Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: VOX:n vahvistimien laatu?
1 2
k-mikko
14.02.2012 17:34:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jo toinen kerta kun täytyy turvautua takuuhuoltoon 4kk:n sisällä(eka kerta 2 pv. ostosta). Onko muilla ollut laatu ongelmia? Vahvistin on siis ac30vr.
 
ReBeat
14.02.2012 18:06:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä siinä rikkoutui?
 
k-mikko
14.02.2012 20:42:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ReBeat: Mikä siinä rikkoutui?
Eka kerralla kolvailtiin vähän ja nyt kaiku tahtoo hirttää päälle...
 
mak33
15.02.2012 21:49:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ostin jouluna itelleni Voxin AC4TVn. Pelitti kolma viikkoa ja sitten putki kosahti. Oli takuuhuollossa ja on nyt taas kondiksessa. Tiedä sitten oliko köyhät "vietkongin pojat" menneet vaihtamaan originaalin putken halvempaan?!?!? Köyhähän saattaa touhuta tehtaassa "omia bisneksiaan". Katotaan nyt kauan toi uus putki kestää.
 
aristoteles666
15.02.2012 23:00:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mak33: Itse ostin jouluna itelleni Voxin AC4TVn. Pelitti kolma viikkoa ja sitten putki kosahti. Oli takuuhuollossa ja on nyt taas kondiksessa. Tiedä sitten oliko köyhät "vietkongin pojat" menneet vaihtamaan originaalin putken halvempaan?!?!? Köyhähän saattaa touhuta tehtaassa "omia bisneksiaan". Katotaan nyt kauan toi uus putki kestää.
 
ihan sama mikä putki, tai mistä ostat, se voi hajota samantien, tai kestää 40 vuotta.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
chill
16.02.2012 09:21:08 (muokattu 16.02.2012 09:22:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: ihan sama mikä putki, tai mistä ostat, se voi hajota samantien, tai kestää 40 vuotta.
 
Turhaa viisastelua, todennäköisyyksillä näissä pelataan.
Todennäköisesti laadukas putki kestää pidempään kuin kiinan poikien hehkulamppufirman sivutuote.
 
Tami
16.02.2012 09:30:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

chill: Turhaa viisastelua, todennäköisyyksillä näissä pelataan.
Todennäköisesti laadukas putki kestää pidempään kuin kiinan poikien hehkulamppufirman sivutuote.

 
Niin missä se kiinan poikien hehkulampputehdas onkaan ja missä on laadukas länsiputkitehdas???
 
Toisaalta noissa laatuhommissa on se työntekijän rooli kaksipuolinen. Eli mä uskon, että esmes celestionin kaiutinkone on ihan samanlainen kiinassa ja ameriikassa. Amerikassa konetta käyttää Tim, joka on ollut ennen juoppo taksikuski ja nyt pääsi vieroitushoidossa ensimmäiseen oikeaan työpaikkaansa...
Kiinassa sitä konetta ajaa 11-vuotias tyttö joka on 15-lapsisen perheen ainoa töissä käyvä henkilö. Hänen palkallaan elää koko suku ja uskon hänen tekevän millintarkkaa työtä pitääkseen itsensä töissä ja perheensä hengissä....
 
En mä usko noihin itä- vs länsieroihin noissa laaduissa usko. Samanlaisia ihmisiä siellä on ja samanlaisia koneita.
 
Lähetty ipadista
 
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Laulava Kylätohtori
16.02.2012 09:40:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tami: Niin missä se kiinan poikien hehkulampputehdas onkaan ja missä on laadukas länsiputkitehdas???
 
Toisaalta noissa laatuhommissa on se työntekijän rooli kaksipuolinen. Eli mä uskon, että esmes celestionin kaiutinkone on ihan samanlainen kiinassa ja ameriikassa. Amerikassa konetta käyttää Tim, joka on ollut ennen juoppo taksikuski ja nyt pääsi vieroitushoidossa ensimmäiseen oikeaan työpaikkaansa...
Kiinassa sitä konetta ajaa 11-vuotias tyttö joka on 15-lapsisen perheen ainoa töissä käyvä henkilö. Hänen palkallaan elää koko suku ja uskon hänen tekevän millintarkkaa työtä pitääkseen itsensä töissä ja perheensä hengissä....
 
En mä usko noihin itä- vs länsieroihin noissa laaduissa usko. Samanlaisia ihmisiä siellä on ja samanlaisia koneita.
 
Lähetty ipadista

 
Joo, kyllä se on mennyttä aikaa, kun brändistä tai valmistusmaasta pystyi päättelemään jotain laadusta. Nykyään brändeillä vain rahastetaan, laatu saattaa olla jopa huonompaa kuin "brändittömissä"....
 
Blues is easy to play, but hard to feel. -Jimi Hendrix
aristoteles666
16.02.2012 10:08:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

chill: Turhaa viisastelua, todennäköisyyksillä näissä pelataan.
Todennäköisesti laadukas putki kestää pidempään kuin kiinan poikien hehkulamppufirman sivutuote.

 
haavemaailmassa elät, samoista tehtaista ne kaikki tulee.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
humppahanuristi
16.02.2012 10:10:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: haavemaailmassa elät, samoista tehtaista ne kaikki tulee.
 
Onhan niitä nyt kolme kai kumminkin, kiinassa, venäjällä ja tsekissä. :)
 
Humpasta rautalankaan... http://www.myspace.com/tanssiorkesterigalaxie
McNulty
16.02.2012 10:12:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: haavemaailmassa elät, samoista tehtaista ne kaikki tulee.
 
New Sensorilla on kyllä melko "pitkät kädet" näissä putkiasioissa. Onneksi on kuitenkin olemassa muutamia vaihtoehtoja.
 
New Sensorin alla on siis: EHX, Sovtek, Genalex, Tungsol, Mullard, Svetlana, Tesla, JJ... nämä nyt ainakin.
 
If you ain't first, you're last!
JuSu
16.02.2012 10:14:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tami: Eli mä uskon, että esmes celestionin kaiutinkone on ihan samanlainen kiinassa ja ameriikassa.
 
En tiänny, että Celestioneja on tehty ameriikassakin... =)
 
JuSu
PIM
16.02.2012 10:15:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tami:
Toisaalta noissa laatuhommissa on se työntekijän rooli kaksipuolinen. Eli mä uskon, että esmes celestionin kaiutinkone on ihan samanlainen kiinassa ja ameriikassa.

 
Koska Celestioneja on tehty Amerikassa?-)
 
Paskin kiinalainen putki minkä itse olen kohdannut oli ensiasennuspääteputkena Pignose G40V kombossa. Lasikupu meni juuresta poikki kun putkea yritti vetää irti kannasta.
 
Rämppy
16.02.2012 10:27:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mak33: Itse ostin jouluna itelleni Voxin AC4TVn. Pelitti kolma viikkoa ja sitten putki kosahti. Oli takuuhuollossa ja on nyt taas kondiksessa. Tiedä sitten oliko köyhät "vietkongin pojat" menneet vaihtamaan originaalin putken halvempaan?!?!? Köyhähän saattaa touhuta tehtaassa "omia bisneksiaan". Katotaan nyt kauan toi uus putki kestää.
 
Mulla on ollut samainen Vox kohta 2 vuotta. Originaaliputki hönkii edelleen hyvin. Putkissa on hintaluokasta riippumatta hyviä ja susiyksilöitä. On niitä kalliita Svetlanojakin hajonnut heti uutena. Lisäksi hyväkin putki saattaa vaurioitua esim. rahdin aikana.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
McNulty
16.02.2012 10:39:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Mulla on ollut samainen Vox kohta 2 vuotta. Originaaliputki hönkii edelleen hyvin. Putkissa on hintaluokasta riippumatta hyviä ja susiyksilöitä. On niitä kalliita Svetlanojakin hajonnut heti uutena. Lisäksi hyväkin putki saattaa vaurioitua esim. rahdin aikana.
 
Näinpä. Elektroniikka on ihmeellistä. Joskus kestää, joskus ei. Sitten kun muistetaan vielä miten huolletaan, ylläpidetään ja käsitellään (ja käytetään). Putkien käyttöikä on aika monen osatekijän summa.
 
If you ain't first, you're last!
chill
16.02.2012 11:37:39 (muokattu 16.02.2012 11:40:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Joo, kyllä se on mennyttä aikaa, kun brändistä tai valmistusmaasta pystyi päättelemään jotain laadusta. Nykyään brändeillä vain rahastetaan, laatu saattaa olla jopa huonompaa kuin "brändittömissä"....
 
Tämä sinäänsä aivan totta, olihan tuossa juuri Gibsonin laadusta kovaa vääntöä.
Vahvistimissa kuitenkin olen itse vielä sillä linjoilla että laadullisesti idässä tehdyt tuotteet ovat heikompilaatuisia kuin vaikka täällä euroopassa kyhätyt vahvistimet. Näin nyrkkisääntönä, poikkeuksiakin voi olla.
Tämä on tietysti sinäänsä kaksipiippuinen juttu, että euroopassa tehdään paljon käsintehtyjä huippuvahvistimia kalliine hintoineen ja idässä sarjatuotannolla huomattavasti edullisempia vahvistimia.
Vähän on epämielekästä vertailla niitä keskenään.
Kommenttini putkista oli ehkä hieman provo, mutta pointti kuitenkin on se, että on varmasti olemassa (E:todennäköisyydeltään) lyhytikäisempiä ja kestävämpiä putkia - hehkulampputehdas nyt oli vaan tollanen heitto...
 
Lilli
16.02.2012 11:58:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: New Sensorilla on kyllä melko "pitkät kädet" näissä putkiasioissa. Onneksi on kuitenkin olemassa muutamia vaihtoehtoja.
 
New Sensorin alla on siis: EHX, Sovtek, Genalex, Tungsol, Mullard, Svetlana, Tesla, JJ... nämä nyt ainakin.

 
Entäs Telefunken, kukas niitä valmistaa?
 
The same thing that makes you live can kill you in the end
aristoteles666
16.02.2012 12:03:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lilli: Entäs Telefunken, kukas niitä valmistaa?
 
ei kukaan, ei ole valmistanut moneen kymmeneen vuoteen.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
aristoteles666
16.02.2012 12:03:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

chill: mutta pointti kuitenkin on se, että on varmasti olemassa (E:todennäköisyydeltään) lyhytikäisempiä ja kestävämpiä putkia - hehkulampputehdas nyt oli vaan tollanen heitto...
 
ei ole.
 
Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
chill
16.02.2012 12:06:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: ei ole.
 
Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus

 
Perustele.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «