Aihe: Omasta mielestänne parhaimmat elokuvat? | |
---|
|
1. Lawrence of Arabia, 2. Gandhi, 3. Hitchcock - Rear Window, 4. Bogart - Casablanca 5. Bogart - To have and have not. Minun heikkous on tositarinat ja karun aavikon kauneus. Jos on elokuva missä on taydelliset näyttelijät, seikkailullinen tositarina, maailman hienoimman leffamusat ja tuntematon maaperä, katson sen kolme tuntia silmät pyöreänä. = Lawrence. Jopa Englantilaisen potilaan katsonut kolme kertaa sen aavikon takia. Gandhi on taas maailman hienoin mies ja kukas sen paremmin häntä esittäisi kuin Ben Kingsley. Mahtava innoittava ja surullinen leffa. Parin viimeisen jälkeen mainittakoon myös hienona The Man Who Would Be King, Conneryn ja Cainen kohtalokas matka. |
|
Big Lebowski. Parempaa leffaa ei ole, eikä tule. Mahtavat näyttelijät, musiikki, lavasteet... Vaikka olisi leffan nähnyt yli kymmenen kertaa, niin aina löytyy jotain uutta. |
|
Lämäri. Parhaat rillit. Hansenit. |
|
Tappajahai, Kellopeliappelsiini ja Zardoz. |
|
Enter the Void on ehkä se, jonka vois nimetä ensimmäisenä. Täydellisen nerokas paketti. Muistan, kun eka kertaa katsoin tuon, niin ei siinä voinut leffan loppukolmanneksella kuvaruudun äärestä hetkeksikään poistua, käsittämättömän ovela ja otteessaan pitävä juoni, joka vielä loppuakohti kiihtyy mukavasti. Lisäksi visuaalisesti äärimmäisen näyttävä kuva. "Olis tosiaan helpompaa jos kaikki myöntäisivät suoraan että olen oikeassa."
-Spiral |
|
En kyl oo tarpeeks pätevä mitään järkeviä arvoja antamaan, mut jos muutamia listais genreittäin. Jostain valitettavasta syystä mä en pysty suurta osaa vanhoista elokuvista katsomaan, mustavalkoisuus ja hidas tempo saa mulle aikaan jotenkin surkean olon. Komedia: Life of Brian, Groundhog Day Draama: The Man from Earth, American History X, Oldboy, Fight Club Toiminta: Taken, The Matrix, Apocalypto Western: Once Upon a Time in the West Kauhu/Thrilleri: 28 Days Later... , Se7en WTFlol: Robo Geisha Elokuvia joista pidin jo pelkästään värien takia: Hero (Ying xiong, 2002), Apocalypse Now Redux |
|
Hyvät, pahat ja rumat kolahtaa kovaa joka katselukerralla. Uskomattoman hienosti kuvattu, myös tunnelma hakee kyllä vertaistaan. Morriconen musiikki on toki myös legendaarinen. Muita suosikkeja ovat Hohto, Kellopeli Appelsiini ja Huuliharppukostaja. Noissa Leonen westerneissä on muuten poikkeuksellisen hienoa äänisuunnittelua, josta kelpaa ottaa mallia. |
|
Fear and loathing in Las Vegas. Roolit, lavasteet ja ohjaus on jotain sellaista tykitystä johon ei ole tottunut. Groundhog day toimii päivinä jolloin kelpaa ehkä lapsekas ja tunteellinen hömppä. Tulee hyvä fiilis tämän leffan jälkeen aina. |
|
No niitähän on tuhat mutta nyt on ollu neonvalot ja aasian suurkaupungit mielessä niin heitetään pari siihen teemaan liittyvää sitten. Lost in Translation - pakko päästä Tokioon! Ja Bill Murray nyt on vaan kuningas. Blade Runner - pakko päästä sinne Tokioon! 2046 - Hong Kong kelpaa myös, vaikka vuonna 2046 Sitten jos poiketaan teemasta niin pari jotka tulee mieleen eli Porco Rosso, Eyes Wide Shut(ja muutkin Kubrickin kuvat mutta tää on aliarvostettu) ai niin ja sitten myös Woody Allenin leffat on todella rentouttavia. Tää lähtee nyt taas ihan käsistä mutta mitäs aloitellaan tällasia ketjuja... Italialaiset roskaleffat toimii myös, mieluiten alkuperäisellä kielellä ja suttisina VHS-rippeinä. |
Meadow 17.02.2012 11:14:34 (muokattu 17.02.2012 11:18:06) | |
|
Taxi Driver, 2001: A Space Odyssey, The Blues Brothers, Lost in Translation. Woody Allen on myös tehnyt monia erinomaisia elokuvia, mutten osaa nimetä vain yhtä. Ehkä sitten se Annie Hall. Sam Peckinpahin ja Sergio Leonen elokuvat ovat myös lähellä sydäntä. |
|
Lost Highway, Mononoke-hime, Lost in Translation, The Matrix ja Requiem for a Dream tuli ekana mieleen kun aloin kelailemaan itseeni syvästi vaikuttaneita leffoja. Enter the Voidin voisi myös mainita tähän, sillä en ole ikinä ennen nähnyt mitään lähellekään samankaltaista. Elokuva tuntui vajaat kolme tuntia kestävältä happotripiltä. Leffan ongelmana oli vaan mielestäni sen ylipituus, noin tunnin lyhyempänä olisi toiminut huomattavasti paremmin. En nyt sanoisi kuitenkaan että nuo yllämainitut olisi mitenkään absoluuttisesti parhaat elokuvat mitä olen ikinä nähnyt, varsinkaan missään järjestyksessä, mutta ne vaan nyt tuli ekana mieleen. lollasin itekin ihan maxi-täböl (c) masterhat |
Prophet 17.02.2012 11:27:23 (muokattu 18.02.2012 09:17:13) | |
|
Esim. Lampaansyöjät, Simpauttaja, Pohjanmaa, Arvottomat, Jäniksen vuosi ja Loma hipovat täydellisyyttä. |
|
Joitain lemppareita satunnaisessa järjestyksessä. Listaaminen ei ole keskustelua, joten kirjoitin nämä kaksi lausetta tähän viestin alkuun. Vuokralainen (Polanski) The Evil Dead (Raimi) Apinoiden Planeetta (Schaffner) Star Wars (Lucas) Lötköjen Yö (Dekker) RoboCop (Verhoeven) Mulholland Dr (Lynch) Mafiaveljet (Scorsese) Donnie Darko (Kelly) Alien (Scott) Ed Wood (Burton) Brianin elämä (Jones) Dawn of the Dead (Romero) Dolores Claiborne (Hackford) Spider (Cronenberg) http://www.petrified-eye.net |
|
Blues Brothers, Kummisetä-trilogia, The Man Who Would Be King, Little Big Man, Sergio Leonen Dollari-trilogia, Kill Bill 1&2, Reservoir Dogs. Siinä jotain mun suosikkileffoja. |
Folkson 17.02.2012 13:33:38 (muokattu 17.02.2012 13:34:09) | |
|
Kaks lempparia mainittiinki jo. - Donnie Darko - The man from Earth Miten ne sanat meni? |
Ali 17.02.2012 13:48:27 (muokattu 17.02.2012 13:51:34) | |
|
Hmmm. Heitetääs pikaisella mietinnällä seuraavaa: Mulholland Dr. The Network Happiness Irreversible tai Seul Contre Tous (en osa päättää) Bubbling under: The Tenant Donnie Darko Joku Kubrick kuulus varmaan myös mainita, sanotaan 2001 "Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista |
|
Mielenkiintoinen ketju. "Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |
|
Milkop: Mielenkiintoinen ketju. Mitkä ovat sinun lempielokuviasi? |
|
Meadow: Mitkä ovat sinun lempielokuviasi? No jo mainittu Blues Brothers on toki paras. Ne musat, se tyyli, onelinerit, kaahaus. Ei tuohon kyllästy koskaan. Sitä vain mietin että ehkä näitä valintoja voisi jotenkin perustellakin eikä vain listata. Who gares? Menen pois. "Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |
|
2001: Avaruusseikkailu on maailman paras elokuva. Yleisesti ottaen Stanley Kubrick on kaikkien aikojen paras ohjaaja, joka ohjasi genreä kuin genreä täydellisesti aina oman tunnistettavan tyylinsä säilyttäen. Perfektionisti ja edelläkävijä vailla vertaistaan. Hänen filmografiastaanhan löytyy kaikkien aikojen paras elokuva (2001: Avaruusseikkailu), kaikkien aikojen paras kauhuelokuva (Hohto), kaikkien aikojen paras komedia (Tri.Outolempi) sekä kaikkien aikojen toiseksi paras sotaelokuva (Paths of Glory) heti Ilmestyskirjan jälkeen. Lisäksi Kellopeliappelsiini ja Eyes Wide Shut ovat vahvaa viiden tähden kamaa, eivätkä Lolita, Barry Lyndon ja Full Metal Jacket kauas tästä jää. |
« edellinen sivu | seuraava sivu » | |
---|