reaper666 16.02.2012 20:05:45 | |
---|
bonzoo: Periaatteessa ihan asiallista tekstiä Suen toimitukselta, mutta kyllähän tää nyt meinas taas koko paska jäädä lukematta kun jutun ensimmäisessä lauseessa puhutaan jo stamInasta. Se on vaikea näköjään se ykkönen siinä :D
Eli jos jokus juttelen sun kanssa ja sanot, että stamina etkä stamyksina niin et saa rispektii.. BTW; onkohan bändin jätkät huomanneet, että melkeen joka levyn kannes tollanen hammas-ikoni? |
Fantasmic 16.02.2012 21:52:52 | |
---|
sticky fingers: Eipä taida paljon Suen kriitikko kunnioittaa ketään, kun anto kuutosen tolle levylle. En tiä onko se hyvä vai huono arvosana tolle levylle. Kriitikon homma on paska homma koska musa on aina makuasia. Joitakin se miellyttää, joitakin taas ei. |
sticky fingers 16.02.2012 21:55:13 | |
---|
Fantasmic: Kriitikon homma on paska homma koska musa on aina makuasia. Joitakin se miellyttää, joitakin taas ei. Näinpä se. Ei siinä, ihan hyvä arvostelu toi on. Itsellänihän ei ole levystä mielipidettä, koskapa en ole kuullut muuta, kuin suhteellisen tykin ykkössinkku VUV:n. P.S. Voisin mielelläni kirjoitella levyarvosteluja. ... |
Hetfield 18.02.2012 02:08:58 | |
---|
Hohoh, bändin kotisivujen kommenttiosiosta bongasin: http://areena.yle.fi/video/1329499745203 Katsokaapa taustalla olevaa mörökölliä ajassa 2:08 =D Sivuhuomautuksena sen verran, että levy on edelleen helevetin kova tekele. Keikkaa odotellessa... I quit the band... Now I just play with myself. |
Flow 18.02.2012 10:21:07 | |
---|
Hetfield: Hohoh, bändin kotisivujen kommenttiosiosta bongasin: http://areena.yle.fi/video/1329499745203 Katsokaapa taustalla olevaa mörökölliä ajassa 2:08 =D Sivuhuomautuksena sen verran, että levy on edelleen helevetin kova tekele. Keikkaa odotellessa... Itse katsoin ihan samaa eilen :D onko hän hän vaiko vain muka hän? Kilisee kilisee varpuset saatana.
-Kukkis 77 |
winger 18.02.2012 10:23:37 | |
---|
Tänään Finnish Metal Expossa (Kaapelitehdas, HKI) Nocebo livenä kokonaisuudessaan! Showtime klo 00:00 |
Räkkipeli 18.02.2012 11:31:41 | |
---|
Satan ku soittavat myöhään. "Suht suomalaisia ja kaljanhuurusia suoria junttimielipiteitä." |
hullu_ukko 18.02.2012 15:04:42 (muokattu 18.02.2012 15:05:41) | |
---|
Olenko mä ainoa, jolle tuo Tavastia Palamaan! ei aukene sitten yhtään? Sävellyksessä itsessään ei ole mitään vikaa, mutta sanoitus on aivan hirveää kuraa. En mä ole koskaan oikein ymmärtänyt Mariskan sanoituksiin liittyvää hypeä, mutta tää on jo oikeasti aivan vihaisten 13-vuotiaiden ensimmäinen punkbändi-tasoa. Kappale kertoo maailmanlopusta, koska maailmanlopun tuoma loppu on mustattu eli blackened. -Wikipedia |
fish-eye 18.02.2012 16:40:41 | |
---|
hullu_ukko: Olenko mä ainoa, jolle tuo Tavastia Palamaan! ei aukene sitten yhtään? Sävellyksessä itsessään ei ole mitään vikaa, mutta sanoitus on aivan hirveää kuraa. En mä ole koskaan oikein ymmärtänyt Mariskan sanoituksiin liittyvää hypeä, mutta tää on jo oikeasti aivan vihaisten 13-vuotiaiden ensimmäinen punkbändi-tasoa. Et varmasti ole ainoa. Biisin tarkoituksenakin oli vissiin vain "uhota päättömästi", mutta ovathan nuo huonot sanat. Lapsellista sanoa Kekkosta "vitun pelleksi". Itse on pelle (;)). Ja kertosäkeen "nyt mä teen sen TOSIAAN" kuulostaa myös kököltä. Ajattelin kirjoittaa tänne kappalekohtaisen arvioni levystä, mutta oli pakko kompata jo tätä. Pidän siis levystä erittäin paljon, eikä imo ko. biisikään huono ole. Sanoitukset siinä ainoastaan rassaa. |
Booombox 18.02.2012 16:46:02 | |
---|
fish-eye: Et varmasti ole ainoa. Biisin tarkoituksenakin oli vissiin vain "uhota päättömästi", mutta ovathan nuo huonot sanat. Lapsellista sanoa Kekkosta "vitun pelleksi". Itse on pelle (;)). Ja kertosäkeen "nyt mä teen sen TOSIAAN" kuulostaa myös kököltä. Eihän siinä Kekkosta sanota vitun pelleksi? Mielestäni ne on ihan kelpo lyriikat, ja sopii biisiin. Lentävä lause. |
Antti1997 18.02.2012 16:50:17 (muokattu 18.02.2012 16:59:22) | |
---|
Booombox: Eihän siinä Kekkosta sanota vitun pelleksi? Mielestäni ne on ihan kelpo lyriikat, ja sopii biisiin. Itsekin muuten olen luullut että siinä Kekkosta pelletellään, nyt vasta tarkistin kansivihosta että eihän siinä niin sanota. :D Itse levystä voisin sanoa tässä vaiheessa, että reilun viikon ajan siihen yritin päästä sisään, mutta sitten luovutin. Pienoinen pettymys itselleni ainakin vielä tässä vaiheessa, mutta täytyy toki antaa jossain vaiheessa uusi mahdollisuus. Ehkä viikko ei vain riittänyt. |
fish-eye 18.02.2012 16:54:07 | |
---|
Haha. No hyvä minä! Olen siis väärässä. En ole edes katsonut vihkosta. Pahoitteluni! Ei kyllä valitettavasti muuta käsitystäni kappaleesta. |
hullu_ukko 18.02.2012 16:58:11 | |
---|
fish-eye: Et varmasti ole ainoa. Biisin tarkoituksenakin oli vissiin vain "uhota päättömästi", mutta ovathan nuo huonot sanat. Lapsellista sanoa Kekkosta "vitun pelleksi". Itse on pelle (;)). Ja kertosäkeen "nyt mä teen sen TOSIAAN" kuulostaa myös kököltä. Ajattelin kirjoittaa tänne kappalekohtaisen arvioni levystä, mutta oli pakko kompata jo tätä. Pidän siis levystä erittäin paljon, eikä imo ko. biisikään huono ole. Sanoitukset siinä ainoastaan rassaa. Eihän siinä tosiaan Kekkosta vitun pelleksi kutsuta ja kertsin ohella tuo kyseinen säkeistö on mun mielestäni vähiten ärsyttävä sanoituksellisesta näkökulmasta. Nuo mariskamaiset "pissakakkamuna hihihi"-jutut on se suurin kynnys tuon biisin kuuntelemiselle. Tuntuu lähinnä sellaiselta itsetarkoitukselliselta shokkiarvon hakemiselta tai jotain semmosta. Kappale kertoo maailmanlopusta, koska maailmanlopun tuoma loppu on mustattu eli blackened. -Wikipedia |
fish-eye 18.02.2012 17:00:10 | |
---|
hullu_ukko: Eihän siinä tosiaan Kekkosta vitun pelleksi kutsuta ja kertsin ohella tuo kyseinen säkeistö on mun mielestäni vähiten ärsyttävä sanoituksellisesta näkökulmasta. Nuo mariskamaiset "pissakakkamuna hihihi"-jutut on se suurin kynnys tuon biisin kuuntelemiselle. Tuntuu lähinnä sellaiselta itsetarkoitukselliselta shokkiarvon hakemiselta tai jotain semmosta. Kyllä. Olet oikeassa, ja olen samaa mieltä. Hyrde olisi voinut vaikka vähän sensuroida niitä. Haha. |
J.Nikkanen 18.02.2012 19:32:41 (muokattu 18.02.2012 19:34:00) | |
---|
hullu_ukko: Olenko mä ainoa, jolle tuo Tavastia Palamaan! ei aukene sitten yhtään? Sävellyksessä itsessään ei ole mitään vikaa, mutta sanoitus on aivan hirveää kuraa. En mä ole koskaan oikein ymmärtänyt Mariskan sanoituksiin liittyvää hypeä, mutta tää on jo oikeasti aivan vihaisten 13-vuotiaiden ensimmäinen punkbändi-tasoa. Paskat sanat. Biisinä olis muuten todella jeppis, mutta ei perse noiden sanojen kanssa. edit: Äh, ja tää lontoonkieleinen biisikin kärsii kyllä tästä lontoosta. |
novo 19.02.2012 01:09:30 | |
---|
Luinpa nuo sanat enkä mä ois noista mitään Mariskaa keksiny syyttää ellen asiasta olisi tiennyt. Eikä nuo sen kummemmin kyllä ärsytäkään, mutta toisaalta Stam1na on itelle yhdentekevä orkesteri. Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." |
Ragorn 19.02.2012 11:43:32 | |
---|
Huhhuh, joka kerta kuulen Lepositeestä tämän kohdan; Kävelen rinnallasi hengitän ihoasi Viimeisten huokausten sillalla kuulen Itket syntymättömien kuolemaa Tulee semmoset ihan järkyttävät kylmän väreet + niskavillat pystyyn. Ei mul muuta. |
Tässä nyt pitää tietenkin ottaa huomioon, että Mariska ja Hyrde on toisistaan niin erilaisia sanoittajia, että ei mikään ihme jos pistää korvaan tuo Tavastia palamaan! Mariska käyttää selkeää suomenkieltä, jopa puhekieltä monissa sen jutuissa. Selkeää sanojen käyttöä ilman sen kummempia sävyvärityksiä. Hyrde puolestaan käyttää kieroutuneempaa sanamaailmaa. Käyttää paljon ns. "referenssejä" aasinsilloilla yms. Eli sinänsä ei kestä vertailua stam1na-lyriikkana muihin, mutta makukysymys loppujen lopuksi. Tunnistan itsekin Hyrdestä ja biisistä sen että nyt lauletaan helppoa, jonkin toisen kirjoittamaa tekstiä. Ja koska sen tarkoitusperä on niin selkeä konsepti, siltä se kans kuulostaakin, vaikka itse odotan Stam1nabiisin teksteiltä aina paljon enemmän. Mutta ei se väärin ole, ihan hyvä biisi se kuitenkin on. Ei niin hyvä sanoitus. "Suht suomalaisia ja kaljanhuurusia suoria junttimielipiteitä." |
JohnJ 20.02.2012 11:05:39 | |
---|
JohnJ: Harmitella ja ihmetellä täytyy sitä että kiertuekalenterissa ei toistaiseksi ainakaan ole yhtään klubikeikkaa pk-seudulla. Finnish Metal Expo ja RR-risteily oli ainoat, ja molemmat on kuitenkin "festareita". FME:ssäkään ei oikein lauantain ohjelma muuten nappaa. Jos ei tuu Nosturia tai Tavastiaa kalenteriin niin pitää sit kai tehä maakuntamatkailua jossain kohtaa kevättä. Nythän tuli tuokin sitten korjattua, eli kalenteriin on lisätty Tavastia 29.3. Sinne siis. Metal meets the bone!
M.A.C.H.O. #13 - JUU HÄV PIIN IREISD!!!1 |
Zed 22.02.2012 06:17:27 | |
---|
Monipuolista on, kuin diffuusion lailla läpi solukalvon olisi kiskoutunut vaikutteiden suolaa pieninä annoksina ympäröivästä kentästä. Sikäli tiukka levykokonaisuuksien ajattelija olen, että minusta kielten sekoittaminen ja Mariskan sanoittajavierailut antavat semmoisen hammastahna-fiiliksen "mukana myös" -elementteineen. Tavastia palamaan olisi ihan hyvä veto ilman tätä keinonaivistista ja tyttömäisen mukarankkaa tekstiä. Voihketta lietsonut englanninkielinen veto ei mielestäni ole ääntämykseltään yhtään sen karmeampi kuin vaikka Joutsenniemen Stone-rykäisyt, mutta ehkäpä kyse on konseptista ja tottumuksesta. |