lavaamo 18.02.2012 11:36:09 (muokattu 18.02.2012 11:57:20) | |
---|
penatuna: Noissa uunituoreissa tuotteissa tärkein asia on kuitenkin se takuu. Tietyistä lafkoista ostettaessa se 3-4 vuoden takuu antaa yllättävän paljon lisäarvoa verrattaessa torin joihinkin 10-15% hinnanpudotuksiin. Omasta mielestäni tuo ovh - 30% on aika toimiva hintapolitiikka. Keräilykamat/harvinaisuudet tietysti hinnoitellaan ihan eri tavalla. En oo enää vuosiin ostanut mitään kitararoinaa uutena, tai noh kaapille casen ja pari vaneriräkkiä. Mutta käytännössä kaikki käytettynä, ikinä ei oo mikään mennyt rikki joten tuo takuu nyt on vähän kyseenalainen etu. Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
trih 18.02.2012 11:44:50 (muokattu 18.02.2012 11:46:01) | |
---|
penatuna: Noissa uunituoreissa tuotteissa tärkein asia on kuitenkin se takuu. Tietyistä lafkoista ostettaessa se 3-4 vuoden takuu antaa yllättävän paljon lisäarvoa verrattaessa torin joihinkin 10-15% hinnanpudotuksiin. Omasta mielestäni tuo ovh - 30% on aika toimiva hintapolitiikka. Keräilykamat/harvinaisuudet tietysti hinnoitellaan ihan eri tavalla. Itse ostan todella harvoin uutta, ne muutama uutena ostettu mitä olen myynyt, olen myynyt kolmasosa uuden hinnasta pois (enkä jaksa myydä, nopeasti eroon). Itse lasken sen menetetyn summan siihen vuosien käyttöön. 300e laitteelle tulee 200e hintaan myydessä 100e käyttöhinta jaettuna käyttövuosiin, aika pieni hinta. Jotkut taitaa kuitenkin myydä kuukauden käyttämättömyyden jälkeen sillä -10%, mitä järkeä? Mulla on tavaraa vuosien varrella tullu ja menny niin paljon, että lasken aina mahd persneton mukaan kaikkeen gasittelukamaan. Toisaalta ei ole tarvetta millekään hinnakkaalle joten ei tule isoja tappioita. Rhythm In Jump, Dancing Close To You. |
Vetehinen 18.02.2012 16:59:49 (muokattu 18.02.2012 16:59:57) | |
---|
Mikä tollaisessa Orangen, Mesan tai Bognerin kaapissa voi mennä vikaan takuuajan puitteissa, mitä ei havaitse jo ekalla käyttökerralla? En rehellisesti keksi. Music is the best escape. |
lavaamo 18.02.2012 17:57:00 | |
---|
beliel: Mikä tollaisessa Orangen, Mesan tai Bognerin kaapissa voi mennä vikaan takuuajan puitteissa, mitä ei havaitse jo ekalla käyttökerralla? En rehellisesti keksi. Varmaan se "uuden haju"? Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
oiva tumpeloinen 19.02.2012 21:15:08 | |
---|
Mikko L: Toimiipas. Itse otan usein jopa 40% pois hinnasta jos haluan nopeasti kaupaksi. Tänään viimeksi myin Triampin 870€:lla kun uuden hinta oli aikoinaan yli kolminkertainen. Henk koht haluaisin esim. ostaa tuon sun Bognerin kaapin mutta saan alle pari sadalla uuden liikkeestä niin ei tipahda pieninkään ajatus tarjota siitä mitään. :) Tottakai asia ei päde siinä mielessä jos jokin laite on täysin MINT ja sen saatavuus on vaikeaa. EDIT: niin siis lisään tuohon sun bognerin kaappiin sen että sen lisäksi jos pitäisi postit vielä itse maksaa siitä, niin ei jää ku joku 100e väliin uuden hinnasta... Triampin vanhemmat versiot kulkee halvemmalla kuin uudemmat. Toi sun myymä laitos taisi loppupeleissä olla sama, mikä oli torilla ihan samaan hintaan aiemmin? Kun katsoo sun muiden romujen hintoja, niin eipä sulla kyllä ole ollut 40% hinnoista pois. Hyvänä esimerkkinä lienee juuri äskettäin torilla ollut mikki, mitä myit 89 euron hintaan. Uutena sen hinta oli 111 euroa T-kaupassa. Ei taida ihan toi sun laskuoppi päteä siinä tapauksessa. Kuten ei ole toiminut mm. aiemmin myynnissä olleissa kitaroissa jne..... Ja sen mä haluaisin tietää, mistä sä saat uutena Bognerin 4x12" kaapin casen kera about 1100 euroon. Kun näytät sen mulle, mä lasken sulle ton hintaa. |
" Jäähyn syy: Kaikki jäähylle" |
nannne 20.02.2012 13:23:25 | |
---|
|
loner 20.02.2012 17:00:28 (muokattu 20.02.2012 17:01:17) | |
---|
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=608366 Joku bongaa jostain fucking jenkki ebay:sta jonkun avohoito-potilaan ilmoituksen missä on triplahinta ja soveltaa sitä sitten muutaman kympin hinnantiputuksella täällä. "Maailmalla nämä on jo hinnoissaan, tästä halvemmalla". |
loner 20.02.2012 17:03:56 (muokattu 20.02.2012 17:04:35) | |
---|
|
fullshred 21.02.2012 10:49:42 | |
---|
loner: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=608366 Joku bongaa jostain fucking jenkki ebay:sta jonkun avohoito-potilaan ilmoituksen missä on triplahinta ja soveltaa sitä sitten muutaman kympin hinnantiputuksella täällä. "Maailmalla nämä on jo hinnoissaan, tästä halvemmalla". So fucking what? Aivan turhaa vollotusta jostain täysin merkityksettömistä summista. Ihan ajankuluksiko täällä nillität muiden myynti-ilmotuksista ja kerjäät vertaistukea? |
Jeszse 21.02.2012 10:51:25 | |
---|
fullshred: So fucking what? Aivan turhaa vollotusta jostain täysin merkityksettömistä summista. Ihan ajankuluksiko täällä nillität muiden myynti-ilmotuksista ja kerjäät vertaistukea? Eikös se oo tän ketjun tarkotus. |
kaljataiteilija 21.02.2012 11:00:05 | |
---|
Jeszse: Eikös se oo tän ketjun tarkotus. Niin jos tekee mieli jonkun alkaa nillittää niin perustakoot "vastaketju turvonneista hintapyynnöistä " :-) had a rough night, and I hate the fucking Eagles, man...
The Big Lebowski |
fullshred 21.02.2012 11:10:42 | |
---|
kaljataiteilija: Niin jos tekee mieli jonkun alkaa nillittää niin perustakoot "vastaketju turvonneista hintapyynnöistä " :-) ;-)) Okei, meniskö se uus vastaketju sitten niin että kun tästä ketjusta bongaa jotain älytöntä, se linkitetään tohon uuteen ketjuun ja aletaan porukassa ruotimaan? |
kaljataiteilija 21.02.2012 11:33:10 | |
---|
fullshred: ;-)) Okei, meniskö se uus vastaketju sitten niin että kun tästä ketjusta bongaa jotain älytöntä, se linkitetään tohon uuteen ketjuun ja aletaan porukassa ruotimaan? Nimenomaan ! :-) had a rough night, and I hate the fucking Eagles, man...
The Big Lebowski |
Jeszse 21.02.2012 11:41:16 | |
---|
kaljataiteilija: Nimenomaan ! :-) Kuulostaapa vitun fiksulta. |
kaljataiteilija 21.02.2012 11:54:24 | |
---|
Jeszse: Kuulostaapa vitun fiksulta. Pipot taas kireellä... Lähinnä oli tarkoitus piikitellä Fullshrediä kun arvosteli taas tätä ketjua. had a rough night, and I hate the fucking Eagles, man...
The Big Lebowski |
Terry Pantheras 21.02.2012 12:02:14 | |
---|
beliel: Mikä tollaisessa Orangen, Mesan tai Bognerin kaapissa voi mennä vikaan takuuajan puitteissa, mitä ei havaitse jo ekalla käyttökerralla? En rehellisesti keksi. Voi lähteä vaikka kaiutinkaapeli irti yhdestä ämyristä ja sen voi sit lähettää tehtaalle korjattavaks ilman, että tarttee itse avata kaappia ja nipsauttaa se paikoilleen... MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ BANDCAMP
Kahta en vaihda: Soldano, Guild & Celestion G12-80 Rola |
Decadetroll 21.02.2012 12:13:46 | |
---|
Miten ois sellanen "sopivat, joskin tyhmien huonojen lihavien poikien mielestä turvonneet hintapyynnöt laitteista" -ketju? Sinne vois sitten kirjotella henkilö x, jolla on 1,5 kertainen pyyntö uuteen tuotteeseen verrattaessa, koska sitä on ammattilainen katsonut, ehkä jopa koskenutkin vaihtaessaan siihen kielet ja "se on ihan yhtä hyvä ku customit, parempikin!". :) don't look so surprised,
happy birthday...fucker!
Blow that candle out,
we're gonna kick you, kick you! |
masterhat 21.02.2012 12:24:56 | |
---|
|
Decadetroll 21.02.2012 12:33:37 | |
---|
don't look so surprised,
happy birthday...fucker!
Blow that candle out,
we're gonna kick you, kick you! |