Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Keskustelua raskaammasta musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Soen
1 2 3
Johnny Buzz
11.01.2012 16:46:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitkästä aikaa innostuin uudesta metallibändistä: eli ruotsalainen Soen kyseessä. Eka sinkku tuli tällä viikolla ulos ja on tullu kuunneltua se tänään about 10 kertaa. Täältä löytyypi: http://open.spotify.com/album/2jN9dICDC0S5KuQ8vTGhCX
 
Tässähän on entinen Opethin rumpali ja bassossa mm. Testamentista ja Deathista tuttu Steve DiGiorgio. Diggailen.
Kulkunen
15.02.2012 23:33:51 (muokattu 15.02.2012 23:35:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nythän tuota debyyttiä voi sitten kuunnella kokonaisuudessaan Spotifystä: http://open.spotify.com/album/3lMCQATSnDULRCBYR9u7vX
 
Tai toistaiseksi Äxän sivuilta: http://www.levykauppax.fi/artist/soen/cognitive/#cd
 
Tai Kaaoszinen kautta: http://kaaoszine.fi/levykuuntelu-soen-cognitive/
 
On pojat tainneet Toolinsa kuunnella.
 
This is the soundtrack to our hostility | Revulsion | of Pain
leatherduck
16.02.2012 07:43:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kulkunen:
 
On pojat tainneet Toolinsa kuunnella.

 
Joo, todellakin. Ihan jeppis meininkiä varmasti, ellei olis Tool tuttu jo monen vuoden. Jonkun video biisin kattelin, niin se laulajahan vois olla Maynardin kadonnut veli. Joka pukeutuu ja laulaa samallalailla kuin Maynard.
 
timnicebutdim
16.02.2012 10:27:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On pojat tainneet Toolinsa kuunnella.
 
Juuri näin. Mutta yhden biisin perusteella tutustumisen arvoinen orkesteri!
 
Terry Pantheras
16.02.2012 14:45:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi kuunnella Soenia kun voi kuunnella Toolia?
 
Suoraan sanottuna mua vituttaa ihan saatanasti tämmöset orjakopiobändit. Saundit, riffit, melodiat, lauluääni ja fraseeraukset, kompit, rytmit, sovitukset. Kaikki kähmitty Toolin kalupakista, vitun surkeaa.
 
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ BANDCAMP

Kahta en vaihda: Soldano, Guild & Celestion G12-80 Rola
Ananta
16.02.2012 20:48:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen kuunnellut Toolia 20 vuotta ja mulle se on kaikkien orkestereiden joukossa korkeimmalla pallilla koskettavan omaleimaisen musisoinnin ja loistavien biisien ansiosta. Mutta ne on kaksi eri asiaa. Tätä uutuutta kuunnellessa ilman muuta ensimmäisenä kuulee välittömät yhteydet Tooliin. Ne on niin ilmiselviä, että niistä puhuminen on mun mielestä turhaa. Työkalut ja työnteon keinot on samat ja esikuva aivan selvä, mutta biisit on omia. Siitähän popissa ja rokissa on kyse. Täysin omaperäisiä yhtyeitä on vain muutama pieni jyvänen koko keossa. Kaikki on kierrätettyä.
 
Itse ihailen Soenin rohkeutta astua leuka pystyssä samalle areenalle Toolin kanssa. Ja sitä paitsi Tool on tämän kahdenkymmenen vuoden aikana tehnyt vain neljä kokopitkää, joten Soen maistuu kyllä vaikka ihan välipalana. Loistavaa soitantaa ja mietittyjä biisejä.
 
Tällaset "miksi kuunnella Soenia kun voi kuunnella Toolia" -kommentit on käsittämättömiä. "Miksi kuunnella mitään metallia, kun voi kuunnella Black Sabbathia tai Led Zeppeliniä"?
 
Terry Pantheras
16.02.2012 21:55:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ananta: Mä olen kuunnellut Toolia 20 vuotta ja mulle se on kaikkien orkestereiden joukossa korkeimmalla pallilla koskettavan omaleimaisen musisoinnin ja loistavien biisien ansiosta. Mutta ne on kaksi eri asiaa. Tätä uutuutta kuunnellessa ilman muuta ensimmäisenä kuulee välittömät yhteydet Tooliin. Ne on niin ilmiselviä, että niistä puhuminen on mun mielestä turhaa. Työkalut ja työnteon keinot on samat ja esikuva aivan selvä, mutta biisit on omia. Siitähän popissa ja rokissa on kyse. Täysin omaperäisiä yhtyeitä on vain muutama pieni jyvänen koko keossa. Kaikki on kierrätettyä.
 
Itse ihailen Soenin rohkeutta astua leuka pystyssä samalle areenalle Toolin kanssa. Ja sitä paitsi Tool on tämän kahdenkymmenen vuoden aikana tehnyt vain neljä kokopitkää, joten Soen maistuu kyllä vaikka ihan välipalana. Loistavaa soitantaa ja mietittyjä biisejä.

 
No täällä toinen kakskymppinen toolilainen. Toki mielipiteeni oli varsin kärjistetty, mutta kun liiallinen apinointi ärsyttää niin ärsyttää. Ei voi mitään. Tottakai rockissa kaikki on kierrätettyä ja koluttu miljoonaan kertaan. Rockmusiikki on imenyt varpaitaan jo kauan, mutta mun maailmassa pastissi on vain pastissi. Kun se on vielä tehty bassosaundejakin myöten esikuvansa mukaisesti, niin fiilikset katoavat jo siinä vaiheessa ja se syö hyvienkin biisien imun. En siis todellakaan sano, että Soenin biisit olisivat huonoja; itselleni tietty autenttisuus vain merkitsee tässä puntarissa enemmän. Kukin saa toki saada kiksejä mistä hyvänsä musiikista ja sehän on nyt vain ja ainoastaan suotavaa ja hyvä asia jos ne saa esim. Soenista.
 
Tällaset "miksi kuunnella Soenia kun voi kuunnella Toolia" -kommentit on käsittämättömiä. "Miksi kuunnella mitään metallia, kun voi kuunnella Black Sabbathia tai Led Zeppeliniä"?
 
:) Jos saan sanoa, niin pipoa löysemmälle. Toisaalta silmäkulman pilkkeen ilmaiseminen näin elektrisesti on hieman haastellista verraten reaalimaailmaan, viitaten siihen mitä tuolla kommentillani hain.
 
Mutta vedit melkoiseen ääripäähän tuon vertauksesi. Kuinka moni metallibändi kuulostaa BS:ltä tai LZ:ltä? Vaikutteet ja juuret kaikki tietää, mutta jos joku bändi kuulostaa melkein tismalleen ja tarkoin harkitusti esikuvaltaan, niin multa ainakin katoaa fiilikset tutustua bändiin - vaikka tietylle retroilulle on aina paikkansa, mutta en näkisi Toolia vielä moisessa asemassa, varsinkin se on vielä toimiva bändi. En nyt oikein käsitä miksi sitä ei voi käsittää, vaikka joku muu näkee asian takuuvarmasti toisin. Vaikka Tool on kehittänyt itselleen erittäin autenttisen saundin, se ei ole kuitenkaan musiikkityyli vaan bändi.
 
No mutta pitäkää Soenista, mulle pitäminen on astetta haasteellisempaa, mutta se on mun ongelma jonka näen jopa positiivisena sellaisena, vaikka toisilla saattaa olla asian kanssa vaikeuksia... :)
 
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ BANDCAMP

Kahta en vaihda: Soldano, Guild & Celestion G12-80 Rola
Strumbali
17.02.2012 08:24:35 (muokattu 17.02.2012 08:25:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: No mutta pitäkää Soenista, mulle pitäminen on astetta haasteellisempaa, mutta se on mun ongelma jonka näen jopa positiivisena sellaisena, vaikka toisilla saattaa olla asian kanssa vaikeuksia... :)
 
Ainahan voit tulla illalla Kaapelille buuaamaan. :D En minä ihan vailla täyttä ymmärrystä tekstejäsi lukenut, mutta toisaalta ne ei kyllä ole Toolin biisejä, vaikka korvantuntuma onkin sama. Ihan mielenkiintoista illalla nähdä, miltä kuulostaa livenä. Siihen nyt tietty vaikuttaa bändin muusikotkin. Lopezia en ole nähnyt kertaakaan livenä. Vielä en ole päättänyt ostanko levyn. Sillä kait sitä voi äänestää?
 
Mähän sanoin, että sä sanoit.
Mebrick
17.02.2012 11:15:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tool on jotain kummallista mystiikkaa, persoonallisuutta ja fiilistä, etten ihmettele Soenin kaltaisen bändin nostamaa älämölöä. Ananta: Itse ihailen Soenin rohkeutta astua leuka pystyssä samalle areenalle Toolin kanssa. Miä oon samaa mieltä. Viime kädessä kaikki populäärimusiikki on jossain määrin saanut vaikutteita aikansa artisteilta. Toisten soundin tunnistaa selvemmin, esimerkkinä vaikka Meshuggahin rytmittelyt. Tesseractista ja Peripherystä kuulee selvästi vaikutteet. Soenin ja Toolin kanssa sama homma. Haters gonna hate.
 
Kuuntelen Cognitivea paraikaa, ja kyllä tää on loistavasti soitettu, sävelletty ja tuotettu levy.
 
Ali
17.02.2012 11:59:46 (muokattu 17.02.2012 12:04:39)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lol, täähän on pakko olla joku läppä, kun kansitaiteetkin kopsattu Toolilta? Ja kyllähän tästä Opethiakin on aistittavissa. Laulaja kuulostaa siltä, että olis Maynardin ja Åken jälkikasvua. Mutta onhan tässä nyt omaakin juttua selkeästi, joten ehkä tälle mahiksen voi antaa.
 
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
Terry Pantheras
17.02.2012 12:27:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Strumbali: Ainahan voit tulla illalla Kaapelille buuaamaan. :D En minä ihan vailla täyttä ymmärrystä tekstejäsi lukenut, mutta toisaalta ne ei kyllä ole Toolin biisejä, vaikka korvantuntuma onkin sama. Ihan mielenkiintoista illalla nähdä, miltä kuulostaa livenä. Siihen nyt tietty vaikuttaa bändin muusikotkin. Lopezia en ole nähnyt kertaakaan livenä. Vielä en ole päättänyt ostanko levyn. Sillä kait sitä voi äänestää?
 
Jaa ne on tänään Kaapelilla? Muuten ois voinut mennäkin, ellei ois maakuntamatkailua viikonlopuksi. Buuaukset oisin jättänyt väliin... :)
 
Voipi hyvinkin käydä niin, että alan pitämään Soenista. Niin on käynyt monen bändin kohdalla joita olen ensin inhonnut... Saas nähdä. Soenin biisit ei todellakaan ole huonoja, päin vastoin, muoto vaan ärsyttää.
 
Haters gonna hate jne, mutta näin ilmiselvään pastissiin en ole pitkään aikaan törmännyt. Eikä Tool mulle mikään pyhä lehmä ole, välillä vaivaannuttaa niittenkin mystisyystouhut...
 
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ BANDCAMP

Kahta en vaihda: Soldano, Guild & Celestion G12-80 Rola
jigsore
07.03.2012 11:16:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siistejä juttuja siellä täällä, mutta ei oikein kokonaisuutena vielä auennut. Virvelisaundi on tosi ankeasti triggeröity, varsinkin fillit ovat uskomattoman tönkön kuuloisia kun on tottunut Opethissa Lopezin enemmän luomuun saundiin. Jostain luin että tämä olisi pääasiallisesti säveltänyt biisit, lisää arvostusta siihen suuntaan.
reos
07.03.2012 15:34:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuuluupa läpi tosi paljon Tool, väitän että tällasta rytmimusaa voi tehdä kyllä kuulostamatta tältä näin paljon. en meinannut uskoo tätä dumausta että näin paljon on Toolia, mutta huh.
 
Pakko kyllä myöntää että vaikeeta tätä on ottaa jotenkin tosissaan, niin on tutun kuulosta. Onneks mun ei tarvi :)
 
"Nokkela sanonta ei todista mitään." François-Marie Arouet "Nyt iloitsen siitä, että kokeilujen jälkeen on löytynyt siedettävä kipulääkearsenaali." Päivi Räsänen
Akitus
07.03.2012 18:50:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kieltämättä Toolilta kuulostaa, mutta en ihan lähde tohon "miks kuunnella ku voi kuunnella Toolia" -linjalle. Tosiaan Toolilta ei ole uutta matskua vähään aikaan tullut eikä heti ole tulossakaan, joten kyllähän tätä voi varaToolina pitää siihen asti.
 
42. www.myspace.com/sirpenth http://maihinnousu.net/a/1133
Vestu
10.03.2012 13:21:33 (muokattu 10.03.2012 13:51:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Miksi kuunnella Soenia kun voi kuunnella Toolia?
 
Suoraan sanottuna mua vituttaa ihan saatanasti tämmöset orjakopiobändit. Saundit, riffit, melodiat, lauluääni ja fraseeraukset, kompit, rytmit, sovitukset. Kaikki kähmitty Toolin kalupakista, vitun surkeaa.

 
Hah. Itse en hirveämmin välitä Toolista mutta tää Soenin levy toimii. Tässä kuulee myös Anathemaa, Porcupine Treetä ja Katatoniaa, joista kaikista pidän.
 
Erityisesti kappaleet Fraccions, Oscillation, Canvas ja Slithering toimivat parhaiten toistaiseksi.
 
Like father like scum
Terry Pantheras
11.03.2012 01:08:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vestu: Hah. Itse en hirveämmin välitä Toolista mutta tää Soenin levy toimii. Tässä kuulee myös Anathemaa, Porcupine Treetä ja Katatoniaa, joista kaikista pidän.
 
Erityisesti kappaleet Fraccions, Oscillation, Canvas ja Slithering toimivat parhaiten toistaiseksi.

 
Good for you.
 
Vitustako minä tiijän!?!
reos
12.03.2012 15:08:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Good for you.
 
Ahahahahahahahah!
 
"Nokkela sanonta ei todista mitään." François-Marie Arouet "Nyt iloitsen siitä, että kokeilujen jälkeen on löytynyt siedettävä kipulääkearsenaali." Päivi Räsänen
this1sux
12.03.2012 21:01:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nouseekohan tästä paskamyrsky, jos sanon, että mielestäni paikoitellen aika hätäisen kuuloista rummutusta..
 
Noin muuten kyllä ihan pidän menosta. Vasta pari biisiä kuunneltuna.
 
"All science is either physics or stamp collecting" - E. Rutherford
AnonHero
13.03.2012 15:48:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lopezille vähän kertynyt massaa, hyvä juttu.
 
"The trouble with quotes on the internet is that its difficult to discern whether or not they are genuine." -Abraham Lincoln
Meadow
13.03.2012 16:30:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On kyllä ihan helvetin härskiä Tool-apinointia. Häiritsee liikaa, ei pysty kuuntelemaan.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «