Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Duncan Antiquity
1 2
Juzzu
02.12.2003 17:54:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkohan kellään kokemusta SD Antiquity Humppareista? Noin kamalalla hinnalla luulisi saavan PAFfia kotitarpeiksi? Ja lieneekö noissa PAFfia sen enempää kuin vaikka Seth Lovereissa (jotka tosin maksaakin melkein yhtä paljon), tai vaikka '59:ssä?

Nuo Antiquityt ovat vahaamattomia, tarkoittaneekohan tuo sitten infernaalista ulinaa vähänkin moderneimmilla puskemisella?
 
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
BaariMikko
02.12.2003 17:57:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sukulaismies kehuu kovasti, tosin asiaan saattaa vaikuttaa se, että on Musamaailmassa töissä.
 
Korkeampien voimien väliintuloa odotellessa asioita voi ajaa myös itse.
Kaljakorin virittämisen kanssa pitää olla huolellinen. Kaljakori viritetään A:han. Jos viritystouhu menee liian pitkälle, ollaan jo AA:ssa.
skebajaba
02.12.2003 20:15:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kokeilin joskus jotain tokain keppiä missä oli noi mikit...
olihan se aika vanhan kuulonen. musamaailmassa joku jamppa sano et ois samanlaiset mikit ku jimmy pagellakin oli??!! en sit tiedä oliko mainopuhe vai tosi...
eikös noi oo niitä mikkejä käsittääkseni mitä on vanhennettu kepulikonstein?
 
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
Juzzu
03.12.2003 06:45:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musamaailmassa joku jamppa sano et ois samanlaiset mikit ku jimmy pagellakin oli??!!

No ihan perus-paffithan ne Jimmyn '58ssa oli, ja mahdollisimman samalla tyylillähän lienee antiquityt tehty.
 
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
Tumppi38
03.12.2003 10:38:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkohan kellään kokemusta SD Antiquity Humppareista? Noin kamalalla hinnalla luulisi saavan PAFfia kotitarpeiksi? Ja lieneekö noissa PAFfia sen enempää kuin vaikka Seth Lovereissa (jotka tosin maksaakin melkein yhtä paljon), tai vaikka '59:ssä?

Nuo Antiquityt ovat vahaamattomia, tarkoittaneekohan tuo sitten infernaalista ulinaa vähänkin moderneimmilla puskemisella?


Mulla on yhdessä skebassa noi kiinni ja hyvin tyytyväinen olen soundiin mutta en tuota rajua säröä käytäkään joten en ole saanut vielä "infernalista ulinaa" aikaiseksi.

Joskus oli LP ja aika samaalla saralla nuo kulkevat tosin ovatten aikas hinnakkaat.
 
There are a lot of good things in life, but Music is the best !
Juzzu
03.12.2003 14:42:54 (muokattu 03.12.2003 14:44:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tosin ovatten aikas hinnakkaat.

Niinpä.

Ehkä kannattaa sittenkin sijoittaa ihan alkuperäisiin, sillä niiden hinta ei kuitenkaan taida ainakaan laskea http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll … Item&item=2577218105&category=46681

...tai ehkä sen taida kuitenkaan noita ostaa.


EDIT: onkohan tuo myymässä noita mikkejä tuosta '57 Lesteristä? Ajattelee varmaan, että noillahan on helppo rahastaa, ostaa vaikka Kent Armstrongit tilalle - ja pudottaa samalla 10 000$ kitaran jälleenmyyntiarvosta.
 
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
Prostator
18.02.2012 13:30:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut nyt reilun vuoden tokain LC-85:ssä tlilaustyönä hommatut ANtiquity PAFfit. Minun kaveri oli huutanut jenkien ebaysta orkkis paffit usemman kilo-dollarin hintaan, ja kun vertasin niiden mikkien soundia ja silloin omassani olleita Duncanin jazzia+ pearly gatesia, ei tullut uni silmään moneen yöhön.
 
Olen aina ihmetellyt esimerkiksi mick taylorin juurevaa tallamikin soundia, ja hapekasta kaulamikkiä. Tuon kokeilun jälkeen selvisi mistä tone tulee... Vaha pienentää käämien Q-arvoa eli tuhoaa diskanttipiikkiä. Käämintä on vaikeampi tehdä vahattomana kierrolle epäherkäksi, siksi varmaan aikoinaan alkoi vahaus, jotta "huonoja mikkejä" ei tulisi tuotannosta.
 
Ei kun mikin hakuun, selvää oli, että originaali-paffit on pois laskuista. Jäljelle jäi sitten antiquity, throbak, sekä burstbucker. Koska tulee käytettyä säröäkin, burstbuckerit jäi laskuista pois niiden kiertoherkkyyden vuoksi (netistä luettu vertailu). Throbak olisi ollut vain yksijohtoinen sekin.
 
Koska antiquityt sai tilattua Duncanin custom shopista musamaailman kautta, valinta olikin sitten helppo. Sain mikit parissa kuukaudessa.
 
Mikeissä onkin nyt neljä kuumaa johtoa originaalien yhden kuuman sijaan. Näin sain langoitettua kitaraan jimmy page -kytkennän kaikilla herkuilla (mikit rinnan -sarjassa- vastavaihe - ja niihin vielä mikkien käämit rinnan-sarjassa) eli toista tusinaa soundia, pull-push kytkimet ja tonekonkkien arvoa on pienennetty,
vieläpä keskenään erilaiseksi, joten käämien rinnan-sarjakytkentä muuttaa sävyä sekin jo, tallaan saa tone-potikalla jopa lievää mid-boostia. Kun kaikki potikat painaa alas, on asetukset perus LP-muodossa. Kätsyä!
 
Olen enemmän kuin tyytyväinen tulokseen, ja kun myöhemmin verrattiin minun modattua tokaita ja tätä 60-luvun gibson lespaulia 50-luvun lopun mikeillä, oli ero enää marginaalinen. Oma kitarani oli enemmän alamiddle-voittoinen jo akustisestikin, ja ero säilyi mikkien läpikin. Testivahvistin oli kevyesti tuunattu gibson scout /1964 eminencen vintage 10" ämyrillä. Tietty keräilyarvoa ei kitaralla sillai ole, mutta käyttöarvo on todella hyvä nyt. Tämä kitara jää kuolinpesälleni, siitä en halua luopua enää. Sillä olen nyt usein testaillut huollettuja vahvistimia täällä triodipajalla. Usein koeajot tulevat kalliiksi!
 
aristoteles666
18.02.2012 14:08:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Prostator:
Tämä kitara jää kuolinpesälleni, siitä en halua luopua enää. Sillä olen nyt usein testaillut huollettuja vahvistimia täällä triodipajalla. Usein koeajot tulevat kalliiksi!

 
no niin, menit kertomaan niille etukäteen, nyt ne hakee lainaa tota vastaan ja dokaa rahat jo nyt. damn.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
maxillaris
18.02.2012 15:10:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ilmavat mikrofonit, suosittelen.
 
Dr. Muff
18.02.2012 20:50:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

maxillaris: Ilmavat mikrofonit, suosittelen.
 
Toden totta. En ole näin avonaiseen soundiin muualla törmännyt. Ei oikein mitään pahaa sanottavaa tule mieleen.
 
Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas
svilo
18.02.2012 21:13:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Munsta vahaamatttomat PAFfit on kyl parhautta, kun mulla oli Lesteri jossa oli Amalfitano PAFit, en kyl uskonut että olisi parempia...
 
http://www.youtube.com/watch?v=ehaNWYnc5bg
 
Kuunnelkaa kaulamikkiä, ei *muddy*
 
/sv
 
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
Laulava Kylätohtori
19.02.2012 01:07:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

svilo: Munsta vahaamatttomat PAFfit on kyl parhautta, kun mulla oli Lesteri jossa oli Amalfitano PAFit, en kyl uskonut että olisi parempia...
 
http://www.youtube.com/watch?v=ehaNWYnc5bg
 
Kuunnelkaa kaulamikkiä, ei *muddy*
 
/sv

 
Voi ny vittu, mikä saundi. Olen itse katkeraan loppuun asti strato/Fender-mies, mutta tällaiset videot kyllä pistävät ymmärtämään, miksi muitakin vehkeitä on maailmaan luotu...
 
Kuuntelin läppäri/kuulokkeet yhdistelmällä, en edes uskalla ajatella, miltä tuo kuulostaa paikan päällä tai varsinkin itse soitettuna. Tuollaisella saundilla soitto lähtee kyllä ihan eri malliin kuin jollain paskoilla.
 
Mutta ei toikaan saundi pelkillä mikeillä synny....
 
Blues is easy to play, but hard to feel. -Jimi Hendrix
jumara
19.02.2012 14:07:44 (muokattu 19.02.2012 14:09:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika raju "bump" tälle threadille... ;-)
 
Anyways, soitinmyynti- ja vähän myös maahantuontipuolen hommia tehnyt frendini "tiesi" kertoa, että Duncanin Antiquity-tuotteet taitavat olla ihan tavanomaisia Duncanin bulkkituotteita kera "ikääntyneiden" kuorien. Eli toi Antiquity humppari lienee '59 ilman vahaa ja keinotekoisesti kulutetuilla kuorilla.
 
Mene ja tiedä. Ja mikäs siinä, Duncan '59 on ihan hyvä mikki. Etenkin kaulapositiossa.
 
En käytä rahojani amerikkalaisiin kitaroihin, kun japanilaisiakin saa.
ibnz
19.02.2012 19:54:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No Custom Shop vaatii arvoisensa hinnoittelun. Varmaan ihan samalta se kuulostaa kuin perus-'59:kin, mutta toisaalta boutique-tuotteiden uskotaan olevan ihan samasta syystä parempia.
 
Midrange
19.02.2012 20:36:42 (muokattu 19.02.2012 20:39:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

svilo: Munsta vahaamatttomat PAFfit on kyl parhautta, kun mulla oli Lesteri jossa oli Amalfitano PAFit, en kyl uskonut että olisi parempia...
 
http://www.youtube.com/watch?v=ehaNWYnc5bg
 
Kuunnelkaa kaulamikkiä, ei *muddy*
 
/sv

 
Heh, hyvin soitat mutta mun mielestä aavistuksen liian narskuva ja kirkas soundi. Ilmeisesti en sitten ole paf-kavereita kun kaikista huonoimmat ikuna kokeilemani mikit ikinä ovat Pearly Gates ja Marzion narskuva Paf Pro.
 
Ite kaipaan enemmän siihen soundiin sitä jotain mitä Alnico II Pro tarjoaa. Siinä vasta niin täydellinen ja ilmava mikki bluesjuttuihin ai että.
 
Jännä huomata tässäkin että se mikä on toiselle hyvä ominaisuus soundissa voi toisella olla jotain mistä haluaa eroon :)
 
How many guitarist does it take to screw in a light bulb? Answer 50, one to screw it in, and 49 to stand back and say I could do that better
loner
19.02.2012 20:39:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Midrange: Heh, hyvin soitat mutta mun mielestä aavistuksen liian narskuva ja kirkas soundi. Ilmeisesti en sitten ole paf-kavereita kun kaikista huonoimmat ikuna kokeilemani mikit ikinä ovat Pearly Gates ja Marzion narskuva Paf Pro.
 
Ite kaipaan enemmän siihen soundiin sitä jotain mitä Alnico II Pro tarjoaa. Siinä vasta niin täydellinen ja ilmava mikki bluesjuttuihin ai että.

 
Pearly Gates on just parhautta :)
 
Dr. Muff
19.02.2012 21:42:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Midrange:
 
Ite kaipaan enemmän siihen soundiin sitä jotain mitä Alnico II Pro tarjoaa. Siinä vasta niin täydellinen ja ilmava mikki bluesjuttuihin ai että.

 
Alnico II Pro-mikit ovat kans hyvät. Sellasten tilalle joskus laitoin Antiquityt. Noi alnico prot ovat jossain vielä tallessa. Mun mielestä noi Antiquityt ovat lähempänä AIIPro mikkejä ku '59-mikkejä. Luulisin et noi Antiquityt eivät ole mitään "liukuhihnamalleja" vanhennetuilla kuorilla, soundi on ainakin eri. Duncanilla on hyvä foorumi, varmaan sieltä löytyisi vastaus tähän.
 
Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas
Midrange
19.02.2012 21:55:55 (muokattu 19.02.2012 21:56:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dr. Muff: Alnico II Pro-mikit ovat kans hyvät. Sellasten tilalle joskus laitoin Antiquityt. Noi alnico prot ovat jossain vielä tallessa. Mun mielestä noi Antiquityt ovat lähempänä AIIPro mikkejä ku '59-mikkejä. Luulisin et noi Antiquityt eivät ole mitään "liukuhihnamalleja" vanhennetuilla kuorilla, soundi on ainakin eri. Duncanilla on hyvä foorumi, varmaan sieltä löytyisi vastaus tähän.
 
En nyt tiedä onko antiquityt just samat mutta ainakin vuosi sitten kun tuli paljon pyörittyä Duncanin foorumilla ja mikkien parissa niin jostain luin että jotkut kalleimmat duncanilta tulevat mikit olisivat Seymourin tai hänen apulaistensa erityishuolella tehtyjä. Oliko ne just näitä antiquityja vai jotain extra custom juttuja, joku varmaan osaa kertoa...
 
EDIT: oli siellä videokin jossa näytettiin kun seymour itse niitä käämi.
 
How many guitarist does it take to screw in a light bulb? Answer 50, one to screw it in, and 49 to stand back and say I could do that better
loner
19.02.2012 22:31:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Midrange: En nyt tiedä onko antiquityt just samat mutta ainakin vuosi sitten kun tuli paljon pyörittyä Duncanin foorumilla ja mikkien parissa niin jostain luin että jotkut kalleimmat duncanilta tulevat mikit olisivat Seymourin tai hänen apulaistensa erityishuolella tehtyjä. Oliko ne just näitä antiquityja vai jotain extra custom juttuja, joku varmaan osaa kertoa...
 
EDIT: oli siellä videokin jossa näytettiin kun seymour itse niitä käämi.

 
Se riittää kun Seymour koskettaa niitä maagisesti :)
 
Arbitrator
19.02.2012 22:37:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EDIT: oli siellä videokin jossa näytettiin kun seymour itse niitä käämi.
 
Ja 50 vuoden kuluttua näistä, itsensä Seymourin käämimistä mikeistä maksetaan huikeita summia.
 
Mulla oli edellisessä LP standardissa Antiquityt ja ne ovat parhaat humbuckerit joilla olen koskaan soittanut. Tosin pidin myös Duncanin '59:stä joka oli kaulamikkinä eräässä aiemmassa lespassani, joten vaikea sanoa onko Antiquityt laatu/hinta suhteessa paremmat mutta jos pelkkää soundia miettii niin suosittelen Antiquityja.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «