Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: voisitteko luulla tätä säröä mallintajan aikaansaamaksi?
1
jpjanhun
24.01.2012 21:41:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moi,
 
kiusaan teitä vielä tällä kysymyksellä kun toisen ketjun loppuun laittamani kysymys ei näköjään saanut yhtään vastausta.
 
-eli voisitteko luulla että tämän särön on aikaansaanut mallintaja? siis näinhän ei ole, särö tulee pelkästään putkivahvistimesta mutta voisitteko luulla mallintajaksi? jos ette voisi niin miksi ette?
 

http://maihinnousu.net/s/15301
 
sickboy
24.01.2012 21:55:09 (muokattu 24.01.2012 21:56:09)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On muuten maukas saundi. En nyt mitenkään osaa perustella miten en voisi uskoa saundin tulevan mallinnuksesta, kuten en siihen maailmaan ole kummemmin perehtynyt. Uskon kyllä saundin tulevan 100% putkivahvistimesta ja vielä niin, että päättäritkin saa kyytiä. Tosi upean murea saundi.
 
Edit: Sano nyt sit viel loppuun, et tää on joku Harley Bentonin pikkuputkari ;) Isolta saundaa.
 
jpjanhun
24.01.2012 22:21:09 (muokattu 24.01.2012 23:09:23)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On muuten maukas saundi. En nyt mitenkään osaa perustella miten en voisi uskoa saundin tulevan mallinnuksesta, kuten en siihen maailmaan ole kummemmin perehtynyt. Uskon kyllä saundin tulevan 100% putkivahvistimesta ja vielä niin, että päättäritkin saa kyytiä. Tosi upean murea saundi.

Edit: Sano nyt sit viel loppuun, et tää on joku Harley Bentonin pikkuputkari ;) Isolta saundaa.

 
-ei oo benton, tää on metaltronix m1000, omasta mielestä ehkä paras vahvistin mikä mulla on ikinä ollut.. tosin monen muun mielestä tuo taas on varsin huono nuppi. ongelmana on vaan ollut se että nuppi on ollut melkein aina hajalla (ja on itseasiassa nytkin taas). tohon muuten vielä lisäinfoksi tuosta nupista, jos jotakin kiinnostaa ja tollainen nurkista löytyy tai sellaisen hommaa, sellaista että toi m1000 on aika vaikea käyttää ja tosi nirso putkista. eli lataamalla vahvistimen täyteen vaikka tungsolia ja jj:tä saa tuloksena tod. näk. tosi paskan soundin (siis todella paskan)..tuon kanssa pitää olla jokainen putki "hand picked" kokeilun kanssa. putket vaikuttavat todella paljon soundiin.. samaten kuin säädöt.. tää ei todellakaan ole "kaikki namikat kello 12.00:ta vahvistin". sikäli tuosta nupista voi lukea aika ristiriitaisia arvioita netistä.. mun oma mielipide on se että jengi ei osaa valita siihen oikeita putkia eikä osaa säätää ton nupin soundia.. kun toi ei ole mikään jcm800 vaan tosi konstikas peli. noniin, toki sekin mahdollisuus on että ei vaan tykkää vahvistimen ominaissoundista..en mä itsekään jotenkin tykkää mesoista ainakaan tähänastisen vähäisen kokemuksen perusteella.
 
-äh..menipä jaaritteluksi. kiitos muuten kommentista, hyvä kuulla mielipiteitä.
 
-ainiin, pakko vielä mainita kun olen vissiin pitkälti jonkinlainen "cheap gear guy".. vahvistimena ei ollut benton mutta kitarana oli jack&danny strato (niitä sellaisia 100 euron kitaroita valmiiksi asennetuilla wilkinson alnico-single-coileilla). jotenkin tosi hyvä stratocaster mun mielestä noin soitettavuudeltaan ja soundiltaan jos tallan blokkaa.. kampea käyttäessä ei muistaakseni pysynyt vireessä. tosta on tullut mun suosikkikitara. suosittelen ehdottomasti, täyspaksu leppälankku, erittäin hyvä soitettavuus ja soundi, sikäli kun asiaa vaillinaisesti ymmärrän. ainiin, toki jälleen yksilökohtaista vaihtelua voi olla paljonkin, eli toi on sellainen jonka voi tilata jos haluaa ottaa riskin.
 
hallu
24.01.2012 23:03:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jpjanhun: moi,
 
kiusaan teitä vielä tällä kysymyksellä kun toisen ketjun loppuun laittamani kysymys ei näköjään saanut yhtään vastausta.
 
-eli voisitteko luulla että tämän särön on aikaansaanut mallintaja? siis näinhän ei ole, särö tulee pelkästään putkivahvistimesta mutta voisitteko luulla mallintajaksi? jos ette voisi niin miksi ette?
 

http://maihinnousu.net/s/15301

 
No en luulisi. Jos minulle sanottaisiin, että tämä on mallintaja niin uskoisin sen kyllä (hyviä mallintajia on olemassa ja itse en pidä halpojenkaan mallintimien soundia aina huonona). Jos minulle ei asiasta sanottaisi mitään, niin en olettaisi erikseen että kyse olisi mallintajasta vaan tuumaisin, että onpa murea rokkisärö, mikähän vahvari. Tämä sen vuoksi, että mikään tuossa soundissa ei suoraan vihjaa mallinnukseen eli en huomannut siinä mitään luonnottomuuksia, mutta korostan ettei niitä mallinnetuissakaan aina kuule tai välttämättä edes usein.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
jpjanhun
24.01.2012 23:06:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No en luulisi. Jos minulle sanottaisiin, että tämä on mallintaja niin uskoisin sen kyllä (hyviä mallintajia on olemassa ja itse en pidä halpojenkaan mallintimien soundia aina huonona). Jos minulle ei asiasta sanottaisi mitään, niin en olettaisi erikseen että kyse olisi mallintajasta vaan tuumaisin, että onpa murea rokkisärö, mikähän vahvari. Tämä sen vuoksi, että mikään tuossa soundissa ei suoraan vihjaa mallinnukseen eli en huomannut siinä mitään luonnottomuuksia, mutta korostan ettei niitä mallinnetuissakaan aina kuule tai välttämättä edes usein.
 
-ahaa, kiintoisaa. kiitoksia näkemyksesi esiintuomisesta.
 
jyrkalt
25.01.2012 07:11:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: No en luulisi. Jos minulle sanottaisiin, että tämä on mallintaja niin uskoisin sen kyllä (hyviä mallintajia on olemassa ja itse en pidä halpojenkaan mallintimien soundia aina huonona). Jos minulle ei asiasta sanottaisi mitään, niin en olettaisi erikseen että kyse olisi mallintajasta vaan tuumaisin, että onpa murea rokkisärö, mikähän vahvari. Tämä sen vuoksi, että mikään tuossa soundissa ei suoraan vihjaa mallinnukseen eli en huomannut siinä mitään luonnottomuuksia, mutta korostan ettei niitä mallinnetuissakaan aina kuule tai välttämättä edes usein.
 
En ole koskaan lukenut diplomaattisempaa vastausta mnetistä :D
Oletko jäsen hallu ajatellut uraa politiikan parissa? ;)
 
Mut joo.. Olipas aikasta maukas särö näyteessä!!
 
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
mattim
25.01.2012 08:48:51 (muokattu 25.01.2012 08:51:19)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jpjanhun: moi,
 
kiusaan teitä vielä tällä kysymyksellä kun toisen ketjun loppuun laittamani kysymys ei näköjään saanut yhtään vastausta.
 
-eli voisitteko luulla että tämän särön on aikaansaanut mallintaja? siis näinhän ei ole, särö tulee pelkästään putkivahvistimesta mutta voisitteko luulla mallintajaksi? jos ette voisi niin miksi ette?
 

http://maihinnousu.net/s/15301

 
Aikas eläväistä olivat varsinkin ensimmäiset tahdit. En ole vastaavaa mallintajistani saanut aikaiseksi. Jos tuo ajettaisiin nykytyylisen musan miksiin, se kompressoitaisiin isolla kädellä -> ei voisi enää mallintajasta erottaa ;-)
 
jpjanhun
25.01.2012 09:57:39 (muokattu 25.01.2012 10:00:38)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tuo ajettaisiin nykytyylisen musan miksiin, se kompressoitaisiin isolla kädellä -> ei voisi enää mallintajasta erottaa ;-)
 
-joo, sepä se :) eli olisi pakko käyttää melko kompressoimatonta miksausta että tuollaisesta olisi jotain etua..
 
En ole vastaavaa mallintajistani saanut aikaiseksi.
 
-itsekään en ole törmännyt tuollaiseen missään vaikka voi olla että jostain mallintajasta irtoaisikin tuollainen. toisaalta mulla on kokemusta vain halvoista ja ilmaisista mallintajista. lähtisiköhän siitä axe-fx:stä tai elevenistä tuonkaltaista?
 
askomiko
27.01.2012 10:57:31 (muokattu 27.01.2012 11:08:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mie tykkäsin, mukavan räkäinen ja reipas! Kuulostaa vähän siltä niinkun vahvistin olisi räjähtämässä. Jos olisi mallintajasta niin pitäisin jonain uutuutena mitä en ole vielä kuullut, monesti ne on aika tuhnuja ja pehmeitä, keskialue ei pure ja yläpää on sileä. Räkä on varmaan vaikein asia saada mallintajasta ulos. Soititko lujaa?
 
Axe2 tulee ens viikolla, pitää ainakin yrittää säätää jotakin tämän tyyppistä! En ehkä heti kärkeen osaa ku säädön paikkoja on siinä niin monta.
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
jpjanhun
27.01.2012 12:15:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mie tykkäsin, mukavan räkäinen ja reipas! Kuulostaa vähän siltä niinkun vahvistin olisi räjähtämässä. Jos olisi mallintajasta niin pitäisin jonain uutuutena mitä en ole vielä kuullut, monesti ne on aika tuhnuja ja pehmeitä, keskialue ei pure ja yläpää on sileä. Räkä on varmaan vaikein asia saada mallintajasta ulos. Soititko lujaa?

Axe2 tulee ens viikolla, pitää ainakin yrittää säätää jotakin tämän tyyppistä! En ehkä heti kärkeen osaa ku säädön paikkoja on siinä niin monta.

 
-kiitokset kommentoinnista!
 
Kuulostaa vähän siltä niinkun vahvistin olisi räjähtämässä.
 
-joo, samaa mieltä.
 
Jos olisi mallintajasta niin pitäisin jonain uutuutena mitä en ole vielä kuullut
 
-joo, mä yritin tahallani hakea tuosta vähän jotain vaikeammin mallintajalla saavutettavaa.. vaikka ei mulla kieltämättä ole paljoakaan kokemusta erilaisista mallintajista.. ainakaan niistä kalliista.
 
Soititko lujaa?
 
-tottapuhuen en enää oikein muista. tossahan oli ensinnäkin se että tuossa oli käytetty kaappimallinnusta eikä mikitetty ollenkaan mutta särö on kokonaan vahvistimesta (niinkuin ilmaisen tuossa aloitusviestissä). tossa metaltronixissa on sisäinen attenuaattori ja taisin käyttää sitä tässä (en tosin ole 100% ihan varma koska tuosta koneesta saa mun mielestä etuasteestakin vähän sellaista laulavaa pääteastetyylistä särösoundia). hmm..no jos nyt kuuntelen tuon niin tuota..joo.. arvelisin nyt kuitenkin että soitin ajoittain aika kovaa, tosin koneen sisäisellä attenuaattorilla ulostulovolyymi hiljaiseksi vaimennettuna. sitten perässä oli vielä uraltonen line-out-box jolla ohjasin signaalin poulinin kaappimallintajaan ja käytin jotain niistä poulinin sivujen kautta saaduista impulsseista.
 

 
Axe2 tulee ens viikolla, pitää ainakin yrittää säätää jotakin tämän tyyppistä! En ehkä heti kärkeen osaa ku säädön paikkoja on siinä niin monta.
 
-hei, jos saat säädettyä niin voitko laittaa jonkun clipin? olen kiinnostunut ja luulen että joku muukin. yhtälailla, jos joku muu saa säädettyä jotain tuollaista niin voisiko laittaa clipin ja vähän kertoa millä laitteella tehty ja miten? olisi kiinnostavaa kuulla..
 
askomiko
27.01.2012 17:05:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo pitää laittaa. Odotusinto on aika kova, tulee pitkä viikonloppu. :) Pitänee hankkia tänään hirveä rapula niin huominen on VIEEELÄ pidempi. Aah!
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
inrock
28.01.2012 12:21:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun korvaan aika ideaali soundi! Tuli aika lailla AC/DC meininki mieleen :)
 
Kaikki muu on paskaa paitsi kusi.
jpjanhun
28.01.2012 14:57:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun korvaan aika ideaali soundi! Tuli aika lailla AC/DC meininki mieleen :)
 
-joo, taitaa siinä olla vähän sellaista ac/dc:tä.
 
Mikko L
30.01.2012 01:35:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulostaa ihan hyvältä vintagelta. Just sellainen soundi millä on varmaan ärsyttävä soittaa. :)
 
Kyllä mallintavan saa kuulostaan tältä tietenkin jos sen esim. pyöräyttää putkipäätteen läpi. Axe-Fx:llä tuollanen pitäisi myös onnistua ihan täysin ns. digitaalisesti.
 
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
jpjanhun
30.01.2012 07:15:30 (muokattu 30.01.2012 07:27:50)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Axe-Fx:llä tuollanen pitäisi myös onnistua ihan täysin ns. digitaalisesti.
 
-kiitos kommentista! muistaakseni sulla oli joskus aiemmin aika hyvin mallinnettuja soundiesimerkkejä (oliko esim. slash-soundi yms.)? jos olet kätevä ruuvaamaan soundeja axe-fx:llä ja sellainen käy vaivatta niin viitsisitkö/pystyisitkö ruuvaamaan jotain tuon kaltaista räkää ja laittamaan jonkun samplen? miten muuten..osaatko sanoa saako jostain halvemmasta mallintajasta irti vastaavaa..esim. pod hd, eleven, softaplugit.. siis ilman sitä putkipäätettä..?
 
-videoclippien perusteella viisastuneena on tullut myös mieleen että varmaan ainakin/myös toi kemper profiling amp pystyisi vastaavaan..
 
-joo, tosiaan soundi on tavallaan vähän sellainen "raskassoittoinen", en tiedä tarkoititko sitä..(?)..
 
askomiko
07.02.2012 22:12:42 (muokattu 07.02.2012 22:12:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yritin säätää Axella, se tuli pari tuntia sitten. En vielä osannut. Mutta sain jotain hauskoja vähän semmosia "RUN, IT's GONNA BLOW!" -tyyppisiä fuzzahtavia rutinoita, joten luotan että jotain hauskaa saan vielä aikaa kunhan opin jotain. Nyt ei kehtaa enää yöllä kauheesti turruutella, kuitenki aika kovaa pitää rämistellä että kuulee mitä on tekemässä.
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
jpjanhun
08.02.2012 02:30:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yritin säätää Axella, se tuli pari tuntia sitten. En vielä osannut. Mutta sain jotain hauskoja vähän semmosia "RUN, IT's GONNA BLOW!" -tyyppisiä fuzzahtavia rutinoita, joten luotan että jotain hauskaa saan vielä aikaa kunhan opin jotain. Nyt ei kehtaa enää yöllä kauheesti turruutella, kuitenki aika kovaa pitää rämistellä että kuulee mitä on tekemässä.
 
-kiintoisaa kuulla. laita tulemaan sitten kun ehdit ja joku hauska soundi löytyy!
 
munkero
08.02.2012 15:19:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän siinä on se mullekin tutuks tullu Metaltronix pörinä mukana, vaikka itse tulikin käytettyä ehkä vähän erilaiseen musiikkiin...
 
Take me on your mighty wings, take me on your mighty wings tonight!
kipu69
15.02.2012 11:27:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä soundi on aina hyvä soundi, tuli se sitten vaikka ankan perseestä...
 
Uskovaisten kanssa väittely on kuin pelaisi pulun kanssa shakkia: Se kaataa nappulat, kakkaa laudalle ja sen jälkeen lentää omien luokse kehumaan voitollaan....
LaXu
15.02.2012 15:31:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Axe-Fx 2:n lisättiin jossain päivityksessä ihan switchi sitä varten, että saa sen siloitellun mallintavien soundin, kun joidenkin mielestä oli turhan ärhäkkää ja ruttusta soundia. Lähtee pois se oikeistakin vahvareista tuttu yläpään suhina ja surina joka on siellä äänen taustalla, mutta jota ei niin huomaa kun soittaa kovemmalla volalla.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «