Aihe: sanat: Kurjenjalat 1 | |
---|---|
![]() 27.03.2011 13:02:45 | |
Teen aina päätöksiä, että en enää yritä laululyriikkaa, mutta kun kuuntelin tänään tämän kappaleen (tosi hieno kappale), http://www.youtube.com/watch?v=qgjI_NzOVRI&feature=related ei mahtanut mittään, vaan "varastin" sanoihin tunnelman musiikista ja videosta, sanat vain tulivat kuin itsestään. Kun olin kirjoittanut tämän, ajattelin että, jos tämän joku joskus haluaisi säveltää. Tämän tekstin vois laulaa mies tai nainen. Kurjenjalat (27.3.2011) Nousen maasta ja nämä haavat on taasen uudistettu, äiti sä oot kaukana, liian pitkä matka ja naiseni kilpenä sodassa, jota se käy itsensä kanssa mä liikun enemmän kuin varjo kohti taloa jonka ikkunat on poissa sinne voi lentää vapaasti linnut sinne minäkin menen teen jälleen tuulenpesän kyyhötän ja levottomana mä kuljen, taittelen purkista kurjen mä kuljen, taittelen purkista kurjen mut mistä saan sille jalat mistä teen jalat alan taas kaiken alusta vietän talossa kesän liikun vähemmän kuin varjo nousen patjalta ja nämä haavat on taasen uudistettu, äiti sä oot kaukana, liian pitkä matka ja naiseni kilpenä sodassa, jota se käy itsensä kanssa mä liikun enemmän kuin varjo lennän jonnekin kauas kertosäe: kuin lintu mä lennän ikkunasta kurjeltani puuttui jalat äiti sä oot kaukana, ja itkemään alat mun kurjella on (oli) hennot jalat mun kurjella on (oli) hennot jalat kertosäe: kuin lintu mä lennän ikkunasta kurjeltani puuttui jalat äiti sä oot kaukana, ja itkemään alat mun kurjella on (oli) hennot jalat mun kurjella on (oli)hennot jalat -merja ritala- ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: versio 2 Kurjenjalat (27.3.2011) Nousen maasta ja nämä haavat on taasen uudistettu, äiti sä oot kaukana, liian pitkä matka ja rakas (mieheni) kilpenä sodassa, jota se käy itsensä kanssa mä liikun enemmän kuin varjo kohti taloa jonka ikkunat on poissa sinne voi lentää vapaasti linnut sinne minäkin menen teen jälleen tuulenpesän kyyhötän ja levottomana mä kuljen, taittelen purkista kurjen mä kuljen, taittelen purkista kurjen_ mut mistä saan sille jalat mistä teen jalat alan taas kaiken alusta vietän talossa kesän liikun vähemmän kuin varjo nousen patjalta ja nämä haavat on taasen uudistettu, äiti sä oot kaukana, liian pitkä matka ja rakas kilpenä sodassa, jota se käy itsensä kanssa mä liikun enemmän kuin varjo lennän jonnekin kauas kertosäe: kuin lintu mä lennän ikkunasta kurjeltani puuttui jalat äiti sä oot kaukana, ja itkemään alat mun kurjella on (oli) hennot jalat mun kurjella on (oli) hennot jalat kertosäe: kuin lintu mä lennän ikkunasta kurjeltani puuttui jalat äiti sä oot kaukana, ja itkemään alat mun kurjella on (oli) hennot jalat mun kurjella on (oli) hennot jalat -merja ritala- Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
näin oletin kun se ei laulanut. -MR- | |
![]() 05.08.2011 22:05:19 (muokattu 05.08.2011 22:21:19) | |
sanat: Vuokralainen (5.8.2011) Hän kolkutti mun oveen, lainaatko jotain luettavaa mä jäin vähän hämilleni olin ollut pitkään omillani jos oot nähnyt sudenkorennon oot nähnyt siivettömän olennon naisen, nilkat linnun luut huulet tiukkaan puristuneet mä kuulin hädin tuskin kiitos hän otti kirjan, melkein polvistui palautan tän kun muuttolinnut, tekevät auran palautan tän kun muuttolinnut, jättävät maan kun luen kirjan saan voimaa niin muistan hänen puhuneen jotenkin sain hänet rauhoittumaan vai näinkö surunauhan vaan hän jätti oven auki en usko, että tahallaan en mä tehnyt hänelle pahaa jos oot nähnyt sudenkorennon oot nähnyt hennon naisen oot nähnyt siivettömän korennon mun hennon vuokralaisen hän otti kirjan, melkein polvistui palautan tän kun muuttolinnut tekevät auran palautan tän kun muuttolinnut jättävät maan en tiedä uskotko tähän tarinaan hän palautti kirjan kun muuttolinnut tekivät auran kun muuttolinnut jättivät maan kun luen kirjan saan voimaa niin muistan hänen puhuneen jotenkin sain hänet rauhoittumaan vai näinkö surunauhan vaan ' -merja ritala- Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
![]() 06.08.2011 01:39:05 | |
Kaunista. Biisinä Irlanti vaikutteinen ballaadi? Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä. | |
![]() 06.08.2011 12:26:18 | |
Kiitti, Joo balladi kyllä, ja Irkku musiikki kävis hyvin. Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
![]() 06.08.2011 12:45:28 | |
Kun kirjoittelin taustalla soi Mary Blackin musiikkia muun muassa Song for Ireland Nathan ja Sophia teit purjeet laivaan, mitä ei ollutkaan mä tulin silti mukaan, ja laiva vei meitä eteenpäin paikkaan Nerverland saahan sitä hetken kuvitella seilata avojaloin pitkin jokea teit purjeet laivaan, mitä ei ollutkaan mä tulin silti mukaan, ja laiva olikin paikallaan soitit mulle tinapilliä tai kitaraa yritit saada mukaan, ajattelemaan jotain villiä teit purjeet laivaan, mitä ei ollutkaan mä tulin silti mukaan, ympärillä purjeet vaan paikkaan Neverland saahan sitä hetken kuvitella purjeet vaan paljaan vartalon yllä soitit mulle tinapilliä tai kitaraa yritit saada mukaan, ajattelemaan jotain villiä kertosäe: mut se ei helpottanutkaan, vaikka luit ääneen kirjaa kuin Nathan Sophialle mä istuin hiljaa purjeen alla saahan sitä hetken kuvitella, ja mä hytisin purjeen alla teit purjeet laivaan, mitä ei ollutkaan mä tulin silti mukaan, ympärillä purjeet vaan paikkaan Neverland saahan sitä hetken kuvitella purjeet vaan paljaan vartalon yllä kertosäe: mut se ei helpottanutkaan, vaikka luit ääneen kirjaa kuin Nathan Sophialle mä istuin hiljaa purjeen alla saahan sitä hetken kuvitella, ja mä hytisin purjeen alla . -merja ritala- Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
![]() 04.09.2011 09:46:23 | |
Tämän lienen kirjoittanut pari vuotta sitten, ja korjaillut tätä jo muutamia kertoja, jäälleen tein pieniä muutoksia. Nämä sanat sopivat tähän ketjuun tyylillisesti näin oletan. Iskelmäää, poppia? Seuraa mua Kauriin kääntöpiiriin Seuraa mua käydään yhteen puhutaan mitä tarkoittaa kun sanoit: aurinko ei palaa Kauriin kääntöpiiriin koskaan niin heleään aikaan jolloin kaksi on yhtä ja rajaa maailman ympäriltään kenenkään toisen kanssa en pääse enää jatkamaan seuraa mua, käydään yhteen löyhät säikeet katkeaa heti kaiken alkuun oikaistaan ja käännetään maailmaa toiseen suuntaan ketosäe: sä sanoit: aurinko ei palaa Kauriin kääntöpiiriin mahdottomaan ei pysty kukaan kenenkään toisen kanssa en pääse enää jatkamaan seuraa vielä mua, käydään yhteen kudotaan säikeet uudelleen (ehkä)olin liian nuori tajuamaan kertosäe: kun sanoit: aurinko ei palaa Kauriin kääntöpiiriin mahdottomaan ei pysty kukaan oikaistaan ja käännetään maailmaa toiseen suuntaan seuraa mua, seuraa mua Kauriin kääntöpiiriin merja ritala Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
![]() 04.09.2011 16:25:10 | |
Nyt on ollut hyvät tunnelmat käydä vanhojen sanojen korjauksiin. Tätä kappaletta kuunnellen sain tunnelman näihin sanoihin, Happier Times By Joe Bonamassa http://www.youtube.com/watch?v=IVfMDCyv1Ro&feature=related edelleen tunnelma sanoihin syntyy siitä. Alkuperäiset sanat kirjoitin keväällä. Sanoissa aika paljon iskelmällisyyttä, mutta näin. Balladi, kun harmaat joutsenet tanssivat Kirkko jää vasemmalla, seison kahvilan kyltin alla etsin paikan johon voin mennä ihmettelemään, kaksi vanhusta istuu pöydässä ja juttelee saanko istua tähän, mä kysyn? olkaa hyvä vaan, he vastaavat ja jatkavat keskusteluaan, häiritsen heitä uudestaan: Miten vanhaksi tullaan, jotta voi vielä rakastaa toisiaan? mies nousee, ottaa tanssiaskeleen pyytää naisen mukaan tanssiin he liikkuvat kuin kaksi joutsenta, vaikka harmaita joutsenia ei ehkä olekaan he ovat nyt joutsenia, he ovat joutsenia kirkosta saapuu ihmisiä kahvilaan hekin istuvat katsomaan, kun harmaat joutsenet tanssivat harmaa kohtaa kirkkauden ikuisesti niin he vannoivat, ikuisesti niin he lupasivat toisilleen kun harmaat joutsenet tanssivat harmaa kohtaa kirkkauden avaa joutsenen linnunradan ikuisesti niin he vannoivat ikuisesti niin he lupasivat toisilleen mä en utele enää koskaan: Miten vanhaksi tullaan, jotta voi löytää oikean linnunradan? kun harmaat joutsenet tanssivat harmaa kohtaa kirkkauden muiden suut vaikenevat he kohtaavat linnunradan kun harmaat joutsenet tanssivat -merja ritala- Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
![]() 04.09.2011 23:07:03 | |
soihtu55: Balladi, kun harmaat joutsenet tanssivat Kirkko jää vasemmalla, seison kahvilan kyltin alla etsin paikan johon voin mennä ihmettelemään, kaksi vanhusta istuu pöydässä ja juttelee saanko istua tähän, mä kysyn? olkaa hyvä vaan, he vastaavat ja jatkavat keskusteluaan, häiritsen heitä uudestaan: Miten vanhaksi tullaan, jotta voi vielä rakastaa toisiaan? mies nousee, ottaa tanssiaskeleen pyytää naisen mukaan tanssiin he liikkuvat kuin kaksi joutsenta, vaikka harmaita joutsenia ei ehkä olekaan he ovat nyt joutsenia, he ovat joutsenia Tähän astinen alku tuottaa, ainakin minulle, vaikeuksia rytmityksen kanssa. kirkosta saapuu ihmisiä kahvilaan hekin istuvat katsomaan, kun harmaat joutsenet tanssivat harmaa kohtaa kirkkauden ikuisesti niin he vannoivat, ikuisesti niin he lupasivat toisilleen kun harmaat joutsenet tanssivat harmaa kohtaa kirkkauden avaa joutsenen linnunradan ikuisesti niin he vannoivat ikuisesti niin he lupasivat toisilleen mä en utele enää koskaan: Miten vanhaksi tullaan, jotta voi löytää oikean linnunradan? kun harmaat joutsenet tanssivat harmaa kohtaa kirkkauden muiden suut vaikenevat he kohtaavat linnunradan kun harmaat joutsenet tanssivat. Tämä loppuosa onkin sitten sitä Soihdun laaturunoutta. Kaunista ja sujuvaa. Ainoa kohta joka vähän särähtää: "Miten vanhaksi tullaan, jotta voi löytää oikean linnunradan?" Sopisi ehkä: "Miten vanhaksi tullaan, että löytää voi linnunradan?" Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä. | |
![]() 05.09.2011 07:03:22 (muokattu 05.09.2011 07:08:25) | |
Kiitoksia jälleen siulle "vanha Joe". osuvia, tarpeellisia huomioita. Tämä on raskas teksti rakenteltaan, ainakakin juuri tuo alku. täytyy karsia miettiä miten alun ja loppuosan saa hyvin liittettyä yhteen laulullisemmaksi. Tämä ei minusta toimi pelkkänä runona, pyrin enemmän puhtaasti laulutekstiin korjauksin tämän osalta. Esittämäsi muutos, toimii paremmin "Miten vanhaksi tullaan, että löytää voi linnunradan?" Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
![]() 11.10.2011 18:49:07 | |
pieniä korjauksia tein tähän tekstiin. OIKEASTAAN MÄ Puen hitaasti sanoja sun ylle mutta kaikki jääkin kevyen alle oikeastaan mä vaan yritän oikeastaan mä vaan hyvitän hetkiä, teen retkiä sinuun. Haen kapeasti ilmeitä sun ylle mutta kaikki jääkin pimeän alle oikeastaan mä vaan yritän oikeastaan mä vaan hyvitän hetkiä, teen retkiä minuun. ja nuo toiset kaipaavat ikuisuuteen ja nuo toiset kaipaavat ikuisuuteen Kasaan pieniä tekoja sun ylle mutta kaikki jääkin vallan alle oikeastaan mä vaan yritän oikeastaan mä vaan hyvitän hetkiä, teen retkiä meihin. ja nuo toiset kaipaavat ikuisuuteen ja nuo toiset kaipaavat ikuisuuteen -merja ritala- Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
![]() 16.02.2012 19:39:38 (muokattu 16.02.2012 20:24:40) | |
Korjaus sanoihin, jotka kirjoitin syyskuussa 2011 Balladi, kun harmaat joutsenet tanssivat (16.2.2012) kirkosta saapuu ihmisiä kahvilaan he istuvat näkemään kun harmaat joutsenet tanssivat harmaa kohtaa kirkkauden ikuisesti niin he vannoivat, ikuisesti niin he lupasivat toisilleen: että voivat löytää oikean linnunradan ..... täytyy vielä työstää Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
![]() 16.02.2012 21:49:51 | |
soihtu55: Korjaus sanoihin, jotka kirjoitin syyskuussa 2011 Balladi, kun harmaat joutsenet tanssivat (16.2.2012) kirkosta saapuu ihmisiä kahvilaan he istuvat näkemään kun harmaat joutsenet tanssivat harmaa kohtaa kirkkauden ikuisesti niin he vannoivat, ikuisesti niin he lupasivat toisilleen: että voivat löytää oikean linnunradan ..... täytyy vielä työstää Tuota, tuota. Jos tuon ensimmäisen rivin laittaisi muotoon: Saapuu kirkosta ihmisiä kahvilaan. ? Mielestäni soljuisi sulavammin. Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä. | |
![]() 16.02.2012 22:14:51 (muokattu 16.02.2012 22:21:27) | |
Kyllä on ollut tiukka vääntö tämä teksti, piti turvautua jo kuuntelemaan tätä versiota Joutsenlammesta http://www.youtube.com/watch?v=ph3h2IJAsgk&feature=related Balladi, kun harmaajoutsenet tanssivat (16.2.2012) Saapuu kirkosta ihmisiä kahvilaan he istuvat näkemään kun harmaajoutsenet tanssivat he kohtaavat kirkkauden ikuisesti niin vannoivat toisilleen: että löytävät oikean linnunradan kun harmaajoutsenet tanssivat harmaa johtaa kirkkauteen muiden suut vaikenevat he kohtaavat linnunradan, kun he tanssivat harmaita joutsenia ei ehkä olekaan eikä ihminen linnuksi muutukaan harmaita joutsenia ei ehkä olekaan eikä ihminen linnuksi taivukaan mies ja nainen tanssivat harmaa johtaa kirkkauteen avaa joutsenen linnunradan ikuisesti niin vannoivat toisilleen: että löytävät oikean linnunradan kun he nousevat valssiin harmaa johtaa kirkkauteen muiden suut vaikenevat he näkevät linnunradan kun harmaajoutsenet tanssivat harmaita joutsenia ei ehkä olekaan eikä ihminen linnuksi muutukaan harmaita joutsenia ei ehkä olekaan eikä ihminen linnuksi taivukaan -merja ritala- Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
![]() 16.02.2012 22:52:28 | |
Eikös se ole siinä ! Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä. | |
![]() 16.02.2012 22:55:30 | |
taitaa se olla, eipä syytä ainakaan isoihin muutoksiin. Ehkä muuttui vielä oudommaksi, mutta toisaalta miun näköinen teksti....heh. Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
![]() 17.02.2012 21:07:24 | |
soihtu55: taitaa se olla, eipä syytä ainakaan isoihin muutoksiin. Ehkä muuttui vielä oudommaksi, mutta toisaalta miun näköinen teksti....heh. Oikein, pidä tyylisi. Jos joku ei tykkää, kattokoon peiliin, tai pitäköön mielipiteensä, mitä väliä. Sulla on ihan oma tyyli, jossa olet parhaimmillasi. Joskus kannattaa sulkea korvat kritiikiltä mieluummin kuin kirjoittaa tekstiä jota ei tunne omakseen. Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä. | |
![]() 17.02.2012 21:51:57 | |
Old Joe, Noiden tyyliasioiden kanssa olen pitkin syksyä käynyt kamppailua. Mihin suuntaan liikun, vai liikunko sinne mihin olikin jo menossa. Muutanko jotain? Totta kai haluan oppia uutta lisää, mutta kehä kiertyy näköjään tähän "outouteeni", siihen on vain luottaminen. En voi kirjoittaa tunteina irti itsestäni, asioita katson kyllä myös ulkopuolisena tarkkailijana, etsijänä. Runoistani joku sanoi, että ovat lakonisia. Tämän osittain allekirjoitan. Tämä mietintääni tänään, missä menen? Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
![]() 17.02.2012 22:15:35 | |
soihtu55: Old Joe, Noiden tyyliasioiden kanssa olen pitkin syksyä käynyt kamppailua. Mihin suuntaan liikun, vai liikunko sinne mihin olikin jo menossa. Muutanko jotain? Totta kai haluan oppia uutta lisää, mutta kehä kiertyy näköjään tähän "outouteeni", siihen on vain luottaminen. En voi kirjoittaa tunteina irti itsestäni, asioita katson kyllä myös ulkopuolisena tarkkailijana, etsijänä. Runoistani joku sanoi, että ovat lakonisia. Tämän osittain allekirjoitan. Tämä mietintääni tänään, missä menen? En sanoisi tekstejäsi "oudoiksi". Ne ovat määrätyllä tavalla erkoisia, juuri Sinun tekstiksi tunnistettavia ja juuri siksi kiehtovia. Lakoonisia? Ehkä jotkut ovat omalla tavallaan, ei välttämättä huono asia sekään, eikä kaikki sanoittamasi mene lähellekään tuota lakooninen määritelmää. On hyvä jos pystyy kehittymään. Siihen tulisi jokaisen pyrkiä, mutta oikealla tavalla, muuntumatta joksikin jota ei ole. Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)