varmaksi tiedä että onko noissa edellä mainituissa mikeissä muuta eroa kun tuossa 906:ssa oleva yläpään boostaus- ja vaimennuskytkin, jota ei 606:ssa ole. Aikalailla tuossa keskiasennossa se kytkin on omassa käytössä kuitenkin ollut. Mikki muuten vaikuttaa kuitenkin erittäin asialliselta.
 
Jo vuosia päämäärätöntä paukuttamista... :)
Antti1
12.10.2009 12:31:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän niissä on soundissa eroa. 906 on vähän kirkkaampi ja ehkäpä tasaisempi vasteeltaan, ainakin mun mielestä. Se olis mun valinta.
 
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
Rumpalisti
12.10.2009 14:18:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Kyllähän niissä on soundissa eroa. 906 on vähän kirkkaampi ja ehkäpä tasaisempi vasteeltaan, ainakin mun mielestä. Se olis mun valinta.
 
Kiitos Antti1 selvityksestä. Itsellä ei ole juurikaan kokemusta tuosta 606, mutta perustin aiempaa sanomistani siihen, kun aikoinaan omaa 906 ostin, niin kauppias väitti ettei niissä olisi juuri muuta eroa kuin juurikin tuo vaimennus/buustauskytkin. Eli ei ollut sitten kauppiaskaan (taaskaan) aivan ajan tasalla.
 
Jo vuosia päämäärätöntä paukuttamista... :)
Antti1
12.10.2009 14:20:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siitä ei itseasiassa oo kauhean pitkä aika takaperin, kun täälläkin oli joku testi just noista samankaltaisista kapuloista Senkulta. Siinä oli ainakin 606, 606 silver, 609, 906 ja olisko ollut jotain md-malleja myös. Harmi vaan, kun en oikein tiedä millä hakusanalla se löytyis.
 
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
Kallekorvola
12.10.2009 18:03:32 (muokattu 12.10.2009 18:03:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: 906 on vähän kirkkaampi ja ehkäpä tasaisempi vasteeltaan, ainakin mun mielestä. Se olis mun valinta.
 
Mä valitsisin kans ton samasta syystä. + että se kytkin on oikeesti ihan käyttis kamaa. Muuttaa soundia aika selkeesti. Toi 606 on musta vähän halvemman kuulonen, siis sillai tukkosempi tai jotenkin... Halvempi se kyllä onkin...
 
Izer
12.10.2009 22:59:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksista, taidan kallistua sitten tuon 906:n puoleen. Ja loputon soundien viilaaminen ei lopu koskaan ;)
 
Ridin' with the wind!
Noisy
27.10.2009 14:33:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Testi löytyy tuolta -> http://www.gearslutz.com/board/so-m … heiser-409-609-906-audio-clips.html
 
250768
03.01.2010 12:44:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kirkkaampi ja tasaisempi on.Pirun hyvä mikki toi e906.
 
Aina on palattu les pauliin mutta pitäähän ne kaikki kitarat läpi käydä.
Aki
30.01.2010 03:02:52 (muokattu 30.01.2010 03:24:06)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Multa löytyy pari e906:sta ja yksi e606. Tarkkaa vertailua en ole tehnyt, mutta e606 on vähän kuin e906:n ja 57:n välistä. e606 on mielestäni paljon monikäyttöisempi kuin 57, mutta siinä on silti melko vahva röyhkeys siinä keskialueessa. e906 on sen sijaan jo oikein hienostunut mikki.
 
Jonkun 409-606-609-906-vertailun perusteella muistaakseni tykkäsin e609:stä, mutta en niitä löytänyt siihen tarpeeseen mistään.
 
Edit: Nuo linkin näytteet eivät kyllä e609:ä palvele lainkaan. Harmi ettei e606 ollut mukana. Tai 57. Tai 421.
 
"Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella." -Jucciz, 2008
efunkelist
21.02.2012 09:18:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

(huom olen kirjoittamassa tosi vanhaan mutta jälleen ajankohtaiseen ketjuun...)
 
Tässäpä maukasta vertailua, youtube yllättää joskus hyvyydellään.
http://www.youtube.com/watch?v=J0bAR6qyNaI
 
Ja ihajjjjust lähtee tilaukseen meikäläiselle 606 tai 906 - kunhan päättäis vaan.
Toisaalta luottaisin livekäyttöön enemmän 606:een soundin ja hinnan ja yksinkertaisuuden puolesta, mut ehkä sit kuitenkin enemmän käyttöä on himaäänityksessä jolloin 906 puhuis puolestaan. Äänitetty ääni kun jää pysyväksi ja keikka on aina hetken hetki ja sit kitarasoundi on muisto vain.
 
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
Karhukoira74
21.02.2012 09:58:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

efunkelist: (huom olen kirjoittamassa tosi vanhaan mutta jälleen ajankohtaiseen ketjuun...)
 
Tässäpä maukasta vertailua, youtube yllättää joskus hyvyydellään.
http://www.youtube.com/watch?v=J0bAR6qyNaI
 
Ja ihajjjjust lähtee tilaukseen meikäläiselle 606 tai 906 - kunhan päättäis vaan.
Toisaalta luottaisin livekäyttöön enemmän 606:een soundin ja hinnan ja yksinkertaisuuden puolesta, mut ehkä sit kuitenkin enemmän käyttöä on himaäänityksessä jolloin 906 puhuis puolestaan. Äänitetty ääni kun jää pysyväksi ja keikka on aina hetken hetki ja sit kitarasoundi on muisto vain.

 
Ite otin ja paukasin investointia noihinkin mikkeihin vuoden vaihteessa. Kitarakaapille tilasin tuon e906:n ja vaikka ääneni onkin kun köhäisellä variksella niin laulumikiksi e935:n. On niissä vaan eroja, korvalla kuultavia kun vertaa perussettiin Shure 57/58. Maksaa paljon joo, mutta eipä tarvii noita nyt vaihtaa niin pitkään aikaan kun vaan kestävät.
 
-So many assholes, so few bullets-
efunkelist
21.02.2012 17:47:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tein päätökseni. e906 tilaukseen.
Sitten jos joltain joskus vaikka lainaan 606:n niin voin tehdä vertailuja.
 
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
Ziggy Bubba
23.02.2012 16:59:59 (muokattu 23.02.2012 17:01:16)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

efunkelist: Tein päätökseni. e906 tilaukseen.
Sitten jos joltain joskus vaikka lainaan 606:n niin voin tehdä vertailuja.

 
Erittäin hyvä mikki tosiaan tuo E906. Oma on vakiona kaapin edessä roikkumassa, inspiraatiota odottamassa. Ei tartte pienessä kämpässä ständin kanssa kikkailla, iso plussa. Sijoittelu ei ole ihan niin millipeliä musta kuin SM57:lla ja soundi on tosiaan omaan korvaan tasapainoisempi kuin Shuressa.
 
Alkuun kokeilin noita eri treble-kytkimen asentoja, mutta keskellä oon kyllä pitänyt.
 
E: SM57 tuppaa helposti semmosta jotenkin kireetä soundia, joka ei esim. maalailevammassa musassa ole niin haluttu ominaisuus.
 
Isoa pörinää ja muhkua melodiaa: Sonar Transistor
washburn
24.02.2012 10:14:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ziggy Bubba:SM57 tuppaa helposti semmosta jotenkin kireetä soundia, joka ei esim. maalailevammassa musassa ole niin haluttu ominaisuus.
 
Toisaalta taas leikkaa miksauksessa läpi aika hyvin, varsinkin, jos on täydempi konstruktio kyseessä.
 
Live long and prosper.
Aki
24.02.2012 10:39:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

washburn: Toisaalta taas leikkaa miksauksessa läpi aika hyvin, varsinkin, jos on täydempi konstruktio kyseessä.
 
Se onkin sitten kuulijasta kiinni onko läpileikkaaminen jollain tavalla hyvä asia. Minun mielestäni ei. Oonko vanhanaikainen jos mielestäni hyvä miksaus on tasapainoinen? Mulla on 906:sissa diskanttikytkin alhaalla juurikin läpileikkaamisen välttämiseksi.
 
"Jos ei kunnolla kuule mitä tekee/on tullu tehtyä, niin käy kuin valtion firmassa. Tietämätön laittaa osaamattoman tekemään tarpeetonta, ni siinä on koko turha työ vaarassa mennä ihan hukkaan." - rintapek 10.1.2012
washburn
24.02.2012 12:58:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aki: Se onkin sitten kuulijasta kiinni onko läpileikkaaminen jollain tavalla hyvä asia. Minun mielestäni ei. Oonko vanhanaikainen jos mielestäni hyvä miksaus on tasapainoinen? Mulla on 906:sissa diskanttikytkin alhaalla juurikin läpileikkaamisen välttämiseksi.
 
Riippuu taas niin kaikesta. Tässäkin voi käyttää hyvää makua, eikä sen soundin läpileikkaamisen tarvitse tarkoittaa mitään korvia riipivää korostumaa. Jos palataan aiheeseen, niin musta tuossa 606:ssa on järkyttävän tumppu perussoundi. Ei kovin tasapainoinen ainakaan.
 
Live long and prosper.
efunkelist
24.02.2012 18:42:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Läpileikkaavuutta voi tulla ihan strato+marsu+V30 yhdistelmällä vaikka ois kovinkin tumppu mikki... eli ei se mikistä riippuvaista ole vaikka 57 on tyypillisesti sellane KITARA ESIIN tyyppinen soundiltaan :)
 
906 päädyin juuris siksi kun on se pieni kytkin millä kompensoida äänilähdettä suuntaan tai toiseen. Lisäksi tuo mikin ständitön käyttö on iso plussa kun mikin voi roikottaa paikalleen. Tätä lähestymistapaa olen soveltanut muillakin mikeillä joissa kapseli ei ole piuhan suuntainen.
 
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
efunkelist
24.03.2012 22:10:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikki kotiutui, siis e906. Harmi vaan kun jostain syystä mun koneen kovalevy alkoi lagailee ja sit samalla myös äänikortti bugittaa todella isosti että en saanu ääniteltyä vielä mitään. Mutta sen verran pikaisesti kokeilin mikkiä että totesin kytkimen tekevän melko pientä muutosta soundiin mikä mielestäni on hyvä asia koska jos se olisi kovin rajusti leikkaava tai korostava niin sen käyttömahdollisuudet kaventuisi ylilyöntien vuoksi. Mikki on kätevän pieni ja muodoltaan helppo suunnata ja tosiaan ständiä ei tarvi jos voi johdosta roikottaa äänilähteen eteen.
 
Jos joku miettii kumpaa mikkiä ostaisi niin mä sanoisin että tiukalla budjetilla ei tee hutia ostamalla 606:n jos ensisijaisesti on tarkoitus kitaraämyriä mikitellä. Tuo 906:n kytkin tekee sen verran tyylikkään ja hienovaraisen muutoksen että merkittävämpää on miten mikin suuntaa kartioon - ja mihin kartioon. Hyvä mikki ei pelasta huonolta ämyriltä. Ja samalla tavalla sen pienen leikkauksen/korostuksen saa tehtyä mikserikanavasta tai EQ:sta. Pitäisin tuota kytkintä melko kuriositeettina - mutta jos moisesta optiosta tykkää, kuten allekirjoittanut, niin kyllähän tuo mahdollisuuksia avaa.
 
Luulenpa että mulla tulee olee tuo kytkin neutraaliasennossa ja haen soundia perinteisesti kääntelemällä ja siirtelemällä mikkiä - mutta jos sillä ei onnistu niin sitten uusi koitoskierros kytkimen avulla, riippuen sitten siitä toivooko soundista tummempaa vai kirkkaampaa.
 
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
Lahtari
25.03.2012 12:08:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

efunkelist: Luulenpa että mulla tulee olee tuo kytkin neutraaliasennossa ja haen soundia perinteisesti kääntelemällä ja siirtelemällä mikkiä - mutta jos sillä ei onnistu niin sitten uusi koitoskierros kytkimen avulla, riippuen sitten siitä toivooko soundista tummempaa vai kirkkaampaa.
 
Mahtaako tuo kytkin auttaa "leikkausasennossa", jos mikin laittaa kartion keskelle. Jospa se ei olisi samanlainen käärmeenpesä, kuin esim. viisseiskalla ?
 
I am a scholar and a gentleman...and probably a pervert too
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «