Jaava: Käytännössä täällä foorumilla kysyminen tarkoittaa sitä, että joku muu googlettaa. Kyllä. "Google first, ask later" toimisi paljon paremmin. Tämä kun on (keskustelu)foorumi eikä mikään palvelutalo. |
washburn 18.02.2012 17:55:54 | |
---|
Tuota tuota.. Mistäs se google ne vastaukset kysyjälle kaivelee? Usein jonkin keskustelufoorumin syövereistä, joissa asioita on joukolla puitu. Olen kyllä samaa mieltä niistä kyselyistä, joihin vastauksen löytää helposti vaikkapa sieltä valmistajan sivuilta. Mut ei se google itte mitään tiedä. Jonkun muun ne tiedot on sinne nettiin pitänyt laittaa. Live long and prosper. |
Klezberg 18.02.2012 18:10:15 | |
---|
washburn: Tuota tuota.. Mistäs se google ne vastaukset kysyjälle kaivelee? Usein jonkin keskustelufoorumin syövereistä, joissa asioita on joukolla puitu. Olen kyllä samaa mieltä niistä kyselyistä, joihin vastauksen löytää helposti vaikkapa sieltä valmistajan sivuilta. Mut ei se google itte mitään tiedä. Jonkun muun ne tiedot on sinne nettiin pitänyt laittaa. Kyllä tuoteominaisuuksien osalta ensisijaisesti tieto löytyy valmistajien ja myyjien sivuilta, käyttöohjeista, ja mahdollisista arvosteluista. Käyttö- ja asennusongelmiin tms. löytyy sitten apua keskustelufoorumeilta. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta |
kiiski 18.02.2012 18:12:47 | |
---|
washburn: Mut ei se google itte mitään tiedä. Eiköhän kaikki tämän tajua. Vai mikä ihme tässä oli pointtina? Googlella löytää valmistajan sivut ja aiemmat keskustelut. VS. Googlesta löytää valmistajan sivut ja aiemmat keskustelut. Taidan lähteä oluelle. |
washburn 18.02.2012 18:52:10 | |
---|
Klezberg: Kyllä tuoteominaisuuksien osalta ensisijaisesti tieto löytyy valmistajien ja myyjien sivuilta, käyttöohjeista, ja mahdollisista arvosteluista. Käyttö- ja asennusongelmiin tms. löytyy sitten apua keskustelufoorumeilta. Lainaan itseäni:"Olen kyllä samaa mieltä niistä kyselyistä, joihin vastauksen löytää helposti vaikkapa sieltä valmistajan sivuilta." Eiks netin rikkaus muihin medioihin verrattuna ole juuri vuorovaikutus muiden sisällöntuottajien kanssa. Aika tylsää olisi, jos google haun ainoat tulokset veisivät valmistajan ja jälleenmyyjän sivulle. Välillä tuntuu, että porukka kehottaa käyttämään sitä googlea vähän liian innokkaasti, unohtaen, että vastaamalla esitettyyn kysymykseen, saadaan lisää tuoretta sisältöä googlen ja muiden hakukoneiden haettavaksi. Tää ei ollu mikään purkaus ketään kohtaan, vaan heitin ajatukseni ilmoille, pahoittelen, jos joku otti tän liian vakavasti. Live long and prosper. |
Klezberg 18.02.2012 19:17:34 (muokattu 18.02.2012 19:48:52) | |
---|
washburn: Lainaan itseäni:"Olen kyllä samaa mieltä niistä kyselyistä, joihin vastauksen löytää helposti vaikkapa sieltä valmistajan sivuilta." Eiks netin rikkaus muihin medioihin verrattuna ole juuri vuorovaikutus muiden sisällöntuottajien kanssa. Aika tylsää olisi, jos google haun ainoat tulokset veisivät valmistajan ja jälleenmyyjän sivulle. Välillä tuntuu, että porukka kehottaa käyttämään sitä googlea vähän liian innokkaasti, unohtaen, että vastaamalla esitettyyn kysymykseen, saadaan lisää tuoretta sisältöä googlen ja muiden hakukoneiden haettavaksi. Tää ei ollu mikään purkaus ketään kohtaan, vaan heitin ajatukseni ilmoille, pahoittelen, jos joku otti tän liian vakavasti. Joo, mutta kysymykset tyyliin että onko XYZ999-värkissä phantom, on kyllä melkoisen tylsää keskustelua, ja toisten keskustelijoiden hyväntahtoisuuden hyväksikäyttöä. Tämmöisistähän tässä oli puhe. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta |